Ga naar inhoud

Sevgi : 6 oktober 2014 : Dr. Schiettecatte : Kliniek Amstelveen


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben 36 jaar 1.66 lang en 57 kg. Ik sport veel en ik ben best gespierd. Ik ben wel tenger qua bouw.

Ik heb een zoon van 10 jaar. Voordat ik mijn zoon kreeg had ik een volle cup B maar vond ze toen ook al te klein. Ik ben altijd onzeker geweest over mijn borsten. Ik ben 30 kg aangekomen tijdens mijn zwangerschap. Mijn cupmaat was na de bevalling een grote C cup. 6 mnd borstvoeding gegeven. Ik heb nu met push-up bh maximiser maat 70 B normale bh cup A. Daarbij gebruik ik ook nog extra vulling (halve kipfiletjes)

Na al die jaren heb ik eindelijk besloten om een BV te laten doen. Ik ben 17 september voor de 2e keer bij Diana Gabriels geweest en een datum geprikt voor een consult bij Schiettecate (dat was vandaag 29 oktober) en 6 oktober is de grote dag.

Bij diana hadden we besloten dat ik ronde Mentor protheses zou krijgen 325cc of 350cc high profile half achter de borstspier (dual plane). Ik vond 350cc net iets te groot en 300cc net iets te klein.

Vandaag zei dokter Schiettecatte dat ik max 375cc kon hebben. De kans bestaat dat je dan de randen van de prothese teveel gaat zien aan de bovenkant omdat ik te weinig borstweefsel heb. Hij heeft mijn borst gemeten en kwam uit op 11.6 mm. Ik kan dus max 12 mm brede protheses nemen.

Hij zei dat 350 cc het beste voor mij is en dat ik COH 2 moet hebben ipv COH 1 ivm het plooien/rimpelen. Hij twijfelde ook of het voor of half achter de spier geplaatst moet worden omdat mijn tepels iets naar boven wijzen en er meer volume is aan de onderkant als aan de bovenkant van mijn borsten.

Advies is dus: mentor protheses, 350cc, rond, high profile, Cohesive 2. Boven of half onder de borstspier !

Nu hebben we besloten dat hij tijdens de operatie eerst de prothese bij 1 borst boven de spier gaat plaatsen en kijken hoe dat uitpakt. Als het NIET mooi is gaat hij het alsnog half onder de borstspier proberen en een keuze maken welke het beste staat. Hij zei dat het pijnlijker genezen is bij 1 borst als hij besluit om beide protheses toch OP de borstspier te plaatsen.

Nu ben ik bang dat hierdoor de vorm van mijn borsten gaan afwijken. Heeft iemand dit ook eerder meegemaakt? Of besluit de chirurg gewoon altijd van te voren of het boven of half onder de borstspier komt?

Ik maak me nu wel een beetje zorgen hoe het er uiteindelijk uit gaat zien. Ik wil ook absoluut niet dat de randen teveel te zien is aan de bovenkant als de protheses BOVEN de borstspier geplaatst worden. Zucht....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Sevgi!

en Gefeliciteerd met jouw datum!

ik word ook 6 oktober geopereerd door Dhr Roosenburg in Kliniek Amstelveen :7:

ik krijg zelf 325 CC of 350 CC word op de operatie dag zelf naar gekeken wat mogelijk is en wat past ik krijg ze zelf achter de borst spier ivm te weinig borstweefsel anders zou je idd de randen wat meer kunnen gaan zien.

ik ga je zeker volgen en misschien zie ik je wel 6 oktober

xx Priscilla

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Pricilla,

Dat is toevallig dat jij ook 6 oktober geopereerd word. Weet jij de tijdstip al? Ik nog niet.

Krijg jij ook high profile coh 2? Of word die van jou coh 1?

Ik vind het echt zoo spannend!! Ik kan gewoon niet wachten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog geen tijd doorgekregen! Volgens mij zouden ze dat per post toesturen dacht ik en anders ga ik morgen in de namiddag even bellen hihi.

Ik heb volgens mij Coh1 wat hij adviseerde en High Profile!

Hou me op de hoogte als je dat wilt van je tijden vind het wel leuk dat we op de zelfde dag worden geopereerd

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Ben ook geopereerd door drs schiettecatte! Bij mij zei hij gelijk dat het dual plane moest worden.

Qua opmeten is hij volgens mij wel heel goed .... Ik heb coh 1. Ik heb bij drs schiettecatte echt het idee dat hij heel goed per persoon kijkt en niet Nasr wat hij zelf makkelijk vind of voorkeur heeft. Wat dat betreft zou ik hem vertrouwen in zijn advies. Maar je kunt altijd een extra consult vragen als je twijfelt... T is jou lichaam...

Succes!

Oh en de tijd krijgen jullie 3 dagen van te voren telefonisch..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@new me

Ik vettrouw hem volkomen hij heeft ook alles goed gemeten en naar me borsten gekeken maar dan ga je toch thuis aan van alles denken.

Hij gaat dus beide proberenn en kijken wat het mooist is of op de borstspier of half onder. Ik moet meer volume aan de bovenkant hebben namelijk en met half onder de spier verdwijnt er wel wat volume aan de bovenkant ongeveer 25cc.

Ik vind het echt superr spannend allemaal!

@priscilla

Ik hou je op de hoogte

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ priscilla

Ik werd net gebeld door de kliniek en het word 11.00 uur :) Ik krijg dag van te voren ook

nog een belletje voor de zekerheid.

Ik ben echt zo zenuwachtig !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is handig om op de dag van de operatie aan te trekken?

En wat is handig om mee te nemen?

Hebben jullie ook thuis voorbereidingen gedaan? Zo ja, zoals wat?

Nog maar 2 dagen ik word met de dag zenuwachtiger!

@priscilla weet jij al hoelaat jij moet maandag 6 oktober? Misschien kom ik je daar wel tegen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een lekkere jogginbroek of iets dergelijks. Een vestje of bouse. maar dan met rits, of iets dat je met je benen in kan stappen ivm je armen.

Ik zou meenemen: cola, zoute chips, water. Zeker voor onderweg.

Thuisvoorbereidingen? Ik weet niet of je hulp hebt thuis? Zeker alles op hoogte brengen omdat je niet met je armen omhoog mag. Eten van te voren maken en in de vriezer.

Veel water in huis, of je moet het uit de kraan willen (Bleah) ;-)

Thee, heel veel thee ivm vocht. Brandnetel thee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Sevgi,

Ze adviseerden makkelijke kleding, ik heb lekker n jogging broek hemdje en vest aan gedaan en makkelijke schoenen. Lekkere warme sokken (mag je aan houden)

Weet niet hoe de lengte van je haar is, maar als t lang is maak dan n lage vlecht, lig je er niet op en is t daarna ook uit je gezicht...

Er is n topic over wat allemaal te doen voor de operatie, daar staan veel tips in. In ieder geval moet er 24 uur iemand bij je zijn na de operatie en is t handig als dingen die je nodig hebt op pak hoogte staan...

Succes met je operatie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja brandnetel en groene thee...in huis halen.

En ik zou juist zeggen zoet mee, cola en wat zoets te eten, geeft je een boost na zo lang niks eten...

Groene thee ook idd,. Ik kwam er even niet op. Zoet? Juist zout. Daar krijg je een oppepper van. Je zou ook dextro mee kunnen nemen...Ik neem dat dus ook mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ new me bedankt voor de tips!

Ik drink normaal ook altijd brandnetel thee en groene thee dus dat heb ik al in huis.

Verder heb ik ook brood in de vriezer voor komende dagen, pizza's en eten gekookt en in bakjes gedaan.

Ik heb gelukkig wel hulp mijn vriendin :)

Ik heb heel me huis opgeruimd en gepoetst kleding gestreken enz.

Ik vraag me nog iets af kan ik lleen met paracetamol gebruiken als pijnstillers? Ik wil namelijk niet ziek worden door die andere pijnstillers en er zit ook meer rotzooi in natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sylleke, ik werd onwel na dat ik opgestaan was en had te weinig vocht in mijn lichaam, kreeg extra vocht en toen ging t beter maar na wat dextro nog beter en toen zeiden ze neem straks nog maar wat met suiker, dus cola en snickers laten halen en knapte snel op...

Maar goed zal ook wel voor ieder verschillend zijn . Dit hielp voor mij hihi

En ik kreeg bij schiettecate voor 5 dagen diclofenac mee, heb dit ook gewoon maar gebruikt icm paracetamol (en maagbeschermers krijg je ook nog)

Ik ben helemaal niet iemand die snel wat neemt, maar in dit geval heb ik t wel genomen, je bouwt een spiegel op als je t om de zoveel uur neemt en dan werkt het optimaal, als je denkt ik kan wel zonder ben je zo een halve dag verder voordat t optimaal werkt en aangezien ik toch wel las dat veel wel pijn hebben heb ik gewoon genomen wat voorgeschreven was en eigenlijk niet echt pijn gehad .aar dit is natuurlijk ieder voor zich

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sevgi!

Ik ben moet er al om half 8 zijn en 8 uur operatie.

Mij werd vertelt dat ik gewoon lekker makkelijke kleding aan te doen waar ik me fijn in voel!

We zullen elkaar net mis lopen denk ik.

Ik ben nog niet zenuwachtig zal zondag avond wel komen denk ik hihi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, die Schiettecatte kan nogal doorwerken!! Hou er maar rekening mee dat het zomaar kan zijn dat ze bellen dat je eerder mag komen haha. ik was zelf ook om half 8 daar en de eerste, maar had contact gehad met iemand (nachtvliegje hierzo) die om 12 uur zou moeten melden, zij was gelfoon ik om half 12 al klaar! haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Priscilla

Ja ik denk ook ik dat we ekaar net mis lopen. Ik moet er 45 min eerder zijn en 11.00 uur de OK in. Ik wens he nu al heel veel sterkte!

Ik zie wel welke pijnstillers ik krijg. Ik hoop dat ik niet veel pijn krijg maar dat zal natuurlijk wel het is niet niks zo een operatie. Ik heb 10 jaar terug een keizersnee gehad ik lag 10 dagen plat maar had geen pijn. Ik was toen na 4 dagen van hele zware pijnstillers overgegaan naar paracetamol en dat ging toen prima. Achh we zien wel pijn gaan we zowiezo krijgen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sylleke, ik werd onwel na dat ik opgestaan was en had te weinig vocht in mijn lichaam, kreeg extra vocht en toen ging t beter maar na wat dextro nog beter en toen zeiden ze neem straks nog maar wat met suiker, dus cola en snickers laten halen en knapte snel op...

Maar goed zal ook wel voor ieder verschillend zijn . Dit hielp voor mij hihi

En ik kreeg bij schiettecate voor 5 dagen diclofenac mee, heb dit ook gewoon maar gebruikt icm paracetamol (en maagbeschermers krijg je ook nog)

Ik ben helemaal niet iemand die snel wat neemt, maar in dit geval heb ik t wel genomen, je bouwt een spiegel op als je t om de zoveel uur neemt en dan werkt het optimaal, als je denkt ik kan wel zonder ben je zo een halve dag verder voordat t optimaal werkt en aangezien ik toch wel las dat veel wel pijn hebben heb ik gewoon genomen wat voorgeschreven was en eigenlijk niet echt pijn gehad .aar dit is natuurlijk ieder voor zich

Ja klopt, dextro werkt super!! Bij mij ook altijd. En cola ook, daarom neem ik dat ook mee de auto in :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ga ik dat ook zeker meenemen want ik moet nog 1 uur terugreizen met de auto :)

Zijn er meer mensen die maandag 6 oktober een bv krijgen? Lijkt me leuk om na de operatie ervaringen te delen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen is het al zover!! Ik ben heel erg zenuwachtig! Ik hoop echt dat het morgen beetje meevalt. Ik denk dat ik niet kan slapen vanacht :(

Ik ben ook bang dat als schiettecatte beslist op de spier te plaatsen dat je de randen teveel gaat zien. Als hij het eronder plaatst dan krijg ik teveel volume onder en dat is niet de bedoeling bij mij want onder is er al genoeg volume pfff.... Ik maak mezelf echt gek zo!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ new me

Dank je! mijn borsten hangen en onderin is er veel meer volume dan bovenin mijn borst daarom denk ik dat er met half onder de borst onderin meer volume komt dat zei schiettecatte dus ook.

Nou ik laat het aan hem over hoor ga me eigen niet meer gek zitten maken. Ik laat morgen weten hoe het is gegaan en wat het is geworden... Ik ga proberen te slapen nu is al 00.15 uur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.