Ga naar inhoud

Christel808 : 28 februari 2014 : Dr. Koopmann : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Lieve allemaal,

Na lang wikken & wegen heb ik dan eindelijk een eerste consult aangevraagd!

Deze is op a.s. zaterdag 18 januari bij de Bergman Clinics, dr. Koopmann. Ik ben nu al zenuwachtig!

Vorig jaar heb ik mij al helemaal ingelezen op deze website en wist ik al precies wat ik wilde maar ik liet mij tegenhouden door de filmpjes van operaties.. doodeng vind ik het.

Ik ben zelf nog nooit geopereerd of onder narcose gegaan dus ik vind het nogal wat. Ook ben ik doodsbang voor naalden en wanneer er bloed geprikt moet worden kijk ik meteen de andere kant op.

Ik dacht dat ik wel met m'n kleine tieties zou kunnen leven, maar nee. Het gevoel komt toch steeds weer terug en daarom heb ik nu besloten door te gaan met wat ik wil.. en dat is gewoon van mijn kleine 75A naar een mooie 75C!

Dr. Koopmann lijkt mij een aardige en vooral kundige man. Ook vind ik zijn resultaten erg mooi en heb ik een goed gevoel bij de Bergman Clinics.

Ik het dagelijks leven ben ik directiesecretaresse en heb ik een klein hondje wat gewoon eigenlijk mn babytje is :) Mijn vriend zegt je moet doen wat je wilt doen maar hij vind het natuurlijk ook wel spannend maar zegt ook dat ik mij niet moet laten tegenhouden of bang moet laten maken door operatieverhalen/fimpjes! Ook vind ik het erg vervelend om a.s. maandag op mijn werk te gaan vertellen wat ik van plan ben. Maarja aan de andere kant ik neem gewoon vakantieuren op dus ik zou net zou goed met vakantie kunnen zijn. Maar toch knagen die meningen van mensen altijd aan mij...... Ik zou mij het gewoon niet zo aan moeten trekken.

Ik hoop via deze site steun te krijgen en gewoon het idee dat er veeeel meer meiden zijn die dit dus gewoon laten doen geeft mij een sterker gevoel.

Liefs, C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo C,

Dit had bijna mijn verhaal kunnen zijn!

Ik heb a.s. zaterdag ook mijn eerste consult, maar dan bij Diana Gabriels. Ook ik heb 75A nu (helaas) en ik wil er ook heel graag een mooie 75C van laten maken. Daarnaast heb ik ook een kantoorbaan en zit ik er ook mee wat ik moet zeggen op kantoor. Mijn collega's zijn erg nieuwsgierig dus ik kan zeker niet zeggen dat ik 'gewoon' weg ben, ofzo.

Weet jij al wanneer je het uit wil laten voeren? En hoe lang ga jij vakantie nemen? Kun je niet gewoon zeggen dat je ergens heen gaat? Ik ga denk ik zeggen dat ik een weekje naar Berlijn ga en de andere week gewoon extra vrij om thuis e.e.a. te doen en te relaxen. Maar daar ben ik nog niet over uit...

Liefs Daantje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Welkom op het forum!!

Wat goed dat je de stap genomen hebt!! De angst en de twijfels die je hebt zijn heel normaal en heeft iedereen!! Maar als je hier een beetje rond gaat lezen dan zul je zien dat je angst het helemaal waard zal zijn!!

Veel meiden zeggen ook, had ik dit maar veel eerder gedaan, zo ook ik ;)

Ik ben ook als de dood voor naalden dus dat infuus vond ik een hel, ik ben namelijk ook nog eens moeilijk te prikken.. Je kan op de dag van je operatie verdovingspleisters vragen voor je infuus, die werken echt super!!!

Wat betreft de narcose.. die heb ik als zeer prettig ervaren haha.. dat wil ik thuis ook wel hebben :P

Toen ze dat inspoten in mijn infuus voelde ik me eerst helemaal warm worden vanuit mijn tenen en viel eigenlijk direct in slaap en werd wakker met boobies, zonder pijn!!!

Ik vond het ook wel lastig om het mijn manager te moeten vertellen.. het is een man en naar mijn idee kijken die er toch anders tegen aan!! Ik moest het wel vertellen aangezien ik echt 6 weken vrij wilde..

Uiteindelijk heb ik het iedereen verteld en heb echt geen enkele negatieve reactie gehad!! Iedereen was even mee levend en had er begrip voor!! Zelfs mijn manager vond het super dat ik dit ging doen en heeft alles geregeld voor me!!

Heel veel succes en als je nog vragen hebt, stel ze gerust... er zijn genoeg meiden die je antwoord kunnen geven!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu al bedankt voor deze fijne reacties zeg :106:

Daantje... ik ga 2 weken vrij nemen (64 uren) en ik werk 32, ik hoop dat ik dan bijvoorbeeld op een vrijdag geholpen kan worden want ik ben vrijdags vrij dus dan heb je toch weer 3 dagen extra. Ik moet wel rijden naar mijn werk dus ik ga ook vragen of ik de 3e week nog thuis mag werken.... Als ik echt moet komen op werk dan ga ik wel vragen of iemand mij haalt of brengt ik wil gewoon echt dat het goed ingekapseld wordt.

Jouw verhaal is idd echt mijn verhaal. Maar ik heb het al verteld aan een P&O - er (maar dit is niet mijn directeur of leidinggevende) heb alleen gezegd dat ik een cosmetische operatie ga doen en niet wat, ze vroeg verder ook niet echt door. Maar zij gaf wel het advies om eerlijk te vertellen dat ik een cosmetische operatie ga doen (je hoeft nooit te zeggen wat, als ze doorvragen zeg je gewoon: dit houd ik liever privé, hoe moeilijk ik dit ook vind) het is nodig om te vertellen dat je een cosmetische ingreep ondergaat omdat áls er complicaties optreden dan kan je je wel ziekmelden, hier heb je recht op ten alle tijden.

Dus dit ga ik er ook wel bij vermelden uiteraard. Maar elke werkgever reageert ook anders hoor want mijn moeder gaat voor een ooglidcorrectie en die mag gewoon zich ziekmelden 10 dagen... En iedereen die een borstvergroting op haar werk gedaan heeft mocht dus ook 2 weken de ziekte wet in... pffff ik krijg al de BIBBERS over dat ik dus maandag iets moet gaan zeggen..

Maarja aan de andere kant, sorry hoor ik kon ook met vakantie gaan of zwanger zijn, ik bedoel die dingen komen ook nooit uit voor je baas. Bovendien is eerlijkheid het belangrijkst en misschien vinden ze het alleen maar knap. Ik ga ook gewoon zeggen in het gesprek dat ik best zenuwachtig ben dit te vertellen maar dat ik dit gewoon al 5 jaar wil en dat ik me gewoon zo onzeker voel en als ze dan gaan proberen van: ja waarom je ziet er toch goed uit etc etc en je hebt toch een goede cup (JA DUH maximizers van de Hunkemoller) dan zeg ik gewoon nee ik kies voor mijzelf en ik wil gewoon mij ook lekker voelen.

Laat me trouwens weten hoe het zaterdag ging!!!! ben benieuwd wanneer we de operatie kunnen plannen (ben echt HEEL bang) .. maar toch hoop ik wel dat het in maart kan

Liefs !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

De ene werkgever is wat makkelijker dan de andere.. ik mocht me ook niet ziekmelden.. Heb dus al mijn vakantie dagen op moeten sparen een jaar lang om te zorgen dat ik aan het eind van het jaar 7 weken kon opnemen..

Een ooglid correctie kan anders zijn omdat het soms medisch noodzakelijk is, net als een borstverkleining.. Echter vindt ik wel dat ze het psychische aspect vergeten bij het laten doen van een bv..(dat vond mijn manager ook), ik bedoel je doet het niet omdat je zo lekker in je vel zit!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja precies Cindy, ik vind dat veel mensen daar niet eens aan denken..

Maar ooglidcorrectie is wel nodig in dit geval maar niet medisch noodzakelijk. Dus sommige toleren het gewoon wat makkelijker.

Ik werk in een vrouwenbedrijf met 1 directeur (mannelijk) die gaat dit zeker niet leuk vinden ook zijn er 4 heel gelovig, dus ik ga daar alleen maar tegen zeggen dat het een operatie is maar zeker niet cosmetisch. Ongelooflijk dat ik dat ook doe eigenlijk... Iedereen moet toch gewoon geaccepteerd worden maar ja, het is makkelijker zo.

Had je veel last van de dual plane methode Cindy? hoe was de eerste week? kon je nog wel een shirtje aantrekken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Ja precies Cindy, ik vind dat veel mensen daar niet eens aan denken..

Maar ooglidcorrectie is wel nodig in dit geval maar niet medisch noodzakelijk. Dus sommige toleren het gewoon wat makkelijker.

Ik werk in een vrouwenbedrijf met 1 directeur (mannelijk) die gaat dit zeker niet leuk vinden ook zijn er 4 heel gelovig, dus ik ga daar alleen maar tegen zeggen dat het een operatie is maar zeker niet cosmetisch. Ongelooflijk dat ik dat ook doe eigenlijk... Iedereen moet toch gewoon geaccepteerd worden maar ja, het is makkelijker zo.

Had je veel last van de dual plane methode Cindy? hoe was de eerste week? kon je nog wel een shirtje aantrekken?

Ik werk in de zorg, dus ook echt een vrouwenwereld... Mijn manager was toevallig een man... maar niet 1 negatieve reactie van collega's en iedereen toonde belangstelling.. Eigenlijk vond iedereen het eerder heel interessant..

Mijn schoonmoeder is gelovig en was het er niet mee eens.. Ik heb het haar niet verteld, dat heeft mijn vriend gedaan.. Zij heeft er overigens tegen mij nooit negatief over gedaan en toonde ook interesse!!

Dual plane is mij heel erg mee gevallen.. Ik heb geen pijn gehad.. De eerste dagen een druk op mijn borst, maar geen pijn.

Je mag je ellebogen niet hoger dan schouderhoogte doen dus een shirtje aantrekken is moeilijk, maar wel mogelijk.. Ik heb de eerste weken een topjes met een vest gedragen en wijde truien die je makkelijk aan kan trekken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum!

Zo'n eerste consult is altijd spannend. Ik had zo de zenuwen dat ik bijna de wachtkamer uit wilde lopen haha. Gelukkig is uit eindelijk is alles goed gekomen.

Ik heb het zelf aan 4 mensen verteld op mijn werk. Mijn werkgever heb ik niks verteld. Het is niet dat mensen het niet mogen weten, maar ik deed dit echt alleen voor mezelf. Mocht er ooit een gesprek zijn over dit onderwerp dan zou ik dat niet uit de weg gaan. Ik vond het voor mezelf niet nodig om mensen het te vertellen. Ook prive trouwens hoor weet niet iedereen het ;) Ik heb op mijn werk 3 weken vrij genomen. Ik kwam om in de vrije dagen dus heb toen verteld dat ik die gewoon wilde opmaken. Geen vragen gehad ofzo. Als ik geen vakantie had kunnen opnemen had ik het waarschijnlijk wel gemeld waarom ik die weken vrij wilde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Het is tijd voor mijn operatieverslag na twee dagen!!

Vrijdag gingen we al vroeg weg, rekeninghoudend met de file, maar die was er niet dus waren we super vroeg en had ik dus veel tijd om me zenuwachtig te maken. Maar alle verpleging en andere medewerkers waren echt heel aardig en lief bij de Bergman.

Om 08.50 werd ik geroepen en kreeg ik een kamer, ik mocht me daar omkleden. Daarna werden er foto's gemaakt en mocht ik nog even plaatsnemen op het bed tot dr. Koopmann mij af kwam tekenen. Ik was zo zenuwachtig maar iedereen helpt je er wel echt doorheen gelukkig! Daarna kwam de anesthesist nog uitleg geven en toen mocht ik mee lopen naar de OK. Mijn mams een paar dikke knuffels gegeven en toen liep ik achter hem aan de twee dikke sluizen door en toen waren we er!

Ik ging op de OK tafel liggen en al snel werd het infuus ingebracht (hier heb ik me weken, maanden over druk gemaakt maar dit is dus niet nodig, dames met een navelpiercing: dat doet echt meer pijn!) toen kreeg ik slaapmiddel en binnen twee seconden weg...... Ik werd om 9:30 geopereerd en om 10:45 werd ik wakker maar ben weer in slaap gevallen tot 12:30. Daarna kreeg ik koekjes & medicijnen en thee en water. Alles ging wel oke maar toen werd ik misselijk. Belletje gedrukt van de verpleging en kreeg eerst een middel tegen de misselijkheid en weer mn bed wat platter.. Toen ging het weg maar zodra ik weer rechtop ging zitten werd ik weer kots en kotsmisselijk, toen werd er weer een middel toegevoegd en daarna ben ik niet meer misselijk geweest gelukkig. Ik was wel echt een natte krant toen ik naar huis moest.. Lijkbleek, duizelig, bang... Pfoe en de autorit was een ware hel.

Nu eenmaal thuis, de pijn kan ik goed bestrijden met diclofenac en paracetamol. Alleen zwaar eten bevalt me niet, ik word dan duizelig en misselijk omdat mn lichaam dan teveel moet werken. Sowieso krijg ik af en toe een wegtrekker door die onwijs strakke band en ik denk van de narcose ook nog wel.. Dan ga ik snel wat platter liggen op de bank en probeer mij op mn ademhaling te concentreren en dan een dextro te nemen en meestal lukt dat aardig. Er zijn keren geweest dat de band even 5 minuutjes losser moest.

De borsten zijn echt prachtig. Links is wel duidelijk meer opgezwollen dan rechts, dit was in de kliniek al zo maar kan geen kwaad gelukkig. Ik merk dat er nog erg veel vocht ook bij zit. Af en toe hoor en voel ik vocht 'ploppen'. Verder heb ik echt zware spierpijn en af en toe steekjes en jeuk bij de hechtingen. Vandaag zal ik de eerste foto's proberen te plaatsen als het een beetje goed gaat vandaag.

Groetjes C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Christel!

Leuk je verslag te lezen!

Erg herkenbaar allemaal :)

Was jij het inderdaad die ik tegen kwam op de trap! Hoorde de zuster je naam zeggen maar toen waren jullie al voorbij.

Ben benieuwd naar je foto's en wens je een goed herstel de komende week, daarna gaat het beter. Echt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.