Ga naar inhoud

Borstlift en vergoeding ? heb nl borstvergroting gedaan in 2005


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb eind 2005 een borstvergroting gehad.

Omdat ik veel vel had en weinig borstweefsel ( na drie zwangerschappen) hebben we toen besloten, samen met de plastic chirug dat ik 450 ml per borst zou krijgen. Op deze manier zou ik geen borstlift hoeven en hoefden mijn tepels ook niet verplaatst te worden.

Ik had gekozen voor de monobloc hydrogel hp 450.

De eerste paar jaren daarna was ik tevreden. Ik had eindelijk weer stevige en grote borsten, precies zoals ik wou.

Nu ... zo,n 8 jaar later zijn ze helaas vreselijk gaan hangen. Ook heb ik regelmatig last van mijn nek en rug. Ik draag alleen nog hele stevige bh's maar dat helpt niks. Sporten is een ramp, doet echt zeer, zelfs met een sport bh aan..

Ik ben verder niet aangekomen en weeg nog net zoveel als 8 jaar geleden. Het zal mss ook wel met de leeftijd te maken hebben. Ben nu 45 jaar.

Mijn vraag is eigenlijk : Kom ik in aanmerking voor een borstlift operatie die vergoedt wordt ? Ik wil mijn monoblocs niet kwijt omdat er dan van mijn borsten helemaal niks meer overblijft dan twee velletjes maar zo verder moeten leven met vreselijk hangborsten die op een peer lijken, vind ik ook niks. Mijn tepels hangen helemaal naar beneden in een soort punt vorm..

Nieuwe borsten kan ik niet betalen. Ik weet eigenlijk ook helemaal niet hoelang mijn monobloc's kunnen blijven zitten.

Het allerliefste wil ik van mijn nek en rugklachten af. Kleine borsten zal ik niet krijgen met 450 ml maar als ze niet zo hangen zou dat denk ik al een heel groot verschil maken que klachten, of heb ik dat mis ?

Ik ben 172 en weeg 66 kg...

Hoop op wat raad en advies

Dank jullie wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Een lift wordt alleen vergoed als er daadwerkelijk weefsel wordt weggenomen, dus eigenlijk een borstverkleining.

Kan me voorstellen dat het vreselijk voor je is dat ze zo zijn gaan hangen met de jaren, misschien kan de pc van destijds je een goed aanbod doen? Ga hier en daar eens op consult en kijken wat de pc zegt, maar aan je verhaal te horen kan je eigenlijk niet onder een lift uit helaas, en als je dan een lift krijgt zullen je prothesen hoogstwaarschijnlijk ook vervangen worden, want ze zijn bijna 10 jaar oud he.... Succes met je zoektocht.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de pc het wilt gooien op kapsel verwijderen dan heb je wel kans dat de verzekering het vergoed. Maar je zal dan een pc moeten vinden die het daarop wilt gooien.

Daarbij denk ik inderdaad dat je wel nieuwe prothese's nodig hebt en die zal je misschien wel zelf moeten betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.