Ga naar inhoud

Voorstellen, BVK, dr. Vertriest Gent


Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

Graag zou ik mij even willen voorstellen, ik ben Nicole, 25 jaar en ik woon in Gent, België. Sinds jongs af aan heb ik al grote borsten en heb ik al last van m'n rug/nek/vervelende opmerkingen/moeite met bh's en kleding kopen. Noem de elende maar op.. Door medicijnen was ik heel veel kgs aangekomen en leek het alsof ik minder last had van mijn borsten. Ben nu op een jaar tijd al 25kg afgevallen en de elende is weer begonnen. Ben 2 weken terug naar een lingerie winkel gegaan, speciaalzaak en ik heb dus cup 80H. Het is "maar" een maat maar was hier enorm van geschrokken, in "normale" zaken zal ik dus nu al helemaal geen bh's meer kunnen vinden..

Mijn borsten zijn dus, helaas, niet mee afgevallen.. :( Ook de opmerkingen zijn weer begonnen, we hadden het pas over een balkon bij een huisje en kreeg een opmerking van een collega "je hebt zelf 2 balkonnen". Vreselijk...

Wat ik al jaren, voordat ik zwaarder werd wilde doen, wil ik nu dus weer, of nog steeds. Een borstverkleining! Nu ben ik hier aan het lezen over ervaringen enzo. Is er iemand die al geopereerd is door dr Vertriest of in het Maria Middelaris ziekenhuis? Ik kreeg van mijn huisarts de tip om naar het Uz Gent te gaan, maar mijn afspraak daar kan pas 11 maart. In het MM kan ik 16 januari al voor mijn eerste gesprek!

Hoe lang kan het duren tussen eerste gesprek en operatie? Krijg je zo'n operatie wel vergoed? Aan welke factoren ligt dat of je het vergoed krijgt of niet? Ik heb niet echt een spaarpotje om het zelf te kunnen betalen namelijk...

Als ik wat meer tijd heb ga ik ook op zoek naar meer verhaken hier op het forum :). Ben blij dat er iets als dit bestaat, want mijn vriendinnen met kleine borsten snappen mij dus absoluut niet...

Groetjes! Nicole-ke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nicole-ke,

Spannend hè zo'n traject en eng met heel veel vragen. Ik ben hier ook terecht gekomen om meer info in te winnen voor een bvk en heb die inmiddels gehad afgelopen 26 november.

In NL wordt een bvk over het algemeen vergoed bij een cupmaat groter dan D. Ook kan je BMI een rol spelen, dat zal bij elke zorgverzekeraar anders zijn. In België weet ik niet hoe het gaat. Ik had in ieder geval behamaat 75F en heb de bvk vergoed gekregen.

Ik ben geholpen in een kliniek in Mill NL.

Heel veel succes met het zoeken naar de info die je nodig hebt en veel plezier hier op dit forum :-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nicole-ke,

Er zijn hier best wel wat dames uit Vlaanderen die jouw vraag over de vergoeding kunnen beantwoorden.

Volgens mij wordt het gedeeltelijk vergoed, maar dat weet ik niet zeker.

Succes met het nemen van de beslissing en ik hoop dat je snel ergens op intake terecht kunt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum!!!

Wat goed dat je dit gaat doen. Er zijn genoeg meiden die hier een bvk hebben gehad. Hoe het met de vergoedingen in Belgie zit dat zou ik echt niet weten.

Succes met je gesprek en veel plezier hier op het forum!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties :) ik ga proberen hier wat meer actief te worden.

Wennie76, hoeveel gewicht is er bij jou afgehaald? Merk je echt al meteen het verschil met nek en rugpijn enzo?

Kan mij aan de ene kant zo moeilijk voorstellen dat het zo veel verschil kan maken, alhoewel, als je aan het eind van een lange werkdag je borsten ondersteunt, merk je al veel verschil..

16 januari heb ik een afspraak met een chirurg en ben nu eigenlijk al wat nerveus, alleen al voor een gesprek... Mijn moeder gaat gelukkig mee en ik hoop dat zij de goede vragen weet te stellen als ik het niet meer weet haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi, bij mij is in totaal 600 gram weggehaald. En dat is een duidelijk zichtbaar verschil. Qua gevoel is het nog niet direct een verlichting maar dat komt denk ik doordat ik zere nek kreeg van het op de rug liggen, ben buikslaper.

Lees je goed in op de vlakken die je zelf heel belangrijk vindt. Alles weten maakt niet gelukkig zeg ik vaak, elke operatie is ook anders. Je moet zelf de beslissing nemen en neem die bewust. Succes meis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb dus echt heel erg last van m'n nek en rug en dat is de voornaamste reden dat ik het zou willen doen. Heb ook problemen met kleding, heel de dag door moet ik mijn blouse van het werk naar beneden trekken omdat hij boven mn borsten gaatzitten zeg maar. Met dozen tillen is het onhandig, opmerkingen van mannen... Naar je borsten praten ipv je ogen etc.

Ik ga dus binnenkort met een collega/vriend samenwonen, en maak mij enorm druk om het in huis rond lopen in tshirt znder bh (slaapkleding enzo). We hebben geen relatie. Bij mijn ouders vond ik het vroeger al moeilijk om in mijn nachthemd rond te lopen omdat mn borsten zo groot zijn en dus hangen en bewegen etc. Klinkt misschien weer zo stom, maar voel mij daar heel ongemakkelijk bij. Maar wil mij wel thuis voelen en dus niet elke keer als ik uit bed kom mijn bh meteen moet aantrekken om bv te gaan ontbijten/douchen etc. Dat is niet vol te houden..

Dat het een operatie is zie ik wel enorm tegenop!! In 2012 ben ik onverwachts onder het mes moeten gaan voor mijn knie, toen 6 weken in het gips gezeten en toen het gips eraf was heb ik een trombose been gekregen met longembolieen als gevolg. Nog 2,5 dag op de IC gelegen en totaal een week in het ziekenhuis.. Ben dus enorm bang dat ik weer trombose zal oplopen aangezien ik daardus gevoelig voor blijk te zijn en bij elke operatie bestaat die kans! En als je geopereerd MOET worden is het anders dan je eigen keuze.

Probeer dus inderdaad zoveel mogelijk info te verzameln en menngen te horen, heb over 2 weken een afspraak bij de pc en misschien maak ik nog wel een afspraak bij een ander :).

Pff het is weer een lang verhaal haha, sorry!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.