Ga naar inhoud

HELP ! monobloc hydrogel


tess27

Aanbevolen berichten

Hey meiden, ik ben naar een chirurg geweest ( Dr Mertens ) en die raad me lipofilling aan, dit wil ik niet omdat het maar max. 1 cup vergroot dus ik hoor nu een beetje rond naar de minst schadelijke manier om toch een BV te doen!

Ik heb al wat onderzoek gedaan en zo lijkt me boven de spier ook al iets minder schadelijk en pijnlijk omdat je niet aan de spier moet komen.

En ik twijfel ook heel erg tussen een siliconen prothese of hydrogel gel ( monobloc ). Is de hydrogel écht minder schadelijk voor je lichaam? Ik heb al veel opgezocht maar ik kan maar geen duidelijk antwoord vinden :( Wilt iemand ervaringen met me delen ivm boven en onder de spier en hydrogel enz ?

Dankje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had vandaag een afspraak met mijn PC en ik had gekozen om een BV te doen boven de spier met monobloc hydrogel omdat ik toch het gevoel heb dat het iets veiliger is.

Nu zei mijn PC ( dr . Tytgat ) dat hij dat toch niet helemaal zag zitten omdat er een vrij grote kans is dat deze leeglopen en je ze al snel moet vervangen! :blink:

Slechts 2% van zijn patienten kiest hier voor en hij zei dat je ze zag zitten en ze na een tijdje waterig werden??!

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Ik was er echt van overtuigd dus als de monobloc hydrogel toch niet zo slecht is kan ik misschien eens op zoek naar een andere PC ...

Deel aub jullie ervaringen ivm monobloc hydrogel en waarom jullie er al dan niet voor hebben gekozen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ook zeker voor monobloc hydrogel gaan. Als ze snel zouden scheuren binnen 10 jaar heb je garantie. Ik wil zelfs ook het liefst de meest veilige manier. Ik lees zelf veel dat ze net zo weinig scheuren als siliconen gel implantaten. En bij deze merk je het meteen bij een siliconen implantaat niet, dat vind ik wel weer voordeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ook zeker voor monobloc hydrogel gaan. Als ze snel zouden scheuren binnen 10 jaar heb je garantie. Ik wil zelfs ook het liefst de meest veilige manier. Ik lees zelf veel dat ze net zo weinig scheuren als siliconen gel implantaten. En bij deze merk je het meteen bij een siliconen implantaat niet, dat vind ik wel weer voordeel.

Ja inderdaad ik heb toch een beetje schrik om siliconen in mijn lichaam te plaatsen het blijft tenslotte iets vreemds in je lichaam en bij monobloc hydrogel heb ik minder dat gevoel. Ik ben ook nog maar in de 20 dus op lange termijn lijkt me dit ook het veiligste.. Kheb echt al heel veel onderzoek gedaan en alle sites afgezocht en ik vind maar weinig nadelen! Maar ik wil ze liefst voor de spier en ronde. Wat wil jij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg 4 november mijn wissel. Ik heb mijn huidige met zoutoplossing gevulde prothese al 23 jaar dus....het kan ook heeeeel goed gaan met deze protheses

is hydrogel en de zoutoplossing even onschadelijk? En waarom had je voor de zoutoplossing gekozen als ik dat mag vragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel me hier het prettigste bij, voor de prijs zou ik liever silconen protheses hebben, maar voor mn lichaam wil ik liever hydrogel. En de verstandigste keuze is de keuze voor je lichaam. Inmiddels 1200 euro gespaard en zo blij dat ik over de 1000 zit haha! Nu alleen nog een vaste goede baan inplaats van uitzendkracht, dat geeft me ook wat meer zekerheid. Heb ook eigenlijk helemaal niets negatiefs gevonden over de monobloc hydrogel, dat geeft me de laatste zet die ik nodig had om er volledig voor te gaan. Ik kan niet wachten! Wil graag een consult in park medisch centrum rotterdam, maar jaaa.. Eerst nog wat meer centjes. Ook dr visser is erg goed, en zij doet prothese wissels voor honderden euro's niet voor een paar 1000.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 jaar geleden waren dit DE protheses. Ook als deze lek zouden gaan zou dit niet schadelijk zijn voor t lichaam. Gelukkig hebben die van mij nooit gelekt en heb ik ook geen extra kapsel vorming gekregen. Dus...ik ben er heel tevreden over geweest. Wel ga ik dus nu voor silicone protheses. Ze voelen natuurlijker aan en ze zijn met meer cc ' s verkrijgbaar wat voor mij heel belangrijk is omdat ik voor 800 cc ga nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke ja voor een grotere maat is dat idd dan een betere beslissing. Ikzelf wil denk ik rond de 330 cc. Heb zaterdag een consult bij de bergman clinic, ben benieuwd! Bij monobloc hydrogel heb je minder kans op kapselvorming dan siliconen protheses, tenminste dat is wat ik te weten ben gekomen. Ook worden ze warm door je eigen lichaamstemp, maar wil ze zelf eerst weleens voelen haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderstaand artikel zou misschien enige (Wetenschappelijke) duidelijkheid kunnen scheppen?

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2539038/

Een van de grootste problemen met cosmetische (en farmaceutische) industrie is dat artsen en onderzoekers hun eigen product proberen te verkopen! Je vertrouwt een wasmachineverkoper ook niet klakkeloos op zijn woord... zonder eerst verder te kijken of ervaringen van anderen te horen....

Dus ik zou altijd dergelijke informatie (van een dokter, uit een wetenschappelijk blad) willen combineren met de ervaringen van anderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In monobloc zit gelatine geloof ik. Dat komt van varkens. Ik heb 12 jaar eurosiliconen gehad van 280cc. Deze heb ik nu thuis en heb ze gewogen. Beide geven precies 282cc aan. Dus lekken of zweten lijkt me dan onmogelijk?

Hoi Cherryboob, in de monobloc zit geen gelatine hoor.

De vulling van de Monobloc Hydrogel borstimplantaten bestaat voor 96,3% uit water en voor 3,7% uit Carboxy MethylCellulose (CMC). Laatst genoemde is een natuurlijk en veilig product, wat al meer dan vijftig jaar als bindmiddel en verdikkingsmiddel in de farmaceutische- en voedingsmiddelenindustrie gebruikt wordt.

http://www.monobloc-borstvergroting.nl/2281/1/Veilig.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een borstvergroting overweegt, is er maar 1 antwoord op je vraag. Je doet het of je doet het niet. Risico's zijn er altijd. Er is geen middenweg.

Het is idd heel simpel. Dit is ook dat mijn voormalige pc dit zei toen ik voor een borstvergroting kwam. En ze heeft wel gelijk.

Je kent de risico's. Al is alles wel beter geworden, maar, een risico blijft er wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vind ik wat kort door de bocht Sylleke. Ik vind dit helemaal niet zo 'n gekke vraag, sterker nog, het is hetzelfde dat mij al jaren bezighoudt. Doe ik het wel of doe ik het niet, die keuze hangt in grote mate af van het gevoel van veiligheid. Dat ik nu eindelijk de grote beslissing heb genomen om het wel te doen komt doordat ik er nu voor heb gekozen Hydrogels te nemen, doordat ik het gevoel heb dat die Hydrogels veliger zijn dan siliconen. Nog steeds vind ik het doodeng, want er zijn idd nog wel veel meer risico's aan verbonden dan alleen kans op lekkage ooit. Dat is helemaal persoonlijk, maar voor mij heeft dit de doorslag gegeven.

Je kunt alles wel afdoen met "het is heel simpel, of je doet het of je doet het niet" maar er is niets mis met goed onderzoek naar iets, en een beslissing maken op basis van informatie waar jij je zo goed mogelijk bij voelt.

Ook het plaatsen op de spier zou mijn voorkeur hebben, omdat je lichaam dan het minst wordt beschadigt idd. Het liefst zou ik dan ook die Hydrogels willen en dan op de spier, maar uitgerekend bij die protheses kan dat niet, of wordt het iig niet aangeraden. Dat vind ik dan weer een nadeel. Heb ik een voorsituatie waarbij het prima op de spier zou kunnen, dit het meest natuurlijk oogt en de hersteltijd het kortst is, moet ik toch dualplane omdat deze implantaten meer kans geven op rimpeling en dat zie je dan sneller bij op de spier. Zo is er wat mij betreft geen 100% ideale situatie, en moet ik toch een afweging maken tussen twee dingen, die ik liever allebei had gehad. Dus of de gewenste plaatsing op de spier, maar dan met siliconen, of plaatsing dualplane en met die Hydrogels. Ik ga voor dat laatste :)

Tenslotte, nog even over dat zweten, en die implantaten die na zoveel jaar nog steeds exact even zwaar zijn. Is het niet zo dat het zweten twee kanten op gebeurt? Dus dat er silicone uitgaat maar lichaamsvocht er ook weer in? Dat dus de inhoud even groot blijft, maar vermengd wordt met lichaamsvocht? Kan me tenminste herinneren ooit eens zoiets te hebben gelezen, maar kan er naast zitten hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid

Ben het zeker met je eens, je moet wel goed nadenken over zo'n grote beslissing. Sommige vrouwen denken misschien ach ik doe het gewoon en zie wel. Maar ik vind het ook te belangrijk om het zomaar ff te doen. Opzich kun je steeds twijfelen maar op een gegeven moment moet je de knoop ook door hakken. En als er wel complicaties komen dan zie ik dat dan, dat kun je van te voren toch niet weten. Maar het is wel goed om alles te weten en dan de keuze te maken. Misschien krijg je wel helemaal geen complicaties maar toch, je weet het nooit! Dus moet je afwegen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

hallo meiden.

weet iemand of je meer kans hebt op overmatig kapselvorming als je te snel je armen boven schouderhoogte belast of je borstspieren te vroeg belast? ik ga morgen onder het mes (400cc hydrogel dual plane) en heb dan nog ruim 3 weken vakantie. heb mijn armen bij mijn werk nodig... (duwen trekken tillen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.