Ga naar inhoud

BV : Annie2983 : Eerste consult gehad nu afwachten


Annie2983

Aanbevolen berichten

Hallo,

Wat fijn dat er een borstforum bestaan, ik schaamde me diep voor mijn "probleem" ik ben 26 jaar en al jaren zeer kleine borsten ( nog niet eens een AA ) Op een gegeven moment was ik het zat en heb ik de stoute schoenen aangetrokken. Mijn vriend staat volledig achter me ook al zou ik het niet doen :)

Ik ben voor vier weken terug naar de huisarts geweest en kreeg een doorverwijzing voor het ZH. Afgelopen Woensdag was het zover en mocht ik voor het eerste op consult in het ZH komen bij de PC. Het was zo'n opluchting toen ze zei"Ik snap helemaal waarom je deze stap hebt gezet", je borsten zijn niet goed gegroeid,ze noemde het een aanlegstoornis, onderkant van mijn borsten zijn niet aanwezig. Om het maar plat te zeggen Tepels op steeltjes :( Maar zo is het wel. Ze gaf aan dat ik zeker in aanmerking kom voor een BV maar dan moet ik wel 2 x geopereerd worden, dit om ruimte te creeren aan de onderkant van mijn borsten. Dat was wel een tegenvaller, zijn er meer mensen die ook te maken hebben gehad met het eerst oprekken van de huid voor implantaten? Ze spreekt nu van een algehele borstcorrectie ipv borstvergroting..... Ik moet nu in gesprek met de zorgverzekering voor vergoeding, ze gaf aan dat ik daar alle recht op had?! Ben heel benieuwd, ik ga ervoor!! Hoe lang duurt het voordat alles rond kan zijn? Hoe lang herstel je van een BV? Zijn er meer mensen die het vergoed hebben gekregen?

Alvast bedankt voor antwoorden!!

Groetjes Annie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Annie,

Welkom op dit forum.

Ik kan me wel voorstellen, dat als je echt niets hebt, ze de huid op willen rekken. Hebben ze ook al aangegeven

hoeveel CC je uiteindelijk kan krijgen(en wat jezelf wilt natuurlijk). Ik heb daar nog niet eerder iets over gelezen, dus of het vaker gebeurd, ik heb geen idee.

Ik heb toestemming gekregen om via de belastingsdienst de kosten op te voeren. Mijn zorgverzekeraar gaf geen vergoeding, dus om een heel proces van papierwerk, etc te doorlopen om het wel voor elkaar te krijgen, had geen zin volgens de zorgverzekeraar.Wat het uiteindelijke bedrag gaat worden wat ik terug krijg, dat weet ik nog niet. Ik heb nog geen papieren van de Belastingsdienst, dus ik kan ook nog niets invullen voor het jaar 2009.

Van mijn zorgverzekeraar en de Belastingdienst had ik na 2 á 3 weken bericht terug.

De duur van een herstel verschil van persoon tot persoon en hoe de protheses geplaatst worden.

Ik heb een vrij langzaam herstel.

Ga er maar vanuit dat de eerste 2-3 weken het vervelends zijn en met 6-7 weken heb je het ergste wel gehad. Na 6 weken heb ik af en toe wat momenten van gevoeligheid/pijn. en nu na ruim 2 maanden, heb ik soms wat steekjes. Vaak als ik wat moe ben.

Het uiteindelijke herstel duurt ongeveer één jaar.

Er zijn ook meiden die heel snel herstellen hoor,wil je niet bang praten. Misschien handig om daarom de ervaringstopic bij operatieverslagen te gaan lezen.

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Annie,

zo de eerste stap is gezet, heerlijk gevoel is dat he?

Ik wens je veel succes!

Groetjes, Beetle

Hoi Beetle,

Inderdaad een heerlijk gevoel, ik ben gewoon trots op mijzelf dat ik deze stap heb durven zetten. Ben er eerlijk gezegd ook de hele dag mee bezig, het houdt me bezig en het geeft me een goed gevoel dat het dus ook anders kan. Mocht het zo zijn dat de zorgverzekeraar het niet vergoed ga ik alsnog verder. Ben nog jong en wil niet ongelukkig zijn over mijn lichaam!

We hebben hoeveelheid CC nog niet besproken dat komt aan de orde met het tweede gesprek. Ik ben allang blij als ik iets heb :) Het oprekken lijkt me niet al te prettig maar je moet er wat voor over hebben.

Hoe hebben jullei het gedaan mbt het inlichten van je werk? Ziekgemeld of verlof genomen?

Bedankt voor jullie leuke reacties!

Groetjes Annie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Annie,

In overleg met mn werk heb ik (iets minder dan) 3 weken vrij gekregen.Ik mocht me ziekmelden vanaf de dag van de operatie.

Ik had wel vakantiedagen bewaard,maar was dus niet nodig om deze te gebruiken.

Het hangt ervan af wat je met je werk wilt doen, er wel of niet open over zijn enz. Je mag 6 weken niet stofzuigen en zware dingen tillen enz. dus dat moet je dan wel kunnen verklaren op je werk als je al niet open kaart wilt spelen met je baas/collega's.

Als je al zwaar werk hebt, kun je nadat je er 2-3 weken uit bent geweest misschien vervangend/lichter werk gaan doen.

Het is niet alleen de borstvergroting op zich,maar je kunt ook nawerkingen hebben van de narcose. Dat had ik ook en ik was daardoor vergeetachtig en had een slechte concentratie. Ook dat soort dingetjes hebben invloed op je werk, als je weer gaat beginnen.

Het gevoel van oprekken vd huid is idd niet een al te prettig gevoel. Dus voorafgaand aan de BV voortijdig beginnen met smeren en direct na de bv zorgen dat de huid goed vet blijft.

Weet je ook al na hoeveel maanden ze dan de 2e operatie willen doen, moet er dan 6 maanden of een jaar tussen zitten?

liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Annie,

In overleg met mn werk heb ik (iets minder dan) 3 weken vrij gekregen.Ik mocht me ziekmelden vanaf de dag van de operatie.

Ik had wel vakantiedagen bewaard,maar was dus niet nodig om deze te gebruiken.

Het hangt ervan af wat je met je werk wilt doen, er wel of niet open over zijn enz. Je mag 6 weken niet stofzuigen en zware dingen tillen enz. dus dat moet je dan wel kunnen verklaren op je werk als je al niet open kaart wilt spelen met je baas/collega's.

Als je al zwaar werk hebt, kun je nadat je er 2-3 weken uit bent geweest misschien vervangend/lichter werk gaan doen.

Het is niet alleen de borstvergroting op zich,maar je kunt ook nawerkingen hebben van de narcose. Dat had ik ook en ik was daardoor vergeetachtig en had een slechte concentratie. Ook dat soort dingetjes hebben invloed op je werk, als je weer gaat beginnen.

Het gevoel van oprekken vd huid is idd niet een al te prettig gevoel. Dus voorafgaand aan de BV voortijdig beginnen met smeren en direct na de bv zorgen dat de huid goed vet blijft.

Weet je ook al na hoeveel maanden ze dan de 2e operatie willen doen, moet er dan 6 maanden of een jaar tussen zitten?

liefs fjo

Hoi Fjo,

Thanks voor je antwoord, ik denk dat ze hier wel open voor staan... maar daar moet ik eerst nog even goed over na denken, ik schaam me er erg voor het is ook niet iets wat ik in een groep wil gooien, misschien eerst met mijn leidinggevende bespreken! Zover is het helaas nog niet!! De PC had het erover dat ik in eerste instantie tissue expanders krijg( deze worden vaak al vergoed door ZV, als dat zo is is mijn eerste stap al binnen :) ), deze worden de eerste 6 weken bijgevuld zodat mijn huid opgerekt wordt, dit moet een half jaar blijven zitten daarna zullen gelijk de implantanten geplaatst worden! Al met al ben ik dan al een tijdje verder.

Hoe reageerde directe mensen in je omgeving hierop?

Liefs Annie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Annie,

Wel spannend allemaal zeg. en dat het dan de eerste 6 weken steeds wat bijgevuld word. Krijg je ook een verdoving als ze de expanders bijvullen, hoe zit dat eigenlijk. Kun je dan gewoon zien wat ze doen, en je borsten zien groeien als ze het bijvullen?Misschien een stomme vraag hoor. Ben wel heel benieuwd hoe ze dat doen.

In mijn omgeving reageerden ze begripvol,maar ik merkte dat ze ook vol vragen zaten omdat ik "gevulde"bh's droeg. en jah dat wisten zij natuurlijk niet. Dus ik kreeg ook wel reactie's van we houden van je zoals je bent je hoeft helemaal niet te veranderen enz. Maar geen enkele echt negatieve reactie.

Ook veel lieve reactie's van: zet em op we staan achter je keuze!

Ik vind het alleen wel een nadeel dat ze met bijvoorbeeld programma's als "gewoon mooier" doodleuk vertellen dat er geen pijn was, alleen maar een beetje gevoelig de eerste tijd en na drie weken alles weer kon (terwijl je na 6 weken alles weer mag doen).

Waardoor de begrip van de omgeving wel beinvloed word, alsof een BV "even tussendoor" gedaan kan worden.

Dus ik zou vooraf goed inlezen en mensen in je directe omgeving wel duidelijk proberen te maken dat het niet niks is en hoelang het herstel duurt en vanaf wanneer je weer kan autorijden, stofzuigen enz, dan zijn ze daar ook op voorbereid. Daar heb ik in sommige gevallen wel profijt van gehad(lees begrip). Sommige dingen kun je voorafgaand aan een BV "nooit" allemaal weten natuurlijk. Maar denk dat als je op het forum al vanalles leest je al een heel eind komt.

Omdat je expanders hebt en deze de eerste 6 weken beetje bij beetje opgevuld worden, zullen sommige dingen qua herstel misschien wel een beetje anders zijn? Misschien wel handig om nog na te vragen aan je PC.

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Annie,

Ik heb een week vrij genomen. Ik ben directiesecretaresse dus valt niet veel zwaar te tillen. En ik denk dat tikken en notuleren allemaal wel goed gaat komen na een week.

Mocht ik langer nodig hebben meld ik me ziek (uiteraard is dit in overleg gegaan met mijn naaste collega).

Vond het zo raar me ziek te melden en terug te komen met grote Boobies hehe, heb het verder ook niet aan de grote klok gehangen op mijn werk, vindt dat dan toch weer te persoonlijk.

Verder reageren mijn naaste heel positief, sommige wisten al van mijn onzekerheid over mijn borsten, sommige zeggen weer dat heb jij toch niet nodig maarja, ik draag push ups, voorgevuld dus dan valt het niet op.

Succes ermee!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooii

Ik weet niet hoe dat werkt met het opvullen van de expanders, PC gaf aan dat het de eerste 6 weken opgevuld werd.. hoe dit allemaal gaat dat weet ik nog niet, wel handig dat het dan beetje bij beetje meer wordt valt het ook niet zo op ;)

Hebben jullie het in een kliniek laten doen of in een ziekenhuis? Wat is het voordeel van een kliniek en wat van een ZH? Ik ben zelf in het ZH geweest en had hier wel een goed gevoel bij.

Vindt dat er zo'n taboe op een borstvergroting ligt, mensen die vinden het doodnormaal als je een borstverkleining doet omdat je er last van hebt een borstvergroting hoor je niet zo vaak juist omdat daar een taboe op ligt. Daarom vindt ik het ook erg lastig wat ik moet zeggen op mijn werk. Mijn ouders, mijn vriend en twee goede vriendinnen weten het en die waren erg begripvol. Ze staan helemaal achter me en gaven ook aan je moet doen waar jij je goed bij voelt. Ook vonden ze dat het nogal meeviel...ja met een push up bh kun je veel creeren maar dan moet je me niet in bikini zien... Veel mensen weten niet hoe onzeker je voelt doordat je kleine borsten hebt. Het voelt niet vrouwelijk, je bent niet compleet. Ik heb wel eens kutopmerkingen naar mijn kop gekregen ( was als grapjes bedoeld :angry: ) Ja zij met die kleine tietjes...nou dan zakt mij de moed in de schoenen want zo grappig vind ik die opmerking niet en daarbij IK KAN ER HELEMAAL NIKS AAN DOEN!

Liefs Annie

FIJN even spuien over mijn te kleine tietjes ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast jennifer_whatever

Ik kan echt zo boos worden op mensen die er 'grapjes' over maken. Ze moesten eens weten wat een verdriet ze veroorzaken. Bah, dat we maar snel niet meer onzeker hoeven te zijn want het is zo zonde! :(

K heb het nu ondertussen aan mn beste vrienden verteld en vond het moeilijk om te doen (dus heb ik het maar gedaan terwijl ik een drankje op had haha) Ik heb er namelijk nooit een woord over gesproken dus ze wisten niet dat ik er mee zat. Maarja het zorgde wel voor een gevoel van opluchting! Nu nog de ouders en de rest ziet het vanzelf wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Annie!

Goed dat je de stap gezet hebt. Tja als je inderdaad borsten hebt die nooit ontwikkeld zijn dan zou ik in jouw geval ook voor een ziekenhuis kiezen denk ik zo. Jouw ingreep zal wat heftiger zijn dan wat ik heb ondergaan. Ik zou zo denken dat ze in het ziekenhuis meer ervaring hebben met expanders dan in een privékliniek.

Heel goed dat je deze stap gezet hebt. Laat je omgeving maar roepen. Ook mijn vriendinnen dachten dat het bij mij niet zo nodig was, nou dus wel, want dat vond IK. Om ze te helpen inzien wat mijn probleem was heb ik ook laten zien hoe zeer ze gekrompen waren, jup gewoon bh uit. :107:

Nu het eenmaal achter de rug is vinden ze het allemaal onwijs mooi. Een van mijn vriendinnen wil nu eigenlijk zelf ook wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.