Ga naar inhoud

Vreselijk bang voor narcose bij Global care clinic, helpppp


Aanbevolen berichten

Hallo dames,

Ik weet niet waar ik mijn topic kwijt moet, gezien ik een expansie krijg met een lift en een verkleining :22: Ik ben maar voor de lift gegaan hihi.

Op 23 december krijg ik mijn herstel operatie bij Global Care Clinic. Maar ik ben zoooooo bang voor de operatie en dat is niet voor niks gezien ik de vorige keer bij dezelfde arts een horror operatie heb gehad. Destijds werkte Dr. Nelissen alleen nog maar met een roesje, ofwel sedatie. Ik ben toen al vrij snel wakker geworden, en heb de hele operatie incl de pijn meegekregen. Was echt horror!!

Mijn man heeft mij in de wachtkamer horen schreeuwen.

Maar goed, gezien ik heel erg ontevreden ben over het resultaat en geen geld meer heb voor een andere operatie, blijft voor mij niet anders over dan me door hem weer te laten opereren, op voorwaarde dat het onder narcose is, maar tegenwoordig doet hij de borstoperaties alleen nog maar onder narcose gelukkig.

En toch ben ik zo bang dat me weer iets vresselijks gaat gebeuren, het is een vrij heftige operatie die wat langer gaat duren. Hij vertelde dat het onder narcose is, maar wel zo lichte dat je zelf blijft ademen. Dan krijg ik dus meteen de kriebels, vorige keer zeiden ze ook dat ik me niet druk moest maken over de sedatie…….. Voor mij klinkt het niet als een volledige narcose.

Vorige keer kon ik aangeven dat ik wakker was en veel pijn had. Maar je hoort wel eens bij narcoses dat mensen de pijn hebben gevoelt maar kunnen niks zeggen omdat ze slapenden worden gehouden.

Ik ben op zoek naar ervaringen met dr Nelissen die bij hem onder narcose zijn geweest. Ik zou graag precies willen weten hoe de narcose was, en hoop dat ik dan wat gerustgestelder word.

Ik moet nog bijna 2 weken en kan nu al niet meer slapen en zie eruit als een lijk door de zenuwen.

Liefs, bange Risje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

Ik ben 7 november door hem geopereerd. Onder narcose dus ook. Zal je zoveel mogelijk proberen vertellen van wat ik nog weet, want een goed geheugen heb ik nu eenmaal niet :P.

Dus ze brachten mij naar mijn bedje, even omkleden, foto's trekken van de voorsituatie.

En toen mocht ik eventjes op mijn bed gaan liggen. Verpleegster prikte het infuus en diende al antibiotica toe. Een tijdje later mocht ik zelf naar de operatiezaal wandelen. Ben daar op de tafel gaan liggen. En toen spoot de anesthesist iets in, ik werd een beetje draaierig en weg was ik. Daarna ben ik blijkbaar wakker gemaakt om zelf terug naar mijm bed te wandelen. Maar daar weet ik niets meer van. En even later werd ik echt helder wakker in mijn warme bedje daar.

Hoop dat ik je zo een beetje gerustgesteld heb.

Groetjes Fenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Risje80,

Ik kan me goed voorstellen dat je bent voor de operatie of in dit geval eerder voor de narcose. Dat was ik zelf namelijk ook ontzettend. Nu heb ik niet zo een situatie meegemaakt zoals jij dat hebt gehad. Alleen was ik ook heel bang vroegtijdig wakker te worden of dingen te voelen terwijl ik onder narcose was en dat ik dan niks kon doen. Ik ben namelijk heel goed in mezelf gekmaken met verhalen die ik op internet lees. Ik raakte toen ook best in paniek toen ik op de operatietafel lag. Moest zelfs huilen. Maar de anesthesist zei precies wat ze ging doen en wanneer het middel werd ingespoten. Op dat moment voelde ik heel langzaam mijn benen zwaar worden en een soort van warm gevoel naar boven en toen was ik weg. Ik moet zeggen dat ik ook heel prettig wakker werd en nergens last van had, behalve natuurlijk een beetje zeurende pijn van de operatie. Ik heb de hele operatie als heel positief ervaren. Het is me zoooo meegevallen.

Ik denk echt niet dat je bang hoeft te zijn iets te voelen. Het is zoals je zegt een zwaardere operatie die wat langer duurt, dus zal het narcose middel ook zwaarder zijn. Hoe het zit met zelf ademen bij een narcose weet ik niet. Maar ik zou zeggen dat als je twijfelt erover en zo bang bent om dat misschien toch nogmaals te vertellen en misschien nog even navraag doen over wat voor soort narcose je precies krijgt.

Succes! Komt goed.

Groetjes, Mimi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ben al wel wat gerust gestelder. Maar jullie hebben alleen een vergroting gehad`?? Hoe lang duurt zo'n operatie ongeveer? Mijn vorige operatie duurde 3 uur, ik verwacht nu hetzelfde of langer omdat ze ook nog wat moeten verkleinen.

Ik ben vroeger nooit bang geweest voor een narcose. Ik kan er ook heel goed tegen ben er nooit ziek van. in een ziekenhuis zou ik me ook zo onder narcose laten gaan, maar ik heb zo'n slechte ervaring bij global care clinic met de slaapverdoving. Ik ben bang dat hun weer net iets anders of minder geven. Anders kan het toch ook niet voor zo'n laag bedrag?

Pff ik denk dat ik nog even langs de huisarts ga voor kalmerende medicatie.

Liefs Risje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja in mijn geval ging het om een vergroting en ik ben ongeveer een uur onder narcose geweest.

Het zou ook niet verantwoord zijn om je een lichte narcose of alleen een roesje te geven bij een gemiddeld/zware operatie. Maar als je daar de vorige keer zo een nare ervaring heb gehad, kan je het dan deze keer niet door een andere arts of ergens anders laten behandelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mimi,

Nee dat gaat helaas niet. Dan moet ik eerst heel lang sparen.

En ik loop hier al bijna 2 jaar mee omdat ik 6 weken na de operatie al ontevreden was en dus al heel snel duidelijk was dat het helemaal niet geworden was wat ik had verwacht. ik had me nooit implantaten moeten aanpraten, maar hij kwam zo overtuigend over.

Doordat ik aangekomen ben zijn mijn borsten weer een maat groter geworden. ik heb nu een F cup ipv de afgesproken C cup. Dus ik vind dat hij dit wel weer recht moet trekken!!

Ik denk dat ik maar eens vraag of ik van te voren met de anesthesist kan spreken. Misschien dat hij me kan geruststellen….

Ik hoop nog op weer ervaringen van dames, misschien ook van iemand die een lift of iets dergelijks heeft gehad die dus wat langer onder zijn narcose is geweest.

Ik vind het wel fijn om te lezen dat jullie niet wakker zijn geweest of iets hebben gevoeld!!

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pc gaat niet over de narcose, het toedienen en het bewaken van jou tijdens de operatie wordt gedaan door de anesthesist. Die bepaalt hoeveel je krijgt toegediend en stuurt de verdoving tijdens de ingreep. Een maandje voor mijn ingreep moest ik voor controle naar de anesthesist en toen heb ik de procedure gevraagd. Zij vertelde me dat je met het infuus de narcose krijgt (ik voelde het naar mijn hoofd toe gaan en toen gingen de luiken dicht). Tijdens de ingreep houdt de anesthesist je hart en beademing in de gaten. Wanneer je hartslag iets omhoog gaat is dat een teken dat je in je onderbewustzijn wat pijn voelt. Aan de hand hiervan besluit de anesthesist om iets meer morfine toe te dienen. Zodanig dat je hartslag weer wat omlaag gaat en je geen "pijn" meer voelt in je onderbewuste.

Ik heb zelf echt niet gevoelt, heb nooit zo lekker geslapen als toen.

Als je vragen hebt moet je niet bij de pc zijn, maar bij de anesthesist die jou behandelt. Vraag het gewoon na, dan hoef je je de komende twee weken niet zo druk te maken. Dat is zonde!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Risje,

Ik sluit me aan bij Liensje, zoek contact met de anesthesist. Dat is naar mijn weten ook standaard als je onder narcose gaat. Hij wil wat medische dingen weten en je bloeddruk meten. Ook is je gewicht bepalend voor de dosis die toegediend wordt.

Ikzelf ben inmiddels, helaas, 3x onder narcose geweest en 1x ruggesprik met een roesje. Alle keren heb ik niks gevoeld van de operatie.

Succes en een knuffel, het is heel naar om zo angstig te zijn dat weet ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik sluit me helemaal aan bij Liensje, de pc gaat niet over de narcose. Daarom zou het handig zijn voor jou zijn om de anesthesist nog even te spreken.

Moet zeggen dat ik ook heel erg gespannen was en bang was dat ik iets zou voelen, maar mij werd verzekerd dat ze idd je hartslag goed in de gaten houden, en zodra deze omhoog zou gaan, ze weten dat je pijn zou kunnen hebben en hierop reageren.

Kan me wel voorstellen dat je echt heel bang bent na jouw eerdere horror ervaring. Dat is traumatisch.

En je moet er zo meteen wel echt achter staan hoor.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje meid!

Ik kan me voorstellen dat je nu heel angstig bent. Het zou inderdaad verstandig zijn om eerst even nog een gesprekje met de anesthesist te hebben en dit ook te vertellen. Ik was voor mijn operatie nog nooit onder narcose geweest en vond het ook heel eng. Ik heb net zoals bijna iedereen denk ik helemaal niks gemerkt en was gelukkig helemaal van de wereld.

Sterkte in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames,

ik heb vandaag gebeld met de kliniek maar ik mag geen gesprek met de anesthesist, dat doen ze niet :103:

De assistente heeft me uitgelegd dat ze geen spierverslappens gebruiken en dat je daarom nog zelf ademt. Pfff ik hoop maar da theet goed gaat komen.

Ik was bij de huisarts geweest en die heeft me antidepressiva mee gegeven, daar kwam ik thuis pas achter. Daar heb ik dus ook al helemaal geen klap aan. Die werken pas na 4 weken en ziezo ik vroeg wat om te kunnen slapen om mijn hoofd leeg te maken. :93:

Bah, naja ik moet er toch door heen. Worden nog een lange 1,5 week

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Risje

Ik zag jouw vraag tussen de topics staan en zie dat je ondertussen al gedeeltelijk antwoord gehad hebt van de assistente.

Bij een narcose, ook al worden er geen spierverslappers toegediend, moet altijd een anesthesist aanwezig zijn. Hij moet jouw vitale functies (dus hartslag, bloeddruk en ademhaling) in de gaten houden. Aan de hand hiervan bepaalt hij de hoeveelheid narcose-middel en de hoeveelheid pijnstilling. BIj dit soort narcoses hoef je dus niet beademd te worden, omdat het ontbreken van spierverslappers dit onnodig maakt. Je krijgt misschien wel een 'laxynxmasker' voor het toedienen van extra zuurstof.

Ik heb zelf zo een soort narcose gehad en heb dit als zeer prettig ervaren. Het feit dat je geen spierverslappers krijgt, is dus ook de reden waarom je niet bang hoeft te zijn dat je niet aan kunt geven tijdens je operatie als je pijn zou hebben of iets onbewust zou meemaken... Door het ontbreken van die spierverslappers zijn dit soort dingen veel beter te registreren door de monitor waar je aan gekoppeld wordt.

De anesthesist kan dus veel adequater ingrijpen bij dit soort (hoogst zelden!!) voorkomende gevallen!

Probeer je niet druk te maken over de narcose.. Hoe drukken je je maakt, hoe minder prettig je het zult ervaren (geldt voor elk soort narcose)

Als je medicatie van te voren slikt om beter te kunnen slapen, of om rustig te worden, dan moet je dit wel aangeven bij de anesthesist.... Misschien zou je zelfs beter contact op kunnen nemen met de kliniek en hun iets laten voorschrijven wat je de avond van te voren mag innemen om rustiger te worden. Zo is de anesthesist zeker op de hoogte van wat je genomen hebt!

Antidepressiva voorschrijven in dit geval door je huisarts vind ik wel een hele vreemde manier van medicatie voorschrijven... Heeft ie wel gehoord wat je vroeg?

Meid, adem in, adem uit..... Wat je de ene keer meemaakt, hoeft de andere keer niet te gebeuren, zeker nu het een heel ander soort verdoving betreft!!

Succes!!!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wilde je hierbij even alvast heel veel succes wensen! Alles komt goed, je bent echt wel in goede handen! XxX

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Risje, hoe gaat het herstel nu bij jou?

Ik heb net je foto's gezien en het ziet er hartstikke mooi uit meid!

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.