Ga naar inhoud

Pimpelmeesje : 12 februari 2014 : Dr. de Blécourt : Bergman kliniek : Bilthoven


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Al een tijdje kijk ik rond op dit forum en het werd wel eens tijd mij aan te melden om mij eens voor te stellen! Ik heb al jaren het idee van een borstverkleining in mijn hoofd, maar altijd wat op de achtergrond.
Ik ben 23 jaar en heb maat 70 I. Ik heb al wel eens fysiotherapie gehad tegen nekklachten maar die komen helaas ( en verklaarbaar ;) ) weer terug. Een jaar geleden kwam ik bij mijn huisarts met pijnklachten in mijn borsten zelf en werd mij verteld dat ik mastopathie heb, een algemene benaming voor gevoelig klierweefsel en cystevorming. Niets ernstigs, maar wel vervelend! Het betekent dat je continue pijnlijke borsten hebt en stug, hard en gevoelig klierweefsel.
Het idee van een borstverkleining borrelde daardoor weer omhoog. Nu, bijna een jaar later, heb ik de knoop doorgehakt! Ik ga voor een borstverkleining :43:

Ik hoopte aanvankelijk dat het zou helpen tegen de mastopathie, en dat was ook de grootste reden waardoor het idee weer in mijn hoofd zat, maar ik leerde dat dat geen definitieve oplossing zal zijn. Niet al het klierweefsel wordt verwijderd, en het weefsel dat overblijft, is nog steeds even gevoelig. Best logsich! Maar dat geeft niet, dat is iets wat ik heb geaccepteerd. Wat nu ook meespeelt, is dat het mij waarschijnlijk ook van mijn nekklachten af zal helpen en dat 'ze' vooral zoooo moooi en licht zullen worden!! Ik ben nog nooit zeker geweest over mijn borsten, omdat ze altijd al groot en uit verhouding zijn geweest. Te vaak heb ik huilend in pashokjes gestaan en daar is het wel klaar mee nu!

Afgelopen donderdag, 14-11-2013, ben ik op consult geweest bij dokter de Blécourt bij Bergman Clinics in Bilthoven. Hij vertelde mij wat ik kon verwachten en ik hoorde dat het wat betreft de verzekering hoogstwaarschijnlijk geen probleem zal worden. Ik las veel goede verhalen over hem en de kliniek en ik heb er vertrouwen in! Vandaag heb ik ze teruggebeld om aan te geven dat ik de operatie graag wil laten doen! 12 februari 2013 wordt de dag!!! :1bouncingboobs::43::3:


Het leek mij een mooi moment om mij daarom voor te stellen aan jullie! Ik vraag mij ook een beetje af of er meerdere dames zijn met mastopathie, of dames die misschien vermoeden dat zij dat hebben? Daar heb ik namelijk nog niet veel over gelezen, in samenhang met een borstverkleining. Ik ben namelijk erg benieuwd naar ervaringen daarmee!

Ik vind het heel leuk en bijzonder om te zien hoe jullie elkaar allemaal steunen en adviseren op dit forum! Ik hoop daar een onderdeel van uit te mogen gaan maken ^_^ Ik kan jullie alvast verklappen dat ik het allemaal best spannend vind ^_^

Heel veel lieve groetjes van mij!

Pimpelmeesje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal!

Al een tijdje kijk ik rond op dit forum en het werd wel eens tijd mij aan te melden om mij eens voor te stellen! Ik heb al jaren het idee van een borstverkleining in mijn hoofd, maar altijd wat op de achtergrond.

Ik ben 23 jaar en heb maat 70 I. Ik heb al wel eens fysiotherapie gehad tegen nekklachten maar die komen helaas ( en verklaarbaar ;) ) weer terug. Een jaar geleden kwam ik bij mijn huisarts met pijnklachten in mijn borsten zelf en werd mij verteld dat ik mastopathie heb, een algemene benaming voor gevoelig klierweefsel en cystevorming. Niets ernstigs, maar wel vervelend! Het betekent dat je continue pijnlijke borsten hebt en stug, hard en gevoelig klierweefsel.

Het idee van een borstverkleining borrelde daardoor weer omhoog. Nu, bijna een jaar later, heb ik de knoop doorgehakt! Ik ga voor een borstverkleining :43:

Ik hoopte aanvankelijk dat het zou helpen tegen de mastopathie, en dat was ook de grootste reden waardoor het idee weer in mijn hoofd zat, maar ik leerde dat dat geen definitieve oplossing zal zijn. Niet al het klierweefsel wordt verwijderd, en het weefsel dat overblijft, is nog steeds even gevoelig. Best logsich! Maar dat geeft niet, dat is iets wat ik heb geaccepteerd. Wat nu ook meespeelt, is dat het mij waarschijnlijk ook van mijn nekklachten af zal helpen en dat 'ze' vooral zoooo moooi en licht zullen worden!! Ik ben nog nooit zeker geweest over mijn borsten, omdat ze altijd al groot en uit verhouding zijn geweest. Te vaak heb ik huilend in pashokjes gestaan en daar is het wel klaar mee nu!

Afgelopen donderdag, 14-11-2013, ben ik op consult geweest bij dokter de Blécourt bij Bergman Clinics in Bilthoven. Hij vertelde mij wat ik kon verwachten en ik hoorde dat het wat betreft de verzekering hoogstwaarschijnlijk geen probleem zal worden. Ik las veel goede verhalen over hem en de kliniek en ik heb er vertrouwen in! Vandaag heb ik ze teruggebeld om aan te geven dat ik de operatie graag wil laten doen! 12 februari 2013 wordt de dag!!! :1bouncingboobs::43::3:

Het leek mij een mooi moment om mij daarom voor te stellen aan jullie! Ik vraag mij ook een beetje af of er meerdere dames zijn met mastopathie, of dames die misschien vermoeden dat zij dat hebben? Daar heb ik namelijk nog niet veel over gelezen, in samenhang met een borstverkleining. Ik ben namelijk erg benieuwd naar ervaringen daarmee!

Ik vind het heel leuk en bijzonder om te zien hoe jullie elkaar allemaal steunen en adviseren op dit forum! Ik hoop daar een onderdeel van uit te mogen gaan maken ^_^ Ik kan jullie alvast verklappen dat ik het allemaal best spannend vind ^_^

Heel veel lieve groetjes van mij!

Pimpelmeesje

hoi hoi,

wat goed dat je het laat doen,

ik heb enkel ervaring met dr blecourt ik ben door hem geopereerd.

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Pimpelmeesje,

Welkom hier!

Ik heb aanstaande donderdag een borstverkleining en ik heb een hele lichte vorm van mastopathie. Ik heb het er met de pc eigenlijk niet over gehad, maar ik ben idd ook benieuwd of het minder gaat worden als je minder borstweefsel hebt.

Ik hou het in de gaten voor je!

Groetjes Duikbuuf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Pimpelmeesje,

Welkom op het forum!!!

Wat goed dat je deze stap heb genomen meid.

Als je de zoekbalk hier rechts boven gebruikt dan kun je misschien meiden vinden die hetzelfde hebben als jij. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het ook niet echt voorbij zie komen hier.

Ik ga zoiezo je datum even aanpassen en verplaatsen naar operatieverslagen. Het aftellen kan dus al voor je beginnen. Als je straks bent geopereerd dan is het misschien ook leuk om een verslagje te plaatsen hier over hoe jou dag is gegaan. Heel veel lees plezier hier op het forum!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Pimpelmeesje,

Welkom op het forum!!!

Wat goed dat je deze stap heb genomen meid.

Als je de zoekbalk hier rechts boven gebruikt dan kun je misschien meiden vinden die hetzelfde hebben als jij. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het ook niet echt voorbij zie komen hier.

Ik ga zoiezo je datum even aanpassen en verplaatsen naar operatieverslagen. Het aftellen kan dus al voor je beginnen. Als je straks bent geopereerd dan is het misschien ook leuk om een verslagje te plaatsen hier over hoe jou dag is gegaan. Heel veel lees plezier hier op het forum!!!

Bedankt Esmiralda voor het verplaatsen! Ja er is inderdaad niet zo veel te lezen over mastopathie op dit forum maar dat geeft niet. Ik ga het allemaal bijhouden!

23 December heb ik een afspraak met de anesthesist. Ik ben benieuwd!

De aanvraag voor de verzekering is ook in behandeling maar daar verwacht ik geen moeilijkheden.

Groetjes! Melanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Pimpelmeesje,

Ik word a.s. maandag geopereerd door drs de blecourt, in Bilthoven. Ik kan het me nog niet voorstellen, maar volgende week rond deze tijd ben ik alweer thuis met geheel andere borsten! Zo vreemd!

Succes bij de anesthesist! groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hoihoi, hoe gaat het met je? Al volop in de voorbereiding?

Hoi Liensje! Leuk wat van je te horen. Toevallig paar dagen geleden alles bijgelezen in jouw verslag. Dat geeft me moed! Ik was even stil op het forum omdat ik er een beetje nerveus van werd, het ging ineens allemaal erg snel dus nam even een beetje afstand:) maar nu ben ik er helemaal klaar voor! Vandaag over een maand gaat het gebeuren!

Voorbereidingen zijn in gang, voor zo ver die er moeten zijn;) ik heb voor kerst veel cadeaubonnen gehad voor nieuwe lingerie, zo leuk! En ik verzamel vestjes en shirtjes met ritsen en knopen om na de operatie te kunnen dragen.

Door jouw foto's wordt ik heel enthousiast! Wat zijn ze mooi geworden, ik heb alle vertrouwen in de Blécourt!

Fijn om te lezen dat je weer helemaal alles wel kunt doen en dat je nu gerust kan zijn na de tweede controle:)!

Hadden ze jou van te voren aangeraden Arnica te nemen vooraf tegen zwellingen? Ik heb er niets van gehoord maar bij een collega van mij die ook bij de Blecourt is geweest zeiden ze dat wel? Ik ga ze er ook nog wel over bellen.

Groetjes! Pimpelmeesje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Liensje! Leuk wat van je te horen. Toevallig paar dagen geleden alles bijgelezen in jouw verslag. Dat geeft me moed! Ik was even stil op het forum omdat ik er een beetje nerveus van werd, het ging ineens allemaal erg snel dus nam even een beetje afstand:) maar nu ben ik er helemaal klaar voor! Vandaag over een maand gaat het gebeuren!

Voorbereidingen zijn in gang, voor zo ver die er moeten zijn;) ik heb voor kerst veel cadeaubonnen gehad voor nieuwe lingerie, zo leuk! En ik verzamel vestjes en shirtjes met ritsen en knopen om na de operatie te kunnen dragen.

Door jouw foto's wordt ik heel enthousiast! Wat zijn ze mooi geworden, ik heb alle vertrouwen in de Blécourt!

Fijn om te lezen dat je weer helemaal alles wel kunt doen en dat je nu gerust kan zijn na de tweede controle:)!

Hadden ze jou van te voren aangeraden Arnica te nemen vooraf tegen zwellingen? Ik heb er niets van gehoord maar bij een collega van mij die ook bij de Blecourt is geweest zeiden ze dat wel? Ik ga ze er ook nog wel over bellen.

Groetjes! Pimpelmeesje

Hoi meisje!

Ik dacht al dat dat de reden was waarom je even offline was geweest, snap dat best.

Ondanks de vele verhalen die je best kunnen afschrikken weet ik zeker dat 99% het de moeite waard vonden.

Zelf zou ik het zo weer doen!

Het doet me dan ook goed om te horen dat mijn foto's jou enthousiast maken!

Wat jouw vraag over Arnica betreft:

Ik heb een pakketje toegestuurd gekregen van Bergman met wat papierwerk ( o.a. Een vragenlijst voor de anesthesist maar ook een formulier waarop je je handtekening moest zetten) in dit pakketje papierwerk zat ook nadere info over de BVK en medicatie wat je vooraf zelf al in huis kon halen, zoals de paracetamol en Arnica.

Je kan dit bij de drogisterij halen, ik ben er zelf 5 dagen van te voren mee begonnen en heb dit helemaal tot een week na de operatie ingenomen. De verpleging van Bergman gaf ook aan dat je dit moest opmaken.

Het is zeker een aanrader, want ik was tijdens de gehele periode niet opgezwollen.

Maar bel gewoon even op, want jij hoort dit ook ontvangen te hebben. Bij de anesthesist heb je toch ook een recept gekregen voor de andere pijnstilling voor thuis?

Ik heldere overigens niet gebruikt. Heb alleen de paracetamol ingenomen.

Kan je je bedje thuis ook omhoog doen? Dat is wel errrruuug handig! Vooral de eerste week.

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Pimpelmeesje, wat spannend zeg! Ik denk dat het een enorme opluchting voor je zal zijn. Bij mij is er letterlijk een grote last van mijn schouders sinds ik 7 weken geleden van een G naar D cup ben gegaan. Als heb ik nog wat problemen met genezing, ik ben er super blij mee. Op dit forum staan nog veel handige tips, maar die kwam ik pas tegen na mijn operatie haha! In ieder geval: onderschat het niet, zorg goed voor jezelf! Dat is mijn tip voor jou! Wens je veel succes bij de voorbereiding!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Pimpelmeesje,

Wat dapper dat je de beslissing hebt genomen en binnenkort al onder het mes gaat. Dankzij dit soort forums kunnen andere helemaal meeleven, erg leuk!

Ik heb donderdag mijn eerste consult bij de Bergman Kliniek in Bilthoven. Ik spreek echter Dr. Maas en niet Dr. Blécourt. Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen en ga jouw topic dan ook zeker volgen!

Ik wil je alvast heel erg veel succes wensen met alle voorbereidingen. Ik ben erg benieuwd naar hoe je je voelt, iedere stap in dit proces.

Liefs,

Loes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Yes nog maar heel even!! Ik heb er onwijs veel zin in, al vind ik het natuurlijk wel spannend! Soms overvalt het me een beetje en dan vraag ik me af waar ik aan begonnen ben..(of ga beginnen) Maar dat gevoel verdwijnt gelukkig snel. Alle voorbereidingen zijn nu bezig. Voldoende vestjes/shirtjes met knoopjes in huis, alles om me heen zo netjes mogelijk maken zodat ik niet in de verleiding hoef te komen grote schoonmaak te gaan houden thuis, dat soort dingen. Mijn vriend slaapt in een hotel vlak bij de kliniek zodat hij niet heen en weer hoeft te blijven rijden en me smorgens makkelijk op kan halen! Fijn idee! Komend weekend gaan we nog even een weekendje weg dus dat komt mooi uit ter afleiding!

Verder is het afwachten!

Wat betreft de arnica druppels, ze vermelden dat niet meer in hun correspondentie omdat nooit wetenschappelijk bewezen is dat het werkt. Maar ze hebben dat wel heel lang gedaan! Ze gaven mij aan dat als je het wilt gebruiken kan het makkelijk maar of het echt werkt is nooit bewezen maar het kan in ieder geval geen kwaad! Ik doe het daarom maar wel!

Loes, hoe was je gesprek? Ik ben benieuwd hoe je je nu voelt.


Groetjes! Pimpelmeesje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel spannend en ook heel herkenbaar hoor....je gevoel. Wel doorzetten hoor :-) je bent nu zo dichtbij. Geniet nog van je weekendje weg, heerlijk even opladen. Heb je na de ingreep ook voldoende vrij of moet je vrij snel weer aan de bak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Pimpelmeesje,

Ondanks de spanningen voor je operatie klinken de voorbereidingen dan toch best leuk ;)

Ik heb inmiddels een gesprek gehad bij Bergman in Bilthoven. Ik ben erheen gegaan met de instelling: Als het goed klinkt en ik voel mij hier prettig dan ga ik ook geen andere klinieken meer bezoeken, dan doe ik het hier!

Echter is het gesprek mij erg tegengevallen en ben ik enorm gaan twijfelen, wat ik absoluut niet had verwacht.

Eerst had ik een gesprek met de PC. Hij vroeg mij waarvoor ik kwam, een borstverkleining dus. Vervolgens een reeks aan vragen waarbij hij op zijn computer aan het typen was: Hoe oud ben je, hoe lang ben je, heb je kinderen, ben je allergisch enz. enz. Ik wist even niet meer wat me overkwam en antwoordde statig: uhh ja, nee ja nee, 1.70m. enz. Vervolgens vertelde hij hoe de procedure eruit zag, heeft hij 1 minuut naar mijn borsten gekeken en moest ik zelf aan het einde van het gesprek vragen: 'Maar, aan welke cupmaat denkt u dan?' Vervolgens nam ik plaats bij een consulent. Ook dit gesprek verliep niet zoals ik had verwacht. Eigenlijk heeft niemand mij die dag gevraagd: 'Waar heb je last van?', 'Wat wil je?', 'Wat verwacht je?'.

Ik ben benieuwd of jij (of de andere lezers) zich hierin wellicht herkennen? Ik ben nu aan het overwegen om een andere kliniek te bezoeken om te kijken of ik daar een beter gevoel bij krijg.

Pimpelmeesje: Geniet van de voorbereidingen en ik hoop snel weer van je te lezen!!

Loes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.