Ga naar inhoud

2 weken PO nog steeds dikke buik


Aanbevolen berichten

Ik lees bij verschillende verslagen dat een opgezwollen buik vaak voorkomt maar bijna altijd binnen een week weer weg is.

En bij sommige ging het niet weg omdat dit kwam door extra te eten / stoppen met roken etc.

Ik begin echt last te krijgen van mijn buik. hij zit in de weg maar is echt opgezwollen en soms erg hard. Vooral echt net onder mijn borsten (waar mn maag zit) is het hard en opgezwollen.

Verder heb ik helemaal geen last van vocht vasthouden in enkels of benen.

Zou het misschien iets anders zijn?

Ik heb de afgelopen weken erg op mijn eten gelet en heb heel bewust alleen maar gezond gegeten??? Ik drink zeker 2 liter water per dag en geen koffie meer. In theorie zou ik dus niet moeten aankomen.

Wie heeft er ervaring met een dikke buik 2 weken PO?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij duurde het bij mij ook wel wat langer dan 1 week.. met week 3 begon me op te vallen dat het minder was/werd!

Succes... nog even de tijd geven misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meiden wat ben ik blij om jullie berichten te lezen :59:

Ik begon me zorgen te maken dat ik mijn diastase verergerd had doordat ik de eerste paar dagen alleen overeind kon komen door puur mijn rechte buikspieren te gebruiken. En als er iets is wat natuurlijk niet goed is bij een diastase zijn rechte buikspieroefeningen. Aan de 2 zwangerschappen had ik een kleine diastase overgehouden waar ik gelukkig geen last van had en gelukkig ook geen vooruit staande buik zoals de meeste met een wat grotere diastase. Ik was echt bang dat de spleet groter was geworden ondanks dat het niet zo voelde.

@ Kruimeltje: ja dat is een heel raar iets, je wordt wakker uit de narcose met een mooi stel nieuwe boobies en de eerste keer dat je thuis voor de spiegel staat zie je dat niet alleen je borsten groter zijn maar dat je buik nog verder vooruitsteekt dat de boobbies :5:

ik had gelukkig al gelezen dat dit te maken heeft met het vocht vasthouden dat je lichaam doet na een (zware) operatie en dat dit bij de meeste na een paar dagen al weer weg is. Ik ben nu precies 2 weken PO en mijn buik is nog steeds erg dik maar volgens mijn man niet meer zo dik als de eerste week??? Dus nog even geduld maar het komt goed heb ik begrepen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das raar, mn bericht is leeg??? hmm nog n x typen :100:

@ kruimeltje: ik denk dat het niet zo heel vaak voorkomt dat na een BV vrouwen last hebben van een dikke buik, maar het is ook niet heel uitzonderlijk. Ik ben blij om te lezen dat het bij sommige vrouwen ook langer duurt dan 1 week want dat had ik eigenlijk nog niet eerder bij andere verslagen gelezen. Misschien is het een indicatie maar ik weet dat mijn lichaam al erg snel vocht gaat vasthouden bij bv warm meer maar ook bij een lange busreis of vliegreis krijg ik van die mega dikke en pijnlijke enkels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bb: ik moet zeggen dat ik mijn water inname verder heb verhoogd naar 3 liter (het gekke is dat ik nog steeds maar weinig hoef te plassen) ik denk dus echt dat het nog steeds vocht vasthouden is.

Wel voel ik me al 2 dagen minder opgeblazen, helaas is mn buik niet heel veel minder maar ik voel me al prettiger dus dat is ook al heel wat waard :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bb: ik moet zeggen dat ik mijn water inname verder heb verhoogd naar 3 liter (het gekke is dat ik nog steeds maar weinig hoef te plassen) ik denk dus echt dat het nog steeds vocht vasthouden is.

Wel voel ik me al 2 dagen minder opgeblazen, helaas is mn buik niet heel veel minder maar ik voel me al prettiger dus dat is ook al heel wat waard :35:

oke.. misschien heeft jouw lichaam idd meer vocht nodig.... Dat kan...

Fijn dat het opgeblazen gevoel verminderd is, maar wel vreemd dat je niet zo vaak hoeft te plassen.. Welke kleur heeft je urine? Donker, dus oranje/bruin? Of licht/bijna doorzichtig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.