Ga naar inhoud

Kan spinning kwaad na BV ?


Amber75

Aanbevolen berichten

Ik ben nu 19 dagen PO en ben sinds gisteren terug begonnen met spinning, dat mocht van Dr. De Meyere, zolang ik maar geen druk zet op mijn armen en dus de pumps op het stuur en het achteruit gaan hangen oversla.

Ik voelde me vanaf een week PO eigenlijk al goed en had weinig last van mijn boobs, alleen wat spanning op het einde van de dag.

Het deed deugd om eindelijk terug wat beweging te krijgen want ik sportte voor mijn BV 4-5 avonden in de week.

Al bij al voelde ik me best goed alleen nog wat onzeker op de fiets, plots zit daar toch een paar boobs in de weg :01: en je probeert toch je bovenlichaam onnatuurlijk stil te houden om ze niet mee te laten bewegen.

Nu had ik een stevige sportbeha aan en het fietsen zelf ging goed maar ik vraag me eigenlijk wel af, hoewel Dr. Demeyere zei dat spinning geen kwaad kan, of het echt niet erg is dat je borsten meebewegen met de trillingen op je fiets, dit is vooral zo als je sneller gaat trappen bij het spurten. Ik had de les nergens last van, was alleen blij dat ik die strakke sport beha kon uitdoen want ik kreeg daardoor bijna geen lucht meer. :)

Maar nu ben ik erg aan het twijfelen of ik er wel goed aan doe, wil ik niet te veel en ga ik nu niet meer risico hebben op kapselvorming of ga ik het genezingsproces niet verstoren ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 4 weken een bvk gehad en mocht van de pc ook rustig gaan spinnen en eventueel al armen trainen. Nog geen buikspieren ivm BWC. Ik ga het van de week eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meid,

Ik ben ook iemand die heel graag en intensief aan spinning doet, 4 tot 5 keer per week.

Heb toch voor alle zekerheid 6 weken gewacht (ivm inkapseling) vooraleer ik terug ben begonnen. Maar vooral omdat ik weet dat ik niet rustig aan spinning kan doen ;-)

Denk dat je vooral naar je eigen lichaam moet luisteren en doen waar jij je goed bij voelt en je zeker niet moet forceren. Voor je 't weet zijn die 6 weken voorbij!

Veel liefs,

Steph

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe zelf geen spinning, maar als ik ze bezig zie dan ziet het er wel heel intensief uit. Ik zou zelf toch even wachten. Toch het zekere voor het onzekere. Het is toch wel iets anders dan gewoon fietsen als ik dat zo zie :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties dames. Normaal gezien is spinning idd intensief maar ik doe nu maar op een lage versnelling mee, niet mee recht gaan staan op de trappers, niet voluit sprinten, heb ook mijn stuur veel hoger gezet zodat ik daar niet op moet leunen. Ik blijf het overgrote deel van de les gewoon zitten fietsen aan een vlot tempo met af en toe wat meer weerstand maar daar gebruik je enkel de benen voor.

Maar ik ga toch maar niet te veel risico nemen en maar 1 of 2 keer per week wat gaan los fietsen dan, de intensievere trainingen moeten dan nog maar even wachten want zou stom zijn dat ik nu iets zou gaan doen waar ik achteraf spijt van krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties dames. Normaal gezien is spinning idd intensief maar ik doe nu maar op een lage versnelling mee, niet mee recht gaan staan op de trappers, niet voluit sprinten, heb ook mijn stuur veel hoger gezet zodat ik daar niet op moet leunen. Ik blijf het overgrote deel van de les gewoon zitten fietsen aan een vlot tempo met af en toe wat meer weerstand maar daar gebruik je enkel de benen voor.

Maar ik ga toch maar niet te veel risico nemen en maar 1 of 2 keer per week wat gaan los fietsen dan, de intensievere trainingen moeten dan nog maar even wachten want zou stom zijn dat ik nu iets zou gaan doen waar ik achteraf spijt van krijg.

Goed besluit.. ;). Wat is nou 6 weekjes he haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hmmm ik wilde zo naar een spinninglesje gaan maar stel het toch maar 3 weken uit voor de zekerheid als ik dit zo lees. Ik merk toch dat mijn borsten iets pijnlijker zijn aan het eind van de dag en dat is volgens mij een teken dat ik rustiger aan moet doen, ben pas 3 weken po.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.