Ga naar inhoud

Maximeamanda : 15 september 2014 : Dr. Ruhe : Ziekenhuis Amersfoort


Aanbevolen berichten

Hoi Maximeamanda,

Ik hoop dat je je nu een stuk beter voelt nu de hechtingen eruit zijn. Wat vervelend dat je zoveel pijn hebt gehad.
Het lidteken zal nu minder gevoelig zijn en de borsten gaan iedere dag beter aanvoelen :-)

Ik ben 2 maanden geleden geopereerd. Had een 70F en nu een 70D of 70 C, is nog niet helemaal duidelijk omdat de borsten pas na een half tot jaar hun normale vorm krijgen. ik heb een maand na de operatie een BH gekocht ,was zo heerlijk om eindelijk eens een normale BH te kunnen kopen :-) ; ik ben helemaal blij met mijn nieuwe borsten, ik ben nml 59 jaar en sinds mijn 16de haatte ik mijn grote en vooral brede borsten, kon nooit leuke bh kopen, zat er altijd aan te trekken want de ene borst was ook nog eens groter dan de andere.
Grappig, mijn nieuwe borsten lijken heel veel op jouw nieuwe borsten :-)

Ik heb een heel andere ervaring met de operatie.
Ik heb bijna geen pijn gehad. In het ziekenhuis kreeg ik per infuus pijnstillers en kreeg recept voor pijnstillers mee naar huis. Na een 10 dagen had ik helemaal geen pijn meer.
Het lastigste vond ik dat ik 6 weken niet mocht tillen enz. , ik mocht van mijn man zelfs geen kookpot optillen ;-)
Nu blij dat ik mij eraan gehouden want werk laten liggen is zo moeilijk voor me ;-)

Bij mij zijn de hechtigen oplosbaar en hebben ze na de operatie een soort siliconengel erop gedaan. Bij de grotere borst hebben ze ook liposuctie gedaan. De dag erna gingen alle drains eruit, ik mocht naar huis en 's anderendaags al douchen maar wel met HibiScrub, een ontsmettende zeep. Dat hoefde ik maar een week te doen. Na een maand op controle geweest en de siliconepleister ging eraf en het lidteken zag er goed uit. Vanaf dan moest ik rond het tepelhof na het douche een serum aanbrengen tegen rimpelvorming en op de lidtekens micropor pleister opdoen. Dat doe ik nog steeds. Ik slaap nog steeds met de sportBH die ze mij na de operatie aangedaan hebben.
Mijn man vindt mijn nieuwe borsten ook super mooi, maar hij heeft er vroeger nooit opmerking over gemaakt en voor hem hoefde ik het niet te doen. Ik deed het helemaal voor mezelf :-)

Heel veel sterkte met de genezing!

groetjes, Marlène

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi Maximeamanda,

Ohh wat spannend zonder bh slapen! Ik mag dat vanaf volgende week... mijn pc zei dat met jongere huid het wat elastischer is dus dat je kan verwachten dat door die elasticiteit je littekens dus iets breder kunnen worden. Mijn hechting knoopjes en steristrips zijn er 3 dagen geleden afgehaald/afgeknipt. Superspannend ook, bij mij zitten die plooien onder de borst beetje gek... ik weet niet wat nou waar hoort haha... heeft een van jullie dat ook gehad?
Ik heb de assistente van m'n pc een foto gestuurd en werd toen gelijk opgebeld door Lichtenegger die me vertelde dat ik erop moest letten, maar dat ik me geen zorgen hoefde te maken, dat het er goed uitzag, 2x douchen en laten luchten. Ik zie haar maandag weer.

Het helingproces is best een intens en gek iets he? Aan het begin toen het nog in tape zat was ik blij verrast en nu moet ik helemaal wennen aan de 'frankensteinboobs' look... maar wel zooo blij dat het gebeurd is :) Ben van 70h naar 75d gegaan > heel komisch, blijkbaar droeg ik mijn bh's altijd te laag in de taille voor meer stevigheid ofzo?

Hoe voel je je nu? Heb je nog veel pijn?
Ik heb af en toe steken, neem nog wel pijnstillers... en af en toe als er mensen langs zijn geweest heb ik wat hoofdpijn hebben jullie dat ook?
en nog eeeeen vraagje dan ;) haha... zit jullie onderrug ook zo vast?

Een van de eerste dingen die ik ga doen is me laten masseren, losgaan met leuke bh's kopen en yoga-en als ik klaar ben :).

Maar van de littekens ik vind dat ook een eng idee, als de hechtingen oplossen dat het dan niet meer 'vast' zit en als het dan beetje gaat wijken omdat de borst langzaam wat soepeler wordt en gewicht erop uit gaat drukken. Maar hoort er allemaal bij voor zover ik gelezen heb :).

Chaotisch bericht, hopelijk vallen de steken mee ( ookal betekend dat dat het heelt) en gaat het goed met de littekens! :)



Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Laura86,

Zonder bh slapen is zo veel fijner.

me littekens wijken wel wat meer dan begin deze week. Is ook een verschil om van h naar d te gaan.

MIjn onderrug zit ook vast inderdaad maar me lieve vriend die masseert hem los:D

Vraagje?: Wanneer mag ik in bad??

Ik vond mijn borsten ook eng toen ik ze zag zonder hechtingen enzo maar ben er nu aan gewent me vriend noemt he nu een borst met plakjes salami die er op geplakt zijn zou zo foto's plaatsen..

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

hee hee ,

nieuwe update:

Het gaat stukken beter. Alleen houd ik een plekje bij me linkerborst aan de bovenkant van mijn tepel en dat blijft ook geelachtig... Wat moet ik hier mee?

Had ziekenhuis vorige week gebeld mocht al lekker in bad. Mag ook al bijna beugel bh's aan:D

Ik ben happy met mijn nieuwe maat boobs.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het "nattig " of droog ??

Ik heb toen ook een poosje zo,n gelige maar droge plek gehad ..soort putje .wat iets langer

nodig had om van binnen naar buiten te helen .

Als het wat "nattig " is heb ik zelf goede ervaringen gehad met het douchen met Badedas ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee , niets ernstigs ...

Ik had ook zo,n plekje wat iets dieper was , en wat langer duurde voordat het geheel dicht was ...

Zelf had ik het "putje " aan de onderkant van de tepel .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hoi vrouwen,

Ik las ergens "ik heb vandaag drie paracetamol van 500 genomen". Even ter informatie en misschien kan het in de toekomst wat pijn verminderen: de werkzame dosis voor paracetamol is 1000mg. Dus je kan 3 tot max 4 keer per dag 2 tabletten nemen of starten met 1000 (2 tabletten) en daarna iedere 3 uur 1 (500) om de spiegel hoog te houden (als je dat prettiger vindt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waarom die reactie hier staat want ik heb geen pijn meer,

Maar dat ter zeiden.

Mijn borsten jeuken heel erg en de wondjes waren weg en zijn er weer kwam troep uit ben naar ziekenhuis gegaan kan geen kwaad maar het jeukt de hele tijd en komt nog steeds af en toe troep uit.

Iemand iets?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...
Gast countdown

hey ,

ben nu een weekje thuis van de operatie . van een f naar een c

hadden jullie ook zo van die witten plakband ? ben dus een half uur bezig geweest o deze eraf te halen ( bang om de wonde open te maken ) .

hier hadden ze gewoon dafalgan gezegd . vond het wat weinig dus naar mijn huisarts geweest dan dafalgan codeiene . neem nu nog maar 1 per dag .

moesten jullie de wonde verzorgen ? hij zei dat hoeft niet speciaal . en vanaf wanneer mag ik insmeren voor de littekens ? mag bio-oil ?

voor de rest kan ik hal veel koken envan die dingen :)

kijk er naar uit om nieuwe bh's te mogen halen want zo een mega sexy sportbh is het toch ook niet . doet echt pijn aan mijn ribben ( druk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

hey ,

ben nu een weekje thuis van de operatie . van een f naar een c

hadden jullie ook zo van die witten plakband ? ben dus een half uur bezig geweest o deze eraf te halen ( bang om de wonde open te maken ) .

hier hadden ze gewoon dafalgan gezegd . vond het wat weinig dus naar mijn huisarts geweest dan dafalgan codeiene . neem nu nog maar 1 per dag .

moesten jullie de wonde verzorgen ? hij zei dat hoeft niet speciaal . en vanaf wanneer mag ik insmeren voor de littekens ? mag bio-oil ?

voor de rest kan ik hal veel koken envan die dingen :)

kijk er naar uit om nieuwe bh's te mogen halen want zo een mega sexy sportbh is het toch ook niet . doet echt pijn aan mijn ribben ( druk)

Sorry late reactie. Ik had dat witte plakspul ook moest het er oplaten tot los liet. Insmeren met litekencreme kan pas wanneer de wonden genezen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve meiden.

ik heb een vraag/probleem. In september geopereerd bvk. Nu is mijn rechter borst al 3 weken groter en breder. Ik heb wel al een afspraak gemaakt maar vraag me af wat het kan zijn en wat er aan gedaan kan worden het is namelijk 1cup maat groter.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Toevallig ook een Borstverkleining gehad woensdag. Klopt het echt dat paracetamol de koorts onderdrukt? En is het normaal dat ik een hele grote blauw/rode plek ter grote van mijn hele borst! En kan me arm niet meer omhoog brengen. Dit alles is aan 1 kant. De andere kant bijna tot geen last van! Hoe gaat het nu met je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.