Ga naar inhoud

Ontsteking aan kies/tandvlees gevaarlijk voor bv?


jellebel

Aanbevolen berichten

Hoi meiden,

Het is voor mij bijna mijn boobie day, hoera!!

Nu maak ik me een klein beetje zorgen, ik heb een kies die van binnen ontstoken is. In oktober ga ik naar de tandarts en zal de kies eruit gaan of de tandarts zal misschien een wortelkanaalbehandeling willen doen. Anyway, doordat mijn kies niet in orde is, heb ik echt onrustig tandvlees, ontstoken. Er staat vaak een bultje op en als je daar op drukt komt er (sorry niet zo fris) wat vuiligheid uit.

Ik poets mijn tanden 2x per dag en spoel het met mondwater.

Ik vraag me wel continu af of dit niet gevaarlijk is voor mijn bv. Is er een kans dat de ontsteking naar binnen slaat of iets dergelijks?

Ik weet niet hoe ik het precies moet omschrijven, hopelijk snappen jullie wat ik bedoel.

Meiden, HELLUP!!!

Liefs Jellebel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee meis,

Ik las je verhaal en er staat me iets van bij dat dat niet mag. Als je geopereerd word en je hebt een ontsteking kan dit verder in je lichaam komen, en doordat het een prothese is kan dit ook niet behandeld worden met antibiotica, en moet de prothese dus verwijderd worden indien dat zoú gebeuren.

Ik heb gegoogeld en daar kwam ik op een site voor mensen die een schouderprothese moeten krijgen om wat voor reden dan ook. Daar stond dit:

  • Ga vóór een geplande prothese-operatie langs bij de tandarts voor een controle van je gebit. Als je een tandinfectie hebt, is de kans namelijk groter dat het gebied rond de prothese gaat ontsteken. Daarom moet zo’n tandinfectie eerst genezen zijn voor je geopereerd mag worden.

Maarja, ik zou gewoon je pc bellen om te vragen hoe hij er over denkt. Maybe is het risico wel superklein, of is dit helemaal niet van toepassing met borstvergrotingen? Zou t niet zo goed weten..

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei... meid ik wil je niet bangpraten, maar ik heb laatst een artikel gelezen over tandvleesontstekingen die kapselvorming zouden kúnnen veroorzaken. Kapselvorming wordt veroorzaakt door minimale bacteriële infecties, door tandvleesontstekingen kunnen de bacteriën in je bloed komen en zich hechten bij de prothese.

http://www.realself.com/question/capsular-contracture-from-dental-work-surgery

Moet zeggen dat ik het allemaal wel ver gezocht vind, ik kamp zelf ook regelmatig met tandvleesontstekingen (twee weken terug ook weer) en nergens last van. het is ook nooit bewezen dat er een samenhang is, alleen een vermoeden. Maarja, misschien je PC contacten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels contact gehad met de pc en weer behandeling gehad bij de mondhygiëniste. Het is een stuk rustiger in mijn mond gelukkig. De pc gaf aan dat het belangrijk is het goed te verzorgen en hij zal tijdens de operatie extra antibiotica gebruiken. Dat had een hele moeilijke naam? Ook ben ik met speciaal mondwater bezig dat ik op recept heb gehaald en ben sinds gisteren al begonnen met de neuszalf met antibiotica dat ik bij de apotheek heb gehaald via de pc.

Het gaat dus gewoon door! YESSS!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.