Ga naar inhoud

Tips voor Vragen tijdens eerste consult BVG ! Help


Aanbevolen berichten

De titel zegt het al,

Wat zijn de beste vragen die je kan stellen op een eerste consult ?

Zoals welke prothesen, welke plaatsing , e.d heb ik al. Maar wie weet hebben jullie nog meer slimme vragen :)

Let's Hear it!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand??

Oja, gaan ze echt serieus vragen 'waarom je een BVG wil?' Lees overal dat je een goed onderbouwd antwoord moet geven hierop ?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die heb, maar daar staan ren stuk of 15 in.....?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan beter teveel weten dan te weinig :)

Wat ik zoal gevraagd heb:

Welke bh de kliniek voorschrijft en waar je die kan bestellen

Wanneer je terug mag werken/sporten

Of de prothesen die je krijgt ooit vervangen moeten worden

Hoe het zit met de nazorg

Wat de risico's zijn en waar je op moet letten ...

Beetje standaard vragen allemaal maar dan ben je wel goed voorbereid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx! Idd liever te veel dan te weinig ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx pearl, weer wat vragen erbij,,,!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Veldhoven krijg je een briefje mee waar je de carefix anna goedkoop kan bestellen, maar dat is alsnog duurder dan via onlinecare dus dat zou ik niet doen :P

En ze hebben daar bh's liggen om protheses te passen! :)

Ze vroegen aan mij niet waarom ik het wil... Wel: hoelang wil je al een borstvergroting? Haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohhhhhhhh al sinds m'n tieten niet meer groeiden haha

Is de carefix wel een goeie? Zit ie lekker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja echt he!

Ik vind hem lekker zitten! Heb m'n bv natuurlijk nog niet gehad dus echt gevuld issie niet hahaha. Ik heb de Carefix Anna en de Lipoelastic extra new besteld... Geen idee welke ik straks nou het prettigste vindt dat zie ik vanzelf wel.

De 19e krijg je de anna zelf aan dus kun je dan goed oordelen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mis een onderbouwing van waarom hij een bepaalde prothese adviseert?

Ik merk aan mezelf dat ik erg aan het piekeren ben namelijk daarover.. Heb namelijk een omvang van 80 (84 cm) en Frans gaf aan 400/450cc high profile.. Maar zie nu ook veel meiden hier die een omvang van 70 of 75 hebben die deze implantaten krijgen.. Vraag me nu sterk af of ze dan voor mij niet te smal zijn... Toch irritant haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een goed is bepaalt een chirurg het aantal CC nav van de breedte van je borsten..als jouw borst bijvoorbeeld 12 cm is dan zal hij er een prothese bij zoeken die bij deze breedte past... Heeft verder dan toch niks met de omvang te maken?

(ik kan het verkeerd hebben maar zo heb ik het begrepen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een goed is bepaalt een chirurg het aantal CC nav van de breedte van je borsten..als jouw borst bijvoorbeeld 12 cm is dan zal hij er een prothese bij zoeken die bij deze breedte past... Heeft verder dan toch niks met de omvang te maken?

(ik kan het verkeerd hebben maar zo heb ik het begrepen)

Ja dat klopt alleen met een bredere omvang heb je automatisch ook bredere borsten? Toch? Heb wat meer ruimte om het te verdelen zogezegd :P haha mijn borstkas is breder dan iemand met een omvang van 70 of 75 of zeg ik nu iets geks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hij meet de borsten toch op? Of ook de omvang ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij krijg je daar een sportbh aan :) ---> nou weet ik het niet zeker meer! kan het beste ff mailen naar de kliniek(?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

K*t , lees net de mail van easthetic nog eens en zie dat ik Zelf een sportbh moet meenemen?! Ik was in de veronderstelling dat die dingen daar waren.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt alleen met een bredere omvang heb je automatisch ook bredere borsten? Toch? Heb wat meer ruimte om het te verdelen zogezegd :P haha mijn borstkas is breder dan iemand met een omvang van 70 of 75 of zeg ik nu iets geks?

Hoeft niet perse hoor, sommige vrouwen hebben gewoon smaller borstjes haha :P Ik heb ook een omvang van 80 en ik krijg 400 cc.. groter ging echt niet omdat ze dan te breed worden...

Maar hij meet de borsten toch op? Of ook de omvang ?

Hij meet de borsten op! De breedte en van je tepel naar de onderkant van je borst. Omvang heeft hij niks over gezegd

Link naar reactie
Delen op andere sites

K*t , lees net de mail van easthetic nog eens en zie dat ik Zelf een sportbh moet meenemen?! Ik was in de veronderstelling dat die dingen daar waren.....

Hahaha ja in de mail staat dat je er zelf 1 mee moet nemen, maar ik vond het zonde van m'n geld om speciaal voor dat ene keertje een bh te halen die ik daarna toch nooit meer aan zou doen.... Ze hebben daar hele dozen met bh's liggen dus dat scheelt! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooooooh thank god, zat al te denken wanneer ik weg kon, woon niet dicht bij de winkels en dan met twee kleine kids,.. Gelukkig

Thnx Iris!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha komt goed! :)

Laat je gelijk een datum vastzetten als het zou kunnen? Weet niet waar je het liefste geopereerd wilt worden maar ik kon voor Boxtel al wel een datum vastleggen toen, alleen voor Maastricht niet.

Spannend he??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat niet , moet eerst het met m'n werk regelen , en daarnaast

Heb ik nog steeds twijfels met name over de complicaties en dat zweten , hoop

Dat hij me kan gerust stellen.

Erg spannend idd!!

Ik zal ook geen bh meenemen dan als die daar genoeg

Zijn!

Heb jij geen foto's van voor Iris?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop ook dat hij je gerust kan stellen :) Gewoon alles er uit gooien wat je wilt weten hoor... Mijn ervaring was dat het heel rustig en persoonlijk is in Veldhoven dus je hebt echt wel de tijd om alles te vragen. :)

Nee ik heb er nog geen foto's op gezet, ik denk dat ik dat binnekort wel een keer ga doen hoor! Op het begin durfde ik nog niet zo goed en later heb ik er gewoon niet meer aan gedacht eerlijk gezegd haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit waren mijn vragen:

* wat zijn de kosten voor een borstvergroting?
* komen er nog meer rekeningen achteraf?
* krijg ik een eventuele 2e hersteloperatie vergoed? bijvoorbeeld bij teveel kapselvorming? en bij wat voor fouten nog meer?
* hoe zit het met de garantie van de protheses?
* wat gebeurd er met de garantie van mijn protheses als de kliniek ermee stopt of makers van de prothese?
* hoeveel kost een heroperatie als me protheses over bijvoorbeeld 10 jaar toch scheuren?
* krijg ik een gegevens/bewijs mee en ook iets waar opstaat wat voor protheses en cc + profile heb gekregen?
* wat gebeurd er als ik niet blij ben met het resultaat? staan het aantal cc vast of word dit tijdens de operatie bekeken?
* blijft de vorm van mijn borsten behouden? kunnen kleine verschillen in mijn borsten (hoogte, hang) gecorrigeerd worden met enkel de vergroting?
* als je striae hebt, worden deze zichtbaarder door de vergroting?
* wanneer moet de prothese vervangen worden
* wat gebeurd er met de protheses bij een nieuwe zwangerschap/ aankomen/afvallen/ouder worden??.
* Welke plaatsmethode krijg ik? Ik sport veel dus gebruik mijn borstspieren vaak en daardoor zijn ze waarschijnlijk ook dikker dan bij een ander persoon die niet sport.
*Gaan me borsten bij dual plane meer uit mekaar staan? Ik wil ze juist graag wat dichter bij mekaar.
* Krijg ik een compressiebh? moet ik ook een sportbh aanschaffen? welke?
* krijg ik een band om?
* wat als ik ziek ben de dag voor de operatie? of als er plots wat anders aan de hand is? kan ik dan kosteloos naar een andere dag verzetten?
* mag ik wel geopeeerd worden als ik verkouden ben? verstopte neus?
* is er een anethist aanwezig tijdens de operatie?
* krijg ik medicatie voor operatie?
* kan ik eventueel een kalmeringsmiddel krijgen?
* krijg ik drains na de operatie?
* krijg ik pijnstillers mee?
* en littekencreme? vanaf wanneer smeren?
* moet ik iets slikken tegen blauwe plekken en zwellingen?
* wat mag ik allemaal doen na de operatie? hoeveel dagen mag ik echt niks doen? hoe moet ik bijvoorbeeld me haren was als ik niet met mijn handen boven me schouders mag? waneer mag ik weer stofzuigen of stoffen?
* wanneer mag ik weer sporten?
* bij wie moet ik wezen voor de nazorg? en waar kan ik terecht voor complicaties? is er ook een telefoonnummer die dag en nacht beschikbaar is voor eventuele spoed?
* bij wie krijg ik de nacontrole?
* Wat zijn de ergste risico’s die kunnen voorkomen na mijn borstvergroting? Wat is de kans hierop? Wat precies gebeurt er in zo’n geval? Zijn daar extra kosten mee gemoeid? Wat zijn die kosten?
* bij welke klachten moet ik opnieuw (met spoed) contact opnemen?
* wat kan ik zelf doen om infectie/ontsteking te voorkomen
* wanneer mag ik beginnen met de borsten masseren, soepel maken?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.