Ga naar inhoud

hate to be thát girl,, maar ik heb een vraag over mogelijke cupmaat na operatie


Aanbevolen berichten

ja, sorry, hier heb je er weer "zo een"

ik heb mijn operatie gepland op 5 november, en ik twijfel over de grootte van de implantaten, 375 CC (Mentor coh 1 - rond , moderate profile- voor de spier)

ik kan er eerlijk over zijn, dat ik geen natuurlijk ogende borsten wil.

Volgens dr Van der Weij (die in mijn ogen meer bekend staat als beschaafd en niet over de top borsten, als ik uit mag gaan van wat ik hier gezien heb en in zijn boeken/websites lees).

Ergens ben ik bang dat de implantaten te beschaafd aka te klein zullen zijn naar mijn smaak)

hoe maak ik een grove schatting (ik ben realistisch en weet dat hier vaak niets over te zeggen valt) maar enigzins een grove schatting van het aantal cupmaten dat ik eigenlijk zal gaan "groeien" .

hij gaf wel aan tijdens het consult dat 400cc volgens hem te groot (esthetisch niet verantwoord) zou gaan worden, hij nijgde zelf meer naar kleinere implantaten. Uiteindelijk hebben we "besloten" voor 375CC te gaan.. Ik ben gewoon zo bang dat het achteraf te klein gaat zijn en ik spijt heb.

Iemand ervaringen/advies/tips

super bedankt <3

ja, sorry, hier heb je er weer "zo een"

ik heb mijn operatie gepland op 5 november, en ik twijfel over de grootte van de implantaten, 375 CC (Mentor coh 1 - rond , moderate profile- voor de spier)

ik kan er eerlijk over zijn, dat ik geen natuurlijk ogende borsten wil.

Volgens dr Van der Weij (die in mijn ogen meer bekend staat als beschaafd en niet over de top borsten, als ik uit mag gaan van wat ik hier gezien heb en in zijn boeken/websites lees).

Ergens ben ik bang dat de implantaten te beschaafd aka te klein zullen zijn naar mijn smaak)

hoe maak ik een grove schatting (ik ben realistisch en weet dat hier vaak niets over te zeggen valt) maar enigzins een grove schatting van het aantal cupmaten dat ik eigenlijk zal gaan "groeien" .

hij gaf wel aan tijdens het consult dat 400cc volgens hem te groot (esthetisch niet verantwoord) zou gaan worden, hij nijgde zelf meer naar kleinere implantaten. Uiteindelijk hebben we "besloten" voor 375CC te gaan.. Ik ben gewoon zo bang dat het achteraf te klein gaat zijn en ik spijt heb.

Iemand ervaringen/advies/tips

super bedankt <3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe groot zou je ze willen hebben ? Ergens anders nog op consult gaan misschien ? zonbde als het na de 1ste keer niet goed is of jij niet tevreden bent!


hoelang en zwaar ben je ?


Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat voor cup maat heb je nu ? En anders kun je fotos van je borsten hoe ze nu zijn in de galerij zetten. Er zitten hier redelijk wat 'goede' amateur cc inschatters bij! Lol

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Misschien dat het het beste is als je even je maat erbij zet die je nu hebt!

En als ze niet natuurlijk moeten worden... Lijkt mij het beste als je ze voor de spier laat plaatsen..

En misschien voor de "niet esthetische" gaan omdat je dat graag wilt!

Ik zou in elk geval hier even goed rondkijken in de galerij wat je mooi vindt en dan kijken wat voor implantaten daar zijn gebruikt.. en daarna zeker nog een keer op consult gaan met eventueel foto's van hoe JIJ het wil hebben

Je kan ook in de galerij zoeken op cc's

Ben benieuwd wat je gaat doen!

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke maat heb je nu?

Hoe oud ben je?

Wat is je lengte?
Wat is je gewicht?

Als je die info geeft kan ik ongeveer een inschatting geven want de 375 cc kan variëren van een C tot een E ongeveer, afhankelijk van je voor situatie. Maar hierbij ga ik uit van een A cup. Maar omdat je cohesive 1 hebt, ga ik er vanuit dat je projectie (naar voren) / volume wel mee valt. Dus maximaal een D. (wat dan weer oogt als een C).

Als je dit nu al denkt en hier nu al bang voor bent, waarom kies je dan geen andere kliniek of een andere arts?

Wat je wel kan mee geven is dat er soms gewoon niet meer in past, als je een hoger aantal cc's krijgt dan word de prothese ook breder en soms past dat gewoon niet op je borstkas. Maar je kan wel aangeven dat jemeer volume wil hebben (dus projectie naar voren). Ik heb bijvoorbeeld: 390 cc high profile ook van Mentor. Ik heb een projectie van 6 cm en kom daarmee uit op een E... maar dat betekend wel dat je cohesive 3 krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi!

De keuze voor Vd weij is wel opvallend idd, aangezien hij voornamelijk anatomische plaatst toch?

Wat voor maat heb je nu en wat wil je ongeveer halen? Misschien een foto van wat je ongeveer wilt?

Ik heb zelf 375 cc (wel anatomisch) en ik vind ze echt kleeein haha. Ik heb nu 80B. Maarja ik zie ook foto's voorbij komen met 300 cc en die lijken huge, dus het hangt echt van de persoon zelf af. Ik denk dat als je zelf al zegt dat je geen natuurlijk lijkende borsten wil (en ook groter) je misschien beter naar een andere chirurg kunt. Elke chirurg heeft zijn eigen voorkeuren en als die niet overeen komen met die van jou, dan is de kans groot dat het resultaat tegenvalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

ooh sorry ik heb nergens geen meldingen gehad dat er reacties waren geplaatst, mijn excuses, ik had de hoop op reactie opgegeven en ben hier niet erg actief.

Ik heb zelf nu een 75E, dat klinkt groot, maar dat komt meer omdat mijn borst erg breed is, dus heb vaak een grotere beugel nodig om mijn borst in de beha te krijgen zeg maar (hope that makes sense) .

Ik ben 1,63 en weeg rond de 69 kilo, , de ronde implantaat wordt voor de spier geplaatst (mentor COH 1 moderate profile is hetgeen wat hem het beste leek) , en volgens dr van der Weij was 375cc ook het maximale wat er in pastte, ik heb zojuist ook een poging gedaan om fotos in mijn gallery te plaatsen.

ik denk het dat het gewoon gezonde zenuwen zijn (worden ze wel groot genoeg is iets wat ik hier vaak hoor en lees :) )

verder is mijn keuze voor Dr van der Weij een bewuste keuze geweest, een vriendin is daar operatieassistente, en niets dan lof.. (ik ben bij meerdere klinieken op gesprek geweest, maar ik ben zeker over mijn keuze, heb gewoon nog wat vragen :) )


Wat je wel kan mee geven is dat er soms gewoon niet meer in past, als je een hoger aantal cc's krijgt dan word de prothese ook breder en soms past dat gewoon niet op je borstkas. Maar je kan wel aangeven dat jemeer volume wil hebben (dus projectie naar voren). Ik heb bijvoorbeeld: 390 cc high profile ook van Mentor. Ik heb een projectie van 6 cm en kom daarmee uit op een E... maar dat betekend wel dat je cohesive 3 krijgt.

volgens dr van der Weij was groter in mijn geval niet verantwoord, verder bvood google mij weinig verdere info wat het verschil was tussen Cohesive type 1/2/3 ? dat is dus de projectie??

dankjulliewel voor de reacties, de fotos staan inmiddels op mijn profiel.. nogmaals mijn excuses voor de trage reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik zou iig een ander consult erbij plannen,zodat je de verschillen kan zien.

Want als het niet verantwoord is ,zal die andere arts t zelfde moeten zeggen.......

maar tis maar net wat past ook natuurlijk..

bij de andere arts (ats kliniek) zei de arts inderdaad niet veel groter te willen gaan dan 300cc... Ik zie overigens dat jij een admin/moderator bent... ik zag zojuist dat ik iets te heftig geweest ben met mijn copy-paste knop in mijn OP, kun jij mij vertellen waar ik dit aan zou kunnen passen? :D dankje

Link naar reactie
Delen op andere sites

MaryCherry,

Ik heb je effies toegevoegd... Ik heb 450 cc mentor cohesive 2 High Profile voor de spier laten plaatsen.

Ook bij Dr. van der Weij.

Ik twijfelde ook dus ben ik nog een keer terug gegaan om te passen en over de grootte te praten. Ik ben helemaal heppy de peppy met mijn keuze voor 450 cc

Link naar reactie
Delen op andere sites

toen ik net even nog verder ging zoeken tussen de verschillen tussen coh 1 en 2, zag ik zojuist op de site dat ze de prijzen met 200 euro verlaagd hebben, toch morgen maar eens bellen. Om licht in de duisternis te laten brengen tussen het verschil tussen cohesive type I en II en over de pro-forma prijs of de website prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ik denk persoonlijk dat je best foto's zoekt van hoe je wil dat ze er gaan uitzien, de meeste artsen kunnen daar wel mee verder!

Misschien heb je met het aantal voorgestelde cc wel genoeg he!

Ik vind zelf dat cc zo weinig zegt, het valt bij iedereen zo anders afhankelijk van voorsituatie en soort prothese.

Ik zou nog eens terug gaan met voorbeelden, better safe then sorry :)

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik geloof dat ik wel duidelijk ben geweest, ik ben hardstikke blij met de vorm van mijn huige voorgevel, maar ik wil ze 1 a 2 cupmaken groter, gewoon wat meer volume..

Ik ga morgen bellen, en kijken of ik nog even langs kan gaan. Idd wat je zegt, better safe than sorry :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Angelique1978

Hey MaryCherry,

Ik heb 375cc, Mentor high profile, rond, cohesive 1 gekregen.

De projectie is 5.0.

Mijn voorsituatie was vele malen kleiner dan dat van jou.

Ik ben van een 70A naar een 70F gegaan.

Je kan mijn foto's bekijken, ze zijn openbaar.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.