Ga naar inhoud

gat in borst na borstlift


Wendy71

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb 28 juli een borstlift gehad met implantaten. Sindsdien heb ik veel wondvocht verlies gehad. Na 2 weken zijn de pleisters verwijderd en vervolgens is in beide borsten een gat ontstaan. Links is langzaam dichtgegaan, rechts echter is nu na bijna 5 weken het gat nog eens zo groot geworden en zodra ik het verband eraf haal loopt deze weer leeg.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij enigzins vertellen hoe lang dit nog gaat duren? Nu na 5 weken heb ik het idee dat ik met mijn rechterborst weer terug bij af is. De spanning in de borst wordt groter door de hoeveelheid wondvocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sta onder controle elke 2 weken en kan altijd tussendoor foto's sturen en terugkomen. Echter als ik vraag hoe lang dit nog gaat duren krijg ik alleen een glimlachje. De laatste keer kon het wel 6 weken duren in totaal. Zit nu op 5 en het gat is dubbel zo groot en de borst is ook weer pijnlijker. Vandaar mijn vraag of hier iemand ervaring heeft hiermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het een gat is lijk mij echt niet normaal...en als er ook nog wondvocht uit komt? Ik zou er op staan dat er weer naar gekeken wordt. Je litteken zou nu toch wel dicht moeten zijn hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat dacht ik ook inderdaad. Maar ik ben er vorige week nog geweest en toen werd me gezegd dat dit soms kan gebeuren. Mijn grootste probleem is dat het eigenlijk best wel veel invloed heeft op je dagelijkse doen. Het blijft in je hoofd zitten en elke beweging voel je het.

Bedankt voor je mening in elk geval. Ik ga maar weer eens een foto opsturen aan ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het een gat is lijk mij echt niet normaal...en als er ook nog wondvocht uit komt? Ik zou er op staan dat er weer naar gekeken wordt. Je litteken zou nu toch wel dicht moeten zijn hoor

Nee hoor...

Bij een lift kan op het punt van het drielandenpunt een gat ontstaan. Dit is meer regel dan uitzondering... Helaas...

Echter, als het gat groter wordt en pijnlijker dan zou ik dat wel even doorgeven aan de kliniek. Dat is namelijk niet de bedoeling...

Is je borst ook roder aan het worden of heb je verhoging van je temperatuur? Weet niet of je nog pijnstillers slikt, maar die kunnen een evt temperatuur verhoging maskeren, dus daar wel even rekening mee houden...

Je zult zien, als je hier de verhalen van borstverkleining en van borstlift leest, dat het vaak voorkomt dat er een gat ontstaat op die plaats... Het mag volgens mij echter na 5 weken niet vroeger worden...

Liefst dat er dan toch even een extra controle aan besteedt wordt!!

Succes meid!! Heel vervelend dit...

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meteen even terug gaan ! Bellen dat je er aankomt , en dat je geen genoegen neemt met een

berichtje met een smiley .... Dit is toch niet goed ?

Doen hoor ! een wond moet dicht gaan en niet nog groter worden ..

Succes .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor...

Bij een lift kan op het punt van het drielandenpunt een gat ontstaan. Dit is meer regel dan uitzondering... Helaas...

Echter, als het gat groter wordt en pijnlijker dan zou ik dat wel even doorgeven aan de kliniek. Dat is namelijk niet de bedoeling...

Is je borst ook roder aan het worden of heb je verhoging van je temperatuur? Weet niet of je nog pijnstillers slikt, maar die kunnen een evt temperatuur verhoging maskeren, dus daar wel even rekening mee houden...

Je zult zien, als je hier de verhalen van borstverkleining en van borstlift leest, dat het vaak voorkomt dat er een gat ontstaat op die plaats... Het mag volgens mij echter na 5 weken niet vroeger worden...

Liefst dat er dan toch even een extra controle aan besteedt wordt!!

Succes meid!! Heel vervelend dit...

Xx BB

pff.. Gelukkig dan maar ! ik schrik me wilt !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je reactie dat het erg vaak voorkomt. Dat heb ik ook begrepen, helaas echter pas na mijn operatie. Ik ging voor borstvergroting maar het leek de arts beter om lift te doen. Zou niet pijnlijk zijn omdat ik al relatief grote borsten had en was alleen een ander litteken. Dat blijkt achteraf dus wel anders te zijn en dat frustreert.

Ik slik relatief veel pijnstillers ivm iets anders. Echter wordt de borst niet rood. Wel heb ik aan beide kanten gehad dat het ca. 2 dagen gestonken heeft en dat ging gelukkig weer over. De rechter borst echter is het gat ineens groter geworden en nu krijg ik ook last onder mijn arm omdat de borst weer strakker aanvoelt, dit omdat er meer wondvocht aangemaakt wordt. De huid verder begint nu wel te genezen, maar het gaat wel heel langzaam. Links heb ik een open wond van 3 bij 4 cm, dat is in 10 dagen tijd ook niets minder geworden. Het is wel gaan bloeden, wat een goed teken is omdat er genezing begint. Maar ik vraag me af of ik over 7 weken, dan heb ik een vakantie geboekt überhaupt naar het strand kan gaan. De genezing op zich gaat wel goed, maar o zo langzaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja... Gaat heel vaak ontzettend traag... Heel slecht van je PC om te zeggen dat het herstel gelijk is aan een bv... Dat schept verwachtingen en idd.... Dan raak je gefrustreerd, logisch...

Wat je zou kunnen doen om wondgenezing te verbeteren, is eiwitrijk eten! Google ff waar veel eiwitten in zitten en stel een menu voor jezelf samen!

Dan heb je er zelf tenminste alles aan gedaan...

Slik je extra vitamine c toevallig?

Anders neem daar ook wat supplementen van.... Niet te veel, maar gewoon een onderhoudsdosis

Als het gat nog groter wordt en de spanning hoger tgv vocht, dan neem aub even contact op met je PC.... Het moet langzaamaan gaan genezen nu, niet groter worden...

Welke kleur heeft de rest van je wondvocht? Bloed is goed idd, maar de rest is helder?

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wondvocht dat er uitlekt is inderdaad helder met af en toe een zweempje bloed. Wat ik echter in het verband terugvind is vrij donker, lijkt wel grijs en kleverig. Het stinkt niet en het veranderd ook niet echt qua hoeveelheid. Dus op zich ziet alles er niet slecht uit.

Dat eiwitrijk ga ik inderdaad even uitzoeken in hoeverre ik dat al doe of niet. Ben ik nooit zo mee bezig geweest.

Bedankt wederom voor de tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je ook nagaan of je vitaminen/pillen/kruiden gebruikt die bloedverdunnend werken. Sommige artsen raden je aan met bepaalde middelen te stoppen rondom de operatie.

Op zich klopt dat, maar dat is vooral om bloedingen tijdens of vlak na de operatie te voorkomen. erg lang mag je met die medicijnen niet stoppen, want als je deze slikt, heb je ze nodig. Niet vervelend naar jou toe bedoeld lodieke :)

Lijkt erop dat je wond het idd wel goed doet... Echter, dat grijzige in je verband kan ik niet goed plaatsen..

Vertrouw je het niet, bel dan je PC. Ook voor de nazorg hebben we al betaald ;)

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist foto's gestuurd aan de kliniek. Ik had om het emailadres gevraagd en mijn arts schijnt nu spreekuur te hebben. Afwachten dus maar weer.

Dat grijze is denk ik ophoping in het verband van het slijmerige deel dat door het wondvocht opgelost wordt en mee naar buiten gevoerd. Heb begrepen dat wondvocht aangemaakt wordt om iets anders dat door de operatie in je lichaam aangemaakt wordt te verdunnen en af te voeren. Dit proces lijkt om de een of andere reden weer gestart.

Ik meld me als ik meer weet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde dat als ze uit zichzelf bijv. vitamine E zou gebruiken, of bepaalde kruiden, en in pijnstillers zit ook nog verschil. Gewoon voor het geval ze het nog niet besproken had met de arts, en het van belang is bij een wond die nog open is. Het kan dat dat niet uitmaakt, maar dat heeft niets te maken met medicijnen lang stoppen die je nodig hebt, wat ik uiteraard niet bedoelde.

Op zich klopt dat, maar dat is vooral om bloedingen tijdens of vlak na de operatie te voorkomen. erg lang mag je met die medicijnen niet stoppen, want als je deze slikt, heb je ze nodig. Niet vervelend naar jou toe bedoeld lodieke :)

Lijkt erop dat je wond het idd wel goed doet... Echter, dat grijzige in je verband kan ik niet goed plaatsen..

Vertrouw je het niet, bel dan je PC. Ook voor de nazorg hebben we al betaald ;)

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mich90, nee bij mij is het echt een gat. Je kunt er je duim instoppen. Wat jij hebt is ook niet leuk, maar volgens mij is dat meer wat ik aan de andere kant heb, dat is de hechting aan de buitenkant die gescheurd is en die langzaam dicht moet groeien. Ook niet leuk, en duurt ook redelijk lang is mijn ervaring. Sterkte ermee. Het vethouden is belangrijk omdat bij korstvorming het litteken alleen maar groter wordt en slechter geneest. Bij mij is het vanzelf al bloederig en nat nog steeds.

Ik heb contact gehad, foto's zijn bekeken door een arts, ik zou afspraak mogen maken voor morgen, dat ging echter niet zomaar volgens het secretariaat. Na 1,5 uur mijn consulente maar weer gebeld die dit had geregeld en mij terug zou bellen. Ja afspraak zou ik kunnen maken, maar was inderdaad meer om mij gerust te stellen. Dat ben ik pas als het allemaal dicht is. Nu gaat consulente het morgen weer bespreken met de arts. Mijn vakantie over 8 weken, daar kon ze me niet gerust voor stellen. Ik vermoed dus dat het dan nog lang niet dicht is. Ik hoor morgen of het medisch noodzakelijk is dat ik kom. Om me te aaien en te vertellen dat het allemaal goedkomt, ga ik niet meer voor rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vanmorgen telefonisch contact gehad met de arts en mijn hele implantaat moet eruit. Maandag dus weer onder het mes. Niet grappig meer. De reden is dat het zwarte gat dat ik zag geen gat was, maar het implantaat dat blijkbaar donkergrijs/zwart wordt als het in je lichaam zit. Gisteravond probeerde het er uit te komen en zag ik dat ik direct op het implantaat keek. De arts heeft dit ook gezien op de foto en daarom mij vanmorgen gebeld. Vanmiddag nog afspraak en maandag operatie. Alles laten genezen en dan opnieuw beginnen vrees ik. Deze borst is zelfs 100 gram uitgehaald omdat beide borsten ongelijk waren, dus heb ik nu niet veel meer over.

Dringt nog niet echt door, maar dat zal helaas nog wel gaan komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel sterkte Wendy. Nu weet mag je "gelukkig" terug voor de operatie, Ik hoop zo dat je snel zal herstellen en opnieuw kan beginnen. Hoe vervelend ook alles is. :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel sterkte , je gezondheid gaat nu even voor , dat is het belangrijkste .

Er mogen natuurlijk geen infectie of dergelijke ontstaan .

Goed dat je er even achter aan bent gegaan !

Sterkte en beterschap

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor jullie lieve reacties, het is nog wat onwerkelijk inderdaad. Maar het is inderdaad niet anders. Ik krijg inmiddels ook steeds meer pijn aan de zijkant van mijn borst en in mijn arm, dus het gaat inderdaad niet helemaal goed. Moet nu het weekend nog door. En als je zoiets weet dan voel je meteen ook alles lijkt het wel.

Nou ja. Ik vind het het ergste voor mijn man eerlijk gezegd. 2 weken geleden heeft onze zoon van 16 een motorongeluk gehad, in Duitsland waar wij wonen, mag je al met 16 motorrijden, en die is net aan de dood ontsnapt. Ook daar staat mijn man aan de zijlijn. Onze zoon gaat het eigenlijk heel goed, gebroken arm en hand, en alles stijf en pijnlijk. Maar min man heeft echt het gevoel dat hij ons niet kan beschermen op dit moment. Hij staat er bij en kijkt ernaar. En geeft zichzelf de schuld dat hij zo enthousiast heeft gereageerd op mijn wens van borstvergroting, wat dus uitliep op een borstlift met implantaten en dit als resultaat.

En voor je relatie is dit ook niet echt lekker, met gapende gaten in je erotische delen. Dat vind ik eigenlijk nog het zwaarste punt van alles. Operaties overleef je wel weer, ben redelijk taai, maar de psychologische invloed nu, dat heb ik denk ik onderschat. Je gaat uit van een paar weken, maar het is inmiddels 5 weken en straks nog een ronde. Ongelijke borsten en dan weer opnieuw en bidden dat het dan goed gaat.

Nu eerst maar even die afspraak straks en dan zien we weer verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.