Ga naar inhoud

Prof. Dr. Berend van der Lei


Jolien93

Aanbevolen berichten

Hoi Dames!

Ik vroeg me af hoe jullie ervaringen zijn met dit soort situaties.

11 januari mocht ik voor het eerst op gesprek komen bij Prof. Dr. Berend van der Lei.

De dag daarvoor had ik net te horen gekregen dat er die dag plek was, dus ben de helft van mijn vragen toen vergeten te stellen.

Ik heb hem toen gemaild met was simpele vragen. Mailen mocht namelijk, dus ik hoopte om een reactie terug.

Als antwoord kreeg ik dat ik beter even weer een vervolg gesprek kon plannen.

Dat heb ik gedaan en kon pas 21 februari weer terecht.

Nu heb ik hem de week daarop nogmaals gemaild.

Ik ben niet voldoende voorgelicht over de protheses die er geplaatst gaan worden. Ik zou bijvoorbeeld graag willen dat ze zacht aanvoelen. En ben benieuwd wat voor soort vulling er in de protheses zit. Zodat ik met een gerust hart op de operatie tafel ga liggen.

Wel weet ik dat ze van Natrelle zullen zijn. (Rond, High Profile) maar ik heb ze zelf nooit gevoeld/gezien of vast gehouden.

Tijdens de consulten heb ik éénmaal gepast. De tweede keer, toen het aantal CC's verhoogd was, was passen niet nodig zei hij.

Als reactie op mijn laatste mail kreeg ik wéér te horen dat ik dan maar even weer een afspraak moest plannen.

Het probleem is.. dat (mijn ouders) per gesprek zo'n 110 euro moeten betalen..

Daarom vind ik het ook flauw dat het telkens zo moet. Ook bij vragen die makkelijk via de mail beantwoord kunnen worden.

Ik ben verder heel blij met mijn PC hoor, maar dit steekt me toch wel. Alsof het toch deels om het geld gaat..

Maar tegelijk, het kan ook zijn dat hij je graag persoonlijk wil spreken..

Wat vinden jullie?

Liefs, Jolien

Link naar reactie
Delen op andere sites

goh ja dat is bij mij ook nog afwachten of mijn arts gaat antwoorden via een email, heb hem ook gestuurd met nog vragen, ik zou hem misschien even bellen ? en gewoon eerlijk zeggen van dat je niet steeds naar daar kunt gaan financieel gezien, omdat je er al 2 keer bent geweest, ik zou gewoon eerlijk blijven, & inderdaad vragen of hij toch niet de vragen kan beantwoorden via email,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je er al eens over nagedacht om ergens anders op consult te gaan?

Bij Diana Gabriels zijn de consulten gratis en kan je altijd nog een keer komen.

Je zal op dit forum misschien wat negatieve verhalen over haar lezen , maar de pc's waarmee ze werkt staan erg goed bekend.

Ik ben zelf 3 dagen geleden geopereerd door Frans Straten.

Ik vind het echt slecht dat je zo weinig informatie hebt gehad. Je betaald er immers flink wat geld voor, dan moet je wel weten wat er in je lichaam gaat en wat je kan verwachten.

Succes meid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit eerlijk gezegd een vreemde manier van werken, zeer klantonvriendelijk. Het is prima dat ze je steeds in een gesprek te woord willen staan, erg netjes, maar ik vind het wel erg grof om zoveel geld te rekenen voor een consult! Normaal gesproken zitten dit soort gesprekken bij de prijs in of er wordt een kleine vergoeding gevraagd (30-50 euro). En een simpele vraag via de mail beantwoorden vind ik niet meer als normaal, maar goed, dat is mijn mening ;) ik stel zeer regelmatig vragen via de mail aan mijn pc en die worden altijd netjes beantwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Jolien,

Zoals de andere meiden/dames hierboven al zeggen vind ik het bedrag wat jij voor een consult moet betalen wel heel veel.

Nu ben ik niet zo bekend met de kosten omdat ik een BVK krijg en die vergoed wordt, maar dit zijn geen normale consult kosten.

Mag ik vragen waar je door de desbetreffende arts geholpen wordt? En is dan zijn behandeling zelf daar ook niet vrij prijzig in vergelijking tot andere ziekenhuizen/klinieken? Ik zag dat jou arts (na even googlen) in verschillende klinieken/ziekenhuizen werkt misschien is het overstappen, als je de arts zelf wel prettig vind, wel prettiger en voordeliger voor jou en je ouders ;)

En anders zou ik het inderdaad aangeven dat je niet elke keer een consult kan/wil betalen en dat je graag antwoorden ook via de mail wilt.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog even gelezen in je andere onderwerpen maar daar zie ik dat het bij jou medisch vergoed wordt?

Als dit zo is zou ik bij je verzekering even informeren, maar worden dan jou consulten ook niet vergoed? Dit is bij mij wel zo maar dit kan voor een vergroting met medische oorzaak en per verzekering verschillen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi meiden,

Laatst heb ik al een onderwerp gestart over mijn PC.
Morgen ga ik voor de derde keer bij hem langs om mijn laatste vragen te stellen.

Iedere keer kwamen er na de gesprekken weer nieuwe vragen in me op..
Daar ben ik nu ook weer bang voor, haha.

Hebben jullie ook een lijst met vragen gemaakt toen jullie op gesprek gingen bij je PC?
En, wat stond er zoal op? Misschien ben ik toch weer iets belangrijks vergeten, dus gewoon voor de zekerheid!

Ik sta vanaf januari op de wachtlijst.. het zou drie maanden duren maar het kan nu nog wel een maand duren.
Echt heel vervelend want ik stel me er steeds op in en dan wordt het hem weer niet..

Liefs! xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Ik zal even in het algemeen reageren :7:

Mijn operatie wordt inderdaad vergoed omdat het medisch is. Het eerst consult kostte inderdaad veel, maar ik vroeg na en de tweede keer bleek gratis.
Ik wil graag door hem geopereerd worden omdat ik er een heel goed gevoel bij heb. Hij opereert ook in de Bergman Kliniek. En heb veel over hem gelezen.
Hij is maar 2 dagen in de week in het ziekenhuis en heeft veel afspraken. Ik denk dat het daarom allemaal zo snel moest, maar goed.. dat is alsnog niet netjes!
Morgen heb ik weer een afspraak met hem en stel dan mijn laatste vragen. Ik zorg er voor dat hij de tijd neemt, want ik ben niet van plan voor mijn operatie nóg weer een keer langs te komen, haha.

Mag ik vragen waar je door de desbetreffende arts geholpen wordt? En is dan zijn behandeling zelf daar ook niet vrij prijzig in vergelijking tot andere ziekenhuizen/klinieken? Ik zag dat jou arts (na even googlen) in verschillende klinieken/ziekenhuizen werkt misschien is het overstappen, als je de arts zelf wel prettig vind, wel prettiger en voordeliger voor jou en je ouders ;)

Hey!
Ik heb er wel aan zitten denken, maar dan niet vanwege de kosten omdat het vergoed wordt, maar vanwege de wachtlijst.
In het ziekenhuis waar ik geopereerd zou worden is hij niet vaak. Ik dacht dat ik dan misschien op een andere locatie sneller terecht kon bij hem. Maar ik weet niet of dit mogelijk is..
X

Hallo Jolien,

Is er een speciale reden dat je deze PC gekozen hebt? omdat je hem zo trouw blijft (niet verkeerd bedoeld xx).

Is die even :93: om jou er maar 1 te laten passen, er zijn genoeg super goede PC met goede uitleg (projectie/profiel/cc's tegenwoordig).

Laat het aub als het mogelijk is natuurlijk meteen goed doen, en wat er natuurlijk in past (ik was plat! en rond konden wel meer cc's maar minder projectie toen, en anatomisch was toen veel natuurlijker, onder de spier auw auw).

Maar Ik heb wel mogen passen wat ik wilde en niet 1 prothese, maar helaas kon er niet meer in van de anatomische van Mcgan/nu natrelle als 245MM, helaas kleiner als ik wilde maar kon niet meer toen!

Laat je aub niet afschepen en bedenk goed dat de pas protheses meestal ook nog groter lijken dan wanneer je BV klaar is.

lieve groetjes

Hihi ik heb niet maar 1 prothese gepast. Ik heb de eerste keer gepast en de tweede keer niet. (Toen was het aantal CC's verhoogd dus had het wel graag willen zien). Maar dit ga ik morgen wel doen! :D


Heb hem al gemaild. De vorige keer had hij helemaal geen echte protheses bij de hand die ik kon zien of voelen. Ik heb gevraagd of dat morgen mogelijk is dus ik hoop van wel!

XXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Klopt, maar ik wordt geholpen in een ziekenhuis en hij is daar maar 2 dagen in de week aanwezig.
Hij doet daar ook veel grote operaties die vaak voor gaan en die al langer op de lijst stonden.
Aankomende 4 weken is hij amper aanwezig daar, dus dat wordt hem nog niet helaas!

Het aantal CC is al bepaald. 255 & 295 CC. Ik zou misschien wel meer willen, maar hij zegt dat dit max is.
Tijdens het eerste gesprek adviseerde hij nóg minder, daar was ik het niet mee eens,

Maar ik was gewoon benieuwd of er dingen waren die jullie graag wilden weten over jullie operatie e.d. :)

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het eigenlijk niet zo raar dat je voor een extra consult moet betalen. Die arts moet daar tijd in steken. Jij wilt toch ook gewoon betaald worden als je werkt? Dat is voor een arts natuurlijk niet heel anders. Die man kan er toch niets aan doen dat jij de helft van je vragen vergeten bent? ;) Ook als hij een e-mail moet beantwoorden moet hij daar tijd voor vrijmaken.

Het lijkt me dan wel beter dat je ook mag passen met wat je uiteindelijk krijgt, en ik zou ook de protheses willen zien bij zo'n gesprek! Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, ik ben super tevreden over het gesprek vanmorgen! Ik weet nu precies hoe, wat, waar en waarom :P
Omdat ik een trechterborst heb, gaat het allemaal iets anders, maar dat allemaal om het uiteindelijk zo symmetrisch mogelijk te maken :D
De (voor mij) rechterkant van mijn borstkas staat meer naar achteren, dus ik krijg:

Allergan - TruForm Soft Touch
Links: 255 CC medium profile - 11,25 cm - projectie 3,8
Rechts: 295 CC high profile - 11,25 cm - projectie 4,6

Ik ben zeer tevreden! Tijdens het passen leek het erg mooi. Het verschil zou in hoogte misschien nog 1cm zijn, maar dat maakt me niet uit.
Ik ben realistisch, en alles beter dan nu!

Ook ben ik nog op gesprek geweest bij een verpleegkundige. Zij heeft m'n omvang onder gemeten: 67 cm. Ik moest een sport BH 70 B bestellen via de site van het ziekenhuis. Ik hoopte op C, maar ja.. als het resultaat maat mooi wordt!
Wel duur: 79,75 :P En 6 weken lang dag en nacht dragen.

Maar al mn vragen zijn gelukkig beantwoord :wub:
Een datum is nog helemaal niet bekend helaas. Ik sta nog steeds op de wachtlijst..
Maar patiënten met kanker gaan voor en daar heb ik ook alle begrip voor!
Maar onzekerheid is toch wel heel vervelend :(

De verpleegkundige dacht vóór eind juli.. PFF. Nouja, afwachten maar! Ik kan niet wachten :wub:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat je nu duidelijkheid hebt over je protheses enzo.. Jammer dat je nog geen datum hebt, snap dat die patiënten voorgaan maar zelf een datum is ook fijn hihi. Maar nog even geduld dus. Het is het wachten als het goed is allemaal waard.

Hou ons op de hoogte mbt de datum! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.