Ga naar inhoud

Hoe lang open wonden na bvk?


Elf

Aanbevolen berichten

Hallo, mss is deze vraag al eerder gesteld maar ben nog niet zo bekend hier :-) Ik heb 5 wk geleden een bvk ondergaan, ben erg tevreden over het resultaat (van een G naar mooie D). Alleen heb ik nog steeds een open wondje op het 'kruispunt onder mijn borst, heel vervelend, komt nog vocht en bloed uit. Volgens pc is er niets aan de hand, maar ik maak me wel zorgen. Hoe lang mag/kan dit duren, herkennen jullie dit? Alvast bedankt! Groetjes, Elf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Dat is vervelend. Ik neem aan dat je het "drielandenpunt" bedoeld? De punt van het anker. Ik ben ruim 6weken po en heb er gelukkig helemaal geen last van. Ik heb geen die hoe lang dit kan duren. Maar als de pc zegt dat er nits aan de hand is, dan moet je daar maar van uitgaan. Misschien kan je een foto plaatsen? Dan kunnen hier een heleboel dames wel zeggen of het er goed of slecht uitziet.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je er iets op qua gaasje oid? Ik heb ruim 2 weken geleden een lift gehad. Er was nog een plekje open. Eerst vet gaas erop maar daardoor trok ik het bij het verwisselen telkens weer open. Laat de boel nu sinds gisteren middag drogen aan de lucht zonder bh aan dus. Geen idee of dit mag maar het wondje is nu wel bijna dicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik heb ook een bvk gehad 6 weken geleden. In mijn topic kan je wat lezen over wondjes, ik heb ze nu niet meer. Net als Naadje deed ik er eerst ook vette gaasjes op, bleef daardoor vet en dus open. Heb het toen iedere dag aan de lucht laten drogen voor een uurtje en dat werkte goed, was na 3 dagen van de wondjes af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Elf,

Ik kan alleen maar bovenstaande bevestigen. Kijk eens goed of je geen draadje of knoopje ziet in de wond. Het kan zijn dat daardoor het wondje niet wil sluiten. Als je een draadje of knoopje ziet, knip dit dan af met een steriel schaartje (ontsmet met alcohol). En dan het wondje ontsmetten met isobetadine en zoveel mogelijk droog laten zodat er een korstje kan vormen.

Groetjes,

Kat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties. Ben toch maar even langs de pc gegaan, gelukkig kon ik er terecht. Bleek idd dat er een paar ontstekingen waren vanwege de hechtdraadjes. Ze heeft de ontstekingen en de knoopjes weggehaald. Zou nu moeten lukken... aan de lucht drogen vind ik ook een goede tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja nog niet ok. Andere borst die er eerst heel goed uitzag heeft nu ook een gaatje, in de plooi. Maar het lijkt (sinds gisteren) langzaam te herstellen, het wordt niet meer slechter. Toch morgen weer langs de pc had een afspraak staan. Wil het goed in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Had net soort bloed uitstorting op m'n tepel waar de litteken loopt zeg maar ik druk erop en er komt ineens wat pus eruit en gevolgd door heel wat bloed en daarna vocht het lijkt wel een klein gaatje terwijl alles al dicht was ,

Hoop niet dat het een begin van een ontsteking is ofzo nadat ik vorige x zelf knoopje eruit trok :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Had net soort bloed uitstorting op m'n tepel waar de litteken loopt zeg maar ik druk erop en er komt ineens wat pus eruit en gevolgd door heel wat bloed en daarna vocht het lijkt wel een klein gaatje terwijl alles al dicht was ,

Hoop niet dat het een begin van een ontsteking is ofzo nadat ik vorige x zelf knoopje eruit trok :-(

Oeiii ik zou toch maar morgen ff je pc contacten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt me minder goed, ik ben 4 weken po en ook nog steeds last van wondvocht aan de onderkant van mn tepel op dat drielanden punt zeg maar. Heel lang is er aan 1 kant waar de drain heeft gezeten steeds open gesprongen maar dat is nu al een paar dagen dicht gebleven.

Maar wondvocht heb ik nog steeds, ik maak het iedere avond met alcohol goed schoon. Maar ik heb geen pus of etter, is gewoon gelig vocht wat in mn bh zit.

Gr Risje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.