Ga naar inhoud

Zoveel schrik


Aanbevolen berichten

Help ik heb zoveel bang voor de operatie! En ik ben nog niet eens op consult geweest :( ik ben nog nooit geopereerd geweest zelfs niet mn wijsheidstanden en ik hoor wel dat bv een laagrisico ingreep is maar ik lees zoveel andere dingen die zo fout kunnen lopen ik ben echt als de dood dat er iets fout loopt. Ik heb ook geen idee hoe ik mijn wondes zou kunnen verzorgen want ben echt een sissy qua wondes en draden en naalden en al de dinge waar ik wel mee te make ga krijge. Hier ga ik meestal van hyperventileren :( kan iemand mij geruststellen? Ook heb ik nog een vraag, aangezien ik zon zenuwpees ben vroeg ik me af of ik sedinal mocht innemen voor de operatie? Of werkt dat bloedverdunnend? Kheb er echt geen idee van..

Grtz cherisse

Link naar reactie
Delen op andere sites

he cherisse

tsja er is een kans op complicaties. maar van al die meiden hier zijn er maar een paar. en de complicaties zijn zo uiteenlopend van een infectie aan de wond/litteken tot erge kapselvorming.

ik heb ook een infectie in litteken gehad. die heb je ook in allerlei vormen en maten. en ik had gelukkig een kleintje. hoewel dat misschien meest voorkomende complicatie is, komt ook die maar zelden voor!! en de complicaties vallen het meest op, ook op het forum. omdat die het meeste vragen en twijfels en onzekerheden oproepen.

Het is goed dat je je er bewust van bent, maar sta er niet te lang bij stil.

in het begin is het allemaal erg aanwezig en ben je je je erg bewust van je borsten maar ook dat wordt (naar wat ik hoor) opgegeven moment minder. ik kon eerst ook geen spiegel/etalage voorbij lopen om even nar mijn spiegelbeeld te kijken om te checken of mijn borsten wel zichtbaar zijn;) dat wordt ook langzaam aan wat minder.

wacht rustig het consult af. Je mag je borsten laten vergroten, het moet niet? probeer 'open-minded' naar het consult te gaan en beoordeel daarna rustig voor jezelf of je het wil ja of nee. of je sedinal mag nemen geen flauw idee.

vraag het op consult?:P ik kreeg voor de operatie oxazepam om wat rustiger te worden. en ging soort van in trance naar de operatie kamer haha.

wond hoef je zelf amper te verzorgen. is in principe dicht he(gehecht) dus de bloedige toestanden zullen mee vallen:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de complocaties op dit forum maken me echt gek maar jebt wss wel gelijk :) voor de moment heb ik echt slaapproblemen vd schrik dus ik zal ind wat moeten kalmeren en relativeren. Was dat niet erg etterig en bloederig die infectie? En e moet toch zelf de pleisters vervangen he? Zelfs daar zie ik tegenop :P kben zoon angsthaas nie normaal.. Nee inderdaad ik ben ntrlk niet verplicht om ze te laten vergroten en et lijkt zelfs dat ik me eronder uit probeer te praten sinds ik beslist heb het echt te gaan doen maar ik hoop dat de chirurg me ook een heel pak kan geruststellen. Ooh wat leuk in een trance :D ik zal maar gwn afwachten tot het consult, bedankt voor je geruststellende reactie! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik ben verpleegkundige en ben dus wel wat gewend haha.

Ik zal niet teveel in detail treden over het ontstoken geinfecteerde plekje. Het was ook maar heel klein. Omdat er wat pus uit kwam (eenmalig, daarna bleef het bij wat vocht). Omdat het meeviel maakte de pc zich ook geen zorgen, enkel omdat het nog open was kreegik voor zekerheid antibiotica.

Wacht het consult af. Twee jaar geleden ging ik ook heel snel. Op consult geweest en kon daarna al naar 2-3 weken geopereerd worden. Dat ging me uiteindelijk zo snel dat ik het cancelde. Nu wel doorgezet en was er duidelijk zekerder van, ook wel mijn momenten gehad van twijfel maar ik was klaar met mijn minitietjes en klaar voor wat grotere:)

Nog steeds geen spijt van dat ik eerste keer heb gecanceld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.