Ga naar inhoud

Verticale hechting te strak getrokken?


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier op dit forum. Ik heb op 2 december een borstverkleining ondergaan (van een uitgerekte 75 D naar 75 B (ben 35 kilo vermagerd en kwam van 110 F). Nu zag ik enkele dagen geleden dat er onder mijn rechtertepel een knoopje van een hechting uitstak (ik heb enkel onderhuidse oplosbare hechtingen). Aangezien het kerst was en mijn chirurg of huisdokter niet bereikbaar waren, heb ik het internet afgeschuimd naar een mogelijke oplossing. Daar las ik dat je wat moest trekken aan het draadje en het dan vervolgens het knoopje er zelf mocht afknippen. Dat heb ik gedaan en het gaatje is nu toe. Ik heb wel zeker 2 cm draad meegetrokken en heb nu het gevoel dat ik eigenlijk de verticale hechting veel te strak heb getrokken. Eerst dacht ik dat de draad vanzelf weer zou terugschieten en op de correcte plek zou terechtkomen. Maar mijn linkerborst is nu al wat aan het indalen terwijl de rechter heel strak gespannen staat (door het trekken aan de hechting). Ik heb ook de indruk dat het verticale litteken er daar wat rood en onrustig uitziet en ik kan de hechting duidelijk voelen onder mijn litteken. Ik krijg mijn rechterarm ook niet zo hoog meer als de linker.

Ik vermoed dat de hechting uiteindelijk wel zal oplossen en dan zal de rechterborst ook wel indalen? Of denken jullie dat ik hier toch beter eens naar de chirurg mee ga? Heeft er iemand al hetzelfde meegemaakt?

Alvast bedankt voor jullie reacties (ik maak me wat ongerust ;o)).

Groetjes Kat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een bvk ondergaan, 26 nov, ik heb vorige week een hechting laten verwijderen bij mijn linkertepel. Die ging een beetje ontsteken en er kwam wat huid naar buiten. Nu kom ik zojuist onder de douche uit en heb onder mijn rechterborst nog een knoopje zitten. Durf het er zelf niet uit te halen, ga morgen bellen.

Ook ik heb onderhuidse hechtingen en weet dat die vanzelf moeten oplossen, soms zullen ze dus ook via de huid wat kunnen ontsteken.

Laat er morgen anders naar kijken door de chirurg/huisarts. Ik heb ook nog 2 ongelijke borsten, denk zelf ook mede door deze hechtingen.

Succes in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Ik zou morgen idd toch maar even contact opnemen met je pc.. Beter het zekere voor het onzekere!! je weet nooit wat er binnenin gebeurd is en je kan beter 1 keer te veel bellen dan 1 keer te weinig!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dames,

Bedankt voor jullie reactie! Ik kan jammer genoeg nog niet terecht bij de PC of de arts. Ze zijn tot en met 2 januari op vakantie.
Zal straks even naar het ziekenhuis bellen. Misschien kan iemand anders me daar te woord staan.

Wordt vervolgd...

Groetjes,
Kat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Kat,

Hebben ze geen noodnummer? Dat lijkt mij toch wel handig bij acute dingen enzo. En anders zou ik gewoon de huisartsenpost/huisarts bellen. Als je het niet vertrouwd kun je er beter maar optijd bij zijn. Ik heb 28okt. een borstverkleining gehad en had een ontsteking in de 2e week op vrijdag na 18 uur. Ik kon een noodnummer bellen en die hebben geregeld dat ik antibiotica kreeg. Ik kreeg ook gelijk te horen dat als je het niet vertrouwd dat je aan de bel moet trekken. En misschien een schrale troost... mijn linkerborst staat ook nog strak en heb ik nog last van. Beter het zekere voor het onzekere. Sterkte meis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Gewoonvrouw (sorry ik ken je naam niet ;-)) ,

Bedankt voor je reactie. Ik ben ondertuusen bij de huisarts langsgelopen, die kon me niet verderhelpen. Hij zag dat het strak stond maar hij durfde er verder niet al te veel over zeggen. Ik kan jammer genoeg maar pas op 24 januari langs bij de chirurg. Ik kan er slechts enkele dagen per week langs voor vragen (en dan ben ik op het werk) en de telefoon wordt beantwoord door zijn secretaresse omdat hij meestal aan het opereren is... Ach ja, ik zie het allemaal wel. Ik veronderstel dat hij wel iets zal kunnen manipuleren... Ofwel zal het draadje vanzelf oplossen of misschien kan hij het doorknippen. Het staat nog even strak als anderhalve week geleden en het voelt onprettig aan maar het belet me verder niet bij het bewegen.

Ik heb ook even jouw verhaal gelezen. Wat heftig zeg! Hoe voel je je nu? Gaat het al wat beter of ga je nog stappen ondernemen? Ikzelf heb nu ook een B-cup. 'k Ben er best tevreden over (over de maat dan) maar de borsten zijn wel asymmetrisch... De ene borst is voller dan de andere en de tepel staat hoger (een dikke centimeter) en is ook groter van diameter. Hoewel ik wel tevreden ben dat ze kleiner zijn, ben ik wel teleurgesteld dat ze niet "identiek" zijn... Ik had voor de operatie een bepaald beeld voor ogen en ik was best geschrokken dat dit niet aan dat beeld voldeed... Ach ja, misschien trekt het nog wat bij... hopelijk ;-). Of misschien moet ik er me gewoon bij neerleggen.

Groetjes,

Kat

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaat lekker hier met mijn laptop.

Kan een jaar duren voordat je borsten de uteindelijke vorm aannemen (lympfevocht e wondvocht). Alleen de tepels zullen niet meer veranderen, maar kunnen ze onder plaatselijke verdoving herstellen. Harde stukken is het littekenweefsel komt goed maar duurt gemiddeld 3 maanden. Het is belangrijk je littekens te masseren en soepel te houden. Dat is hetgeen wat mijn chirug zei.

Bij mij gaan ze het in ieder geval herstellen dmv lipofilling!

Groetjes,

Patricia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Patricia,

Oh wat goed dat ze het bij jou gaan herstellen.

Ik heb morgen een afspraak kunnen regelen met m'n chirurg, maar heb ondertussen gemerkt dat mijn rechterborst alweer wat ingedaald is, dus de hechting is langzaamaan aan het oplossen. Wel is nu het drielandenpunt van m'n linkerborst weer opengegaan (hoewel het draadje daar al uit is)... Neverending story zeg maar...

Ik ga er morgen alleszins al eens over spreken, of de asymmetrie nog goed komt.

Anders is het misschien een idee om binnen enkele maanden de kleinere borst wat op te vullen. Tepelcorrectie zie ik op dit moment nog niet zitten, aangezien de wondjes niet zo snel helen... Al kan ik daar binnen enkele maanden anders over denken natuurlijk.

Ik zie het morgen wel, eerste afspraak met de chirurg na 5 weken. Ik ben eens benieuwd wat die ervan vindt. :6:

Groetjes,

Kat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ben net terug van bij de chirurg.

Alles verloopt voorspoedig. Hij vindt de littekens er goed uitzien en de open plekjes zullen de komende dagen/weken wel toegaan, er zouden nog wat hechtingen kunnen doorkomen.

Wat de asymmetrie betreft, ziet hij die niet... Hij vindt de borsten identiek en de tepels staan waterpas. Nu heb ik daar toch een ander idee over... Wat de diameter van mijn ene tepel betreft, rekte hij de kleinste tepel helemaal uit en zei "kijk die is toch even groot als de andere" :9: ... Heb niet echt het gevoel dat hij voor discussie open staat.

Dus besluit van de dag... nog even verder herstellen. Ik zal nog even geduld uitoefenen en binnen enkele maanden zien we wel weer.

Groetjes,

Kat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Kat,

Was al benieuwd hoe je bezoek was gegaan. Ik zie toch echt wel het verschil ook bij jou hoor, minimaal maar is er wel. Chirurg heeft het bij mij ook echt opgemeten. Middelpunt nemen onderste deel van je nek, waar je zeg maar tussen je sleutelbeenderen zit. Dan meten naar het middelpunt van je tepel.

Geduld hebben is mij ook gevraagd, is natuurlijk ook van te voren al wel verteld maarja we hopen direct op perfectie, zoals je zelf ook al zei :-).

Liefs Wen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wendy,

Ja als ik meet, kom ik vanaf het middelpunt tussen de sleutelbeenderen uit op 20 cm bij de ene borst en 21 cm bij de andere. Toen de chirurg vandaag zijn meetlint bovenhaalde, kwam hij bij beide borsten uit op 19,5 cm. Natuurlijk kon ik dat op dat moment niet tegenspreken. Ik keek "vanboven" mee zeg maar :6: .

X Kat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hi Kat,

Het gaat er natuurlijk om dat jij er tevreden mee bent. Iedere pc wil natuurlijk niet horen als je er niet helemaal blij mee bent, maar ja waar mensen werken worden fouten gemaakt... en fouten maken is menselijk maar dan moet het wel hersteld worden. Tenminste dat is mijn mening/ervaring. Als je het er echt niet mee eens bent, zet het in een mailtje, want dan heb je altijd bewijs.

Het 3landenpunt is een dramaplek... heb ik ook gehad. Je zou ervoor kunnen kiezen om deze dicht te plakken met 'zwaluwstaartjes'. Die kun je overigens ook zelf knippen van alleen het plakgedeelte van een pleister. Als je daar een strikje uit knipt en het dunne gedeelte op de open plek en dan de zijkanten op de goede huid zeg maar. En die laat je dus zitten totdat de wond weer dicht is.

Zelf heb ik veel baat bij pure vitamine E crème. Ik heb zelf KA creme vanuit Thailand besteld. Omdat er geen 'rotzooi' in zit kun je het gewoon insmeren. Het trekt snel in. Ook extra vitamine C helpt je bij het snellere herstel.

Liefs

Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.