Ga naar inhoud

monobloc hydrogel of siliconen?


olive

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Dit is het eerste berichtje van mij op de site:) Vandaag naar het SLAZ geweest bij W.G van Selms voor een intake gesprek. Nu zei hij dat er bij mij het beste een dual-plane uitgevoerd kon worden (onder de borstspier, rond de 250cc want was te skinny bitch voor meer) en kreeg ik een aantal foldertjes mee naar huis omdat ik zelf moet kiezen of ik voor monobloc hydrogel, of voor siliconenimplantaten wil gaan. Een moeilijke keuze aangezien dit mn eerste echte boobies zijn en ik niet ben afgestudeerd als implantatenexpert. Als ik op dit forum rondkijk zie ik erg weinig ervaringen van mensen met de monobloc hydrogel implantaten.. Ik vroeg me af of jullie me misschien advies kunnen geven of jullie ervaringen met mij kunnen delen (zou mijn keuze een heel stuk makkelijker kunnen maken..) Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga zelf voor de hydrogels in december, omdat ik nu al 13 jaar siliconen in mn lijf heb, en er toch geen goed gevoel bij heb. Niet dat ik me ziek voel ofzo, maar ik ben bang dat er eentje inmiddels toch stiekem gescheurd is, en alles er langzaam uitloopt..

Maar zoek is op hydrogel op het forum, dan kom je een heel eind (wel even zoeken in 'forums' en niet in 'dit onderwerp'.

En op de site van dr kappel staat ook veel interessante informatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf geen ervaring met monobloc hydrogel. Mijn pc werkt ook alleen met mentor siliconen protheses. Echter op de site staat wel meer informatie over monobloc! Inderdaad even via de zoekbalk zoeken :)

Wel weet ik dat de siliconenprotheses van tegenwoordig eigenlijk niet meer kunnen lekken. Ook al zouden ze scheuren, dan loopt als het goed is de siliconen er niet uit. Je kunt ze als het ware door midden snijden en dan heb je gewoon twee helften. Hoe dit met de monobloc precies zit weet ik niet. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Olive,

Wat grappig, ik heb Van Selms afgelopen week ook gesproken over vrijwel hetzelfde onderwerp! Bij mij gaat het over een lift icm een prothese onder de borst. Idd ook de keuze tusen siliconen en hydrogel. Nu ik er een paar nachtjes over heb kunnen slapen neig ik toch meer naar hydrogels. Ja, ze worden waterig na 12 jaar (heb je die oude ook gevoeld?) maar omdat het achter de borstspier zit merk je dar volgens hem alleen wat van aan de onderkant van je borst. Maar wie wil daar nou wezen?

Ik ben naar de JvG kliniek geweest en ik vroeg me af wat het verschil is met het SLAZ? Zeker als je bij dezelfde arts gaat. Maakt dat wat uit in prijs of wachtlijsen?

Ga je verder nog kijken? Ik vond v Selms heel prettig en ik heb wel vertrouwen in zijn kunde, maar ik heb mezelf beloofd dat ik meerdere consulten zou inplannen. Dus daar ben ik me nu druk op aan het orienteren. Ga jij nog bij andere artsen op gesprek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties! van Selms zei dat bij de monobloc je tiet na bijv 15 jaar gewoon opeens leeg is, want dan is hij lek (is gewoon zoutwater en verdikkingsmiddel dus niets schadelijks voor je lichaam) en dat je dan een nieuwe moet laten zetten haha, moesten we wel even om lachen.

Hee Birdie,

Ik had zelf een heel prettig gevoel bij van Selms, hij kwam echt heel professioneel over en ben eigenlijk niet van plan om echt veel verder te gaan kijken.. hij was namelijk wel alles wat ik me bij een pc had voorgesteld en hij had de hele operatie volgens mij al in zn hoofd (zo grappig hoe hij meteen begon te vertellen: nouuu jouw borst is hier 1cm groter aan de linker kant en dan maken we hier een sneetje, kras kras met die pen een heel kunstwerk op m'n borsten.) Hij staat overal ook heel goed aangeschreven op internet en heb positieve verhalen over hem gehoord!

Ik heb hem ook gevraagd naar de kosten en voor monobloc is het 3500,- en voor siliconen 3100,- . Dit is wel een dagopname dus je moet wel dezelfde dag weer naar huis (anders is het echt 1000,- extra, maar dat doen ze volgens mij niet eens..) Heb ook naar de wachttijd gevraagd, en hij zei dat ze nu mensen voor september aan het inplannen zijn. Ik moet echter nog wel terugkomen om te passen met een sport-bh enzo (heb die afspraak pas eind augustus staan ivm met geplande vakantie) dus voor mij wordt het waarschijnlijk oktober/november..

Waar wil jij nog meer op gesprek gaan? Succes iig met alles en hoop dat je er iets aan hebt gehad:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello,

Ik heb zelf de monobloc hydrogel! Dit heb ik omdat ik me er gewoon niet veilig vij voel silliconen. En omdat ik al 4 jaar aan het researchen ben, en in directe omgeving en op doe klachten silleconen site heb gezien wat het mrt je kon doen. Persoonlijk wil ik het risico niet lopen als het ook anders kan! Iedereen zijn eigen keuze. Het loopt niet leeg hoor zei dr. Kappel het is door dat verdikking middrl juist gewoon substantir vn silliconen maar het trekt langzaam lichaamsvocht aan dus je borst zwelt dan wat op, een waarschuwing krijg je! Vind ik persoonlijk juist wel fijn + hij kan dan binnen 20 min onder plaatselijke verdoving vervangen worden:) kheb beide type implantaat in me handen gehad.

Succes met je keuzee! Via google en via wetenschappelijke portalen kan je er een hoop over vinden! Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè! Wat interessant :) ik ben vorige week bij dr. kappel op consult geweest omdat ik alleen maar hydrogel protheses wil en ze graag voor de spier geplaatst wil hebben.. Ik wist dus niet dat ze bij het SLAZ ook hydrogel plaatsen.. En zelfs 500 euro goedkoper! Maar klopt het dat daar dr. Nio ook werkt? Die schijnt ook heel goed te zijn dacht ik.. En heeft ook de voorkeur van voor de spier plaatsen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja! klopt, in het SLAZ werken van Selms en Nio, ze vroegen me of ik een voorkeur had voor één van beide, maar die had ik niet dus kwam ik bij van Selms terecht (heb over Nio ook goede verhalen gelezen en ook dat hij graag voor een maatje meer gaat haha). Ik krijg wel een dual plane dus niet voor de spier dus ik weet niet of daar ook prijsverschil in zit?! Ik zou anders ook gewoon een consult inplannen, maar moest wel een doorverwijzingsbrief van de huisarts meenemen.. weet niet of zoiets ook zonder die brief daar kan? zou je even voor moeten bellen!! heel veel succes :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

trouwens, ik weet niet of alleen van Selms de hydrogels plaatst.. hij zei ook dat het niet bij iedereen kon ofzo, ligt aan je borsten, maar als dr. Kappel al heeft aangegeven dat het kan, moet dat goed zitten. Hij zei ook dat hij rond 2000 ze heel veel heeft geplaatst maar dat hij ze daarna een lange tijd niet heeft geplaatst (waarom weet ik niet meer precies) maar dat hij er sinds een aantal jaar weer mee is begonnen. Ik weet dus niet of dr. Nio hetzelfde heeft gedaan en of hij ze ook plaatst:) anders kun je altijd een afspraak maken bij van Selms (zou gewoon direct aan de telefoon vragen of Nio het ook doet) van Selms kwam iig als een zeer vriendelijke en betrouwbare man over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Hier ook hydrogel (440 cc)! Zo blij dat ik die keus heb gemaakt! Ze zijn mooi en zacht. (als je me toevoegt kan je het resultaat zien)

Ik ben ook dual plane geopereerd. Ik weet niet welke PC's allemaal hydrogel doen.. Maar valt genoeg over te vinden denk ik op dit forum? (even in de zoekbalk hydrogel typen?)

succes met je keuze!

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een poos geleden (voordat ik plotseling zwanger werd van mijn derde :) ) hier op het forum geschreven dat ik bij dr. Nio ben geweest en dat ik daar mijn borsten wilde laten vergroten (SLAZ). Dat is niet doorgegaan omdat ik dus zwanger werd. Inmiddels is mijn jongste 14 maanden en ben ik er weer mee bezig en wil het voor het einde van het jaar toch gaan laten doen. Ik had al heel veel gelezen over alle typen siliconen en zou sowieso voor "op de spier" in aanmerking komen volgens Nio. Maar over Monobloc Hydrogel heb ik niet veel gelezen, daar ben ik nu mee bezig. En ik merk in mezelf dat mijn voorkeur daar nu opeens toch meer naar uit gaat, het lijkt me toch veiliger. Ik dacht dat alleen dr. Visser die plaatste, in Venlo. Maar nu lees ik dit, en ik ben idd zeer benieuwd of Nio die ook plaatst! Ik ga hem gewoon een email sturen denk ik! Het is idd goedkoper dan in Venlo en allebei een uur met de auto. Ik volg dit even! Succes :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4op de site van dr. Kappel kan je er veel informatie over vinden en ook links naar onderzoeken. Er bestaat ook een site van de monobloc hydrogel staan ook voor en nadelen en verschillend etc helder beschreven! Goodluck xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee allemaal!

ik ben nog zoooooo erg aan het twijfelen, heb echt geeeeen idee wat ik moet doen (elke dag veranderd m'n mening weer haha) gelukkig heb ik nog even de tijd om er over na te denken;) ga zo ook even opzoeken wat de het verwachte verschil in levensduur is tussen de 2, is opzich ook niet heel onbelangrijk..

Ik heb een poos geleden (voordat ik plotseling zwanger werd van mijn derde :) ) hier op het forum geschreven dat ik bij dr. Nio ben geweest en dat ik daar mijn borsten wilde laten vergroten (SLAZ). Dat is niet doorgegaan omdat ik dus zwanger werd. Inmiddels is mijn jongste 14 maanden en ben ik er weer mee bezig en wil het voor het einde van het jaar toch gaan laten doen. Ik had al heel veel gelezen over alle typen siliconen en zou sowieso voor "op de spier" in aanmerking komen volgens Nio. Maar over Monobloc Hydrogel heb ik niet veel gelezen, daar ben ik nu mee bezig. En ik merk in mezelf dat mijn voorkeur daar nu opeens toch meer naar uit gaat, het lijkt me toch veiliger. Ik dacht dat alleen dr. Visser die plaatste, in Venlo. Maar nu lees ik dit, en ik ben idd zeer benieuwd of Nio die ook plaatst! Ik ga hem gewoon een email sturen denk ik! Het is idd goedkoper dan in Venlo en allebei een uur met de auto. Ik volg dit even! Succes :)

Ik heb wel gehoord dat je een verwijsbrief van de huisarts nodig hebt voor het SLAZ... maar je kunt het beste idd gewoon even mailen! Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel jammer als ik een verwijsbrief nodig heb, want ik wil niet naar de huisarts hiervoor, iedereen moet het tegenwoordig toch zelf betalen dus ik snap niet waar je dan nog een verwijsbrief voor nodig hebt! Ik ga dat morgen eens navragen.. Maar slaz is een ziekenhuis, bel je dan gewoon naar het algemene nummer en word je dan doorverwezen of hoe gaat dat? En zijn er kosten aan verbonden aan een consult? Heb bij dr. Kappel ook al 75 euro betaald?.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb volgens mij niets betaald voor het consult in het SLAZ en ik had ook geen verwijsbrief. Ik moest wel mijn verzekeringsgegevens doorgeven, maar bij mijn weten is er nooit iets aan mij in rekening gebracht (ook niet van mijn eigen risico). Maar ik weet niet precies hoe het werkt. Een verwijsbrief heb je niet nodig hoor, of het moet veranderd zijn? Ik heb nog geen antwoord van dr. Nio maar misschien is hij op vakantie. Ik had toevallig een mail gehad van hem destijds dus had het adres nog. Voor een afspraak kun je gewoon het ziekenhuis bellen en dan vragen naar de betreffende assistente, je wordt vanzelf doorverbonden :)

Ik zie dat je bij veel klinieken voor een consult betaalt, maar als ze dat dan weer van het bedrag aftrekken als je je daar ook laat opereren vind ik dat wel zo netjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

hallo, lees met intesse dit forum omdat ik ook monobloc hydrogel overweeg. Zie dat SLAZ goedkoper is dan JvG. Kan iemand mij vertellen wat de kosten zijn bij SLAZ, want dat kan ik op de website niet vinden. Dank alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hè! Wat interessant :) ik ben vorige week bij dr. kappel op consult geweest omdat ik alleen maar hydrogel protheses wil en ze graag voor de spier geplaatst wil hebben.. Ik wist dus niet dat ze bij het SLAZ ook hydrogel plaatsen.. En zelfs 500 euro goedkoper! Maar klopt het dat daar dr. Nio ook werkt? Die schijnt ook heel goed te zijn dacht ik.. En heeft ook de voorkeur van voor de spier plaatsen..

Wat is de prijs in het slaz? Kan er niets over vinden op de website. Ik doel op de hydrogel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.