Ga naar inhoud

nog een paar vraagjes...


Aanbevolen berichten

Goeiemiddag Dames..

Even nog een paar vraagjes waar jullie veel kans wel antwoord op weten :)...

1). Mag je na de BV onder de zonnebank of hoelang moet je hier mee wachten?

2). Hoeveel dagen na de BV mag je in bad, of hoeveel dagen na de BV mag het wondje nat worden? meteen al als de hechtingen eruit zijn of nog langer wachten? (Ik hou van mijn badje hihi)

3). Hadden jullie voor de BV al een extra sport bh aangeschaft? Ik krijg namelijk een sport bh met achtersluiting en dat lijkt me niet echt handig, en welke adviseren jullie dan aan?

Dat waren ze tot nu toe :).

Liefs Sylla

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Zal proberen een paar antwoorden te geven :)

1. Dit is heel verschillend per pc, wat hierover voor adviezen gegeven worden.

Ik heb te horen gekregen (weet niet meer in welk consult ik dat gevraagd heb...) 6 weken niet, en daarna goed de littekens afdekken en insmeren met factor 50 (ook als je in de zon gaat liggen met bikini aan, het eerste jaar insmeren met factor 50 die littekens, want een bikini filtert geen UVA en UVB

2. Het ligt eraan wat je pc voor hechtdraad gebruikt en wat voor pleisters... Ik heb in mijn opleiding altijd geleerd dat hechtingen niet nat mogen worden, maar er zijn hier ook meiden die gewoon mogen douchen, ook al hebben ze geen watervaste pleisters...

Ik heb wel watervaste pleisters gehad en vond dat zelf erg prettig. Je kunt hier echter niet mee in bad.. Een bad nemen, en dus ook je boobs onder water, daar zou ik zeker 3 a 4 weken mee wachten... Als je wond nog vers is, ook al zijn je hechtingen eruit, dan gaat de wond nog gemakkelijk open als deze verweekt....

Ook in de eerste 3 weken niet lang in bad gaan zitten, met je boobs niet onder water... de damp verweekt ook ;)

3. Ik heb zelf ná mijn eerste bv een reserve sportbh aangeschaft. Een achtersluiting kan onhandig zijn, als je niemand hebt die hem voor je los kan maken in het begin. Na een week of 2 moet dat echter wel zelf lukken :)

De Fila met voorsluiting is een goede bh. Dat is de enige die ik me kan bedenken met voorsluiting. Hij ziet er zo uit:

Misschien dat er nog andere meningen zijn :)
xxx BB
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Zal proberen een paar antwoorden te geven :)

1. Dit is heel verschillend per pc, wat hierover voor adviezen gegeven worden.

Ik heb te horen gekregen (weet niet meer in welk consult ik dat gevraagd heb...) 6 weken niet, en daarna goed de littekens afdekken en insmeren met factor 50 (ook als je in de zon gaat liggen met bikini aan, het eerste jaar insmeren met factor 50 die littekens, want een bikini filtert geen UVA en UVB

2. Het ligt eraan wat je pc voor hechtdraad gebruikt en wat voor pleisters... Ik heb in mijn opleiding altijd geleerd dat hechtingen niet nat mogen worden, maar er zijn hier ook meiden die gewoon mogen douchen, ook al hebben ze geen watervaste pleisters...

Ik heb wel watervaste pleisters gehad en vond dat zelf erg prettig. Je kunt hier echter niet mee in bad.. Een bad nemen, en dus ook je boobs onder water, daar zou ik zeker 3 a 4 weken mee wachten... Als je wond nog vers is, ook al zijn je hechtingen eruit, dan gaat de wond nog gemakkelijk open als deze verweekt....

Ook in de eerste 3 weken niet lang in bad gaan zitten, met je boobs niet onder water... de damp verweekt ook ;)

3. Ik heb zelf ná mijn eerste bv een reserve sportbh aangeschaft. Een achtersluiting kan onhandig zijn, als je niemand hebt die hem voor je los kan maken in het begin. Na een week of 2 moet dat echter wel zelf lukken :)

De Fila met voorsluiting is een goede bh. Dat is de enige die ik me kan bedenken met voorsluiting. Hij ziet er zo uit:

Misschien dat er nog andere meningen zijn :)
xxx BB

Dankje BB, ik ben weer wat wijzer geworden :). Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi.... Nog even over die sportbh. Ik heb de fila aangeschaft, en vind hem nu nog niet lekker zitten, het onderste randje drukt precies op mijn littekens... Heb nu sport bh van de Hema gekocht, wel met achtersluiing, maar zit stukken beter. Die fila ga ik over een paar weken nog wel eens proberen, maar nu ligt hij in de kast.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi.... Nog even over die sportbh. Ik heb de fila aangeschaft, en vind hem nu nog niet lekker zitten, het onderste randje drukt precies op mijn littekens... Heb nu sport bh van de Hema gekocht, wel met achtersluiing, maar zit stukken beter. Die fila ga ik over een paar weken nog wel eens proberen, maar nu ligt hij in de kast.

Groetjes

Dankje Moontje1977, ik wacht nog even met de sport bh bestellen tot ik mn boobs heb, weet nu nog niet precies de maat enzo dus is een beetje moeilijk om die nu al te bestellen. En de eerste week is mn vriend thuis dus dan moet hij de sport bh maat los maken als het nodig is :).

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.