Ga naar inhoud

Wie van jullie heeft een borstvergroting gedeeltelijk of helemaal vergoed gekregen?


Vonni

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Weet niet als hier al een topic van is maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wie er een borstvergroting gedeeltelijk of helemaal vergoed heeft gekregen?

En bij welke zorgverzekeraar dat was? Hoelang is dat geleden?

Ik ben benieuwd naar de antwoorden :)

Groetjes,

Vonni

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen dat dit niet meer mogelijk is tegenwoordig tenzij je een borst heb af moeten staan door bijvoorbeeld borstkanker.

VGZ:

Borstverkleining

VGZ vergoedt een borstverkleining van cup DD/E en groter. U moet dan aantoonbare lichamelijke klachten hebben die u fors beperken en die veroorzaakt worden door de zwaarte van de borsten. Wij wijzen u erop dat uw gewicht niet te hoog mag zijn. Bij het opereren van te zware mensen is er namelijk een grote kans op complicaties en een aanzienlijk kleinere kans op een goed resultaat. Als u voor vergoeding in aanmerking wilt komen, moet uw Body Mass Index (BMI) gedurende minstens 12 maanden lager dan 30 zijn.

'Liften' van hangende borsten

Het ‘liften’ van hangende borsten wordt niet vergoed.

Correctie van ongelijke borsten

Deze vorm van borstcorrectie komt alleen voor vergoeding in aanmerking als de borsten twee cupmaten of meer van elkaar verschillen. Dit kan worden gezien als verminking. Er is in dat geval slechts een vergoeding mogelijk voor de verkleining van één van de borsten. Zijn de borsten ongelijk door een borstreconstructie na een (gedeeltelijke) amputatie, dan zijn ook andere manieren van correctie mogelijk.

Correctie van ingetrokken tepels

Ingetrokken tepels worden gezien als een ‘natuurlijke variant’ van de menselijke vorm. Een correctie hiervan wordt dan ook niet vergoed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PinkBoobie @ In principe klopt dit wat je zegt, maar ik heb geen amputatie ondergaan en tóch vergoed gekregen ;)

Vonni, heb je een aandoening waardoor je geen borstweefsel hebt? Dit was bij mij het geval, ik had een aantoonbare afwijking (en nog geen AA cup) waardoor ik toch het vergoed heb gekregen. De PC heeft bij mij een aanvraag gedaan en die werd in eerste instantie afgekeurd, maar mijn huisarts is er achteraan geweest en toen is het alsnog goedgekeurd :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij hangt het af van verzekeringsvoorwaarden van je zorgverzekeraar. Bij de wet is een zorgverzekeraar niet meer verplicht om dit te vergoeden, maar sommige verzekeringen doen dit bij uitzondering nog wel. Ik had zelf ook geen borstweefsel, maar in de verzekeringsvoorwaarden stond dat hypoplasie (onderontwikkeling) en aplasie (afwezige ontwikkeling) niet vergoed worden dus had ik geen recht op vergoeding :(

@infinity prijs jezelf heeeeeel gelukkig haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

PinkBoobie @ In principe klopt dit wat je zegt, maar ik heb geen amputatie ondergaan en tóch vergoed gekregen ;)

Vonni, heb je een aandoening waardoor je geen borstweefsel hebt? Dit was bij mij het geval, ik had een aantoonbare afwijking (en nog geen AA cup) waardoor ik toch het vergoed heb gekregen. De PC heeft bij mij een aanvraag gedaan en die werd in eerste instantie afgekeurd, maar mijn huisarts is er achteraan geweest en toen is het alsnog goedgekeurd :)

Ja soms worden er uitzonderingen gemaakt maar dan moet je met goed geschut komen inderdaad. In dit geval was jouw aanvraag een goede reden tot vergoeding. Had je geen klierweefsel of gewoon geen borstweefsel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja soms worden er uitzonderingen gemaakt maar dan moet je met goed geschut komen inderdaad. In dit geval was jouw aanvraag een goede reden tot vergoeding. Had je geen klierweefsel of gewoon geen borstweefsel?

Ik had geen klierweefsel. Of laat ik zeggen: vrijwel niets. Ik heb een hele zeldzame afwijking waardoor ik geen hormonen aanmaak (= dus geen borstweefsel, menstruatie etc. dit wordt bij mij opwekt/aangestuurd door speciale medicijnen/hormoontherapie). Maar die medicijnen hielpen dus niet met borstontwikkeling, en mijn aandoening is (waarschijnlijk) veroorzaakt door een genafwijking. Daardoor had ik er recht op. Maar ik ben dus echt uitzondering want er zijn maar een paar vrouwen in Nederland die dit hebben.

Lieke @ ja enerzijds prijs ik mezelf heeel gelukkig ermee! scheelt me heel veel geld. Anderzijds denk ik ook heel vaak, als ik die aandoening nou niet gehad had.... had ik dit niet hoeven doen. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg t ook vergoed.. Ook geen klierweefsel.. Maar dan nog is geen een zorgverzekeraar het verplicht om te vergoeden.. Dus heb ook echt veel geluk gehad! Want hoor van zoveel meiden met een zelfde situatie als mij dat ze nix vergoed krijgen..

Je mag zoiezo nog geen Acup hebben dan kan je er zoiezo al naar fluiten zoals ik het heb berepen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik krijg terugbetaald, maar ben wel Belgische... Gaat om lift met protheses...

Mijn verhaal kan je lezen in mijn topic :) kort samengevat: ik kon aantonen dat ik last had door de hang (vooral in de zomer: door de wrijving lag m'n vel kapot) en als ze enkel een lift zouden doen, had ik niets meer over, dus krijg ik ook de protheses gedeeltelijk terugbetaald...

Ik zit bij CM in België...

Groetjes

LR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal bedankt voor de reacties en antwoorden! :)

Tegenwoordig is het inderdaad heel moeilijk om een vergoeding te krijgen.Mijn zorgverzekeraar wil het ook niet vergoeden.

De eerste aanvraag is afgekeurd en de tweede aanvraag (met foto's) is ook afgekeurd.

Dacht zelf dat het met foto's de kans groter zou zijn om een vergoeding te krijgen maar dat is dus met mijn zorgverzekeraar niet zo.

@Infinity,ik heb vrijwel niks tot bijna plat.Volgens mijn PC heb ik wel klierweefsel maar is het verder niet gaan groeien (onderontwikkeld).

@Sje,Hoelang is dat geleden dat je de vergoeding kreeg bij Agis? En had je ook vrijwel niks tot plat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey vonni, ik had ook onderontwikkelde borsten en plat.. Mijn pc zei dat het niet eens de moeite was een aanvraag intedienen. Echter nu 2 m later wil ik toch alles opsturen en kijken of ik een deel kan terug krijgen . Dit omdat het een hoop geld was... Groetjes fiona

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Vonni :)

Ik heb die van mij ook helemaal vergoed gekregen. Dit omdat ik 3 rugoperaties heb gehad waarna ik een lange tijd in gipskorsetten moest lopen. Dat heeft mijn borstgroei geremd. De kliniek waar ik voor evaluatie ging vertelde mij ook dat de kans minimaal is dat het vergoed werd. Maar na foto's opgestuurd te hebben naar de verzekering werd het direct goedgekeurd :)

Ik draag wel een bh maar dat is eigenlijk niet nodig. Ik krijg ronde prothese van Natrelle van 265cc en hoor dat ik ongeveer uitkom op een C cup! Dit omdat ik weinig ruimte heb om meer cc te kunnen plaatsen.

Veel succes met je zoektocht!

Liefs xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.