Ga naar inhoud

Luchtballon1 : 23 juni 2014 : Dr. Timmenga : Reinier de Graaf Ziekenhuis Delft


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Allereerst zou ik wat over mezelf vertellen. Ik ben 20 jaar, 1.58 m, 48 kg en heb cupmaat 75F/70G. Heel lang heb ik getwijfeld over een borstverkleining, maar sinds kort krijg ik er gewoon écht last van. Dit heeft voor mij de doorslag gegeven om een afspraak met de dokter te maken (afgelopen vrijdag). De dokter stuurde mij door naar het ziekenhuis, waar ik vandaag al terecht kon bij Dr. Timmenga.

De plastisch chirurg heeft naar mijn borsten gekeken en snapte heel goed dat ik een borstverkleining wilde. Hij vertelde er ook bij dat het zeker vergoed gaat worden door mijn zorgverzekering.

Binnen 2 weken krijg ik een brief voor een vooronderzoek. Dit houdt in dat ze gaan kijken of ik gezond genoeg ben voor de operatie, ze gaan foto's maken en ik krijg een gesprek met een assistent. Snel krijg ik ook een brief om de definitieve datum voor de operatie te bepalen.

Ik vind het ontzettend spannend, maar ook wel een soort opluchting dat ik de stap nu heb genomen. Nu vroeg ik mij af of jullie nog tips hebben voor vragen die ik kan stellen tijdens het gesprek of gewoon algemene tips of ervaringen!

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Created
  • Laatste Reactie

Hi,

Ik ben zelf vorige week op mijn eerste consult geweest en had voor het geval nodig een tweede afspraak bij dokter Timmenga staan. Deze heb ik alleen uiteindelijk afgezegd omdat mijn consult met de andere PC erg goed bevallen was en ik mij bij haar erg op mijn gemak voelde. Maar bij Timmenga heeft iemand het bij hem gedaan en die is erg tevreden.

Maar over wat voor vragen handig is om te stellen, dat vond ik ook erg moeilijk.

Ik heb heel het forum m.b.t. borstverkleiningen afgespeurd maar ook bij borstvergrotingen en elke keer dacht ik O dat moet ik onthouden. Uiteindelijk natuurlijk niet meteen opgeschreven en waarschijnlijk dus vragen vergeten maar die kan je meestal nog wel achteraf stellen via de mail. Dus mijn advies ga verhalen van alle meiden hier lezen en kijk of er dingen tussen zitten waar jij ook benieuwd naar bent bij jou PC en schrijf ze meteen op.

Ik had vooral vragen over littekens, wat je mag doen, welke methode, resultaat, verzorging (ziekenhuis en daarna thuis) en wanneer je afspraken met wie moet maken enzo.

Neem je ook nog iemand mee naar je gesprek, ik ben zelf ook nog maar 22 en vond het erg fijn om mijn moeder mee te hebben. Toch nog een extra iemand met vragen en extra oren en gevoel. Ik heb haar van te voren wel even goed informatie laten lezen, maar dat heeft jou Pc ook wel veel op zijn site zodat ze wel een beetje wist waar het om ging.

Ik ben benieuwd naar je gesprek enzo, ik ga je volgen want je wordt eerder geopereerd als ik.

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bedoeling is dat ik 18 juli geopereerd word, maar dit is nog niet 100% zeker. Maar op die manier heb ik de hele zomervakantie nog om te herstellen en kan ik ervoor nog op vakantie :) Wel fijn dat ook je moeder meegaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zeker. Ja ik had meteen onderzoek, eerst met de PC en daarna met de verpleegkundige maar heb daar tegen de tijd dat het dichterbij komt nog een keer een gesprek mee. En dan 3 weken van te voren heb ik het gesprek de anesthesist. Dus het is nu vooral heel veel geduld hebben haha.

Ik hoop het ook voor je. In principe zetten ze 6 weken voor herstel maar weet niet hoe dat met de zon enzo zit! Maar anders moet je dan ruim redden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Wat balen Luchtbalon ....

Het verbaast me wel hoe verschillend de wachttijden ....

Op de dag van mijn consult , had ik meteen al een afspraak voor de pre-operatieve screening , de operatie en toestemming

van de zorgverzekeraar ....

Wat krijg je dan voor een antwoord op je vraag ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jeanette; toen ik belde kreeg ik echt een super geïrriteerde vrouw aan de lijn die zei dat ze in de ene week nou eenmaal meer aanvragen krijgen dan de andere week. Vorige week maandag zei ze "Eén dezer dagen wordt de aanvraag verwerkt", maar heb nu nog steeds niets.

Zo dat is rap. Ik ben jaloers ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het duurt even, maar dan heb je ook wat. 6 mei de vooronderzoeken. In de brief staat dat je meestal 3-4 dagen opgenomen wordt, maar dat heb ik nog nergens gehoord!

Ben erg benieuwd..

He he ...knappe 2 weekjes dus nog ...

Drie a vier dageb opname ??? Kan ik me ook niet voorstellen ....

Any way ...een stapje verder ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Joe hoe ...deze maand gaat het dus gebeuren ...eindelijk .

Blij voor je dat je nu eindelijk een datum hebt ...

Nu braaf turven op de kalender ....leuk hoor .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou eindelijk vandaag het verlossende telefoontje! Het wordt 23 juni 2014, voor de tijd moet ik een week van te voren bellen. Nu is het aftellen...

Super meid!!

Ik zal het gelijk in je titel zetten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeee! Eindelijk een datum, is weer iets zenuwslopends minder. Althans vind ik.

Het aftellen kan beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super meid!!

Ik zal het gelijk in je titel zetten :D

Dankjewel!

Jeee! Eindelijk een datum, is weer iets zenuwslopends minder. Althans vind ik.

Het aftellen kan beginnen.

Ja, echt een hele last van mm schouders, omdat ik bang was dat ze in de zomervakantie geen plek zouden hebben. Gelukkig moet ik heeel veel werken deze maand, dus gaat het snel voorbij ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.