Ga naar inhoud

Onzekerheid over kleine borsten.


Gast Flickan

Aanbevolen berichten

hoi anne,

idd een handvat voor ouders is erg nuttig. je moet ook niet de illusie hebben dat je de wereld kunt verbeteren, was dat maar zo. als je maar een stukje positiviteit kunt toevoegen. de extremeren (zoals ik op die leeftijd) kun je toch niet bereiken. ik vraag me wel af of je dan op dit forum op de juiste plek bent. maar je zult ook wel andere bronnen raadplegen. ik ben evengoed wel benieuwd hoe je boekje eruit gaat zien, en of er uiteindelijk nog iets terug te vinden zal zijn van de discussie hiero. ik zou je bijna adviseren om aan te kloppen bij een uitgeverij voor schoolboeken, kijken of zij iets zien in je onderwerp en iets voor je kunnen betekenen.

succes en als je vragen hebt mag je me gerust mailen

Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zag dit berichtje toen ik net de vorige had gepost. wat ik eigenlijk ook bedoel is dat een mens ook aan het veranderen blijft. jij hebt nu bepaalde opvattingen en principes, maar alles komt ooit onder druk te staan, en mensen veranderen nou eenmaal. in dat opzicht zijn wij (degenen die tot nu toe reageren) een iets andere doelgroep, dan waar jij je op richt. als je wat ouder bent en kids hebt en de veroudering (en verslapping) slaat toe, neem je op een andere manier deze beslissing dan een jonger iemand, de dag van vandaag. het neemt niet weg dat ik op jonge leeftijd ernstige problemen heb ervaren met mijn borsten, en ik ook de andere kant, dus, te kleine borsten op die leeftijd, kan voorstellen.

Ja dat is ook zo, ik moet nog maar afwachten wat mijn borsten gaan doen en kan natuurlijk niet zeggen dat ik altijd blij blijft met hoe ze er uit zien. Maar ik kijk wel op een heel andere manier naar het belang van mijn borsten dan toen ik er nog onzeker over was. Ik ben me heel bewust van dat mijn uitstraling veel bepalender is voor mijn aantrekkelijkheid dan mijn borsten. Iemand die doet wat hij of zij leuk vindt en daarvan geniet is in mijn ogen veel mooier dan iemand met het perfecte lichaam die heel bewust bezig is dat te onderhouden.

En ergens vind ik ouder worden iets heel moois, elke levensfase heeft wel iets en daar horen verschillende gedaantes van je lichaam bij.

Maar natuurlijk is dat wel makkelijk praten als er nog niks aan de hand is. Als ik borstkanker zou krijgen en geen borsten meer zou hebben, of ze ineens heel slap zouden zijn of zo zou ik uiteraard wel balen. Natuurlijk. Maar ik ben er wel van overtuigd dat je ze niet nodig hebt om een mooi iemand te zijn en ik hoop eigenlijk dat dat zo blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi anne,

idd een handvat voor ouders is erg nuttig. je moet ook niet de illusie hebben dat je de wereld kunt verbeteren, was dat maar zo. als je maar een stukje positiviteit kunt toevoegen. de extremeren (zoals ik op die leeftijd) kun je toch niet bereiken. ik vraag me wel af of je dan op dit forum op de juiste plek bent. maar je zult ook wel andere bronnen raadplegen. ik ben evengoed wel benieuwd hoe je boekje eruit gaat zien, en of er uiteindelijk nog iets terug te vinden zal zijn van de discussie hiero. ik zou je bijna adviseren om aan te kloppen bij een uitgeverij voor schoolboeken, kijken of zij iets zien in je onderwerp en iets voor je kunnen betekenen.

succes en als je vragen hebt mag je me gerust mailen

Kaatje

Haha we zijn lekker langs elkaar heen aan het praten! Dankjewel!

Dit forum is inderdaad lang niet de enige bron die ik aanboor. Heb contact met allerlei deskundigen op het gebied van lichaamsbeeld, zelfbeeld, seksualiteit, puberteit enz. Ook heb ik een aantal schrijfsters gevraagd me te helpen en heb een contact bij een uitgeverij. Daarnaast ben ik allerlei boeken en artikelen aan het lezen die met mijn onderwerp te maken hebben. Verder wil ik nog graag gaan praten met groepjes meisjes die de leeftijd van mijn doelgroep hebben. En misschien ook jongen. Om te voelen hoe het is om nu puber te zijn, dat is vast al heel anders dan toen ik zelf zo jong was. Zodat ik kan aanvoelen wat ik wel of niet kan vertellen en laten zien. En om te peilen hoe meisjes nu met hun borsten omgaan, of ze er over praten en op wat voor manier ze belangrijk zijn. Proberen uit te vinden wat zou kunnen helpen.

Als ik je nodig heb neem ik contact met je op! Je komt over als een slimme vrouw die hier veel over heeft nagedacht.

Groetjes,

Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik nog even wil toevoegen is dat vrouwen die een borstvergroting willen, niet per sé 'grote' borsten willen. Velen denken bij een bv aan beelden in de media van vrouwen met supergrote ballen aan hun lijf. De meesten die een bv overwegen, willen gewoon hun lichaam meer in verhouding laten brengen, niet te grote en ook niet te kleine borsten, gewoon 'normale' borsten, al is dat ook weer voer voor discussie, want wat is normaal, wat het voor de ene is is het niet noodzakelijk voor de andere.

En ik kan er heel goed inkomen wat Kaat zei, dat je misschien ooit in je leven op een punt zult komen dat je ook een bv overweegt, ook al kun je je dat nu niet voorstellen. Had vroeger ook nooit gedacht dat ik dat ooit in m'n leven zou doen, zo zie je maar. En beslis je toch het nooit te doen, ook goed natuurlijk, zolang je je er zelf maar goed bij voelt!

Ja daar ben ik me ook bewust van. Daarom heb ik het meestal ook over grotere borsten. Als dat niet zo is bedoelde ik dat.

Zoals ik al eerder zei, mensen willen inderdaad zo normaal mogelijk zijn. Normaal is gemiddeld. In Nederland heeft men tegenwoordig gemiddeld cup D. Vergeleken bij vrouwen die een AA of A cup hebben zoals ik kan dat als groot worden ervaren. Terwijl het dus eigenlijk normaal is. Je eigen ervaringen beïnvloeden hoe je verschillende cup-maten beoordeelt. En daar komt nog bij dat dezelfde cup bij verschillende personen er heel anders uit kan zien natuurlijk.

Mijn borsten horen bij mijn lijf, alles doet het en daar geniet ik van. Elk mens is mooi zodra je geeft om wie diegene is, toch? Mijn vriend bijvoorbeeld heeft ooit in zijn vinger gesneden, dat hebben ze toen niet heel zorgvuldig aangepakt waardoor hij zijn vinger nu niet meer helemaal kan strekken zonder hulp van andere vingers, of door hem ergens tegenaan te duwen. Die vinger die nu dus altijd een beetje krom staat vind ik mooi, omdat het bij hem hoort. Ik hoop dat ik dingen die ik niet zo mooi vind aan mijn eigen lichaam ook op een positieve manier kan blijven benaderen. Ik hoop dat ik me blijf verdiepen, dat ik wijzer word met de jaren en mijn gezondheid steeds meer ga waarderen. Voor mij hoort daar geen borstvergroting bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

borsten zijn voor mij dus wel het toppunt van vrouwelijkheid. een vrouw met borsten (en heupen dus ronde vormen) is vrouwelijk.... voor mij

Helemaal mee eens. Vrouwen die plat zijn vind ik minder vrouwelijk. Net als een vrouw met een strakke broek aan, zonder billen. Ik vind vormen ook vrouwelijk.

Collega van me heeft ook weinig, soms bekijk ik haar en denk ik echt van 'waarom doet ze er niks aan'(I know, zij zit er niet mee, ik vind het zelf alleen niet mooi). Trekt ze topjes aan etc. Ik had dan altijd push up, om er iig nog iets van te maken.

Ik had je op het andere forum al gepm't, toch vind ik het nog apart dat je op een borstenforum vraagt waarom vrouwen het niet zouden moetne doen. Wat jij hun zou kunnen aanraden enzo. Want wij hebben allemaal een beeld bij kleine borsten gehad wat we niet fijn vonden, wat we willen vergroten.

Denk je niet dat je het beter op een forum kan proberen waar mensen komen die nooit nagedacht hebben over een borstvergroting? Dat zij jouw vragen beter kunnen beantwoorden? Ik denk dat echt dat je minder kans hebt op de antwoorden die jij graag wil hebben als je het aan ons vraagt.

Op sites als Yes.nl komen meiden van 16 tot een jaar of 25? Misschien kan je het daar eens vragen... Viva... Flair, dat soort sites. Daar komen meiden met een A cupje die er totaal niet mee zitten. De meiden die hier komen met een A cup, die willen dat graag vergroten.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag het hier omdat mensen die hun borsten hebben laten veranderen het beste weten hoe het is om niet tevreden te zijn met hun borsten. Dat leek me namelijk de nr.1 reden om er iets aan te laten doen. Om mensen te helpen hun onzekerheid te verkleinen is het nodig om te weten wat er precies aan de hand is. En ik was benieuwd wat mensen die onzeker zijn geweest over hun borsten denken dat hen een beetje had kunnen helpen. Of er dingen zijn gebeurd die hen een beter gevoel hebben gegeven over hun borsten.

Ben ook op andere fora actief hoor :) Ik probeer gewoon alle aspecten van het onderwerp te onderzoeken.

Wat bedoel je precies met topjes? Voor mij betekent dat namelijk gewoon iets zonder mouwen voor je bovenlijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wil weten waar die onzekerheid vandaan komt ?

Wat mij onzeker maakte als puber met kleine (lees 'geen') borsten ?

De vraag is wie !

Andere meisjes van mijn leeftijd die mij uitlachtten .

Wat dat betreft is dat dezelfde reden warom iemand met rood haar , een erg dikke neus , een bril enz. op die leeftijd onzeker is : door anderen .

En neen , dat kan je niet veranderen .

Op die leeftijd kan je niet relativeren , je niet eens 'verdedigen' . Ze zeggen niet voor niks 'kinderen zijn hard voor elkaar' en een tiener is ook een kind al denk je op die leeftijd volwassen te zijn .

Dààr komt die onzekerheid van .

Niet uit boekjes of uit films of videoclips , de maatschappij dringt me niks op ...

'Pesters' zullen er altijd zijn en wie niet aan een norm voldoet wordt gepest PUNT

Jazeker , op latere leeftijd ebt die onzekerheid weg door levenservaring en de wetenschap dat andere dingen in het leven belangrijk zijn . Maar toch blijft dat in je achterhoofd zitten , anders liep ik nu niet rond met siliconen in mijn lijf . Een bewuste eigen keuze .

En wat vrouwelijkheid betreft .

Ik voel me beter in mijn vel , ben minder beschaamd in een zwembad , gelukkiger en vrouwelijker .

Vrouwelijker omdat mijn kleedje in maat 38 eindelijk bovenaan ook aansluit , dus niet de borsten maken me mss vrouwelijker maar wel dat kleedje wat ik vroeger nooit aandeed .

Of die bikini die niet wegschuift wanneer ik buk ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohja, dat zijn ook topjes haha.

Ik bedoel van die kinder bh'tjes. Wij noemen dat altijd een 'topje'.

10004453gr.gif

OX-TopEcru-gr.JPG

ohh haha ja, zo noemden wij die ook.

nu snap ik je opmerking een stuk beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wil weten waar die onzekerheid vandaan komt ?

Wat mij onzeker maakte als puber met kleine (lees 'geen') borsten ?

De vraag is wie !

Andere meisjes van mijn leeftijd die mij uitlachtten .

Wat dat betreft is dat dezelfde reden warom iemand met rood haar , een erg dikke neus , een bril enz. op die leeftijd onzeker is : door anderen .

En neen , dat kan je niet veranderen .

Op die leeftijd kan je niet relativeren , je niet eens 'verdedigen' . Ze zeggen niet voor niks 'kinderen zijn hard voor elkaar' en een tiener is ook een kind al denk je op die leeftijd volwassen te zijn .

Dààr komt die onzekerheid van .

Niet uit boekjes of uit films of videoclips , de maatschappij dringt me niks op ...

'Pesters' zullen er altijd zijn en wie niet aan een norm voldoet wordt gepest PUNT

Jazeker , op latere leeftijd ebt die onzekerheid weg door levenservaring en de wetenschap dat andere dingen in het leven belangrijk zijn . Maar toch blijft dat in je achterhoofd zitten , anders liep ik nu niet rond met siliconen in mijn lijf . Een bewuste eigen keuze .

En wat vrouwelijkheid betreft .

Ik voel me beter in mijn vel , ben minder beschaamd in een zwembad , gelukkiger en vrouwelijker .

Vrouwelijker omdat mijn kleedje in maat 38 eindelijk bovenaan ook aansluit , dus niet de borsten maken me mss vrouwelijker maar wel dat kleedje wat ik vroeger nooit aandeed .

Of die bikini die niet wegschuift wanneer ik buk ...

Ik wil ook niet beweren dat je je niet vrouwelijker kunt voelen met grotere borsten. Ben blij voor je dat je je er beter door voelt! Maar ik weet dat je ze er niet per se voor nodig hebt.

Verder zou ik het ook wel handig vinden als mensen niet meer in m'n bh zouden kunnen kijken als ik even niet helemaal rechtop zit haha.

En ja, vrijwel iedereen die anders is wordt gepest, dat wil ik ook niet proberen te veranderen, lijkt me onbegonnen werk. (Pesten is ook echt niet alleen iets van kinderen. En ik vind sowieso ook vrouwen vaak heel gemeen naar elkaar toe.) Maar ik kan wel proberen te helpen het lichaamsbeeld van meisjes positiever te maken. Of in ieder geval deze meisjes iets van steun proberen te bieden, toch?

Het is door middel van allerlei onderzoeken bewezen dat de media invloed heeft op hoe vrouwen naar zichzelf kijken en hoe mannen naar vrouwen kijken. Bij de meeste mensen gebeurt dit onbewust. Je kunt wel zeggen dat het geen factor is, maar het is een feit dat de media ons ideaalbeeld van de perfecte vrouw vormen. En dat dat effect heeft op hoe je je lichaam beoordeelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nav het verhaaltje van b-cupje, komt toch het woord "weerbaarheid" bij me op.

waarom kan het mn vriendje niets schelen als ie een dikke kop krijgt en dat overal te horen krijgt, en waarom sla ik meteen aan het dieten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is door middel van allerlei onderzoeken bewezen dat de media invloed heeft op hoe vrouwen naar zichzelf kijken en hoe mannen naar vrouwen kijken. Bij de meeste mensen gebeurt dit onbewust. Je kunt wel zeggen dat het geen factor is, maar het is een feit dat de media ons ideaalbeeld van de perfecte vrouw vormen. En dat dat effect heeft op hoe je je lichaam beoordeelt.

ik geloof daar ook heilig in! ik weet zeker dat ik daar door beinvloed ben, veel blootstellingen aan mooie lichaamsvormen, de nadruk altijd (vanuit de mannenwereld) op vrouwelijke vormen, de aandacht voor grote borsten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nav het verhaaltje van b-cupje, komt toch het woord "weerbaarheid" bij me op.

waarom kan het mn vriendje niets schelen als ie een dikke kop krijgt en dat overal te horen krijgt, en waarom sla ik meteen aan het dieten?

Dat komt denk ik doordat vrouwen meer beoordeeld worden op hun schoonheid. Een mooie vrouw/vriendin zorgt voor een man voor meer status, andersom geldt dat niet. Voor mannen is het belangrijker wat ze doen.

Ik las deze week in Psychologie Magazine een artikel over mannelijkheid. Dat schijnt iets te zijn wat je niet zo maar hebt, je moet het verdienen en kunt het makkelijk kwijtraken. Vrouwelijkheid was moeilijker te verliezen volgens dat artikel. Ze hadden mensen gevraagd tien manieren te noemen waarop een man zijn mannelijkheid kon verliezen en zo ook over de vrouwelijkheid van vrouwen. Bij de mannen werden een heleboel antwoorden gegeven zoals het verliezen van je baan en niet voor je gezin kunnen zorgen. Voor vrouwen waren er veel minder redenen en dan vooral lichamelijke oorzaken zoals het verwijderen van je baarmoeder.

Ons lichaam is dus veel belangrijker voor vrouwen dan voor mannen. Ik weet dus niet of jouw voorbeeld per se echt met weerbaarheid te maken heeft. Misschien is het meer een kwestie van prioriteit.

Hoewel weerbaarheid natuurlijk wel een factor is. Ik was een verlegen meisje en het lukte me niet om genoeg zelfvertrouwen uit te stralen om weerstand te bieden tegen de pesterijen. Als ik de klassenfoto van de brugklas bekijk zie ik mensen die er veel lelijker uitzien dan ik terwijl die mensen werden gezien als mooi, of in ieder geval goed in de groep lagen, gewoon omdat ze zeker waren van zichzelf.

Het lijkt mij niet per definitie zo dat pubers met bepaalde hulp niet weerbaarder kunnen worden. Wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Anne,

Wat een goed initiatief om een boekje te maken voor jonge meiden die onzeker zijn.

Wat mij erg onzeker maakte aan mijn kleine borsten waren o.a.:

  • Als ik op mijn rug lig ben ik net een jongen; ik voelde me er niet sexy bij en dat is wel essentieel voor een fijne vrijpartij.
  • Ik houdt erg van lingerie en de setjes die ik mooi vond, die paste ik niet niet(bh's waren te groot); gelukkig komen er wel steeds leukere lingeriesetjes voor vrouwen met een klein maatje.
  • Als ik mijn push up bh (met of zonder de zogenoemde "kipfilets") uitdeed, was ik ineens weer "plat".
  • Ik "moest"wel een pushup bh aandoen, want anders stond mijn kleding me niet. Smal bovenlichaam en wat bredere heupen/volle billen(peerfiguur).

Ik heb zelf altijd wel gedacht, al waren ze maar ietsje pietsje groter, of hadden ze maar een wat andere(meer) vorm, dan was het wat mij betreft ook goed genoeg geweest. Nu werd ik zo geconfronteerd met mijn "platte"ik.

Mijn borsten heb ik dus wel laten vergroten en daar aan vooraf is een heel proces geweest. het is namelijk niet niks een borstvergroting. Ik ben dan (voor mezelf) blij dat ik de operatie heb gedaan toen ik wat ouder was (en niet 20).

Omdat ik mezelf nu meer accepteer zoals ik ben, op dat ene onderdeel(de borsten) na. Toen ik jonger was, was ik over het gehele lichaam onzeker en ik weet niet of dat een goed uitgangs punt was geweest voor mij. Ook hing mijn geluk toen af wan mijn borsten en deze vond ik dus te klein. Als je beter in je vel zit ,maar nog niet blij bent met de te kleine borsten, dan is dat gevoelsmatig anders om er iets aan te laten doen. Beetje ingewikkeld uitgelegd misschien,maar hoop dat je het snapt.

Ik denk ook niet dat vrouwelijkheid helemaal afhangt van wel of geen borsten,maar ik voelde me gewoon een jongen als ik bijv. op mijn rug lag en dat stoorde me ontzettend. Ik zou geen idee hebben hoe je dat gevoel bij meiden als schrijver kunt ombuigen.

Ik denk wel dat als je onzeker bent, je sneller uit een groep ligt. maar dat is ergens wel logisch omdat je je dan niet/minder laat horen. En omdat je van jezelf al denkt dat je er niet bijhoort. hoor je er ook niet bij, want je betrekt jezelf ook niet meer bij de groep. Ik denk zeker dat weerbaarheid belangrijk is. Vooral bij pubers omdat ze er over het algemeen graag bij willen horen(peergroep).

Nou... dat was weer een heel verhaal.

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Anne,

Wat een goed initiatief om een boekje te maken voor jonge meiden die onzeker zijn.

Wat mij erg onzeker maakte aan mijn kleine borsten waren o.a.:

  • Als ik op mijn rug lig ben ik net een jongen; ik voelde me er niet sexy bij en dat is wel essentieel voor een fijne vrijpartij.
  • Ik houdt erg van lingerie en de setjes die ik mooi vond, die paste ik niet niet(bh's waren te groot); gelukkig komen er wel steeds leukere lingeriesetjes voor vrouwen met een klein maatje.
  • Als ik mijn push up bh (met of zonder de zogenoemde "kipfilets") uitdeed, was ik ineens weer "plat".
  • Ik "moest"wel een pushup bh aandoen, want anders stond mijn kleding me niet. Smal bovenlichaam en wat bredere heupen/volle billen(peerfiguur).

Ik heb zelf altijd wel gedacht, al waren ze maar ietsje pietsje groter, of hadden ze maar een wat andere(meer) vorm, dan was het wat mij betreft ook goed genoeg geweest. Nu werd ik zo geconfronteerd met mijn "platte"ik.

Mijn borsten heb ik dus wel laten vergroten en daar aan vooraf is een heel proces geweest. het is namelijk niet niks een borstvergroting. Ik ben dan (voor mezelf) blij dat ik de operatie heb gedaan toen ik wat ouder was (en niet 20).

Omdat ik mezelf nu meer accepteer zoals ik ben, op dat ene onderdeel(de borsten) na. Toen ik jonger was, was ik over het gehele lichaam onzeker en ik weet niet of dat een goed uitgangs punt was geweest voor mij. Ook hing mijn geluk toen af wan mijn borsten en deze vond ik dus te klein. Als je beter in je vel zit ,maar nog niet blij bent met de te kleine borsten, dan is dat gevoelsmatig anders om er iets aan te laten doen. Beetje ingewikkeld uitgelegd misschien,maar hoop dat je het snapt.

Ik denk ook niet dat vrouwelijkheid helemaal afhangt van wel of geen borsten,maar ik voelde me gewoon een jongen als ik bijv. op mijn rug lag en dat stoorde me ontzettend. Ik zou geen idee hebben hoe je dat gevoel bij meiden als schrijver kunt ombuigen.

Ik denk wel dat als je onzeker bent, je sneller uit een groep ligt. maar dat is ergens wel logisch omdat je je dan niet/minder laat horen. En omdat je van jezelf al denkt dat je er niet bijhoort. hoor je er ook niet bij, want je betrekt jezelf ook niet meer bij de groep. Ik denk zeker dat weerbaarheid belangrijk is. Vooral bij pubers omdat ze er over het algemeen graag bij willen horen(peergroep).

Nou... dat was weer een heel verhaal.

Liefs fjo

Dankjewel voor je reactie Fjo!

Ik ben ook blij dat je op latere leeftijd je borsten hebt laten vergroten. Daar gaat het me immers om, ik vind het zonde dat meisjes al beslissen hun borsten te laten vergroten terwijl ze niet beseffen dat ze nog niet in staat zijn om zo'n grote beslissing te nemen.

Ben je nu wel blij met je borsten? En hoe hebben mensen gedurende jouw leven met kleine borsten op je borsten gereageerd? En merk je daar nu verschil in?

xx

Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast jennifer_whatever

K vind ook echt wel dat je je sexy, aantrekkelijk en vrouwelijk zou kunnen voelen met kleine borsten en dat je daar niet per se grote borsten voor hoeft te hebben. Maar als je niet zelfverzekerd genoeg bent hiervoor, moet je niet je leven laten verpesten door je zorgen te maken over kleine borsten en/of je constant te vergelijken met andere vrouwen.

Ik weet van mezelf dat ik te onzeker ben. Mijn vriend is tegen de bv die eraan komt en zegt dat eerder gaat om de vorm van je borsten en hoe ze in verhouding zijn met je lichaam. Maar ik geloof hem niet, volgens mij zegt hij dat om me niet te kwetsen. Al vanaf de pubertijd zag ik ze groeien bij iedereen behalve bij mezelf en heb ik mezelf altijd minder gevoeld. Het is nu 7 jaar later, ik vergelijk mezelf nog altijd met anderen, ik ben er ongelukkig door, het heeft veel invloed op mijn leven en ik weiger zo nog langer te zijn. Als je jezelf te dik vindt, ga je lijnen en sporten en kun je, met veel pijn en moeite, er iets aan doen en je zo weer beter voelen over jezelf. En met borsten is dat helaas niet zo makkelijk (misschien door een jarenlange cognitieve g-training om je denkproces over borsten te veranderen maar ik denk dat je weinig kans op succes hebt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jennifer, bedankt voor je reactie!

Ik vergelijk mezelf ook nog steeds met anderen hoor. Lijkt me moeilijk om daarmee op te houden. Groot bestaat niet zonder klein, dik niet zonder dun. Zulke dingen merk je op en je plaatst jezelf daar ergens tussen. Het is lang niet altijd zo dat dat beeld wat je van jezelf hebt klopt met de werkelijkheid. Maar wat belangrijker is, lijkt mij wat voor waarde je aan zulke conclusies hangt.

Mij lijkt die jarenlange cognitieve g-training waar jij het over het uiteindelijk verstandiger dan een borstvergroting. Omdat je dan iets verandert aan je binnenkant, in plaats van aan je tijdelijke buitenkant. Je blijft onzeker en zal hoogstwaarschijnlijk dingen blijven ontdekken die je niet mooi vindt aan jezelf.

Een positiever lichaamsbeeld houdt veel meer in dan puur blij zijn met je lijf. Het lijkt me een heel waardevol iets om te hebben omdat je lichaam je hele leven blijft veranderen.

Natuurlijk is het belangrijk dat jij tevreden bent, maar als mensen positieve dingen over je zeggen, zoals je vriend, zou ik als ik jou was proberen daar beter bij stil te staan. Bijna alle mannen die ik tot nu toe over borsten heb gesproken zeggen dat vorm en verhouding met de rest van je lijf veel belangrijker zijn dan hoe groot ze zijn. Waarschijnlijk spreekt je vriend de waarheid.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fjo, het lukt me niet te reageren op je prive bericht, word steeds automatisch uitgelogd.

Maar heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast jennifer_whatever

Hey Flickan,

Dat ik kleine borsten heb, dat is iets waar ik me nooit bij neer zou kunnen leggen, net zoals zoveel vrouwen. Is het dan niet juist mooi dat je er iets aan kan laten doen? Dat je niet de rest van je leven van je borsten baalt, maar dat je ze ook kan krijgen hoe je ze wilt? Ik snap niet wat het probleem is.

Natuurlijk zijn er altijd dingen waar ik minder tevreden over ben, maar de jaaaaaarenlange obsessie van borsten en mijn onzekerheid daaromtrent kan eindelijk eindigen! En ik denk niet dat ik na mn bv het licht heb gezien en een maandabonnement op de plastisch chirurg ga nemen. Dit lijkt me heftig genoeg :)

K ben er heilig van overtuigd dat zodra ik het heb laten doen, ik veel gelukkiger ben. En daar gaat het mij om. Therapie werkt niet voor mij, evenals opmerkingen van andere mensen. Heel de wereld kan zeggen dat ik er wel mag zijn, daar heb ik niets aan. Het gaat mij erom hoe ik over mezelf denk en hoe ik mezelf zie in de spiegel.

Het is heel mooi dat jij zeker genoeg bent over je kleine borsten en een positief zelfbeeld hebt, ben echt blij voor je en een beetje jaloers ook wel :) Maar veel mensen kunnen dat nooit bereiken en dan vind ik gewoon dat je je leven niet moet verpesten door iets waar je ook op een andere manier iets aan kan laten doen.

kuss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Flickan,

Dat ik kleine borsten heb, dat is iets waar ik me nooit bij neer zou kunnen leggen, net zoals zoveel vrouwen. Is het dan niet juist mooi dat je er iets aan kan laten doen? Dat je niet de rest van je leven van je borsten baalt, maar dat je ze ook kan krijgen hoe je ze wilt? Ik snap niet wat het probleem is.

Natuurlijk zijn er altijd dingen waar ik minder tevreden over ben, maar de jaaaaaarenlange obsessie van borsten en mijn onzekerheid daaromtrent kan eindelijk eindigen! En ik denk niet dat ik na mn bv het licht heb gezien en een maandabonnement op de plastisch chirurg ga nemen. Dit lijkt me heftig genoeg :)

K ben er heilig van overtuigd dat zodra ik het heb laten doen, ik veel gelukkiger ben. En daar gaat het mij om. Therapie werkt niet voor mij, evenals opmerkingen van andere mensen. Heel de wereld kan zeggen dat ik er wel mag zijn, daar heb ik niets aan. Het gaat mij erom hoe ik over mezelf denk en hoe ik mezelf zie in de spiegel.

Het is heel mooi dat jij zeker genoeg bent over je kleine borsten en een positief zelfbeeld hebt, ben echt blij voor je en een beetje jaloers ook wel :) Maar veel mensen kunnen dat nooit bereiken en dan vind ik gewoon dat je je leven niet moet verpesten door iets waar je ook op een andere manier iets aan kan laten doen.

kuss

Ha Jennifer

Natuurlijk is het super fijn dat als je niet blij bent met je borsten, je ze kan laten veranderen. Daar ben ik het mee eens. En ik ben ook echt blij voor mensen die er gelukkiger van worden.

Alleen lijkt het me voor lang niet iedereen een echte oplossing. Of dat voor jou zo is kan ik niet beoordelen natuurlijk :)

En zeker, jij bent de enige die kan bepalen of je blij bent met je lijf, maar anderen die je proberen te helpen lijken me ook heel waardevol.

Ik hoop in ieder geval dat het werkt en dat je straks een stuk lekkerder in je vel zit.

Succes!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.