Ga naar inhoud

Gedraaide protheses hoe kan dat nou?


Aanbevolen berichten

Hallo dames,

Heb nu al een paar keer gelezen bij andere meiden dat de protheses gedraaid zijn, maar hoe kan dat nou eigenlijk? De protheses groeien toch vast, hoe kunnen ze dan draaien?

Hopelijk kan iemand mij dit uitleggen

Groetjes Lady

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Dit kan bij anatomische prothesen gebeuren, deze zijn natuurlijk niet overal even rond, waardoor er ruimte kan ontstaan. Hierdoor kunnen de prothesen gaan draaien, wat er dan bij anatomische prothesen dan totaal niet uitziet omdat de vorm dan helemaal verkeerd en raar is. Dit kan gebeuren door bijvoorbeeld sport maar ook als je iets zwaars tilt heb ik gelezen. Maar er zijn nog andere oorzaken:

Theories about why malposition occurs?

  • The implant surface (more texturing is better),
  • the pocket. (type of pocket? width?),
  • the tissue (thin skin can stretch out the pocket and allow lateral migration and then rotation),
  • excessive movement, particularly when healing
  • no friction (caused by fluid or double capsule)
  • capsular contracture.

Some of the issues may be surgery related. You can’t overdissect the lateral pocket, and want a pocket to be taller than it is wide. Large implants, particularly in thin patients with poor cover, rotate more.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gebeurd dus ook bij ronde protheses. Bij een kleine ronde prothese zal je het niet zo snel opmerken als het gebeurd omdat de achterkant en de voorkant niet erg van elkaar verschillen. Maar hoe groter de prothese en hoe hoger het profiel des beter ga je het zien omdat dan de voorkant van de protheses rond is en de achterkant plat. Waarom het gebeurd kan inderdaad met bovengenoemde opties te maken hebben. Ik heb uiteindelijke bredere protheses gekregen en een ander merk die grover getextureerd is. Ik ben pas 4 weken po dus kan nog niet zeggen of het gewerkt heeft, maar ik hoop van harte van wel......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gebeurd dus ook bij ronde protheses. Bij een kleine ronde prothese zal je het niet zo snel opmerken als het gebeurd omdat de achterkant en de voorkant niet erg van elkaar verschillen. Maar hoe groter de prothese en hoe hoger het profiel des beter ga je het zien omdat dan de voorkant van de protheses rond is en de achterkant plat. Waarom het gebeurd kan inderdaad met bovengenoemde opties te maken hebben. Ik heb uiteindelijke bredere protheses gekregen en een ander merk die grover getextureerd is. Ik ben pas 4 weken po dus kan nog niet zeggen of het gewerkt heeft, maar ik hoop van harte van wel......

Hoop ook echt voor je dat het gewerkt heeft zeg!

Ik las dat het erg zeldzaam is dat ronde implantaten zeg maar van voor naar achter draaien. Over ronde implantaten wordt eigenlijk gezegd dat draaien helemaal niets uitmaakt. Maar als het wel gebeurt zou het te maken hebben met een gescheurde pocket?

Ik lees trouwens ook dit:

"All textured breast implants integrate into their permanent position after two weeks. Before implants finally adhere, implants can rotate within their pocket. Statistically, one per cent of anatomical breast implants will rotate before they have settled. Should this occur, a minor adjustment would be required to re-position the implant."

Dit zegt dus dat ruwe implantaten in hun permanente positie komen na 2 weken. Na hoe lang zijn jouw ronde implantaten omgedraaid de vorige keer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ze zitten volgens mij nog op hun plaats ;) Ik heb maandag controle dus ben benieuwd. Mijn borsten staan iets dichter bij elkaar doordat de nieuwe wat breder zijn, ik vind het erg mooi! Zal ff een foto erbij proberen te doen.

Ze zitten volgens mij nog op hun plaats ;) Ik heb maandag controle dus ben benieuwd. Mijn borsten staan iets dichter bij elkaar doordat de nieuwe wat breder zijn, ik vind het erg mooi! Zal ff een foto erbij proberen te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

gelezen 2x maar er dat heeft denk ik niet te maken met de hydrogel.?

maar met de grootte toch en chirurg.

welke pc neem je nu?

of laat je hierbij?

wat een ellende voor je. :119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.