Ga naar inhoud

Nog lang geen lente!


Gast Kaat

Aanbevolen berichten

Ik las zojuist onderstaand berichtje, en werd er niet vrolijk van :(

Nog lang geen lente - Het blijft maar winter. Morgen wordt weer nieuwe sneeuw verwacht die vooral boven de rivieren voor veel overlast kan zorgen. In het zuidwesten kan de neerslag in ijzel overgaan.

Vandaag beleven we al een voorproefje maar morgen intensiveert de winterse neerslag. Dat heeft te maken met oprukkende dooi die wordt tegengewerkt door het enorme winterbastion boven Europa.

Vannacht vriest het in opklaringsgebieden voor de derde opeenvolgende nacht matig tot streng. De neerslag bereikt daarna het eerst het zuidwesten. Verder landinwaarts vriest het en valt de neerslag als sneeuw.

Op termijn wordt het wel tijdelijk zachter maar rond het weekeinde volgen er nieuwe sneeuwbuien. Overdag ligt het kwik rond 4 graden en in de nachten vriest het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bah. Ik hoopte steeds dat we weer konden schaatsen op de plas, maar met al dat sneeuw gaat dat niet lukken. En klagen ze over het opwarmen van de aarde? Ik zat vanmiddag spontaan in een sneeuwstorm. Het is mooi om te zien, maar het wordt een vieze bruine drab of een fijn getrapte glijbaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste meters naar mijn huis zijn een ijsbaan.

De buren hadden shoarma besteld, die kwam bijna met auto en al naar binnen. Dat kleine wagentje begon te glijden en stond ineens achterstevoren :41:

Dat was echt het enige waar ik nog om kan lachen met deze sneeuw.

Ben het meer dan beu!

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.