Ga naar inhoud

Deuk...


booblis

Aanbevolen berichten

nee hier kan je zelf niets aan doen, blijf goed je sportbh dragen, zodat je goed de steun blijft geven, en verder hoe hard het ook klinkt is het nu even afwachten.

Als je plooivorming krijgt is het heel vaak pech

Ga het alleen niet masseren !! sommige artsen geven dit advies wel eens, maar dit mag je absoluut niet doen met ruwe protheses

zou willen dat ik je helemaal gerust kon stellen, maar nu is het echt nog even een paar weken afwachten welke kant het opgaat

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx! Dan weet ik hoe het komt want mocht namelijk zonder bh slapen van de pc en heb dat nu 2 nachten gedaan... En tada... Daar was mijn deuk... Phf ik ga nu zeker volgende week nog geen gewone bh's aan trekken...

Lief dat je even tijd voor me hebt genomen !!

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

het hoeft niet perse te komen doordat je zonder bh hebt geslapen ( het kan ook zijn dat het al onder de surface zat) en nu naar boven komt) maar is wel opvallend dat je nu 2 nachten zonder slaapt en de plooi er zit.

ik moest zelf 6 weken dag en nacht een sport bh aan, maar sommige artsen houden 4 weken aan.

Zou idd nog maar even geen gewone bh's gaan dragen, en over het algemeen zitten die ook nog niet zo lekker als je nog maar zo kort po bent

graag gedaan hoor meid, ik heb het zelf verschillende malen gehad, dus herkende het heel snel

sterkte en ik hoop echt voor je dat het weg gaat trekken

wanneer heb je weer controle afspraak bij je pc ?

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 weken vind ik zelf persoonlijk heel erg kort hoor, maar ja iedere arts heeft andere richtlijnen hierover

ok dus dan ben je ong 7 weken po toch als je eind mei op controle gaat, is eigenlijk wel goed,want dan moeten je borsten ingedaald zijn.

Ik kreeg er ook steeds overmatige kapselvorming bij en ben dus al een aantal keren voor een her geweest, en de ergste keer was toen ik mijn protheses op de spier had, ook omdat ik een dunne huid heb, maar heb ze nu ook dual plane en Natrelle, en ik heb het weer, dus is echt soms pech hebben

het leek toen ook echt alsof onzichtbare vingers mijn borsten in drukten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het je echt niet lekker zit kan je altijd bellen,en je zou misschien nu al wel aan kunnen geven dat je een deuk/plooivorming hebt zitten, zodat je arts er al van op de hoogte is, maar meestal zeggen ze toch dat je moet wachten tot zeker 6 weken

met een band heb ik geen ervaring, wat ik weet is dat die meestal gegeven word om de protheses mee te helpen om te zakken, en ik durf je daarin geen raad te geven, maar zou dan aanhouden watje pc heeft gezegd

ik zou zelf de sportbh 6 weken dag en nacht dragen

mocht de plooivorming daarna nog niet minder zijn dan dat goed bespreken op controle, ik kan me echt heel goed voorstellen dat je gewoon na een bv mooie borsten wilt hebben, en dan echt schrikt van een diepe plooi, en dat je je druk maakt, is heel normaal hoor.

maak eventueel iedere week even een foto om het verloop bij te houden.

ja ik hoop ook dat het dit keer goed gaat komen , we gaan het zien de 12e juni

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit ziet er net zo uit als bij mij... Ik zit ook met zo'n deukje...

Toen ik mijn eerste controle had, zat het deukje er nog niet. Ik was toen ook nog maar 11 dagen po...

Intussen bijna 4 weken po en sinds 2 dagen de deuk.

Zakken moeten ze niet meer doen. De pc zei al op 11 dagen po dat ze al perfect op z'n plaats zaten.

Ik merk wel dat het deukje dieper is als ik geen bh aan heb. Ik hoop alleen maar dat het niet erger wordt en het met een goede stevige bh onzichtbaar blijft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt inderdaad op plooivorming. Je kunt hier inderdaad zelf niks aan doen.

Ik denk dat het sowieso geen gek idee is om je sport bh nog even te blijven dragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Intussen 3 weken po en op controle geweest.

Het deukje is nog een beetje voelbaar, maar is veel soepeler geworden waardoor het minder opvalt als je voelt.

Het is helemaal niet meer zichtbaar, enkel als je goed voelt is het er nog.

Enige oplossing is een beetje verzwaren, maar dat ben ik niet van plan. Ik had rechts veel minder weefsel dan links, dus daardoor enkel rechts iets te voelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...
Op 29 april 2014 om 23:58 zei Desert-Rose:

2 weken vind ik zelf persoonlijk heel erg kort hoor, maar ja iedere arts heeft andere richtlijnen hierover

ok dus dan ben je ong 7 weken po toch als je eind mei op controle gaat, is eigenlijk wel goed,want dan moeten je borsten ingedaald zijn.

Ik kreeg er ook steeds overmatige kapselvorming bij en ben dus al een aantal keren voor een her geweest, en de ergste keer was toen ik mijn protheses op de spier had, ook omdat ik een dunne huid heb, maar heb ze nu ook dual plane en Natrelle, en ik heb het weer, dus is echt soms pech hebben

het leek toen ook echt alsof onzichtbare vingers mijn borsten in drukten

Herkenbaar...zo heb ik ook... Ik denk dat het komt omdat daar de kapselvorming zat wss en daar is mijn huid dunner geworden... Denken jullie dat weg gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Zwarte panter:

Herkenbaar...zo heb ik ook... Ik denk dat het komt omdat daar de kapselvorming zat wss en daar is mijn huid dunner geworden... Denken jullie dat weg gaat?

meis, je bent natuurlijk ook nog maar heel kort po, en de protheses moeten echt nog hun plekkie zoeken, en zou dit wegtrekken, dat is lastig om te beantwoorden, ik weet natuurlijk ook niet hoeveel weefsel er met de kapselverwijdering is meegenomen.

Onder de spier zou je nu eigenlijk verwachten dat je die deuk niet meer zou mogen zien, maar het kan natuurlijk ook zijn dat het weefsel binnenin nog moet gaan herstellen en dan wellicht meer op gaat vullen, je bent al iets qua cc etc omhoog, en ik zou het echt nog even de tijd geven, en mocht het niet wegtrekken, dit goed aangeven bij je pc.

Maak wel regelmatig foto's zodat je het hele herstel verloop ziet, maar ook dat je het kunt laten zien aan je pc.

Ook kun je eens lezen in het topic van dokter Breukers, daar vind je op pag 5 een uitleg over deuken, rimpel/plooivorming etc. Ook kun je altijd aan deze pc je vraag eens stellen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Desert-Rose:

meis, je bent natuurlijk ook nog maar heel kort po, en de protheses moeten echt nog hun plekkie zoeken, en zou dit wegtrekken, dat is lastig om te beantwoorden, ik weet natuurlijk ook niet hoeveel weefsel er met de kapselverwijdering is meegenomen.

Onder de spier zou je nu eigenlijk verwachten dat je die deuk niet meer zou mogen zien, maar het kan natuurlijk ook zijn dat het weefsel binnenin nog moet gaan herstellen en dan wellicht meer op gaat vullen, je bent al iets qua cc etc omhoog, en ik zou het echt nog even de tijd geven, en mocht het niet wegtrekken, dit goed aangeven bij je pc.

Maak wel regelmatig foto's zodat je het hele herstel verloop ziet, maar ook dat je het kunt laten zien aan je pc.

Ook kun je eens lezen in het topic van dokter Breukers, daar vind je op pag 5 een uitleg over deuken, rimpel/plooivorming etc. Ook kun je altijd aan deze pc je vraag eens stellen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt

xx

 

Hoi Desert,

 

je hebt helemaal gelijk!☺️ Maar ik ben zo bang... Maar moet gewoon geduld hebben.

 

hierbij een foto

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dat je bang bent, juist omdat je het al hebt meegemaakt,en ik zie wat je bedoeld, je borsten zijn nog heel erg verschillend van elkaar, maar borsten genezen ook apart,ieder op hun eigen manier en snelheid, geef het in ieder geval nog een paar weken de tijd meis, want over het algemeen voor de 3 mnd zal een pc ook zeggen dat er nog heel veel gaat veranderen.

Probeer je nu even te focussen op je herstel,want stress doet je herstel ook geen goed, wanneer heb je je controle afspraak?

sterkte meis, maar even volhouden.

xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag is min eerste control, is de bedoeling om de hechtingen te verwijderen. Deze genezen heel goed.

dus afwachten... Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dinsdag op control geweest,  hechtigen zijn verwijderd. Er zat alles keurig uit. Je kunt zien dat als je een goede uitrusting neem worden de wonden flat en mooi. Daar ben ik heel blij.

ik wacht nu nog 4 weken aan voor de volgende consult met de pc. Hopelijk trek de deuk weg, maar het is een kwestie van gedeuld en tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.