Ga naar inhoud

wondje geneest niet goed


Aanbevolen berichten

hoi,

ben nu 4 en halve week po en het litteken onder mijn rechterborst wil maar niet dicht blijven.

al verschillende keren is het een dag dat het weer open is gegaan waarna het weer een paar dagen dicht blijft. loop ook al sindsdien met een wattenschijfje in mijn bh om de 'rommel' in op te nemen. het is niet heel veel en ziet er ook niet uit of er een ontsteking zit.

ik word hier heel moedeloos van, ook omdat we over een week op vakantie gaan en ik nu dus NIET kan gaan zwemmen of gewoon ff kopje onder gaan omdat het niet te verwachten is dat het dan allemaal echt dicht is en zal blijven.

ben er al mee naar de huisarts gegaan maar die ziet geen ontsteking of iets dergelijks en adviseert alleen om het droog te houden.

is er een middeltje wat ik kan smeren, of iets anders wat ik kan doen om het sneller dicht te kunnen laten gaan?

en hoe lang mag het eigenlijk duren eer dat het echt dicht moet blijven? mijn linkerborst is al 2 weken netjes dicht en is een mooi dun streepje geworden.

groetjes van mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor alle zekerheid toch even contact opnemen met je pc hoor.

Hij zal iig een antibiotica voorschrijven denk ik,om ontstekingen tegen te gaan.

Ook moet je denk ik een iets van betadine gebruiken met een gaasje erover,maar laat eerst je pc er naar kijken voor je zelf gaat aanrommelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey moeder van 2,

heb net hetzelfde voorgehad, en bij mij ging het om oplosbare hechtingen die aan 1 borst niet oploste, en dus door m'n lichaam uitgestoten werden.

ik geef je als goede raad: neem maar contact op met je pc, ga niet op eigen houtje dit willen oplossen...

Bij mij hebben ze de wonde weer open moeten maken, de onderhuidse draadjes moeten uithalen en opnieuw moeten hechten.( ik heb spijtig genoeg de eerste keer dat de wonde terug werd opengemaakt, te maken gehad met een andere pc, omdat de mijne bezet was, en omdat die haar werk niet goed had gedaan, ben ik nog eens kunnen teruggaan!!)

Ben nu 12 weken po en eindelijk is alles genezen en dicht nu.

groetjes. x

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Leen,

ik heb vandaag gewoon de kliniek maar gebeld om te vragen of er een arts naar kon kijken, woensdag mag ik komen.

ik hoopte stiekum dat ik vandaag even kon komen omdat ik toch 'in de buurt' zou zijn maar helaas pindakaas.

Zag dat jij je probleem ook in de Wellnesskliniek had.....ik ook.

Mijn arts Dr. Wolter is er woensdag niet maar dan kom ik bij dr. Damen, is die een beetje goed?

Zal toch niet zo zijn dat hun oplosbare hechtdraad gewoon niet goed oplosbaar is???????? Ik hoop niet dat het net als bij jou tot wel 12 weken po duurt voordat alles dicht is en blijft.

Vandaag met douchen waren het ook allebei de hechtplekjes op de borst die weer open waren, voorheen bleef het bij één.....het 'nieuwe' plekje geeft wat normaal wondvocht, het 'oude' plekje een geelachtig goedje.

We hebben zelf goed gekeken naar de wond maar ik zie niks wat op een hechtdraadje zou kunnen lijken. waar zie je aan dat het een draadje is wat wordt afgestoten? Hoop niet dat de hele boel weer open moet maar als dat is dan is dat maar, kan toch niet gaan zwemmen volgende week, grrrrrrrrr. Wat wel vervelend is dat waar wij heen gaan de hygiene niet al te best is (egypte) en ik dus nu extra moet opletten......normaal is het al voorzichtig aan vanwege allerlei bacterien die daar OVERAL rondzwerven......

gr. moedertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi moeder van 2 ,

Hoe je het herkent weet ik niet 100% zeker ( heb er zelf gelukkig geen last van ) maar dit merk je na een paar maanden vaak pas , de ene borst (of beide ) zijn best hard, bewegen minder mee enz, je kan ook last hebben van een hele erge vorm , dat je borsten vervormen zeg maar..

Geloof wel dat iedereen kapsel heeft maar dit is maar een klein beetje , dit maakt je lichaam om de siliconen heen omdat dit volgens het lichaam er niet in hoort.

Hoe je het kan voorkomen :

Je houden aan de 6 weken ,dus niet de elleboog boven de schouder uit laten komen.

SportBH aan, etc.

Het is niet altijd te voorkomen, en of het te maken heeft als je teveel doet in de eerste weken po weet ik niet, veel plastisch chirurgen zeggen ook iets anders...

Geloof dat de erge vorm van kapselvorming 2% is dus dit is erg weinig.. Maar dit is dan ook de ergste vorm.

Wat ik wel geloof is :

Je moet de in eerste weken rustig aan doen dus niet tillen enz. Omdat je lichaam bezig is een dun kapsel rond de siliconen te maken, en als je dus teveel doet of een gekke beweging , kan hier een klein scheurtje in komen waardoor er dus iets meer kapsel op dat plekje komt..

Denk maar als je bijvoorbeeld een gebroken arm hebt , als dat stukje wat gebroken was weer heelt, zit daar ook een verdikking van het bot . :)

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey moeder van 2


Ja hoe kan je kapselvorming herkennen, dubbelrug heeft het allemaal al een beetje beschreven. Ik heb zelf na mijn bv kapselvorming gehad, ik ben in augustus geopereerd en kreeg in november al last van hardere borsten met een rare vorm en protheses die omhoog kwamen. Ook kreeg ik pijn met strijken, met werken en soms gewoon uit het niets. Ik heb 4 weken NIET gewerkt en absolute rust gehouden mijn vriend was al deze 4 weken thuis en heeft alles gedaan. Ook met mijn werk ben ik heel rustig begonnen. Wat bij mij het verhaal was is dat door de kapselvorming die rond mijn protheses samentrok de protheses ook naar boven drukte waardoor ik ook plooien kreeg. Heb mijn protheses ook achter de spier ( kleinste kans op kapselvorming ). Helaas hoor ik bij de 3% van de dames die pech heeft en mijn lichaam dus erg gevoelig is. Uiteindelijk moest ik een nieuwe operatie wel vergoed gekregen van CZ verzekering kapsel graad 4 , hoorde van de pc dat hij aardig wat kapsel had verwijderd en mijn lichaam er idd erg gevoelig voor is. Nu na mijn 2e operatie, wel lichte kapselvorming althans iets meer dan anderen, maar verder zijn ze zacht en soepel. Jammer dat die 2e operatie er aan toe moest komen maargoed. Heb in september weer een operatie gehad, dit keer onder plaatselijke verdoving en zijn de stukken overtollig huid ( plooien die er nog zaten dus ) weggehaald.



xx Snne


Hieronder een foto van mijn borsten, hier zie je wel dat het niet in orde is door de kapselvorming ;)


Voor her operatie


Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Snne, dan heb je idd echt verschrikkelijke pech gehad! Gelukkig is het goed gekomen en is het vergoed (ook niet onbelangrijk..)

Als ik het goed begrijp kan je er dus weinig aan doen?! Behalve dan 6 weken super sexy sport bh aan en geen zware dingen tillen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey linny0

Yep er is weinig wat je kan doen behalve je goed aan de regels te houden die je pc je heeft opgedragen. Idd 6 weken sportbh en evt de borstband als je die moet dragen ( ik na mijn eerste operatie niet maar na de 2e wel 8 weken sportbh en 8 weken borstband ) en zeker niet tillen en je rustig houden. Ben ook blij hoor, dat ik sinds vorige maand eindelijk de boobs heb die ik 7 aug 2012 al wilde haha :P

xx Snne

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag echt ontzettend veel pijn aan de wond. manlief heeft er naar gekeken en zei dit is niet goed, blij dat je woensdag naar de arts kunt.

het lijkt een dieper gat te worden, doet erg veel pijn en brandt als de hel.....maak me enigszins ongerust nu of het weer open gemaakt moet worden.

not so happy 2day.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

hoi,

mijn miniboobies waren per op. niet helemaal gelijk maar dat verschil was niet echt groot.

nu po. wordt het verschil echter steeds groter, ze hebben evenveel cc's gekregen.

ben nu goed 7 weken po.

volgens een pc uit de kliniek veranderen ze na 6 weken niet meer en is het wat het dan is. ze zouden dan ook klaar zijn met zakken en op hun definitieve plek zitten.

hier lees ik veel dat ze in de loop van de maanden nog veranderen, mijn linker is echt duidelijk groter dan rechts en zit ook meer aan de buitenkant dan rechts, hij is ook veel voller/boller.

ik wil ze graag allebei hetzelfde maar kan ik dat nu nog verwachten zonder ingreep?

heb ook even weer 2 foto's in mijn map gezet, zien jullie wat ik bedoel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Heb net even bij je foto's gespiekt. Ik zie wel wat je bedoelt, maar op het eerste gezicht valt het niet op. Heb echt heel goed moeten kijken. Ik heb het zelf ook, dat m'n borsten niet helemaal gelijk zijn. Stoorde me er in het begin ook aan, maar dat wordt steeds minder. Ben nu 7 maanden po. Toen ik voor de laatste controle bij de pc was, heb ik het verschil aangekaart. Hij liet me toen de voor foto's zien. Het was mij dus serieus nooit opgevallen dat ze toen ook al verschillend waren. Hij vertelde mij toen dat dat verschil dus ook altijd zal blijven, ook met protheses. Wat eigenlijk best logisch is.

Al met al ben ik nog steeds super blij met m'n borsten en bewonder ik ze nog elke dag! :33: Als ik jou was, zou ik me er niet zo druk over maken. Ik vind je borsten erg mooi in ieder geval!

groetjes soof

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie inderdaad verschil...

Verschillen worden natuurlijk wel duidelijker als alles groter wordt,

Wat ik echter niet begrijp dat kliniek zegt dat ze na zes weken niet meer veranderen.... Volgens mij staat in mijn papieren dat t bij dual plane wel half jaar tot jaar kan zijn!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank jullie wel voor de reacties.

tijdens de intake met het maken van de foto's heeft de pc hier niks van gezegd en ik wist toen dus nog niet dat er verschillende cc's geplaatst konden worden, anders had ik dat zeker wel ter sprake gebracht. is het niet ook de taak van de pc om hier op te letten en verschillende cc's per borst aan te bieden? ik bedoel maar, hij is de friettent en ik ben de leek in dit soort zaken.

heb het idee dat het veranderen nog steeds niet klaar is, het verschil wordt gewoon nog steeds groter en dat was niet de bedoeling, scheelt toch wel bijna een cupmaat al. mijn 'slechte' borst qua genezing is de kleinste, zou ik hem kunnen vragen hier een ander implantaat in te zetten als ik toch voor een littekencorrectie ga? dan zijn ze iig weer gelijk en eerlijk is eerlijk, de linkse is wat mij betreft nu ook wel de mooiste, lekker vol. ik weet ook niet goed of meer cc's hier de oplossing is of dat de pockets niet gelijk zijn, vanalles is mogelijk denk ik. even op mijn lijstje zetten met vragen voor bij de 3 maandencontrole....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het verschil niet? Naar je eigen borsten kijk je misschien ook kritischer dan naar andere borsten en voor jou zal het van boven af misschien beter te zien zijn dan op de foto

Ik heb "groot" verschil in mijn borsten. Dit had ik al voor de operatie en heb aan beide kanten evenveel cc zitten. Het verschil nu ze gevuld zijn ziet er minder groot uit. Ik vind het ook niet erg want voor mij maakt het geheel heel natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik had best een groot verschil in m'n boobs. een paar weken na de operatie

Na 3 maanden was dat verschil pas minimaal. En dan heb ik ze zelfs voor de spier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Yoshi,

is je ene boob dan 'gegroeid' of is de grote geslonken naar jouw idee?

mijn mooie boob zit ook wat meer naar buiten, neem aan dat die niet naar binnen zal vertrekken....

ze zijn nu wel soepel heb ik gemerkt en als ik ze tegen elkaar duw, even hard, dan is het verschil in projectie bijna 2 cm.

ik vind dat gruwelijk veel als ik eerlijk ben, ook al zie je het van voren bijna niet als ik jullie mag geloven bij de comments bij de foto, het verschil is er en zelfs mijn man zei bij het passen van nieuwe bh's hée stop die andere ff helemaal in je bh, voordat ie pas goed zag wat ik bedoelde met het verschil. nu valt het hem ook goed op.

zou dat echt niet met meer cc's op te lossen zijn???

ben inmiddels helemaal geobsedeerd door het verschil en wordt er haast chagerijnig van....

let bij alle shirtjes en truitjes die ik aantrek er op of het naar mijn idee dan minder opvalt.

ben gewoon mijn boobs weer aan het verstoppen en ik wil er juist blij mee zijn er ermee pronken dat ik nu ook een voorgevel heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meid...begrijp je helemaal.

Ik werd alleen maar onzeker door m'n nieuwe boobs,

terwijl dat voor de operatie echt wel mee viel.

Mijn grotere borst leek wel een zwangerschapsborst..vond die gewoon lelijk.

Heb daar 1 foto van staan op m'n profiel

Ook in bh viel het heel erg op. En wat je zegt...je raakt er geobsedeerd door,

M'n vriend werd er gek van haha

Na 3 maanden was het toch ineens helemaal goed gekomen. ben er nu super blij mee

De kleine was mooier van vorm en die grote is zo geworden, dus inderdaad kleiner geworden

Pfff geduld hebben is zo moeilijk he hahah

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.