Ga naar inhoud

Open wonde borstvergrotin


Gast Annoniem

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Ik heb 3 weken geleden een borstvergroting laten doen. Twee weken geleden mocht het verband eraf en de draadjes eruit. Eén borst was duidelijk dikker dan de andere en deed bovendien pijn omwille van alle druk die erop zat. Volgens de dokter moest ik echter gewoon afwachten, was het vocht dat hopelijk uit zichzelf wegtrok, en 10 januari nog eens langskomen. Ineens hing echter heel mijn bloes vol met bloed, het vocht dat in de borst zat had een weg naar buiten gevonden via een draadje dat was verwijderd en droop er dus uit. Gelukkig gebeurde dit bij mijn plastisch chirurg. Hij heeft mij toen op de behandeltafel gelegd en is met een stompe naald via dat wondje in mijn borst gegaan en heeft toen het vocht eruit geduwd. Er kwam allemaal oud bloed uit. Vervolgens werd me antibiotica voorgeschreven tegen een mogelijke ontsteking en gezegd dat mijn borst nog wel zou kunnen 'lekken' dus dat ik best een maandverband in mijn bh deed. De dagen erna bleef er echter maar vocht uit mijn borst komen, dit was over het algemeen gelig en dik en liep er echt uit. Mijn huisarts vertrouwde het zaakje niet en heeft toen een beetje vocht genomen om te laten onderzoeken. Er bleek een bacterie in het vocht te zitten en ik moest mijn antibiotica-inname vermeerderen. Ik ben ook terug naar mijn plastisch chirurg geweest, hij zei dat er volgens hem geen sprake was van een ontsteking. Sinds vandaag ben ik mogen stoppen met antibiotica en het vocht is wel verminderd, maar de wonde is nog steeds open en mijn borst is nog steeds gezwollen tegenover de goede kant. Vrijdag zie ik mijn chirurg terug. Nu is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft? Ik ben ontzettend bang op dit moment... De plastisch chirurg zei dat hij in het ergste geval de prothese aan één kant moet verwijderen voor een aantal maanden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje wat een nachtmerrie dit!

ik zou de pc wel op zijn plaats zetten dat dit absoluut niet de bedoeling is! en heel vreemd dat de huisarts andere dingen verteld...een uitslag kan niet liegen lijkt mij??

heeeeeel veel sterkte! veel thee drinken en voldoende vitaminen en rust doet wonderen voor je lichaam! geeft het een boost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Annoniem,

Als eerste welkom op het forum!

Meid het kan volgens mij nooit goed zijn. Is je gezwollen borst ook rood? Is het vocht wat er nu nog uit komt helder? of is het nog steeds wat gelig. Ik hoop voor je dat het nu mee valt en je niet je prothese kwijt bent voor een paar maanden. Ik ga duimen voor je en houd ons op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merci voor de reacties. Nee borst is niet rood, het vocht wat er nu uitkomt is redelijk helder en soms stopt het ook (nu heeft het weer niet gelopen sinds gisterenmorgen). Ik ben geopereerd in het salvator ziekenhuis in Hasselt (België), door dokter Johan 't Kindt. Ik hou jullie ieder geval op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.