Ga naar inhoud

Strak / zwaar gevoel borsten


Aanbevolen berichten

Hallo meiden,

Ik ben nu 16 dagen PO. Ik heb nog constant een strak/zwaar gevoel bij mijn borsten zeg maar. Het voelt alsof er constant iets in de wegzit, alsof er constant een soort elastiek om mijn borstkas zit met daarin strak gespannen ballen. Hierdoor voelen de borsten helemaal niet eigen. Herkent iemand dit gevoel? Ik weet dat het even duurt voordat ze zachter worden enzo, maar ik wil zo graag dat het minder hard aanvoelt. Heb nu iedere keer het gevoel dat er iets in de weg zit en dat zou ik het liefst weg willen duwen ofzo, maar dat gaat dus niet, haha. Als ik er met mijn armen aan de zijkant tegenkom voelt het ook knoerhard aan. Voelt allemaal niet fijn!!

Ben benieuwd..

Groetjes,

Mangata

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je zegt klopt idd, het duurt gewoon een poosje voordat het meer eigen gaat voelen. Bij de ene is dit na 3 maanden, bij de ander pas na een half jaar. Je zal nog even geduld moeten hebben ben ik bang, 16 dagen po is echt nog heel erg kort, je borsten zijn nog volop aan het herstellen! En als ze erg hard aanvoelen kan het ook nog een teken zijn dat je teveel doet, dus probeer echt ook je rust nog te nemen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook wijfie, vooral als mijn bh uit is omdat ik dan ga douchen. Dan heb ik het gevoel alsof ze er elk moment kunnen afvallen hahaha. Duurt wel even voordat ze eigen worden. Bij mij is de zwelling wel stuk minder, maar drink heel veel brandnetel thee dus dat werkt vochtafdrijvend

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor de reacties!

Ik heb ook zo'n raar gevoel, voel de implantaten gewoon zitten, in mijn rechterborst voel ik het bewegen als ik mezelf ook beweeg.. Herkent iemand dit ook? Als ik mijn borst dan vasthoud met mijn hand voelt het beter. Er lijkt iets te haperen/in de weg te zitten als ik mijn borstspier beweeg (probeer dat zoveel mogelijk te ontzien maar gaat vaak wel automatisch).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor de reacties!

Ik heb ook zo'n raar gevoel, voel de implantaten gewoon zitten, in mijn rechterborst voel ik het bewegen als ik mezelf ook beweeg.. Herkent iemand dit ook? Als ik mijn borst dan vasthoud met mijn hand voelt het beter. Er lijkt iets te haperen/in de weg te zitten als ik mijn borstspier beweeg (probeer dat zoveel mogelijk te ontzien maar gaat vaak wel automatisch).

Alsof het implantaat 'los' lijkt te zitten als het ware?

En voor dat strakke gevoel hielp het bij mij om ze elke ochtend en avond goed in te smeren met BioOil (Maar elke olie, vette crème voldoet :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

probeer je borstspier niet te bewegen.. Deze moet je zo min mogelijk gebruiken de eerste 6 weken..

Het harde gevoel heb ik ook gehad, je huid en je spier staan nog erg strak en dat heeft de tijd nodig om wat op te rekken...

Komt wel goed, wederom het woordje geduld ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai meis, ik heb dat soms ook. Maar meer als ik sochtends wakker wordt en ik kom omhoog, alsof ze dan op hun plek gaan zo zwaar voelen ze dan en soms als ik buk lijkt het alsof ik ze naar voren voel verplaatsen. Maar dat gevoel is echt al een heel stuk minder aan het worden. Ik heb hier al eens over gebeld en ik kreeg als antwoord dat het heel normaal is dat je in het begin het gevoel heb alsof je de prothese voel. Je lichaam moet zich vormen naar de prothese en andersom ook. Geef het even de tijd en probeer goed op te letten om zo min mogelijk je borstspier aan te spannen. Soms kom je er niet onderuit idd, maar probeer het te beperken want hoe meer je borstspier ontspannen is des te beter kan de prothese zich gaan vormen ;-)

Thanks voor de reacties!

Ik heb ook zo'n raar gevoel, voel de implantaten gewoon zitten, in mijn rechterborst voel ik het bewegen als ik mezelf ook beweeg.. Herkent iemand dit ook? Als ik mijn borst dan vasthoud met mijn hand voelt het beter. Er lijkt iets te haperen/in de weg te zitten als ik mijn borstspier beweeg (probeer dat zoveel mogelijk te ontzien maar gaat vaak wel automatisch).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alsof het implantaat 'los' lijkt te zitten als het ware?

En voor dat strakke gevoel hielp het bij mij om ze elke ochtend en avond goed in te smeren met BioOil (Maar elke olie, vette crème voldoet :) )

Ja precies dat, ik voel dat er gewoon twee losse dingen onder mijn huid zitten.. Voelt echt heel raar, je voelt het bewegen en het zitten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden,

Ik ben nu 16 dagen PO. Ik heb nog constant een strak/zwaar gevoel bij mijn borsten zeg maar. Het voelt alsof er constant iets in de wegzit, alsof er constant een soort elastiek om mijn borstkas zit met daarin strak gespannen ballen. Hierdoor voelen de borsten helemaal niet eigen. Herkent iemand dit gevoel? Ik weet dat het even duurt voordat ze zachter worden enzo, maar ik wil zo graag dat het minder hard aanvoelt. Heb nu iedere keer het gevoel dat er iets in de weg zit en dat zou ik het liefst weg willen duwen ofzo, maar dat gaat dus niet, haha. Als ik er met mijn armen aan de zijkant tegenkom voelt het ook knoerhard aan. Voelt allemaal niet fijn!!

Ben benieuwd..

Groetjes,

Mangata

Hallo meiden,

Ik ben nu 16 dagen PO. Ik heb nog constant een strak/zwaar gevoel bij mijn borsten zeg maar. Het voelt alsof er constant iets in de wegzit, alsof er constant een soort elastiek om mijn borstkas zit met daarin strak gespannen ballen. Hierdoor voelen de borsten helemaal niet eigen. Herkent iemand dit gevoel? Ik weet dat het even duurt voordat ze zachter worden enzo, maar ik wil zo graag dat het minder hard aanvoelt. Heb nu iedere keer het gevoel dat er iets in de weg zit en dat zou ik het liefst weg willen duwen ofzo, maar dat gaat dus niet, haha. Als ik er met mijn armen aan de zijkant tegenkom voelt het ook knoerhard aan. Voelt allemaal niet fijn!!

Ben benieuwd..

Groetjes,

Mangata

Doet het ook pijn, of is het alleen hard...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja precies dat, ik voel dat er gewoon twee losse dingen onder mijn huid zitten.. Voelt echt heel raar, je voelt het bewegen en het zitten..

Hihi klopt, ik had daar ook een paar dagen last van, is vanzelf weer over gegaan! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ik heb net op het werk op de wc even mijn bh uitgedaan en foto's gemaakt, en toen voelde ik het ineens helemaal niet zo meer? Wel een zwaar gevoel maar er leek niets te bewegen ofzo. Toen deed ik mijn hemdje, jurkje, colbert en sjaal weer aan en toen had ik het weer. Ik heb een paar keer bewogen met mijn colbert, en dat was dus het gevoel. De stof ging over mijn tepels heen, en op sommige plekjes heb ik daar wel gevoel, en op sommige stukjes weer niet, dus dat voelt heel raar als er iets op komt! Volgens mij is het mysterie dan opgelost haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Haha ik heb net op het werk op de wc even mijn bh uitgedaan en foto's gemaakt, en toen voelde ik het ineens helemaal niet zo meer? Wel een zwaar gevoel maar er leek niets te bewegen ofzo. Toen deed ik mijn hemdje, jurkje, colbert en sjaal weer aan en toen had ik het weer. Ik heb een paar keer bewogen met mijn colbert, en dat was dus het gevoel. De stof ging over mijn tepels heen, en op sommige plekjes heb ik daar wel gevoel, en op sommige stukjes weer niet, dus dat voelt heel raar als er iets op komt! Volgens mij is het mysterie dan opgelost haha

haha ja je huid is op sommige plekken nog gevoelloos en dat kan idd een heel raar gevoel geven ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahahaha dat is apart zeg! Soms pak ik beide borsten even goed beet met mijn handen om te kijken of het gevoel alweer een beetje terugkomt, en op sommige plekken voel ik nog helemaal niks en op sommige plekken is het extreem gevoelig...zo ook het schuren van kleding inderdaad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...

Fijn, jullie ervaringen te lezen hier.

Ook ik heb extreem gevoelige en ongevoelige plekken op m'n borsten.

En dan die strakke plof-boobs...

Ben het na vier weken echt zat, dit gevoel. Het is zo intens aanwezig met bh aan, bh uit, niet/zo moeizaam kunnen lopen, zitten met een zo naar strak gevoel. Ik hoop dat het heel gauw verdwijnt. Verlies de moed dat het ooit nog over gaat. Vier weken zo aanpassen. Heb er geen zin meer in. Hopelijk gauw weer wat blijer en vrolijker.

Liefs van Boebje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste week had ik ook zo'n blub blub blub gevoel als ik van lig naar zit ging...Alsof het naar beneden gleed, blubberde...Bizar gevoel...Maar naar mate het bindweefsel aangemaakt wordt, komt de prothese vaster te zitten en toen ging ook dat gevoel weg.

Ik denk voor ieder van jullie: accepteer dat het zeker 6 weken duurt voor je er aan gewend bent...Voor velen ook nog een stuk langer. Ben nu zelf ook net 6 weken PO, bijna 7 en natuurlijk voel ik ze nog, doch al wat zachter, maar niet zo zacht (en slap) als voorheen...

Dus geef je jezelf en je lichaam de tijd om hier aan te wennen. Het went wel, écht ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn, jullie ervaringen te lezen hier.

Ook ik heb extreem gevoelige en ongevoelige plekken op m'n borsten.

En dan die strakke plof-boobs...

Ben het na vier weken echt zat, dit gevoel. Het is zo intens aanwezig met bh aan, bh uit, niet/zo moeizaam kunnen lopen, zitten met een zo naar strak gevoel. Ik hoop dat het heel gauw verdwijnt. Verlies de moed dat het ooit nog over gaat. Vier weken zo aanpassen. Heb er geen zin meer in. Hopelijk gauw weer wat blijer en vrolijker.

Liefs van Boebje.

Ik heb het ook hoor, gisteren voor het eerst in de kussens op mn zij geslapen....en ik moet het straks overnieuw...en nee, het voelt niet als mijn borsten, opgeplakt...ben de hele dag bewust...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de eerste 2 weken ook iedere keer als ik bewoog (vooral het gaan liggen en omhoog komen in bed) dat ik echt de prothese voelde verschuiven ofzo . Vond het een verschrikkelijk gevoel en werd me er nog meer bewust van dat er iets in me zat wat er niet hoorde haha .

Nu (bijna 6 weken) voel ik gelukkig niks meer bewegen en voelt het al "eigen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.