Ga naar inhoud

Vlinder09: 24 april 2014: Dr. van Alphen : Rijnstate Arnhem


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ik heb mij begin afgelopen week voorgesteld.. en hier is mijn operatie verslag!

Donderdag moest ik mij al vroeg (lees: 7 uur) melden in het ziekenhuis. Ik zou om 8 uur al worden geholpen! Nadat ik mij had omgekleed werd ik al meegenomen naar beneden. In de holding kreeg ik een infuus en zag ik de chirurg. Hij heeft alles afgetekend (net een kunstwerk zeg!) en niet lang daarna werd ik de OK ingereden. Ik kwam rond 11 uur weer bij, zonder pijn en redelijk helder! Binnen een mum van tijd was ik weer bij en kon ik weer fijn terug naar de afdeling. Daar aangekomen mocht ik me omkleden, maar bleek er een flinke bloedvlek in het bed te zitten. Aan de rechterkant was het aan het lekken! Onder het drukverband hebben ze extra verband gedaan, wat het mooi heeft tegengehouden. Dit hield echter in dat ik even moest wachten met eten.. en ik had zo'n honger!

Na ongeveer een uur liggen, bijkomen en het aanhoren van een knorrende maag, kwam de verpleegkundige nogmaals kijken. Het zag er nu rustiger uit en ik mocht lekker gaan eten. Wat fijn! Ik had helemaal geen pijn, was niet duf en wilde eigenlijk al m'n bed uit. Omdat er geen drains in zaten (het was erg droog op de OK), was het niet gek dat het wat had gelekt. Na een heerlijke boterham en een bezoekje aan de wc, lag ik weer fijn in bed. Ik heb avondeten gehad en voelde me erg goed. In de avond kwamen mijn ouders nog langs en toen heb ik al goed kunnen lachen.

Na een super slechte nacht - wat een vreselijke bedden! - werd ik wederom ZONDER pijn wakker. Ik heb enkel vanaf na de OK paracetamol ingenomen. Tijdens de operatie heb ik diclofenac en morfine gehad. De ochtend na de operatie mocht het drukverband eraf. Ik vond het wel erg spannend! Uiteraard had ik donderdagmiddag al een beetje gegluurd, maar dat is toch erg lastig als het mooi ingepakt zat.. Ook omdat ik het wel eng vond hoe rechts eruit zou zien.

De verpleegkundige knipte het verband door en WAUUUUUUW! Wat was het mooi! Haar eerste reactie 'de tepels zijn mooi doorbloed!' vond ik grappig. Met nieuwe, schone gaasjes heb ik de sportbeha aangetrokken en het voelde zeer prettig. Nadien kon ik lekker mijn eigen kleding aantrekken en wat was het ineens plat, maar echt fantastisch mooi! Ik heb heerlijk ontbeten met enkel een grijns op m'n gezicht. Wat had ik hier lang op lopen wachten! Ik had ze nog niet in de spiegel gezien, maar het was nu al meer dan fantastisch. In de loop van de ochtend kwam de chirurg langs en van hem mocht ik naar huis. Het zag er goed uit en als ik mijn rust pakte, was het prima om thuis lekker te herstellen.

Mijn moeder heeft me opgehaald, ik heb de autorit naar huis overleefd en thuis mijn vriend gezien. Wat voelde ik me goed! Natuurlijk trekt het een beetje, maar ik ben heel blij dat het niet echt PIJN doet. Aan het eind van de middag hadden we even gekeken wat de schade was en toen moest ik even gaan liggen.. Ik kan goed tegen bloed, maar nu was ik even heel angstig dat het pijn ging doen. Iemand anders zit toch aan jouw wondjes en dan kan het soms niet op het tempo gaan wat je zelf in gedachten had. Die nacht bleef mijn vriend slapen. Hij was heel voorzichtig en vond het ook wel erg spannend, maar hij was heel blij voor me en vond het goed om te horen dat ik weinig pijn had.

Gister heb ik een beetje gekeuveld. Een klein stukje gelopen, even buiten zitten, lekker liggen, tv kijken. Niks voor mij, maar ik merkte aan m'n lichaam dat het wel nodig was. In de avond moest ik er toch aan geloven... lekker onder de douche! Met stoel en al heb ik me geinstalleerd, samen met mijn moeder m'n haar gewassen en de wonden bekeken. Ik heb foto's gemaakt en ze eindelijk kunnen aanschouwen in de spiegel. WAUW! Wat een prachtige voorgevel. En wat een verschil met hiervoor! Ze zijn zeker tien cm hoger ge-eindigd en ik ben wat moedervlekken kwijt. Fantastisch!

En nu zit ik lekker te typen. Ik heb twee betere nachten achter de rug en ik voel me goed. Ik slik (uit voorzorg) nog paracetamol en daarmee red ik het prima. Hoeveel er precies af is, weet ik niet. Dat ga ik bij de controle over een week vragen. Op mijn rechterborst zit een grote bloeduitstorting/blauwe plek. Mijn linkerborst is, los van de hechtingen en doorbloedde zwaluwstaartjes, mooi en zonder blauwe plekken. De meeste 'last' heb ik dus van rechts. Ik val wel langzaam nog wat kilo's af, maar weet dat dit ligt aan het feit dat er weinig eten in gaat (vooral weinig slechte dingen als koekjes, nootjes, chips oid). Ergens ook wel meegenomen, haha.

Het is me heel erg meegevallen! Waar ik het meeste bang voor was (misselijkheid na de narcose) is helemaal niet gebeurd. De eerste drempel: douchen, heb ik overleefd. Ik kan meer dan ik denk, maar luister goed naar mijn lichaam. De positieve reacties uit mijn omgeving, mijn zorgzame ouders en vriend... Ik had het niet beter kunnen treffen. Iedere twee/drie dagen ga ik foto's maken, wat ben ik benieuwd naar het volledige eindresultaat.

Liefs,
Vlinder09

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat alles goed is gegaan en dat het je mee gevallen is .

Vooral qua pijn ...

Ha ha ...ik herken het ...bij mij zei de verpleegkundige ook " De tepel is mooi roze " na het "uitpakken" .

Verder zou ik echt veel drinken als ik jou was , des te sneller is de narcose uit je lijf .

Ga je nog foto,s plaatsen hier ?? Ben namelijk erg benieuwd ....

Groet Jeanette

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een fijn verslag om te lezen. Zelf ben ik over 2,5 week aan de beurt, dus zo'n uitgebreid verslag is voor mij echt heel erg informatief! Ik vind het heel erg spannend, maar kan tegelijkertijd niet wachten tot ik het achter de rug heb.. Meid, heel veel sterkte en hopelijk blijft alles zo goed gaan! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, Jeanette. Het is toch wel gek om te horen dat de tepels er op zo'n moment goed uitzien!

Ik twijfel of ik foto's wil plaatsen. Enerzijds ben ik heel blij en trots, anderzijds.. is het toch wel iets intiems.

Flowersoflove: spannend! Ik kan me helemaal voorstellen dat het spanning met zich meebrengt. Waar ik zelf veel aan heb gehad is foto's googelen. Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in de medische wereld, dus de gang van zaken had ik al wel enigzsins in mijn hoofd. Door die foto's had ik een realistisch beeld in mijn hoofd, want borsten van 2 mnd post-operatief, zien er natuurlijk niet zo uit één dag na de operatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Vlinder,

Wat fijn dat de operatie zo goed is gegaan en je weinig pijn hebt. Maar het allerfijnst is natuurlijk het resultaat!

Goed je rust houden hoor en naar je lichaam inderdaad luisteren.

Van die foto's begrijp ik, daar twijfel ik ook over of ik dit na mijn operatie wil doen of niet om dezelfde reden. Als de foto's die je nu geplaatst hebt op prive staan zou ik je dan een vrienden uitnodiging mogen sturen!

Hou ons op de hoogte van je herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat goed! De wonden jeuken behoorlijk. Links heelt erg mooi, voelt ook goed. Enkel wat geel rondom de tepel. Rechts is de blauwe plek aan het afnemen/schuift wat verder richting de oksel. Ook wordt het geler in plaats van rood/blauw. Er zit een klein plekje onder de tepel dat nog een beetje open is, maar niet zo noemenswaardig om meteen naar het zkh voor te hollen. Mijn moeder werkt zelf in de zorg en kan me daarin goed instrueren/helpen. Douchen is dus nog een beetje eng en heel veel water durf ik er nog niet over heen te laten stromen. De zwaluwstaartjes zitten er nog mooi overheen.

Ik heb voor zover nog geen pijn gehad, maar slik uit voorzorg nog enkele keren per dag paracetamol. Rust houden vind ik lastig (ongeduldig....) zeker omdat ik me goed voel en niet zo'n algemeen ziek gevoel heb. Toch doe ik niet meer dan bankhangen, wat aan mijn studie besteden, films kijken en af en toe naar de keuken om weer een pot thee te maken.

In mijn gallery zal ik nog wat foto's plaatsen. Wat kunnen enkele dagen voor verschil maken. Erg leuk om te zien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja ..leuk foto,s ....

Fijn dat alles goed gaat ...en ach als het weer beter word gewoon lekker een beetje gaan lopen .

Dat doet goed ...

Ik mocht , moest zelfs vanuit de kliniek dagelijks douchen ...en als wat wat plekjes open/geirriteerd waren zelfs

2 X per dag douchen ...

Jeuken is goed ...dat trekt het vocht zich onder de huid terug .( heb ik me laten vertellen )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, klopt. Vanmiddag even naar een verjaardag geweest, een wandelingetje.. heerlijk!
Tot nu toe heb ik iedere dag lekker gedoucht.. en vandaar durfde ik het aan om het water er goed overheen te laten stromen. Het kleine wondje lijkt bijna dicht (yes!)
De blauwe plek rechts trekt steeds meer onder mijn oksel..en het is geel! Fascinerend om te zien.

Jeukt neemt toe.. dus dat beloofd wat goeds! Ik ben nu al zo blij :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van die wondjes schrok ik in eerste instantie ook , maar die heelden heel snel ...

Drink je ook genoeg ? water /thee ?

Des te eerder is de narcose etc uit je lijf .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het kleine wondje rechts is gelukkig bijna dicht. De blauwe plek word langzaam geel en trekt door naar achteren. De zwaluwstaartjes gaan her en der al wat loslaten. Links ziet er perfect uit, op enkele gele plekken na!

Ik drink heel veel. Gelukkig maar! Enige waar ik van tegen de lamp loop is concentratie gebrek. Verder gaat het dus super! Ik geniet nu al enorm!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het ik de eerste tijd ook gehad , had s,middags zelfs een middag dutje nodig :45:

Wanneer heb je je eerste controle ?

Ik ben vandaag voor het eerst weer gaan sporten :43: ..heerlijk .

Ben vandaag 6 weken PO .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste controle is a.s. woensdag! Ik ben erg benieuwd wat de pc ervan vindt... en daarnaast: hoeveel gram ze hebben verwijderd. Lastig inschatten, maar vind ze nu mooi qua grootte.

Wauw, wat goed! En hoe voelde het? Wat gaat de tijd snel hè!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook benieuwd hoeveel gram ze bij je weg gehaald hebben .

Bij mij vond ik het nog wel mee vallen , had voorheen een F cup , nu een B .

En er is Links 230 en rechte 340 gram afgegaan .

Vind ik in verhouding weining , daarvoor dat er toch zoveel verschil qua Cupmaat is .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwacht iets rond de 200 gram, hoewel het inschatten lastig blijft. Soms lees je grammen waarbij je denkt, hoe kan dit?
Ik vind jouw borsten erg mooi geworden. Maakt me blij en positief hoe het eruit kan gaan zien na de blauwe plekken en de hechtingen.

Gister heb ik oude beha's voorgehouden en die zijn duidelijk te groot... maar qua vorm zijn m'n borsten nu (gelukkig) nog mooi vol. Ik verwacht dus ook niet
dat ik uiteindelijk op een B uitkomt.. tenzij ze nog flink gaan slinken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook heel erg blij met mijn borsten ...vandaag nog een leuk shirt gekocht van King Louie .

Daar passen die twee heel erg mooi in , en komen goed tot hun recht :1:

Ja leuk he , zo,n oude BH aantrekken :45:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohhh wat leuk! :)

Vandaag een duidelijk mindere dag. Borsten voelen pijnlijk aan (rondom de tepels), algeheel ziek gevoel. Gelukkig geen koorts, geen gekke plekken en overal gevoel op de borsten. Ze zien er ook beter uit dan gister, heel apart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.