Ga naar inhoud

Setteh : 16 juli 2009 : Dr.de Blecourt : Bergman Kliniek


Gast Setteh

Aanbevolen berichten

Hey hey,

Ik zal me hier ook even voorstellen.

Ik ben Lisette en op 17 april staat mijn bvk gepland bij Dr Tan in het Bronovo ziekenhuis in Den Haag. Alleen, ik ga echt kapot van de twijfels. De operatie heb ik al een keer eerder verplaatst...

Nu heb ik een grote E-cup die erg last heeft van de zwaartekracht zal ik maar zeggen. Met de arts heb ik tijdens het consult een grote C-cup afgesproken met een borstlift. Maar, het was de bedoeling dat ik voor de operatie nog een aantal kilo's zou afvallen. Dit is dus helaas nog niet gelukt.

Ik ben nu echt onwijs bang dat wanneer ik af ga vallen ná de operatie mijn borsten dan vanzelf ook weer kleiner worden. Is er iemand die hier toevallig ervaring mee heeft?

Ook zit ik weer onwijs te twijfelen over de anker-methode en de sleutelgat-methode. Ik heb namelijk gelezen dat met de sleutelgat-methode de vorm van de borsten veel mooier wordt, maar met de anker-methode gaat het herstel weer een stuk sneller.

Van meerdere mensen in mijn omgeving heb ik al gehoord dat ik het gewoon moet doen. De brief met goedkeuring van de verzekering ligt er, de pijn in m'n nek en rug blijft en ook sta ik nog steeds met tranen in m'n ogen BH's te kopen omdat er gewoon werkelijk (bijna) niets goed zit. Maar, het is toch m'n lichaam waar in gesneden moet/gaat worden.

Wat moet ik nu :(?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik liet wel een bv doen maar dat neemt niet weg dat ik me niet in jouw schoenen kan plaatsen .

Kan me voorstellen dat je erg twijfelt omdat ik de indruk heb dat het een zwaar herstel zal worden .

Je hebt al jaren last van je grote borsten , na je bvk ... nog 2 maanden ?

Gewoon doen joh , na de pijn is 't allemaal waard achteraf bekeken !

Zelf heb ik ook een zwaar en lang herstel gehad van een 'simpele' bv en ik heb vaak gedacht 'waar ben ik toch mee begonnen' .

Na een half jaar (ja , heb me even moeten aanpassen , ook mentaal) dacht ik er helemaal anders over , ik had het jàren geleden moeten doen .

Zelf heb ik ook een jeugdvriendin die met een F-cup loopt te zeulen (zo is het , toch?) en ze is maar 1m56 groot , kan je nagaan .

Haar zus is wat jonger (32) maar even goed bedeeld door moeder natuur . Zij gaat volgende maand een bvk laten doen omdat haar schoonzus er zo goed mee is . En wat denkt mijn vriendin nu : als 't bij haar ook zo goed gaat uitvallen dan ga ik ervoor !

Mijn schoonmoeder heeft het ook laten doen een 4-tal jaar geleden en ze was toen 56 jaar ! Ook spijt dat ze er zo bang van was want achteraf bekeken viel het allemaal nogal mee . Zeker als je't rezultaat bekeek (ze vanderhalf jaar geleden gestorven aan kanker) de littekens waren bijna niet zichtbaar (sleutelgatmethode) .

Wat dat afslanken betreft denk ik wel dat je borsten een beetje gaan 'krimpen' door het vetweefsel dat dan weggaat .

Als je vlug wat kilo's kwijt wil : koolsoepdiëet ! Naargelang je 'overgewicht' tussen 3 en 7 kilo/week eraf .

Receptje geef ik je graag pb ;)

Om maar te zeggen : go for it !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast anique88

haj,

wat erg dat je nog zo je twijfels hebt!

het is inderdaad jou lichaam,

dus ook jou keuze!!

het beste voor jou is,

je pc bellen. en een gesprek aanvragen.

Daar kun je alles ten sprake brengen..

(de methode, het afvallen etc)

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kimmetjuh

Hallo Lisette,

Ik ben ook nieuw hier op het forum.

Ik ben Kim en ben 15 jaar. Ik heb cup 75G. Ik ben wel na aan het denken over een bvk, maar ik wil ook weer wachten tot ik 18 ben en uit de groei ben.

Als ik je een tip mag geven over bh's kopen. ga naar een goede speciaalzaak. jij hebt 'maar' E cup en daar is zeker veel keuze in hoor! Ik ga naar een speciaalzaak waar ze vanaf D tot cup K verkopen.

Je zal gegarandeerd een goed passende bh vinden, en door goede steun heb je waarschijnlijk ook minder last van je nek en rug.

Het is erg dat je zo twijfelt. Maar overweeg het goed, het is idd wel jou lichaam waar je in laat snijden.

Suc6

Groetjes,

Kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Lisette,

Wat vervelend dat je twijfelt! Ik ben woensdag aan de beurt, krijg een bvk van een G naar C cup, met de sleutelgat methode.

Ik stond ook altijd te balen in de winkel voor nieuwe bh's. Pijn in m'n nek en hoofd, vooral aan eind van de dag!

Mijn plan was ook wat af te vallen voor de operatie, het is alleen ook niet zo goed gelukt, maar daarvoor ga ik de operatie niet opzij zetten.

Ik vind dat als je het zo moeilijk ermee hebt, pijn, verdriet dat je er 'gewoon' voor moet gaan!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey allemaal,

Ik heb inmiddels een extra gesprek met Dr. Tan aangevraagd. Die staat nu gepland op maandagochtend. Alleen, maandag en dinsdag is er dus een conferentie in Den Haag waardoor een hele wijk wordt afgesloten ergens bij Scheveningen en het Bronovo zit dus ook richting Scheveningen. Misschien een teken aan de wand dat ik hier dus niet heen moet gaan?

Heb ook de Bergman Kliniek gesproken. Zij zeiden me dat ik een formulier moest invullen op de site (wat ik gelijk gedaan heb) om te kijken of ik bij hun voor behandeling in aanmerking kom. De telefoniste aan de telefoon klonk al onwijs aardig, keek ook rustig met me mee op internet waar ik het formulier enzo precies kon vinden. dit gaf me toch wel een vertrouwd gevoel. Niet dat ze bij het Bronovo niet vriendelijk zijn, maar het leek nu al of de Bergman Kliniek iets extra's doet ter comfort. Misschien (hoop ik) dat als ik een andere chirurg gesproken heb, mijn twijfels wel weg zullen gaan.

@ Kim, bedankt voor de info over speciaalzaken. Ik wist zelf ook dat die er wel ergens zijn, maar het feit dat je naar een speciaalzaak moet voor een BH geeft toch eigenlijk ook wel aan dat ze gewoon erg groot zijn. Ondanks dat het 'maar' een cup E is. Het liefste zou ik gewoon een willekeurige winkel in willen lopen en daar een BH kunnen kopen :(.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast anique88

haj,

Wat goed dat je toch een gesprek hebt aangevraagd,

De tip die ik je geef,

is doen wat jou gevoel jou zegt!

Als het bij jou lekker zit, doen!!

Zo niet, niet doen...

Het gaat natuurlijk om jou lichaam!

Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Setteh,

ik ken jou gevoel ook heel goed! Ik heb ook een jaar lang getwijfeld.. wel niet wel niet.. Maar uiteindelijk bleef ik ermee bezig en je wordt natuurlijk iedere dag geconfronteerd met je grote borsten. Ik had een cup F en ben nu terug naar een cup B! Ik moet je eerlijk zeggen.. de eerste 2 dagen na de operatie dacht ik.. wat heb ik gedaan.. het past helemaal niet bij me, zijn ze niet veel te klein?? Vandaag echter trok ik een giletje aan, waar mijn borsten eerst altijd uitbarstte.. nu kon ik het gewoon helemaal dichtknopen! Ik was dolgelukkig!!!!

Ik zeg dit niet om je over te halen, maar de pijn en de tijd van herstel weegt echt niet op tegen een heel verder leven met (mooie) kleine borsten waar je geen last van hebt! Ik verheug me inderdaad ook op het kopen van leuke bikinitjes en bhtjes in de 'gewone' winkels.

ik heb de sleutelgat methode gehad, de littekens zijn nu al erg mooi! Het gaat natuurlijk bij iedereen anders en bij iedereen geneest het ook anders, maar ik vind mijn borsten nu ondanks de littekens toch erg mooi!

Ik hoop dat je er een beetje uit komt met de twijfels.. als ik jou was zal ik gewoon naar dat gesprek gaan en je gewoon goed laten informeren. Informatie kan nooit kwaad toch?! Maar uiteindelijk gewoon lekker zelf doen wat je wil en wat je denkt dat goed voor jou is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Setteh,

Ondanks dat ik de tegenovergestelde operatie heb gehad, kan ik me jouw gevoel ook heel goed voorstellen.

Ik ben nu 32 en heb nooit borsten gehad, toen ik 17 was vond ik het al frustrerend, maar dacht 'het komt nog wel goed', maar

nee, het is nooit veranderd. Ik heb er dus echt superlang over gedaan en heb dan nu eindelijk de borsten die ik altijd graag wilde

en wat ben ik er blij mee! :3: Ik had het echt eerder moeten doen!

Of je nu kleiner wilt omdat je ze te groot vindt of groter omdat je ze te klein vindt, het gaat om jouw gevoel! Je wilt je gewoon

prettig voelen in je eigen lichaam en ik ben echt zo blij dat ik dat nu eindelijk heb!

Ik wens je heel veel succes met je beslissing!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey allemaal,

Ik heb besloten om mijn operatie van 17 april af te zeggen. Ik voel me er nu gewoon nog niet goed genoeg bij (zowel qua arts als lichaamsgewicht).

Heb inmiddels wel al een afspraak kunnen maken bij de Bergman kliniek bij dr De Blecourt, die staat nu op 14 mei (voor alleen een gesprek). Misschien dat hij mij wat meer van mijn angst af kan helpen.

Het was alleen wel een beetje vreemd. Ik moest een heel formulier invullen via internet, maar die kon de receptioniste nergens terugvinden in het systeem :S. Nu heeft ze me dus maar gewoon bij een willekeurige arts ingedeeld.....

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast anique88

haj,

Je hebt gedaan wat je gevoel je hebt gezegt,

Ik denk net als mols dat het een goede keus is geweest.

Je moet je er hellemaal in kunnen vinden,

injezelf, en in de arts..

Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Annemieke

Hoi Setteh,

Neem ruimschoots de tijd om je te oriënteren, een BVK kan niet meer ongedaan gemaakt worden. Ik heb zelf drie! jaar nagedacht voor ik eindelijk de knoop doorhakte. Gelukkig niet constant, maar bij vlagen ;-). Ik word over anderhalve week geopereerd in de Bergman Kliniek door Dr. Laban. Ze zijn erg aardig en beantwoorden alle vragen die je hebt. Je kunt ook echt alles vragen. Het enige wat ik wel vond was dat de receptionistes er behoorlijk 'opgedirkt' uitzagen :20: . Nou ja, ze zijn natuurlijk wel het visitekaartje van de kliniek, maar voor mij hoeft het niet zo :D . Het feit dat ze aardig zijn maakt veel goed en gelukkig zijn de artsen wel heel bekwaam en dat is het belangrijkste. Het geeft mij vooral een heel fijn idee dat ze daar bijna niets anders doen dan borsten vergroten, verkleinen en liften. Je weet dus zeker dat ze het eerder hebben gedaan!

Groetjes Annemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
Gast Setteh

Hey allemaal,

Mijn gesprek van 14 mei is verplaatst naar morgen, en dan bij Dr. Laban. Ben heeeeeel benieuwd naar hem, vooral omdat ik al veel goede verhalen over hem heb gehoord.

Ben inmiddels ook al lekker bezig met afvallen, dus beetje bij beetje ga ik me weer steeds zekerder voelen over de operatie.

Vind het alleen jammer dat er morgen niemand mee kan naar het gesprek :(, dus ik zit daar straks alleen. Maar goed, dat overleven we ook wel weer ;).

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Annemieke

Maak je geen zorgen, Dr. Laban is heel aardig en neemt echt de tijd voor je. Neem ook gerust een lijst met vragen mee, je mag ze allemaal stellen. Ik ben 2,5 weken geleden door hem geopereerd en ik ben heel erg tevreden. Succes morgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey

succes morgen.

ik word begin sept. geopereerd en als het goed is ga ik van een 80f naar een 80c.

stond twee jaar geleden ook op de lijst en heb het toen ook weer afgezegd.

maar ben het nu echt zat,de nek/schouderklachten...

vind me zelf ook te zwaar en nu dus ook bezig om nog wat kilootjes kwijt te raken.

hoop dat je morgen met een goed gevoel daar weg komt en dat je twijfels zijn weggenomen.

al zul je die zo nu en dan toch wel hebben.

groetjes Marjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel succes vandaag!

Zorg dat je je lijstje bij je hebt zodat je alles kunt vragen.

En als je later nog vargen hebt weet ik ook zeker dat je bij de Bergman kliniek nog een keer op consult mag.

Ik weet wel dat er een degelijk verschil is tussen een E en een E. Ten tijde van borstvoeding heb ik met een volle 70E rondgelopen. Ik had er geen last van, het oogde alleen erg groot. Een goede vriendin heeft ook een E met een omvang van 90 ofzo. Als ik haar zie dan krijg ik al rugpijn.

Er is een groot verschil tussen de ene E en de andere.

En aanstellen bestaat niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nina32

Succes vandaag!!!

Komt allemaal goed, ook al ben je alleen. Ik was ook alleen het eerste consult, maar dat was bewust, omdat ik er zeker van wilde zijn dat ik echt mijn eigen keuze zou maken qua formaat enzo. Als je wat vergeet te vragen kun je altijd nog even bellen of een tweede consult aanvragen.

Ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben voor mijn BVK nog 7 kilo afgevallen, en daar ben ik zo blij mee. Hierdoor kon ik de gewenste c cup krijgen. Anders was het waarschijnlijk een D geworden, omdat dat dan beter bij mijn lichaam paste.

Dus ik weet niet hoeveel overgewicht je hebt, maar het afvallen is echt de moeite waard.

Enne die E, welke omvang heb je. Een E alleen zegt zo weinig.

Net wat hier al gezegd wordt de ene E is de andere niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Setteh

Hey allemaal,

Nou, ik ben dus vandaag bij dr Laban geweest en ben helemaal positief. De omgeving van de kliniek en de kliniek zelf ogen al onwijs goed. Vervolgens werd ik vriendelijk geholpen door de receptionisten en dr Laban ontving me al tien minuten eerder dan gepland. Had van te voren een lijstje met vragen gemaakt, maar daarvan had hij het merendeel in zijn praatje zelf al beantwoord. Toen hij m'n borsten wilde zien, zag hij al gelijk aan m'n nekspieren dat ik last moest hebben (heb namelijk overontwikkelde nekspieren door het gewicht van de borst; net als waarschijnlijk meerdere vrouwen hier..). Daarna heb ik gewoon m'n resterende vragen kunnen stellen, alleen ben ik dus met m'n stomme kop vergeten te vragen over m'n nieuwe cupmaat.. Maar goed, dat komt nog wel vlak voor de operatie..

Daarna moest ik naar een vrouw in het kamertje ernaast, die alle logistieke dingen uit ging leggen. Zij was ook onwijs vriendelijk. Ze heeft het ook gelijk gehad over de bh die ik daar aan kan schaffen. 50 euro per stuk en voor het praktische is twee wel handig zei ze. Best prijzig, maar goed, soms heb ik van die periodes dat ik veel sport dus dan zijn twee sportbh's ook wel handig...

Terugreis was alleen een beetje rot.. Was met het OV en had net de bus gemist. Kon dus fijn bijna een uur gaan wachten :S. Gelukkig scheen de zon toen nog...

@ MiepC -> Ik heb nu cupmaat 75 E (maar soms ook EE), met een gewicht van 73 kilo. Alleen mijn gewicht zit vooral op m'n buik en borsten dus zie er vaak 'zwanger' uit. Behoorlijk irritant.. Voor de operatie wil ik eigenlijk minimaal terug naar de 66 kilo, dus kan nog even hard aan de slag ;).

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Annemieke

Hoi Setteh!

Blij te horen dat het je goed bevallen is! Je weet natuurlijk pas wanneer je geopereerd gaat worden als de goedkeuring van de verzekering binnen is, of niet?

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Setteh

Hey Annemieke,

Er staat al een datum gepland -> 16 juli. Ik had alleen nog een optie en dat was iets eerder. Ga vanavond even met een vriendinnetje onze vakantieplannen bespreken en dan ga ik kijken wat het beste uitkomt. Maar, het wordt dus uiterlijk 16 juli ;).

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast niietje

super zeg dat schiet al lekker op.....wat krijg je een mooie zomer................ :106: met zo'n vooruitzicht.....

succes met plannen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.