Ga naar inhoud

vanAnaarCter : 11 September 2014 : Dr. Moojen-Zaal : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik ben 28 jaar en moeder van een zoontje van 15 maanden.

Ik wil al jaren een borstvergroting, maar sinds ik (voor de zwangerschap) 10 kg ben afgevallen en daarna zwanger ben geweest, heb ik de knoop doorgehakt!

Ik ben 1.70 lang, weeg 58 kg en heb nu een 75A of 70B

Ik heb afgelopen week een consult gehad bij dr. Koopmann bij Bergmanclinics, maar dat viel echt tegen.

Misschien lag het aan mij en mijn man, maar wij kregen sterk het idee dat we snel afgewerkt werden...we hadden savonds 20:30 de afspraak. Er werd maar weinig en korte uitleg gegeven over de protheses en de procedure en ik heb maar 1 maat prothese gepast terwijl ik duidelijk twijfelde over de maat. Hij raadde uiteindelijk 325 cc anatomisch (op mijn aandringen, hij wilde rond) medium profile dual plane aan.

Morgenochtend heb ik een consult bij dr. Laura moojen-zaal bij de velthuiskliniek.

Heeft iemand ervaring met haar?

Alvast bedankt voor de eventuele reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum!

Goed dat je ook een consult ergens anders heb gepland. Niet iedere pc is hetzelfde en je zult zien dat als je bij 3 verschillende pc's een consult heb gehad je misschien wel 3 verschillende adviezen heb gekregen.

Natuurlijk is het ook belangrijk dat je je prettig voelt bij een pc. Je laat tenslotte jezelf opereren door diegene.

Het is belangrijk je wensen goed duidelijk te maken, Je kunt evt voorbeeldfoto's meenemen om te laten zien wat jij mooi vind. De pc zal dan wel kunnen vertellen wat bij jou wel of niet zou kunnen.

Succes met je consult morgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks! Ik heb inderdaad nog een 3e consult staan bij dr van der weij (boerhaave)...hij heeft mijn zusje geopereerd 3 jaar terug. Goeie tip om zelf foto's mee te nemen, bij bergmanclinics hadden ze nl geen voorbeeldfoto's helaas....ben super benieuwd wat me aanbevolen wordt deze keer! Zal het jullie laten weten! Ik heb wel gemerkt door foto's te kijken dat het ook heel afhankelijk is van je uitgangspositie dussss spannend!!!!

Fijn forum dit...kan ik alle twijfel kwijt en tips vragen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal!

Vanochtend bij velthuiskliniek geweest bij dr. Laura Moojen en ben heel fijn en hoes geholpen! De Moojen is een heel aardige, leuke en vooral kundige arts die echt goed luisterde en begreep wat ik wil. Zij en de consulente hebben alles goed uitgelegd en na het passen hebben we samen besloten dat ik ga voor 280 cc anatomisch dual plane. De operatie staat gepland op 11 september! Super spannend!!! Ben zooo benieuwd!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje! Dat is snel na het consult! Gewoon maar 3,5 week ertussen joh! Wauwie! Ik ben blij te lezen dat je zo tevreden bent over haar. A.s. maandag heb ik mijn eerste consult, ook door haar. Vet spannend, maar o-zo-leuk! Hoop dat de wachttijd bij mij ook niet al te lang zal zijn, straks durf ik niet meer :6: Ik heb al ruim 10 jaar erover gedaan om uberhaupt deze stap te nemen, hihi!

Heb je nog tips o.i.d waar ik rekening mee moet houden voor bij het consult?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@esmiralda....Hihi bedankt voor het verplaatsen, was ineens mijn eigen topic kwijt!

Inderdaad heel snel, maar wel fijn!

@bobbelein

Ze had 2 sept en 9 sept zelfs ook nog vrij maar dat kwam bij mij niet uit ivm een bruiloft en werk. Verder nog wel wat meer in september en oktober hoor dus je kunt lekker snel terecht!

Nu ik de knoop heb doorgehakt wil ik het ook zsm laten doen haha! Dat komt ook echt door dr moojen, ik heb echt alle vertrouwen in haar!

Tips...ik had voorbeeldfoto's op mijn telefoon staan, maar die heb ik uiteindelijk niet laten zien omdat ze die zelf ook heeft. Wat je eventueel zou kunnen doen is een schortje meenemen wat je zelf vaak draagt. Je krijgt daar namelijk een superstaat shirtje aan en dan kun je ook kijken hoe het staat met je normale kleding...

@borstvergroting22..... Wat krijg jij voor protheses en wat is je bhmaat nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. Ik zit inderdaad ook met werk en collega's die tot half oktober nog met vakantie zijn (hun vakanties overlappen ook nog eens,...erg fijn). Maar mijn leidinggevende heeft al gezegd dat ik aan mijzelf moet denken en gewoon ervoor moet gaan! Hoe super zo'n reactie?!

Maar goed, nu eerst maandag maar eens afwachten,....ik ga je volgen, want ben mega benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik ben naar de voorsteltopic gegaan en heb daar mijn verhaal gedaan. Zodra je dan een datum hebt, wordt je topic verplaatst naar operatieverslagen....

Mijn operatie staat gepland voor donderdag 11 september (dual plane), mijn man neemt vrijdag vrij en daarna is het weekend, maar hoe zit het vanaf dan? Iemand een idee hoe en wat ik qua pijn kan verwachten ivm mijn zoontje van 15 maanden? Er is altijd de mogelijkheid dat mijn moeder in huis komt of in het ergste geval gaat hij daarheen....maar ik ga er stiekem van uit dat dat eigenlijk niet nodig is...!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vanAnaarCter nou, de voorsteltopic kan deze nerd nog niet vinden hoor :unsure: Maar ik heb wel mn consult gehad vanmorgen! Wat een fijne arts zeg! Ze heeft alles zo rustig uitgelegd en ik heb mij echt al jaren ingelezen, dus ik had ook weinig vragen. We zijn begonnen met 315 CC, dat was het minimale wat ze wilde gaan plaatsen. Maar dat vond ik net te klein. Uiteindelijk wordt het 370 CC en gaat het 10 oktober gebeuren. Helaas zaten alle data daarvoor inmiddels al vol, maar ik sta op de lijst om eerder te gaan als er afvallers zijn! Spannend hoor :D

Het is wel ongelooflijk raar om daar half naakt te staan en een stel kipfilets te passen, maar als dan eenmaal een shirtje de rest bedekt, dan is het ook heel snel normaal en is het al 'eigen'.

Had jij al direct een vragenlijst van de anesthesist? Of kwam dat later? Dacht namelijk dat ik deze vandaag al per mail zou ontvangen. Maar dat zal waarschijnlijk nog wel komen,...ik ben te ongeduldig vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee bobbelein!

Super, gefeliciteerd met je datum!! Krijg je 370 rond of anatomisch? En voor of achter de spier? 10 oktober is oom al erg snel hoor! Heb je veel getwijfeld over de maag?

Ik ben gisteren weer terug geweest voor de afspraak met de fysio voor het herstelprogramma, en ik heb ook weer een keer gepast omdat ik toch een beetje twijfels had....hihi....

Ik kon het maar niet uit mijn hoofd zetten dat ze misschien te klein zouden worden, omdat ik zoooo vaak had herhaald dat ik ze heel natuurlijk wilde, niet opvallend blablabla....en juist daardoor begon ik te twijfelen haha! Stom hè....

Maar goed dr moojen kwam ook nog even en zei dat 280 cc qua breedte echt maximaal was wilde ik het natuurlijk houden, maar evt kon ik wel veranderen van MM naar MF en daar heb ik dus nu voor gekozen...Dat wil zeggen dat ik nu 295 cc MF dual plane anatomische protheses krijg...deze komen in projectie 4 mm meer naar voren...en dat was echt het maximale wat ze me aanraadde...dus helemaal blij nu!!

Pfffff nog 2 weken wachten! Ondertussen kan ik me mooi bezig houden met de rekoefeningen...! 6x per dag 4 verschillende oefeningen 20 sec lang.....dat lijkt niks maar dat valt dus best tegen! Maar hee....wie mooi wil zijn hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha! Inderdaad, wie mooi wilt zijn,...en ik heb er heel wat voor over in dit geval! :4: In princiepe staat genoteerd dat ik 370cc anatomisch MF krijg, maar goed,...volgende week hoor ik of ik nog groter kan, zoja dan ga ik passen. Zo nee, dan heb ik er volledig vertrouwen in dat het goed komt ;-)

De oefeningen vallen dus wel zwaar begrijp ik? Maar ik denk echt dat je er zo onwijs mee geholpen bent achteraf. We will see!

Ben je zenuwachtig? Ik was voornamelijk erg zenuwachtig voor afgelopen maandag het passen, de operatie geloof ik allemaal wel (zeg ik nu heel stoer). Daar kijk ik totaal niet tegenop.

Mij werd trouwens ook nog gezegd dat van die kipfilets in een sportbh totaal niet overeenkomen met het uiteindelijke resultaat, dus misschien zou ik het ook maar gewoon hierbij moeten laten. Maar wil toch gewoon weten hoe het eruit zou zien, maatje groter.

Nou, ik ga mijn boterkoek uit de oven halen en even lekker douchen. Fijne dag vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben uiteindelijk ook voor het maximale gegaan wat bij mij nog mooi en natuurlijk zou zijn, omdat ik steeds maar weer las dat meiden het uiteindelijke resultaat vaak kleiner uit vinden vallen.

De oefeningen op zich vallen niet tegen, zijn heel simpel....maar het schiet er te vaak bij in omdat je ze 6x per dag moet doen....maar ik denk maar zo: alle beetjes helpen!

Ik ben rete zenuwachtig ja! Voornamelijk voor de narcose! Ook zie ik op tegen de 6 weken erna waarin ik mijn zoontje niet mag tillen...Dat gaat natuurlijk nooit lukken, dus ik hoop zo dat het allemaal mee valt met de pijn...Ik weet dat het dan nog niet wordt aangeraden, maar hoe kan een moeder nou 6 weken lang voorkomen dat ze haar kind eens moeten optillen?!? Ik heb geen hulp 24/7 in huis.....

Ik vond het passen met die kipfilets super leuk om te zien, maar ik houd er wel rekening mee dat het optisch heel anders is straks in het echt! Vet spannend!!

Nog 12 dagen......!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 Weken je kind niet optillen?! Ik denk dat je gek wordt als moeder!! Ik heb zelf geen kinderen en nooit een kinderwens gehad, maar als ik bij vrienden ben met kleine kids, dan til ik ze toch altijd ff op, dus kan mij er wel iets bij voorstellen ja. Maar volgens mij kan het best na 2 weken (afhankelijk hoe zwaar je kind is en hoe het dan met jou gaat natuurlijk). Als je korte tillingen doet en niet te zwaar, dan kan dat best wel denk ik. Uiteindelijk mag je ook weer auto rijden na een paar dagen (met stuurbekrachtiging) en dan heb je je armen zelfs nog wel langer omhoog. En wat denk je van je boodschappen doen, de tassen tillen? Zolang je maar enorm goed naar je lichaam luistert.

De oefeningen tsja,...hoop dat dat goed gaat lukken, want daarmee vang je wel de meeste pijn op denk ik.

Ben je wel eens geopereerd? Ik nog nooit, daarom zie ik denk ik ook niet tegen de operatie / narcose op. Maar ik heb ook zo verschrikkelijk veel borstoperaties gezien al op tv en internet. Ik heb er zelfs over gedacht om te vragen of mijn eigen operatie gefilmd zou mogen worden, zodat ik na de operatie zelf kan kijken. Ik heb zelfs gezegd dat ik liever onder plaatselijke verdoving geopereerd wil worden, zodat ik de operatie mee kan krijgen. Maar daar moet ik toch niet aan denken :5:

Ik tel met je mee af! 12 dagen,...jaloers! ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.