Ga naar inhoud

Ellerie : 13 maart 2013 : Dr. D. Vooijs : Martini ziekenhuis : Groningen


Aanbevolen berichten

Dankjewel ladies! Zo het is midden in de nacht maar ik doe geen oog dicht. Alle houdingen doen zeer! Ook zelf overeind komen is niet echt een succes (dat zeg ik wel bij de 30e keer deze nacht al ha ha!)... Oh man wat een hels drukkende pijnen zeg! Ik dacht echt dat het de bh was, maar na even onderzoek bleek dit totaal niet te kloppen.. @ piepke wat zul jij geleden hebben ha ha! Respect hoor!!!! Oh ik ben verder zo benieuwd naar het resultaat. Denk wel dat ik morgen pas kijk want als ik straks uit dit bed kom freet ik eerst een pakje paracetamol leeg denk ik ha ha! Wie mooi wil ziin moet pijn lijden komt met dit onderwerp echt helemaal tot zn recht... Fotos volgen! Dankjewel allemaal voor de succes wensen en zeer positieve reacties, hartstikke leuk! Xxxx

Hallo,

Ik ben Ellerie, ik ben 23 jaar en ik woon in het Noorden.

Ik mijn dagelijks leven doe ik vrijwilligerswerk bij de dierenambulance.

Na lang wikken en wegen heb ik besloten om de knoop door te hakken en voor een borstverkleining te kiezen.

26 februari word ik verwacht voor het pre-operatief spreekuur, ik vind het doodeng!

Ik heb nu cup E/F. En wil graag terug naar een mooie D-cup.

Ik hoop hier steun en informatie van jullie te kunnen krijgen!

Liefs,

Ellerie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Created
  • Laatste Reactie

Hallo Ellerie,

Welkom! Ik ben vorige week donderdag geopereerd en heb een bvk ondergaan. Schrijf alle vragen die in je opkomen op..dan kan je ze niet vergeten als je op het spreekuur bent. Word je in een ziekenhuis of kliniek geopereerd? Overal is het verschillend.

Als je vragen hebt, " hoor " ik het wel :)

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Dag Allemaal!

Ik heb een vraagje,

Wat voor pijnbestrijding hebben jullie gekregen na de operatie? (en dan vooral borstverkleining, maar borstvergroting mag ook hoor)

Ik heb gehoord dat het nogal pijnlijk is allemaal, en ik ben gewoon erg benieuwd wat de gangbare pijnbestrijding is.

Morfine? Paracetamol?

Thanks:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeey Ellerie

Pijnbestrijding is bij veel chirurgen verschillend.

Ik heb zelf paracetemol gebruikt en de eerste 4 dagen ook arcoxia ( 24 uurs pijnstiller ) gebruikt.

Ik was eigenlijk na 1 week van alle pijnstillers af best wel snel :)

xx Snne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg diclofenac (werkt ook ontstekingremmend) en gelijk na mn bv ook oxycontin (morfine-achtig). Heb uiteindelijk maar een paar dagen pijnstilling hoeven te gebruiken omdat het allemaal wel meeviel met de pijn. Later zo nu en dan nog een paracetamolletje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg diclofenac (werkt ook ontstekingremmend) en gelijk na mn bv ook oxycontin (morfine-achtig). Heb uiteindelijk maar een paar dagen pijnstilling hoeven te gebruiken omdat het allemaal wel meeviel met de pijn. Later zo nu en dan nog een paracetamolletje.

Oke,, dat klinkt goed:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ellerie,

Ik kreeg ook diclofenac en paracetamol. De diclofenac heb ik uit voorzorg alleen ik meen de eerste twee of drie dagen geslikt. Daarna paracetamol. En ik had nog n inslaper gekregen voor de eerste nacht thuis. Tis niet zo dat je de hele dag enorme pijn hebt hoor. Ik was daar bang voor maar dat viel honderd keer mee. Wat ik erger vond en daar heb ik niet bij stil gestaan is dat je daarna wel een tijd niet zo veel kan. Dat je een soort bejaarde invalide werd, die niet uit bed kan komen (niet je borstspieren gebruiken, niet je armen, maar wel je buik en beenspieren) haha. En op je rug slapen dat is ook wennen, met als gevolg dat je slecht slaapt maar dat haalje op de dag wel weer in. Maar ook dat ging over. Dus uiteindelijk valt alles mee hoor.

Sterkte alvast

Xx anma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in het ziekenhuis geopereerd (bvk) en standaard krijg je dan morfine en paracetamol. Ik kan daar niet tegen, dus paracetamol en diclofinac. Ik had wel pijn maar was uithoudbaar. Ik had nog diclofinac voor thuis meegekregen en ook gebruikt, maar kreeg er hoofdpijn van, dus verder gegaan met paracetamol. Doordat mijn borsten nogal vol zaten met vocht en andere rotzooi, ben ik nog niet helemaal van de paracetamol af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vlak na ok kreeg ik een tabletje onder de tong

Dat noemen ze in Belgie: Tradonal ;) Is dus gewoon tramadol geweest :)

In principe krijgt iedereen sowieso iedere 6 uur 1000mg paracetamol. Als je daar een spiegel van in je bloed opbouwt, dan houdt dat de scherpste pijnen weg. Mocht je een nachtje in het ziekenhuis moeten blijven, zorg er dan voor dat je iedere 6 uur 1000mg paracetamol krijgt, ook 's nachts ;) (even je wekker zetten)

Verder ligt het aan het ziekenhuis wat erbij gebruikt wordt.. Varieert van Ibuprofen, Diclofenac, naar Celebrex, Meloxicam, enz... Dit slik je afhankelijk van de dosering, 2 tot 3 maal daags (en liefst niet tegelijk met je paracetamol.

Maak een zo goed mogelijke verdeling over de dag.

Blijf je dan erge pijn houden, dan kan met tramadol een en ander opgevangen worden :) Die mag in principe elke 4 uur genomen worden. Echter, neem ze niet samen met de ibuprofen enz.. Je mag het wel samen met de paracetamol nemen, maar voor een beter effect, is spreiden aan te bevelen :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister in het ziekenhuis geweest voor het pre operatief onderzoek...!

Alles was goed, en ik heb DE datum te horen gekregen voor mijn bvk..!

13 maart it is... !!!

Echt zoooooo spannend! Maar ik kan ook echt niet wachten.

Als alles achter de rug is, zal ik hier een uitgebreid verslag plaatsen

De PC die me gaat opereren heet Dr D. Vooijs, Martini ziekenhuis Groningen

Ik ben blij! En zenuwachtig!

Iemand hier ervaring met Dr Vooijs?

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ellerie

Gefeliciteerd met je datum!!!

Ik heb even je voorsteltopic hier toegevoegd en zal je titel ook aanpassen. Dan staat het mooi bij elkaar en kun je hier ook na je operatie gewoon in verder schrijven. Is handiger als je maar 1 topic bij hoeft te houden :)

Heel veel succes met aftellen naar je datum toe! Nog 2 weekjes :35:

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ellerie,

Welkom op het forum en wat geweldig dat je deze beslissing hebt genomen.

Gefeliciteerd met je datum en succes met aftellen.

Ik zelf ben een oude rot in het vak en ben al 1,5 jaar tevreden met mijn BVK.

Dus als je vragen hebt hoor ik die graag.

Hoe is het gegaan bij je HA?

Xx

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh Jeej Elerie.. dat is even schrikken :17:

Goed dat je het even na laat kijken inderdaad.. :35:

Beter 10x voor niks, dan 1x te laks.

Succes hoor !!

Ik ben bij de HA geweest en het was niet iets om mij zorgen over te maken! Het was een soort kneuzinkje.. pfieuwww!! Pak van mijn hart, haha!

Wat spannend!! Weet je ook hoelang je moet blijven? Ik moest een nachtje blijven en de volgende dag ging ik weer naar huis. Heeeerlijk mn eigen bedje in!

Heey!

Als alles goed is moet ik een nachtje blijven!!

Hoop het !:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ellerie,

Welkom op het forum en wat geweldig dat je deze beslissing hebt genomen.

Gefeliciteerd met je datum en succes met aftellen.

Ik zelf ben een oude rot in het vak en ben al 1,5 jaar tevreden met mijn BVK.

Dus als je vragen hebt hoor ik die graag.

Hoe is het gegaan bij je HA?

Xx

Angel

Hee bij de HA is het goed gegaan! No worries for me;)

Fijn dat jij nog steeds tevreden bent! Dat hoop ik ook te zijn na de tijd...!

Spannend! EN als ik vragen heb zal ik ze stellen! Thankss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er zo veel zin in! Ik kan echt niet wachten..

Ik weet niet of jullie dit ook hebben gehad, maar; ik begin nu gewoon te twijfelen! Is het wel zo erg/extreem? Is het nodig om in mijn gezonde lichaam te snijden?

Alsof er een duiveltje en een engeltje in mijn oor schreeuwen..

Niet zo fijn!

Maar ik weet dat ik het wil

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die fase heb ik ook gehad...van zeker weten naar twijfelen en andersom. Is denk ik heel normaal.

Voor mijzelf speelde mijn leeftijd ook mee. Ik ben inmiddels toch al 44. Toen ik zo jong was als jij, waren ze nog niet zo groot.

Waar ik nu vooral blij mee ben is dat ze niet meer hangen en zijn ze over de gehele borst gevuld ipv alleen aan de onderkant :)

En idd...als ik dit eerder geweten had..had ik het eerder laten doen. Maar spijt? Nee totaal niet. Ik ben er nog niet, maar ontevreden ben ik niet. Ik weet dat ik geduld moet hebben en niet van het resultaat van op dit moment moet afgaan.

Komt allemaal goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals moos zegt het is volkomen normaal om te gaan twijfelen als je maar weet waar je het voor doet.

Ik was ook 23 toen ik het heb laten doen en heb er totaal geen spijt van...moet er niet aan denken dat ik hier nog jaren mee had moeten lopen....phew wat een enge gedachte :wacko::4:

Alles komt uiteindelijk goed. Gewoon doorzetten en de twijfels erkennen want gezonde spanning heeft iedereen.

Xx

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.