Ga naar inhoud

Voorstellen - beetje radeloos... 9 jaar na BV, lekkende McGhan prothese


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

9 Jaar geleden heb ik heel veel informatie gekregen via dit forum, en heb toen ook de knoop doorgehakt en mijn borsten laten vergroten. En ik moet zeggen: ik ben er altijd dolgelukkig mee geweest. In oktober 2005 ben ik geopereerd door Dr. D'Hondt in Tongeren. Heb druppelvormige prothesen van 270cc achter de spier laten plaatsen. Ben van niks naar een hele mooie C cup gegaan :-)

Heb nooit problemen gehad totdat mijn rechterborst een paar maanden geleden hard begon te worden en ik er niet meer op kon liggen. Vorige week begon ik echt pijn te krijgen en ben daarom gisteren naar mijn huisarts gegaan. Hij stuurde mij direct door en ben vandaag in het ziekenhuis geweest voor een echo. Ik vermoedde zelf dat ik kapsel contractie had, maar de arts en radioloog vertelden mij dat mijn rechterprothese lek is!!!!

Ik mag overmorgen een afspraak maken voor een mri om het nog beter te kunnen zien, maar ik ben echt helemaal ondersteboven! Ik kan mij herinneren dat mijn prothesen niet kunnen lekken, althans dat is mijn door de chirurg verteld en zie ik ook terug op de site van Natrelle (vroeger MCGhan). Als ik Google zie ik ook dat het vaker gebeurd is....

Ik ben een beetje radeloos nu en weet niet zo goed wat ik moet doen. Iemand iets soortgelijks meegemaakt??? En is het slim om contact op te nemen met mijn toenmalige chirurg? Hij zal toch wel echt de de McGhan prothesen geplaatst hebben en niet iets anders?

En is het gevaarlijk als de siliconen in mijn lijf terechtkomen? De radioloog zei dat het kapsel nog wel volledig intact is, en dat er niets in mijn oksel te zien was.. Maar ben ik nu een lopende tijdbom??

Alvast bedankt voor eventuele tips, hulp, ervaringen!!!

Groetjes Prupke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad contact opnemen met je chirurg, zeker als je nog garantie hebt! Daarnaast betekend lek niet altijd dat er van alles uit te lichaam loopt, tegenwoordig zijn de prothesen cohesief en niet vloeibaar. Ik zou me dus niet al teveel druk gaan maken nu, maar wel een afspraak maken. Dan weet je het zeker. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat naar dat dit je overkomt. Ik heb dezelfde prothesen als jij, helaas kan de vulling wel buiten het kapsel terechtkomen. Dat gebeurt alleen in mindere mate dan bij de vloeibare het geval was, en minder vaak. De envelop slijt en in jouw geval is dat waarschijnlijk alleen een scheur, dus de schade blijft dan beperkt, maar het is niet zo dat de vulling altijd op 1 plek blijft. In de borst reageert het materiaal blijkbaar anders dan buiten de borst. In elk geval zijn er gevallen bekend van siliconen uit de 410 in de oksel. Heel soms slijt de hele envelop zodat de vulling er bij prothesewissel als een brij uitkomt. Pc Van Selms zegt dat hij dit soms na drie jaar al ziet gebeuren, het verloopt dus niet altijd volgens het "jarenlang geleidelijk slijten" patroon. Op Youtube kun je dit op filmpjes van herstel- of wisseloperaties zien. Er zijn ook foto's van, op het klachtensiliconenforum zijn er een paar dames met de 410 prothesen en dit soort problemen. Wellicht hier ook, maar ik heb hier nog niet gezocht.

Het best lijkt me om meteen een operatie te plannen, ze kunnen dan het kapsel verwijderen en de holte schoonmaken. Je hebt inderdaad garantie op scheuren bij McGhan. De operatie zelf wordt waarschijnlijk verzekerd op medische gronden (met echo en MRI als bewijs) en McGhan betaalt het nieuwe implantaat. Hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik niet, maar zul je horen van de pc die je wissel gaat doen. Heb je de certificaten destijds gekregen van je prothesen? Het kunnen echt de McGhans zijn, helaas helaas. Ik heb ze destijds gekozen omdat ik van de ronde CUI al wel wist dat ze in de oksel terechtkwamen, maar nog niet van de anatomische. Recent dus alle nieuwe informatie gevonden. Het hoeft overigens niet zo te zijn dat je ziek wordt van siliconen die buiten het kapsel komen, dit kwam althans niet bij alle lekverhalen naar voren. Zelf had ik al jaren voor de bv een autoimmuunziekte, en sindsdien geen extra klachten, ook geen borstklachten. Ik las nu wel in een uitgebreide Natrelle brochure dat de veiligheid van hun implantaten niet gegarandeerd is bij mensen die al autoimmuunziekten hebben. Dit wist ik niet, en ik orienteer me nu op een heroperatie.

Heel veel sterkte!! Ik hoop dat je snel van de pijn verlost bent. Wel goed om te horen dat je zo blij bent geweest met je bv, na de wissel kun je hopelijk weer jaren verder genieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat? Zit in hetzelfde schuitje, ook McGhan en scheurtje volgens MRI. Alleen heb ik nog de oude protheses met vloeibare siliconen. Krijg morgen telefoontje van ziekenhuis, over hoe nu verder.

Zit te denken aan helemaal verwijderen en geen nieuwe te laten plaatsen, maar ben bang voor de gevolgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verwijderen wordt toch als het goed is vergoed door de verzekering wanneer er sprake in van een lekkende prothese, flinke kapselcontractie en andere serieuze complicaties?

Als je je borsten daarna wilt laten liften, met eigen vet wilt laten opvullen, of je wilt nieuwe prothesen, dan moet je dat deel wel zelf betalen.

Ik raad iedereen aan het in een operatie te laten doen, dat scheelt je duizenden euro's!

Sommige pc's raden je aan je borsten na de explantatie een half jaar "rust" te geven, en daar kan wat voor te zeggen zijn, maar in twee delen is het heel wat duurder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Jeetje heavy! Ik zou zo snel mogelijk operatie inplannen als dit mogelijk, niet risico lopen dan die silliconen deeltjes nu in grote getalen buitrn het kapsel het lichaam in gaan, krijg je er nooit meer uit. Wil je wel mghan of natrelle prothese als dit soort toestanden vaker voorkomen?? Wellicht mentor ofzo als je silliconen wil, maar die krijg je niet vergoed natuurlijk -_-

Nou rustig aan en succes, komt vast allemaal goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 months later...

Ik had de implantaten van mcghan nu 6 jaar en beide totaal kapot, ik zou een wissel krijgen met monobloc maar tijdens de operatie zag men pas dat ze

Kapot waren terwijl de echo , mammo en de MRI vertelde dat ze intact waren!!??

Ze heeft ze er uit gehaald en ervoor gekozen geen nieuwe meer te plaatsen ivm m'n gezondheid, iedereen met siliconen implantaten moeten eens goed naar hun lichaam luisteren of er wazige klachten zijn?

Pijn in spieren

Pijn in gewrichten met name armen en vingers

Continue moe

Niet kunnen concentreren

Wattengevoel in hoofd

Niet op woorden kunnen komen

Reken er op dat je implantaten altijd zweten en met deze klachten echt kapot zijn

Laat je goed nakijken door een goede arts die dit erkend bijvoorbeeld dr Kappel en inmiddels ook dr van Selms A'dam !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Goedemorgen allemaal. 

Ik kom net van de HA vandaan omdat ik een gekke verdikking voel in mijn linkerborst ( heb McGhan protheses sinds 2003) Hij heeft met een echo gekeken en de begrenzing van de prothese op die plek is idd vaag, alsof dat niet meer doorloopt.... bij de rechterborst is de begrenzing wel duidelijk doorlopend. 

Heb met een de Jan van Goyenkliniek gebeld en kan gelukkig as vrijdag al terecht bij Dr van Selms ( hij heeft mij ook geopereerd in 2003) 

Vind het allemaal wel spannend als ik zo bovenstaande lees.... Ben zo bang :( dat ik ook een kapotte prothese heb 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.