Ga naar inhoud

kapselcontractie


lucia

Aanbevolen berichten

Hoi dames,

Hoelang kan je eigelijk kapselcontractie krijgen? Is na 6 weken het 'gevaar' zo goed als voorbij? Of kan het bijv. dat je na 2 jaar ineens ermee zit? En hoe groot is het risico hierop?

Met mij alles prima hoor :) het schoot deze morgens ineens door mijn hoofd en zit er nu al heel de dag op te denken.

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

Of je wel of geen kapselcontractie krijgt is niet te voorspellen, en ja je kan het ook ineens na een paar jaar krijgen, wel is het zo dat als je bijv een nabloeding/ infectie hebt gehad of zo, dat je iets meer kans hebt om het te krijgen, MAAR dit hoeft niet zo te zijn.

Soms is het eigenlijk een beetje pech hebben als je het krijgt.

Vroeger toen heel vaak nog de gladde protheses werden gebruikt, had iemand er eerder kans op, maar met de nw ruwe protheses aan de dag van vandaag is de kans daarop ook een heel stuk minder

en inkapseling heeft iedereen en zolang het bij baker 1 of 2 blijft veroorzaakt het over het algemeen ook geen klachten ( uitzonderingen daar gelaten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat ook niet alleen om het vasthechten van de protheses, de eerste 6 weken word er een kapsel aangemaakt, zodat de protheses goed hechten, dat is een normale reactie van het lichaam omdat er iets niet lichaamseigen in zit, dit is het geval met allerlei protheses, knie, heup etc, maar soms gaat het lichaam door met kapsel ( bindweefsel) aanmaken, en dan ontstaat overmatige kapsel vorming. Het kapsel word dan dikker en kan gaan samentrekken, en op die manier word de prothese ingekapseld, na verloop van tijd word dit kapsel harder en kan daarna in een later stadium gaan vervormen Bij sommige mensen is dus de reactie meer dan bij anderen.

de eerste 2 keer had ik na 3 mnd al overmatige kapselvorming, de 3e keer na 2 jaar, en de 4e keer na 2 mnd, dus je kan zeggen dat ik dus zo'n pech geval ben :6:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht altijd dat die kapselvorming na 6 weken zou stoppen. Maar dan kan het dus dat het na een tijd toch mis loopt.

Wat erg voor jou! 4 keer al... pff. Hoe merkte je dan dat er iets mis was? Vooral de derde keer, na twee jaar.

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de meeste gaat het ook goed hoor, en stopt het hechtings kapsel na ong 6 weken, maar idd het kan later mis gaan, maar bij wie en wanneer is niet te zeggen. Maar over het algemeen geven de ruwe protheses veel minder kans op overmatig kapsel.

Ik merkte dat er iets mis was doordat ik pijn ging krijgen,de vorm werd anders, borsten werden keihard, leken wel tennisballen die erin zaten, de 3e keer ging er buiten de overmatige kapsel nog meer mis, en dat kwam omdat de protheses op de spier waren geplaatst en ik een enorm dunne huid heb, daardoor ging het zo hangen dat ik zenuwpijn kreeg, en ook heel veel vocht om de protheses kwam( oorzaak daarvan is onbekend) protheses waren niet lek. ook kreeg ik veel rimpels en plooien.

Maar 12 juni heb ik weer een her, en ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen :6: 5 keer is scheepsrecht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, dus van het uiterste belang dat je het in de eerste 6 weken rustig aan doet begrijp ik nu nog meer... En als je dus complicaties krijgt neem ik aan dat je het verwijderen van de protheses zelf weer moet betalen? Als je er dan niet voor kiest om weer nieuwe te nemen. Anders moet je die lijkt mij sowieso betalen. Lijkt me nogal wat zeg, als je net een smak geld hebt uitgegeven aan iets wat zo mis kan gaan.... Vind dat wel een beetje zorgwekkend klinken, hoe groot is de kans procentueel gezien, weet iemand dat...? Want ik ben niet rijk, helaaaas....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag me eigelijk ook wel af hoe groot de kans is dat je kapselcontractie krijgt? Want hier op het forum lees je het wel eens vaker. Nu ja, er zullen ook wel duizende vrouwen zijn zonder complicaties denk ik dan maar!

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.