Ga naar inhoud

amber75: 29 november 2013: Dr. Demeyere: Artemedis


Aanbevolen berichten

Hey,

Ik ben Nance, 38 en ik heb 11 jaar geleden een borstverkleining laten uitvoeren. Na 11 jaar en 20 kg vermagerd te zijn is het volume uit de bovenkant (bovenpool) van mijn borst zo goed als verdwenen.

Het totale volume van mijn borsten is nog steeds een goeie D-cup maar aan de bovenkant is het volume dus weg wat dus niet meteen een mooi decolleté geeft.

Ik overweeg dus nu een borstvergroting om het verlies aan volume aan de bovenkant van de borst te compenseren. Mijn eerste consult heb ik gisteren gehad bij Dr. Bruno De Meyere/Artemedis.

De uitleg was duidelijk, hij heeft ruim de tijd genomen om mijn vragen te beantwoorden en ik heb ook een goed gevoel over de chirurg.

Gezien mijn zus en enkele vriendinnen enkele jaren geleden ook een borstvergroting hebben ondergaan (wel bij andere chirurg) heb ik al wat ervaringen meegemaakt van dichtbij en heb ik dus ook veel info kunnen verzamelen.

Gezien er bij mij voldoende borstweefsel aanwezig is en ik niet echt een opmerkelijke vergroting wil maar een compensatie van de bovenzijde stelde Dr. Demeyere een vergroting met ronde geruwde protheses voor van ongeveer 350 cc, geplaatst voor de borstspier. Dit zou bij mij een erg natuurlijk resultaat moeten geven en dat is voor mij belangrijk.

Het enige wat me toch nog tegen houdt is het feit dat implantaten toch om de 10-15 jaar moeten vervangen worden en de kostprijs toch niet gering is, ik ben alleenstaande dus het is toch een hele som om op te hoesten wetende dat je dit over x-aantal jaar terug zal moeten over hebben voor nieuwe implantaten.

Verder maak ik me ook wel zorgen over het feit dat mammografie wat moeilijker wordt na implantaten en moet aangevuld worden met echo en eventueel een NMR om een goed beeld te krijgen van alle hoekjes en kantjes van de borsten...mijn mama is namelijk aan borstkanker overleden toen ze 46 was dus ik ga zelf jaarlijks op controle ter preventie van borstkanker en als implantaten de detectie van borstkanker moeilijker maken dat baart me dit toch zorgen, je vindt hier weinig info over.

Ik zit dus met een dilemma...mijn borsten zien er nu niet zo slecht uit, moet ik dan toch alle risico's wagen en er toch voor gaan ?

Ik ga maar es met mijn zus en vriendinnen babbelen om te kijken wat zij denken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het geen optie voor je om in plaats van een borstvergroting een borstlift te laten doen? Lees wel eens als je onder wel veel volume hebt maar boven niet dat dit vaak met een borstlift ook heel netjes opgelost kan worden! Gewoon goed laten informeren door een goede chirurg! Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een borstlift is geen optie, de tepel staat op de juiste hoogte en de borst is nog mooi rond, enkel aan de bovenzijde is er volumeverlies dus een implantaat zou dan de bovenzijde terug wat boller maken.

En volgens de chirurg zouden implantaten toch echt best na maximum 15 jaar vervangen worden omdat ze toch "slijten".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op het forum!!

Bij Dr. de Meyere ben je in ieder geval aan het goede adres als je zou besluiten om ermee door te gaan.

Het is idd zo dat er geadviseerd wordt om over 10 tot 15 jaar ten minste eens naar je borsten te laten kijken of nog alles in orde is. Al zul je dat tegen die tijd ook wel zelf voelen :)

Ieder lichaam maakt kapsel aan, alleen de een wat meer dan de ander.. Dat is vaak het grootste probleem op langere termijn. Kapsel kan de borsten hard maken en evt laten vervormen in een ernstige graad..

Er zijn vrouwen die doen al 25 jaar met hun prothesen (en dat is dus nog met de prothesen en de techniek van 25 jaar geleden) Terwijl anderen na 10 jaar een wissel nodig hadden..

HOe dat tegenwoordig zit met de implantaten, kan natuurlijk niemand garanderen. Er zit wel levenslange fabrieksgarantie op veel implantaten, maar dat wil niet zeggen dat ze daarmee dus ook sowieso levenslang houdbaar zijn... Dit gaat meer om scheurtjes ed, dus fouten fabriek-af...

Het feit dat je borstkanker in de familie hebt, eerstegraads, maakt het wel idd heel lastig... Ik weet niet wat ik in jouw geval zou doen... Hele moeilijke beslissing. Weeg goed de voor- en nadelen tegen elkaar af voor jezelf...

Misschien is het bij jou wel zo, dat ivm de borstkanker in de familie, dat je dan sowieso in aanmerking komt voor ieder jaar een NMR... Is er een erfelijkheidsonderzoek gedaan bij jou?

Anders zou dat natuurlijk nog een optie zijn om te weten of je erfelijk belast bent.. Stél dat je dat niet bent, dan kun je je minder zorgen maken.... Maar ook dit is een lastige beslissing, want wát als je wél erfelijk belast bent...

Nou.. heel veel succes met deze beslissing!!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!!

Alvast succes met alle beslissingen die nog komen...

Mijn pc vertelde me dat ik toch 30 jaar met deze protheses zou kunnen doen (maar had ook met mijn leeftijd te maken). Daarnaast zit ik ook met het probleem van borstkanker... Ik moet ook elk jaar een mammografie laten uitvoeren, en dat wordt inderdaad iets moeilijker met protheses. Maar dan heb je de MRI waarop ze evenveel zouden kunnen zien als met een mammografie, als 't achteraf niet goed duidelijk blijkt te zijn. Het kan immers zijn dat 't niet erg duidelijk is of wat ze zien via de mammografie een onderdeel is van de prothese, of fout weefsel die kan duiden op een gezwel.

Doordat mijn pc me de garantie gaf dat via een MRI evenveel kon worden opgespoord, heb ik de stap gezet. Ik kreeg vorige maandag mijn protheses ingeplant.

Nogmaals, dit is een keuze die enkel zelf kan maken. Wij kunnen enkel maar onze mening/raad geven. En gezien ik voor hetzelfde probleem heb gestaan als jij, hoop ik dat deze commentaar je alvast wat kan bieden naar je volgende beslissing toe...

Groetjes
LR

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

De kogel is door de kerk, ik krijg mijn BV op vrijdag 29-11-2013 bij dokter De Meyere/Artemedis .

Nu ben ik alleenstaande en sta ik er helemaal alleen voor na de operatie, dit is een bewuste keuze want ik heb niemand verteld over mijn BV, enkel mijn zus is op de hoogte maar kan mij niet bijstaan omdat ze zelf een heel druk gezin heeft met jonge kinderen. Mijn zus brengt en haalt me wel de dag van de operatie en zal me bij het thuiskomen ook even helpen om me te installeren maar nadien ben ik dus op mezelf aangewezen.

Ik zal me dus zo goed en zo kwaad als het kan moeten behelpen na de operatie en ik vraag me dus wel een beetje af wat ik mag verwachten.

Ik word vrijdagmiddag geopereerd (BV voor de spier, heb momenteel al een kleine D cup maar die is erg slap en men gaat dus vooral de bovenpool terug wat opvullen) en heb vervolgens zaterdag, zondag, maandag, dinsdag vrij genomen maar ik moet dus normaal gezien woensdag gewoon terug aan het werk...ik werk als administratief bediende en omdat ik zelf niet met de auto mag/kan rijden zou een collega me de eerste week komen oppikken. Op het werk heb ik verteld dat ik wegens aanhoudende rugklachten een injectie in de rug moet gaan halen en daardoor een aantal dagen zelf niet met de auto kan rijden. Hopelijk komen er niet te veel vragen :-).

Ik dacht dat dr. De Meyere de hechtingen na 10 dagen verwijdert en dat dan ook de eerste controle is of heb ik het mis ?

Ik ga proberen van voor de operatie zoveel mogelijk dingen die ik nodig kan hebben op armhoogte te zetten maar ik denk dat vooral het wassen/haar wassen een probleem wordt, ik heb erg fijn haar dat eigenlijk elke dag gewassen moet worden om toonbaar te zijn als ik terug aan het werk moet moet dat haren wassen eigenlijk een beetje te doen zijn. Wat zijn jullie ervaringen ?

Ben ik te naïef om te denken dat het wel goed komt en dat ik het na 4 dagen thuis na de operatiedatum wel een beetje ga kunnen redden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, heb je kinderen en hoe oud zijn ze? Ik vond het vies tegenvallen en mijn man en mijn moeder hebben echt veel moeten doen zelfs douchen en boterham smeren was een drama bah bah. Dit had ik niet alleen gekund ik geef ook echt advies wt meer mensen in te lichten. Want je komt jezelf tegen! Als je vragen hebt stel maar gerust of stuur me een privé bericht Gr. Nolie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Amber,

Gefeliciteerd met je datum!

Ik vind het heel wat dat je dit gaat doen zonder hulp. Ik had dit echt niet gekund! Ik zou niet weten hoe ik uit bed had moeten komen? Is er helemaal niemand die even jou een paar uurtjes kan helpen? De eerste dagen alleen al met opstaan en aankleden ofzo? Haren wassen kon ik pas na 2 weken po en dan was het eigenlijk nog geen succes.

Ik hoop dat het goed gaat natuurlijk en dat je zo snel al weer aan het werk kunt. Ik had dit niet getrokken om na 4 dagen weer te gaan werken.

Ik ben ook bij Dr. de Meyere geweest en heb na 10 dagen zelf(mijn man) de hechtingen er uit gehaald. Ik ga pas als ik 3 maanden po ben op controle.

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet wat voor werk je doet, ik ben kapster en na 3weken vakantie weer begonnen met werken, was niet echt een succes!

mijn haar liet ik in de salon wassen (dat was dan wel weer mijn geluk;)) en autorijden kon ik pas na 2,5 week.

al hoor ik ook van veel mensen dat ze na 5dagen weer alles kunnen (lijkt me sterk)

ik zou misschien toch iemand meer inlichten die je kan helpen in het huishouden en de boodschappen voor je kan tillen..

als ik een beetje teveel gedaan had kreeg ik meteen opgezwollen rode borsten,

maar wens je heel veel succes met je nieuwe boobs :)

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

hoi amber

gefeliciteerd met je datum!! ik heb gelijk je titel ff aangepast en je topic alvast verhuisd naar de operatie verslagen... dan kun je als je geopereerd bent hier ook een verslag er van schrijven als je dat wilt...

Ik vindt het wel pittig hoor als je alles alleen moet doen.. is er dan echt niemand in je omgeving die jou bij kan staan...

Want wat als je flauw valt of iets dergelijks.. dat soort dingen kunnen gebeuren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een kantoorbaan dus ik zit het overgrote deel van de dag en ik kan met een smoes de eerste 2 weken wel zorgen dat ik niks moet heffen of zo.

Thuis sta ik er wel echt alleen voor, heb geen partner en geen kinderen. Mijn zus gaat me een paar keer per dag bellen om te kijken hoe het met me gaat maar dat is toch anders als dat er iemand bij je is. Voor de boodschappen enz kan ik mijn vader wel inschakelen zonder hem de juiste reden van mijn minder mobiel zijn te vertellen. Jullie vragen je natuurlijk af waarom ik het zo geheim wil houden maar ik weet gewoon dat mijn directe omgeving niet zal begrijpen waarom ik 12 jaar na een borstverkleining een borstvergroting wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Hoi Amber

Ik heb vanmiddag precies hetzelfde gelezen in een ander topic waar ik je titel van heb aangepast.. ik zal ze samenvoegen, zodat het wat overzichtelijker is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal alleen? Ik zou het niet gekund hebben.

Haren wassen heeft mijn man de eerste 14 dagen gedaan bij mijomdat ik niet mocht douchen en hij mijn haren dus waste in een mobiele kappers wasbak die we toevallig hebben. De een is de ander niet maar ik denk dat je misschien toch wel wat te naief bent als je denkt na die paar dagen al weer aan het werk kunt ook al is het administratief. Kun je niet beter gewoon na die paar dagen bij je baas aangeven dat je nog teveel last hebt van je rug en niet vooruit kunt? Denk ook er aan dat je ellebogen niet boven je schouders mogen hoor, dat zul je wel voelen ook.

Geen buurvrouw of vriendin die evt dagelijks even langs kan komen?

Autorijden lukte mij pas na 3 weken, schakelen was het probleem want de pook verzetten in een andere versnelling koste veel pijn in mijn rechterborstspier. Nu na 7 weken voel ik dat nog altijd wel een beetje maar rijden lukt wel, gewoon nog erg gevoelig.

Ik weet niet hoe andere dames het ervaren hebben......

suc6 met de bv en laat er iets moois van maken! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de chirurg is het natuurlijk bij elke persoon weer anders maar zou ik minder last moeten ondervinden omdat de implantaten voor de borstspier komen en hij weinig echt moet "werken" in de borst omdat ik genoeg weefsel en ruimte heb die moet opgevuld worden. Mijn zus en een vriendin hebben jaren geleden ook een BV laten doen maar dat was toen achter de spier en van een kleine cup naar een grote cup en zij hebben toen inderdaad best veel last gehad achteraf. In het slechtste geval kan ik altijd wat extra verlof opnemen maar dat verandert natuurlijk niks aan mijn thuissituatie. Ik hoop door niks te overdoen het toch alleen te redden maar ik besef dat het niet makkelijk zal worden. Toen ik 12 jaar geleden moest herstellen van een BVK was dat ook geen sinecure maar ik heb het toen ook alleen gedaan, met de nodige traantjes af en toe dat wel :-). Ik kan dus nu alleen maar hopen dat ik het nu ook een beetje ga redden. Het helpt alvast dat ik hier wat ervaringen kan lezen en raad kan vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Nog maar 2 nachtjes slapen en het is zo ver :1::43: !!! Vrijdag krijg ik mijn nieuwe borsten !!! Jippie :) ! Na alle twijfels van de afgelopen weken ben ik nu gelukkig terug zeker van mijn stuk en kijk ik enorm uit naar vrijdag. Ik ben alleen nog een beetje bang voor het resultaat...gaan mijn verwachtingen een beetje ingelost worden...gaat mijn herstel een beetje vlot gaan ? Maar ik ga me maar niet meer te druk maken en gewoon lekker blijven uitkijken naar vrijdag.

10u30 wordt ik bij Dr. De Meyere/Artemedis verwacht. Mijn zusje gaat met me mee want ik heb geen partner, ik vind het een geruststellend idee dat zij er gaat zijn als ik terug wakker word. Thuis heb ik de afgelopen dagen alvast alles in gereedheid gebracht, alles op hoogte gezet zodat ik er makkelijk bij kan, genoeg proviand in huis gehaald en nog eens goed gepoetst. Ik ben er klaar voor :).

Gisterenavond heb ik ook nog wat foto's genomen van hoe mijn borsten nu zijn, kanik achteraf goed zien wat het verschil is.

Nog 2 nachtjes...hopelijk is het heel snel vrijdag !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ook na 5 dagen weer werken (wordt 06/12 geholpen ook door Dr De Meyere)

heel veel succes!!!!!!!


De Meyere zei tegen mij dat ik zeker dinsdag al zou kunnen werken (wordt op een vrijdag geholpen) en hij was ervan overtuigd dat auto rijden maandag al mogelijk is..... we zullen zien :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook wel benieuwd wat er van waar gaat zijn :) , de meesten hier zijn toch wat langer buiten strijd dan 5 dagen maar ik blijf goeie hoop hebben :). Dat autorijden zie ik toch niet zitten, heb toch al wel geregeld dat als ik volgende week terug aan de slag zou kunnen een collega me komt oppikken. Op het werk heb ik verteld dat ik voor een andere behandeling naar het ziekenhuis moest en dat ik beperkte mogelijkeheden heb, hopelijk komen er niet te veel vragen. Maar allé, nu eerst lekker spannend aftellen naar vrijdag :1bouncingboobs: .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net met een vriendin nog es goed gaan lachen bij een avondje stand up comedy, ben best wel relaxed nu dus hopelijk blijft dat zo als ik seffens in mijn bedje lig :) .

Ik vind het echt heel moeilijk te geloven dat ik hier morgen rond dezelfde tijd in mijn zetel ga zitten met een stel nieuwe borsten :).

Nu nog snel een boterhammetje eten want morgenochtend mag ik niks meer.

Hopelijk ben ik morgen al fit genoeg om effe een kort verslagje te typen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.