Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hi hi!

Ik ben zowiezo gewend om op mijn zij te slapen dus valt zeker niet mee ;)

Vandaag ben ik 4 dagen PO. Ik los het op door mijn benen aan te spannen en mezelf zo omhoog te takelen zonder mijn armen te gebruiken. Dus armen langs mijn lichaam en mezelf omhoog pushen (hoop dat je het snapt hihi)

Je voelt wel wat in je borsten maar zo gebruik je je armen niet wat het advies was van de pc.

Verder doe ik mijn kussen onder mijn nek en niet onder mijn rug. Ook slaap ik met een kussen onder mijn knieën

Veel sterkte en succes! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Lastig he, dat slapen! Ik heb 1,5 week ongeveer op de bank geslapen met kussens in mijn rug. Ik denk dat je moet doen wat goed voelt.. Voelt het voor jou nog niet goed om plat te liggen, zou ik zeggen: gewoon niet doen.. Je lichaam geeft ook aan wat het aan kan en niet. Soms gewoon uitproberen of het wel al lukt, dat deed ik tenminste. En als het pijn deed ging ik gewoon weer even op de bank..

Succes!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik legde eerst 2 kussens onder m'n hoofd, en 1 er schuin tegen voor m'n schouderbladen.. Zo kreeg ik geen stijve nek... Ook kussen onder de benen om rugpijn tegen te gaan. Om recht te komen hield ik mijn borsten vast met m'n handen en puur op buikspieren... Je kan je benen ook eerst de lucht in zwaaien om dan meer tegengewicht te creëren om recht te kunnen komen... Persoonlijk vond ik 't wel nodig om m'n borsten tegen te houden, want ze hielden niet bepaald van de zwaartekracht!! Om zo in 1 klap van horizontaal naar verticaal getrokken te worden, was best pijnlijk... Nu ben ik 3 weken PO (morgen om precies te zijn) en ik slaap al een week terug op m'n zij (had bv + lift, dus ook grotere littekens zoals bij kitty_cat). Ik probeer nu zo weinig mogelijk nog op mijn armen te steunen, niet omwille van de littekens, maar gewoon om mijn borstspier zo weinig mogelijk te gebruiken...

Succes :)

LR

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste 2 weken hielp mijn vriend me overeind. De eerste week heb ik overeind geslapen met kussens de ene keer op de bank de andere op bed. Net wat fijn was die dag. En de tweede week sliep ik plat met kussens in mijn knieën om rugpijn tegen te gaan. En sinds 2 weken ga ik weer een beetje schuin of op mn zij liggen. Ben bijna 4 weken po nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mn man heeft me de eerste dagen overeind geholpen ;) kon t daarna wel vrij snel zelf weer gelukkig! Dat rugslapen vind k ook maar irritant, sliep eerst ook wel watverhoogd maar si ds k platter ben gaan liggen slaap k echt zoveel beter :) en af en toe toch ff op mn zij liggen.

Denk dat t wel scheelt als je n verstelbare lattenbodem hebt, volgens mij slaap je dan veel lekkerder op je rug

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Ik kan plat liggen na 5 dagen maar kom omhoog door gebruik buikspieren, voelt voor borsten niet echt lekker hoor ( zaaartekracht).

Verrek nu van de nekpijn omdat ik het ws ook teveel vanuit nek doe.

Gr Mandje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam na 3 dagen al recht door op namen te steunen hoor en ik heb een BVK gehad dus m'n wonden zijn nog net iets groter

Dat klopt wel, maar het gaat niet alleen om de grootte van de wonden ;)

Als je de prothese achter de spier hebt, dan mag je niets tillen dat zwaarder is dan 2 kg, dus ook jezelf niet opdrukken! Kan slecht zijn voor het kapsel rond je prothesen ;)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik kon helemaal niet slapen met kussens in me rug. Dus gewoon plat, alleen met overeind komen, deed ik eerst me benen uit bed en proberen me eigen overeind te hijsen door vast te pakken aan het bed of dekens. Eerste 2 weken een heeel gedoe maar daarna zal het steeds beter gaan! ;)

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.