Ga naar inhoud

kliertje11 : 22 december 2015


Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben Annemarie, 46 jaar jong, getrouwd en twee zonen van 17 en 20 jaar.....

Ik ben 178 cm lang (of zeg je groot ;-) ) en gegeven met een cup maat F (85 omvang)

Na lang wikken en wegen heb ik besloten om mijn cup maat F vaarwel te zeggen.

Ik sta pas aan het begin van deze "reis" en heb dan ook nog veel vragen en onzekerheden, hopelijk

kan ik hier veel info vergaren van de de mensen die je het beste kunnen

vertellen/adviseren...... de ervaringsdeskundigen!

Ook hoop ik jullie tijdens mijn "reis" ook wat mee te kunnen geven, daar is zo'n forum tenslotte voor.

groetjes @nnemarie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum ...wil je kleinere boobs ...of grotere ?

Dat is nu niet helemaal duidelijk . :56:

Ik gok dat je kleiner wilt ?

Zelf beh ik in maart een Bvk gehad en ben van 85/F naar 85/B gegaan ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum!

Je bent zeker niet de enige, ik heb hier zelf al vele dames ontmoet die een BVK (= borstverkleining) hebben ondergaan voor ik het zelf deed.

Zelf heb ik in augustus een BVK ondergaan en ben ik van 80G naar 80C gegaan op mijn zelfs al 21 lentes jong.

Check zeker de operatieverslagen en het algemeen topic over borstverkleining, daar zal je veel antwoorden vinden op je vragen en onzekerheden!

Liefs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat bij mij om een bvk.....

pc stelt voor van F naar grote C/kleine D

Ik check zeker de operatie verslagen en ik weet zeker dat het me gaat helpen :141:

Ik las dat je onzeker was van je cupmaat. Vergis je niet: een grote C is nog genoeg boobies hoor! Ik dacht het ook en nu ze aan het "uitzakken" zijn is er nog genoeg "pak" aan maar zonder de medische klachten! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Las idd je twijfel over de maat in een ander topic ...

Vertouw je PC ...die hebben toch goed kijk op wat bij iemands postuur past .

Ik ben van 85/F naar 85/B gegaan ..en dat is absoluut niet klein ..

Ben er heel erg blij mee , en vind het groot genoeg .

Maar het is natuurlijk goed geen overhaaste beslissingen te nemen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum!!!

Zoals je ziet zijn er meer dames hier die een bvk hebben ondergaan.

Het is een hele stap om te nemen, maar ik weet zeker dat de meiden hier je wel een handje kunnen helpen.

We hebben rechtsboven een zoekbalk zitten waarmee je snel en makkelijk info kunt vinden.

Heel veel plezier op het forum!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

op 22 december geopereerd van een grote F naar een kleine D

Operatie goed gegaan zei de pc ......

Na twee weken eerste controle, ik heb toen al aangegeven dat ik voelde dat het niet "goed" zat, enkele plekjes wilde niet dicht en

er kwam (licht gekleurd) vocht uit, pc zei daar over, "zolang het vocht eruit komt gaat het niet zitten ontsteken". Goed, ik als

leek heb het als waar aangenomen......

in de loop van die daaropvolgende week werd het vocht 'geel-er', opnieuw consult gevraagd, weer hetzelfde antwoord......

Wel heeft ze de korstjes rond mijn tepel eraf gehaald en de daar nog onder zittende (oplosbare) hechtingen eruit te kunnen halen.

Het blijkt dus dat mijn "oplosbare" hechtingen niet oplossen bij mij en dus deze reactie geven....

Heb toen wel vette gazen gekregen om deze op de wonden te leggen zodat niet iedere keer de steriele gazen aan de wonden plakken en dus met

het eraf halen niet iedere keer de wonden weer open gaan.

Wat dus eigenlijk ook niet werkt.... ook door de vette gazen blijft het steriele gaasje (wat er echt op moet om de viezigheid op te vangen) plakt

het dus vast!

Nu vijf weken verder heb ik aan beide tepels vieze etterende wonden, veel viezigheid (groen/bruin) komt er nu uit, eigenlijk durf ik niet terug naar de pc (heb volgende week

weer een afspraak staan) omdat ik bang ben dat ik weer als bezorgd mevrouwtje weg gestuurd word, omdat het bij sommige mensen nu eenmal gebeurt zoals het bij mij gebeurt.....

Ik voel me er erg vervelend onder, weet niet wat ik nu moet doen, bang dat het niet goed komt en komt het wel goed ik lelijke littekens over houd......

iemand dit ook overkomen en komt het ooit nog goed ??

Annemarie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid

Bah wat vervelend, dat je je niet begrepen voelt door je pc.. Nazorg is ongeveer het belangrijkste van een hele bvk.. Juist bij een bvk komt het vaker voor dat er wondjes ontstaan, en deze moeten gewoon goed verzorgd worden... En dan moet je niet het gevoel hebben dat je een zeur bent, maar juist vaker op controle kunnen komen...

Wat betreft je vette gazen, 1 tip: Knip de gazen wat groter uit, zodat je ze dubbel of driedubbel op je wonden kunt leggen. Er zit dan meer vet op de wonden, en ze gaan minder snel plakken.. Spoel je gazen, en vette gazen onder een zachte douchestraal van je wonden af, en haal ze er niet zomaar vanaf, als het droog is.

Verder is het belangrijk dat je je wonden gaat uitdouchen. Dus heb je je gazen eraf gedoucht, houd dan even het water over je wonden, zodat ze wat schoner kunnen spoelen.

Groenig vocht.. Ruikt het ook anders nu?

Bruinig vocht is normaal gesproken wel goed, aangezien het wondvocht dan vermengd is met bloed, en bloed geeft aan dat de doorbloeding van je wond goed is. Maar als er meer groen dan bruin is, en je wond flink gaat ruiken, dan moet je toch echt contact opnemen met je pc.. Dan denken ze maar wat ze willen, maar het gaat wel om jouw borsten he!

Soms kan het lang duren na een bvk, dat je wonden blijft houden... Maar er mag geen roodheid ontstaan, je mag geen koorts ontwikkelen, en je wonden mogen ook niet gaan stinken...

Een beetje ruikt een wond natuurlijk altijd wel, als je de gazen er vers vanaf haalt, maar het moet geen zweetvoetenlucht worden....

Heb je toevallig foto's van hoe je wonden er nu uitzien? Misschien dat ik eens mee kan kijken... Ik ben dan wel geen pc, maar als verpleegkundige heb ik veel met wonden te maken gehad...

Ik kan je nie garanderen dat ik je kan helpen, maar misschien vind je het fijn als ik even meekijk..

Probeer maar eens uit met die vette gazen dubbel of driedubbel.. Vooral als het 'Unitulle' is.. die zijn sowieso al niet zo vet.. 'Jelonet' is veel vetter, en eigenlijk dus ook beter..

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi BB

Fijn dat je mee denkt en begrijpt wat ik bedoel.

Ik heb nog niet het idee dat het "stinkt" en ik spoel de vette gazen onder de douche er af, wat ik eigenlijk van het begin

af al heb gedaan(toen de steriele gazen).

Ook de wonden spoelen..... (heb in juli een bwc gehad, dat toen ook gedaan en geen enkel probleem gehad) doe ik braaf als ik onder

de douche ga.

De doorbloeding is goed naar mijn mening, tepels bloeden steeds na het "uitspoelen" ...... stop wel weer snel. Wel ziet het rood om de

wond gebieden. Ik heb geen koorts maar ik voel me ook niet top fit, af en toe wat bibberig.... neem dan maar weer wat extra rust

De tip van de vette gazen dubbel erop doen, daar heb ik wat aan, ga ik gelijk morgenvroeg gelijk doen (heb net alles vervangen)

Ik zal morgen proberen fotos te maken en proberen te uploaden (nog nooit gedaan)

nogmaals bedankt voor je reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah oke, super! Je bent in ieder geval op de goede manier bezig :)

Hier de link om te zien hoe je foto's moet uploaden:

http://www.borstenforum.com/topic/5003-start-handleiding-galerij-en-fotos-prive-zetten/

Hoef je niet te zoeken hoe het werkt :)

Ben benieuwd, maar klinkt op zich wel goed, hoe je het hier schrijft.

Succes he.. En probeer je niet te druk te maken.. Want heb vaak na een bvk gezien dat het láng duurde eer alles dicht was...

xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.