Ga naar inhoud

Oefeningen na BV


suus78

Aanbevolen berichten

Ha,

Weten jullie welke oefeningen ik kan doen na de dual plane methode? Ik weet er 1 van handen achter de rug, op billen leggen, en dan schouders naar elkaar duwen. Dit zou herstel verbeteren en versnellen. Maar na hoeveel tijd mag ik deze oefening doen?

Alvast bedankt!

Oh ja, weten jullie vanaf wanneer je weer mag fietsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste weken is het verstandig om het gewoon rustig aan te doen, je mag normale bewegingen maken maar niet te veel omdat je de spier niet moet overbelasten. Oefeningen kun je na 6 weken po nog doen :)

Hahaha ja, I know, doe ik ook natuurlijk :101: maar ik bedoel eigenlijk oefeningen die je direct na je operatie soms meekrijgt van de fysio, om herstel te bevorderen!!

Thanks anyway :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mocht pas na 6 eken oefeningen doen maar heb t na 4 weken los laten maseren door de fysio. Ik doe nu oefeningen in het water om zo de belasting wat te verminderen.. Ik doe bijvoorbeeld mijn armen naar de zijkant en dan omhoog en omlaag ( vlieg bewegingen haha) en de "in de manenschijn beweging" haha beetje moeilijk uit te leggen zo :P en verder zwemmen, dat probeer ik nu te bereiken maar is erg zwaar op de borstspieren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mocht pas na 6 eken oefeningen doen maar heb t na 4 weken los laten maseren door de fysio. Ik doe nu oefeningen in het water om zo de belasting wat te verminderen.. Ik doe bijvoorbeeld mijn armen naar de zijkant en dan omhoog en omlaag ( vlieg bewegingen haha) en de "in de manenschijn beweging" haha beetje moeilijk uit te leggen zo :P en verder zwemmen, dat probeer ik nu te bereiken maar is erg zwaar op de borstspieren..

Mag zwemmen al na 4 weken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proberen ieder uur beide oefeningen te doen en 20 sec vast te houden.

1. Zit op een stoel, rug recht, ellebogen in de zij 90 graden. Onderarmen naar buiten bewegen en tegelijk schouderbladen naar elkaar toe.

2. Handen op de rug (vingers in elkaar) armen zij gestrekt, rug recht houden en dan beide armen langzaam omhoog.

bij beide oefeningen 20 tellen vasthouden dus niet gaan heen en weer bewegen!

Hoop dat je er wat aan hebt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proberen ieder uur beide oefeningen te doen en 20 sec vast te houden.

1. Zit op een stoel, rug recht, ellebogen in de zij 90 graden. Onderarmen naar buiten bewegen en tegelijk schouderbladen naar elkaar toe.

2. Handen op de rug (vingers in elkaar) armen zij gestrekt, rug recht houden en dan beide armen langzaam omhoog.

bij beide oefeningen 20 tellen vasthouden dus niet gaan heen en weer bewegen!

Hoop dat je er wat aan hebt!

Fijn thanks!! Dit bedoelde ik ja!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proberen ieder uur beide oefeningen te doen en 20 sec vast te houden.

1. Zit op een stoel, rug recht, ellebogen in de zij 90 graden. Onderarmen naar buiten bewegen en tegelijk schouderbladen naar elkaar toe.

2. Handen op de rug (vingers in elkaar) armen zij gestrekt, rug recht houden en dan beide armen langzaam omhoog.

bij beide oefeningen 20 tellen vasthouden dus niet gaan heen en weer bewegen!

Hoop dat je er wat aan hebt!

Vanaf wanneer mogen we met die oefeningen beginnen :s?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Direct nadat je geopereerd bent! Ik ben nu 4 dagen PO en voel me eigenlijk al best soepel!

ook bij dual plane?

Link naar reactie
Delen op andere sites

toppie! dan ga ik die oefeningen zeker proberen volgende week !

thx :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.