Ga naar inhoud

nog meer twijfel : siliconen en verband met auto immuunziektes ?


elesi

Aanbevolen berichten

hey ladies,

wat ben ik een twijfelaar ... de laatste dagen doe ik niets anders dan het internet afschuimen over meer info mbt het aantal cc's, eventuele verwikkelingen en het soort prothesen ... gek word ik ervan, en mijn man nog meer.

Nu is er wel iets waar ik me gisteren wat in ben gaan verdiepen en waar ik heel erg van ben geschrokken, nl. het mogelijk verband tussen siliconenprotheses en het ontstaan van auto immuunziektes.

Maar wat is daar nu van aan ?

En wat zijn dan nog de alternatieven ?

Lipofilling heb ik ook even overwogen maar het resultaat gaat te gering zijn, dan heb ik het geld niet voor over.

Hydrogel prothesen zijn misschien een optie, maar welke artsen in Vlaanderen werken daar mee ? De 2 plastisch chirurgen waar ik ben bijgeweest werken er niet mee, omdat daar bepaalde nadelen bij zijn (het opblazen van een borst bij een lek) Ze bestaan dan wel hoofdzakelijk uit water, maar zijn deze dan wel veilig ?

k ben even het noorden kwijt nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik ook over gehoord inderdaad! Die auto-immuun ziekte zou je krijgen als de silliconen in je lichaam komen door het zweten van de prothese toch? Ik vond dit destijds op de site van mijn arts (drmoojen.nl):

Onderzoeken
Er is echter geen ander implantaat (heup, knie etc) waar zoveel onderzoeken naar is gedaan om veiligheid aan te tonen als bij borstimplantaten. Er zijn 35 grote studies gedaan in meerdere landen. Er zijn 7 lange termijn studies gedaan die aantonen dat er geen relatie is tussen borstkanker, auto-imuunziektes, bindweefselziektes of systeemziektes. De kans dat je een auto-immuun ziekte krijgt door siliconen is zo zeldzaam, dat je meer kans hebt om door de bliksem geraakt te worden.
Bewijs
Vorig jaar heeft de FDA wederom de veiligheid van de door haar goedgekeurde protheses aangetoond. Vanaf 1993 zijn de door de FDA goedgekeurde protheses (Mentor en Natrelle) namelijk verplicht hun klinische veiligheid steeds weer te bewijzen.

Wel is het zo dat van geen enkel product, dus ook niet van implantaten, een levenslange garantie gegeven kan worden dat een product niet kapot kan gaan. En dat is ook heel logisch. Toch is het zo dat protheses steeds slijtvaster zijn (kans op scheuren is tegenwoordig heel erg klein) en de siliconen partikels zijn ook te groot om te gaan zweten. Tevens werkt het laagje kapsel rond de prothese beschermend. De huidige generatie protheses hoeven ook niet meer routinematig vervangen te worden

Lees meer: http://www.drmoojen.nl/veiligheid-borstimplantaten-bewezen-2/#ixzz2tgcSAfjS

Misschien heb je hier wat aan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi :42: ,

Ik moet je zeggen dat na het verwijderen van mijn protheses (16 jaar lang , 4 operaties) ik me echt 100 keer beter voel dan voorheen ..Ik zie er niet uit maar achteraf gezien had ik ze nooit moeten nemen ..

Heb nu zo veel meer energie , mijn concentratie is er erg op vooruit gegaan en voorheen was ik altijd erg vergeetachtig bovendien voelde die neppers altijd nep van binnen en van buiten..

Het is natuurlijk troep wat ze in je lichaam stoppen die silicone hoe 'goedgekeurd' het ook wezen mag ..

Ik heb op internet heel veel gelezen over vrouwen met silicone die last van auto immuun ziektes kregen dus het zou best kunnen dat het er mee te maken heeft.

Hoe dan ook het nemen van protheses blijft een gok want er is geen garantie dat er geen problemen uit kunnen voort komen ..

Beter tevreden zijn met wat je hebt en alvast succes als je toch van plan bent om ze te laten vergroten..

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey ladies,

dankjewel voor de reacties. Ik heb idd heel wat studies gelezen en blijkbaar is er momenteel een heel grootschalige studie aan de gang waarvan de resultaten nog wel even op zich zullen laten wachten.

@GG7 : wauw, heftig wat jij vertelt. Jij heb precies een hele lijdensweg acher de rug. Blij dat je je beter voelt en toch iets om over na te denken.

@ikke81 : Hydrogel prothesen spreken me ook wel aan, alleen weet ik niet bij welke chirurgen je daarvoor terecht kan, kan jij me daarmee verder helpen ? Je foto ziet er alvast heel erg mooi uit. Kan me voorstellen dat je er blij mee bent. (zou ik alvast ook zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dr plovier gevraagd of hij ze voor me wilde bestellen en dat deed hij, zonder extra kosten.

xxx

Kapselcontractie zou minder zijn met deze en ze voelen zachter aan, wat wil je nog meer? hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 ding is zeker:

schoonheidsoperaties blijven altijd een dilemma,van doe ik het wel of doe ik het niet.

de risicos zul je of voor lief moeten nemen,of er gewoon niet aan beginnen!

Als je zo twijfelt is de kans dat je namelijk ziek word alleen maar groter denk ik,dan een leuk gezond leven lijden zonder na te hoeven denken ,had ik maar dit of dat ,kan ik ziek worden bladibla...

Stress zal in elk leven een killer blijven,en als je je zon zorgen maakt ,zou ik er niet eens aan willen beginnen.

Soms doe je ook dingen in t leven waar je spijt van hebt ,en dan is t kwaad al geschiedt,maar ik denk toch...

als je niet happy bent met de boobs die je nu hebt en straks met een volle voorgevel trots over straat kunt gaan,dat je leven een stuk leuker zal zijn,dan het niet laten uitvoeren omdat je er misschien ziek van zou kunnen worden,ze zijn er snel genoeg ook weer uit kort door de bocht gezegd.

En ja ook denk ik zeker dat als je er een slechte ervaring mee hebt gehad ,je er anders tegen over staat,maar de protheses die ze tegenwoordig maken zijn heel wat beter en betrouwbaarder dan die van vroeger!

En als je elke 10 jaar ze lekker vervangt is dr volgens mij niets aan de hand.

Of je moet bij voorbaat al ongezond zijn.......mja dan zou ik er zkr niet aan beginnen.

Dus niet allemaal negatieve dingen gaan opzoeken,daar word niemand vrolijk van,als je hoofd pijn hebt en gaat lezen wat je allemaal kan krijgen als je er iets voor inneemt denk je ook ,laat maar zitten ,toch??

By the way,een consult zal je een hoop opheldering geven denk ik.

Een arts zal je de voor en nadelen netjes kunnen vertellen ,wat misschien je schrik wegneemt.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat veel mensen al aanleg hebben voor auto immuunziektes dit echter niet weten. En als ze dan opeens een vreemd voorwerp in hun lichaam hebben wordt het actief! Als het echt zo zou zijn dan zou er toch veel meer over bekend moeten zijn? Echt hele harde bewijzen zijn er nog niet na al die jaren. Kijk dat mensen ziek worden van foute implantaten ja! Dat gebeurd wel! Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je ladies, ik geloof idd ook wel dat als je dénkt dat je van iets ziek gaat worden, de kans ook groter is, absoluut.

en idd, hoe groot is de kans ...

t is bij een belangrijke beslissing heel moeilijk knopen door te hakken en daar maak ik het mezelf zo moeilijk mee soms. Maar de knoop wat en door wie moet binnen enige tijd toch worden doorgehakt.

Anyway, ik blijf mooie rondingen echt mooi vinden.

Gewoon nog even verder rondzoeken naar de alternatieven.

Geniet van jullie rondingen dames :-)

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

In België werkt dr. Visser met Hydrogels bij de Wellnesskliniek. Zou een alternatief kunnen zijn, maar ook bij hydrogels zit er een siliconen omhulling omheen, dus daar kom je niet onderuit.

Succes in ieder geval, het is ook niet makkelijk allemaal ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.