Ga naar inhoud

mandje : 9 september 2013 : Dr. Moojen - Zaal : Velthuiskliniek


Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal

Ik ben verpleegkundige van beroep en overweeg al 10 jaar een BV. Ik heb twee consulten gehad bij de Bergmankliniek.

Het komt mij goed uit om 7 augustus geopereerd te worden er is een dokter die dit kan en vandaar het 2e consult.

Het probleem is dat ik twee verschillende adviezen heb gehad. De ene PC wil voor de spier rond. De andere wil liever gedeeltelijk achter de spier en een anatomische prothese gebruiken. Nu weet ik het even niet meer.

Ik heb met de coach gesproken zij kan mij niet goed adviseren ze zegt dat beide opties goed resultaat geven.

Hebben jullie nog tips?? Ik ben 1,5 jaar flink ziek geweest en redelijk op de rit ik wil niet dat de operatie te veel consequenties heeft voor mijn werk want dat komt niet goed.Ik ben ook bereid de operatie uit te stellen zodat ik een goede keuze kan maken. Wie heeft er tips???

Lieve groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 81
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi Mandje

Allereerst welkom op het forum! :viannen_01:

Als je het niet zeker weet, moet je het nu niet doen! Ik val er wel mee met de deur in huis, maar een borstvergroting moet een weloverwogen keuze zijn :)

Volgens mij moet je nog eens een ander consult plannen, bij een andere arts. Iedere arts heeft een bepaalde methode waar hij het liefs mee werkt (dus voor, achter of tussen de spier), iedere arts heeft een bepaalde voorkeur voor welke prothese hij gebruikt (dus anatomisch of rond). Het allerbelangrijkste is dat je GOEDE, uitgebreide informatie krijgt en dat je op basis van die informatie een weloverwogen keuze kunt maken. Je moet er immers de komende 15 jaar mee rond lopen he ;)

Of je rond of anatomisch neemt, dan is dus een keuze die je zelf zult moeten maken, helaas. Maar wel op basis van de informatie die je krijgt.

Lees eens wat topics hier, bekijk foto's en bekijk wat je het mooiste vindt! Vergelijk!

De zoekfunctie bovenin het scherm kan je daarbij helpen :)

Het zal een hele zoekerij zijn, maar er is hier niemand die tegen je kan zeggen wat je moet doen hihi.

Heel veel succes met zoeken, en lezen en vergaren van informatie.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik was al bang dat ik zelf moet kiezen.Wat voor mij meespeelt is dat de hersteltijd voor de spier iets korter is.Ik wil ook niet teveel gaan shoppen hoe meer artsen hoe meer verschil misschien. Ik ben er wel uit dat ik echt wil.Als beide artsen hetzelfde hadden geadviseerd zou ik het zo doen.Hoe lang was de herstel periode van jou? Kun je na twee weken weer licht tillen?

Dank je wel voor je reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de prothesen voor de spier.

Dit kan alleen als je voldoende eigen weefsel hebt. Ik heb 20 maart mijn eerste bv gehad, maar omdat er een paar dingen mis gegaan zijn toen (te lezen in mijn topics), heb ik 11 juni een wissel gehad bij een andere arts. Er zijn toen nog aanpassingen gedaan in mijn pocket.

Je mag de eerste 6 weken niet zwaarder tillen dan 10 kg. Helemaal ideaal zou zijn, niet zwaarder dan 2 kg.

Wat je kan en wat je mag, zijn in veel gevallen twee heel verschillende dingen :D

Iedereen herstelt anders, ook al krijg je voor de spier, dan zijn twee verschillende personen nog heel verschillend in herstel. Het is dus echt heel moeilijk te zeggen.

Ik kon vrijwel direct gewoon mijn laptop tillen (wat moet ik zonder? :lol: ) maar zwaardere pannen op het vuur, waren not done. Aardappels afgieten kon ik ook niet, pas na een week of twee. Ik wilde me sowieso heel erg aan de adviezen houden, omdat ik geen zin heb in kapselcontractie. Stel ik zou nu te veel doen en over een jaar kapselcontractie hebben, dan zou ik dat echt heel stom vinden van mezelf. Dus voor mij, zes weken rustig aan.

Ik ben nu 4 weken na de laatste operatie en mijn borsten beginnen nu echt zachter aan te voelen en meer als 'van mij' te voelen. Nog twee weekjes op mijn rug slapen en dan zal het ergste leed geleden zijn ;)

Succes!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dan maakt het voor of gedeeltelijk achter de borstspier niet zo veel uit. Het gaat mij niet lukken om 6 weken tilvrij door te brengen of ik moet op mijn werk zeggen dat ik het aan mijn rug heb : ) Ik zit al snel aan de 2 kilo met veel bukken daar moet ik dan naar kijken. De PC zei dat twee weken herstel voldoende moet zijn. Ik mag na een week al poli doen dat is veel zit werk.( Ik neem wel 2 weken vrij) Ik denk dat ik me wat betreft de ronde of anatomische nog even wat zaken op een rij moet zetten mijn gevoel zegt rond. De Pc vond dat ik voldoende weefsel heb voor rond en voor de spier. Nummer twee vond het niet ruim genoeg op de borstkas ( ik ben tenger) en wil het resultaat mooi laten overlopen,en gaat dus liever dual Plane, met een druppelvorm. Ik moet eerlijk zeggen dat geld ook wel een beetje uitmaakt.

Wat dapper van je om je borsten te vergroten en toch door te zetten met alle toestanden er om heen.Ik hoop dat je snel herstelt. Ben je lang moe na de narcose?

Lieve groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

sja die narcose, die valt bij iedereen anders haha.

Ik heb niet zo zeer veel last van moeheid, maar die concentratie!!! Ok, heb wel twee narcoses gehad, binnen 3 maanden, dus dat zal ook mee spelen.....

De eerste twee weken ben ik wel (herinner ik me nu haha, want je vergeet het snel ;) ) redelijk moe geweest, maar dat kwam ook vooral door het slapen op de rug en daar weer aan wennen...

Het is een hele uitzoekerij he, lees veel hier en je wordt heel veel wijzer! Het helpt je misschien ook in je keuze!

En je werkt in de zorg? poli(kliniek?) Arts( in opleiding)? Verpleegkundige? Je hoeft het niet te vertellen, maar aangezien je er zelf over begon :D

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

sja die narcose, die valt bij iedereen anders haha.

Ik heb niet zo zeer veel last van moeheid, maar die concentratie!!! Ok, heb wel twee narcoses gehad, binnen 3 maanden, dus dat zal ook mee spelen.....

De eerste twee weken ben ik wel (herinner ik me nu haha, want je vergeet het snel ;) ) redelijk moe geweest, maar dat kwam ook vooral door het slapen op de rug en daar weer aan wennen...

Het is een hele uitzoekerij he, lees veel hier en je wordt heel veel wijzer! Het helpt je misschien ook in je keuze!

En je werkt in de zorg? poli(kliniek?) Arts( in opleiding)? Verpleegkundige? Je hoeft het niet te vertellen, maar aangezien je er zelf over begon :D

xx

sja die narcose, die valt bij iedereen anders haha.

Ik heb niet zo zeer veel last van moeheid, maar die concentratie!!! Ok, heb wel twee narcoses gehad, binnen 3 maanden, dus dat zal ook mee spelen.....

De eerste twee weken ben ik wel (herinner ik me nu haha, want je vergeet het snel ;) ) redelijk moe geweest, maar dat kwam ook vooral door het slapen op de rug en daar weer aan wennen...

Het is een hele uitzoekerij he, lees veel hier en je wordt heel veel wijzer! Het helpt je misschien ook in je keuze!

En je werkt in de zorg? poli(kliniek?) Arts( in opleiding)? Verpleegkundige? Je hoeft het niet te vertellen, maar aangezien je er zelf over begon :D

xx

Ja ik ben verpleegkundige zowel op de poli als op de verpleegafdeling.Ik denk dat er niet veel verpleegkundigen zijn die dit doen haha. Bij mijn werk kan ik dit niet melden. Ze zien me al aankomen jongens ik heb gelijk een paar nieuwe borsten gedaan, dan krijg ik gelijk alle gevaren etc te horen en je bent net ziek geweest ....Ze hebben misschien wel gelijk. Ben hier al zo lang mee bezig en het geld gespaard dus nu nog het juiste tijdstip en hopen op een goed herstel,dat is belangerijk. Ik hoop voor je dat je snel opknapt veel vitamines. Gr
Link naar reactie
Delen op andere sites

hey, ik zelf ben misschien wat naïef op dat vlak, maar ik heb niet her en der op consult geweest.

ik had een eerste BV, maar dat waren PIP's

ik ging dus na al die hetze op consult en zou me goed informeren.

de arts gaf me een heel goed gevoel, en dat is ook heel belangrijk.

hij gaf heel veel info op alle consulten vooraf.

elke arts werkt met ander implantaten, voor of achter ... ik denk dat het belangrijk is dat je je goed voelt bij en gelooft in een arts ..

ik zelf had geen eigen borst.

mijn eerst BV was achter de spier .... niet mooi, (bij Body en Face in Maldegem, opgedoekt ondertussen)

mijn wissel is nu voor de spier, anatomisch. heeeeeeeeeeeeeel mooi, maar voelt wel hard. jammer, en heb nog steeds niet veel gevoel in mijn tepel. (maar heeft misschien te maken met de wissel, en moet nog herstellen? )

maar het resultaat is wondermooi !

gr

smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ben verpleegkundige zowel op de poli als op de verpleegafdeling.Ik denk dat er niet veel verpleegkundigen zijn die dit doen haha. Bij mijn werk kan ik dit niet melden. Ze zien me al aankomen jongens ik heb gelijk een paar nieuwe borsten gedaan, dan krijg ik gelijk alle gevaren etc te horen en je bent net ziek geweest ....Ze hebben misschien wel gelijk. Ben hier al zo lang mee bezig en het geld gespaard dus nu nog het juiste tijdstip en hopen op een goed herstel,dat is belangerijk. Ik hoop voor je dat je snel opknapt veel vitamines. Gr

Ik ben ook verpleegkundige haha, vandaar dat het me opviel.

Vooroordelen zijn er altijd! Ook heupimplantaten zijn niet honder procent veilig, dus ja... Ach. Laten we ons niet gek laten maken door anderen en lekker ons eigen leven leven he ;)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mag adviseren zou ik ze half achter de spier nemen (dual plane)

Ik heb ze zelf namelijk op de spier en zijn na 6 weken weer gaan hangen (heb ook een lift gehad) Ik heb het gevoel alsof ze los in mn borsten hangen, niet fijn.

Gr Risje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook verpleegkundige haha, vandaar dat het me opviel.

Vooroordelen zijn er altijd! Ook heupimplantaten zijn niet honder procent veilig, dus ja... Ach. Laten we ons niet gek laten maken door anderen en lekker ons eigen leven leven he ;)

En ja hoor, ik neem braaf mijn vitamientjes :D

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zag naderhand trouwens dat je in je voorstel-gedeelte al had vermeld dat je vpk bent... sorry, niet goed gelezen...

Ik heb geen vrij hoeven nemen hihi, werk niet op het moment. Het is financieel niet nodig dat ik me zo uitsloof haha ;)

Voor het huishouden heb ik vrij gekregen van mijn man :)

Ik geloof dat het juridisch zo in elkaar zit: hoorde ik een paar dagen geleden van iemand hier op het forum die juriste is....

De dag van de operatie moet je verlof nemen. Daarna zou je je in principe ziek kunnen melden, omdat je arbeidsongeschikt bent.... Maarja, dat is wel erg grof ten opzichte van de werkgever.

Het beste zou zijn, zei zij ook.... Om fifty fifty te doen. Je neemt de helft verlof en de andere helft in de ziektewet... Dit zou je moeten bespreken met je baas, of dat mogelijk is. Je bent de eerste vier weken als vpk niet in staat om men mensen te slepen, dus officieel arbeidsongeschikt.... Ik weet niet hoe risicovol jouw poli is.. Of je wel eens mensen moet opvangen of ondersteunen, dat zou al niet kunnen namelijk de eerste twee weken.

Misschien moet je gewoon zo afspreken. Je neemt twee weken verlof, begint daarna met administratief werk, tenzij je herstel zo verloopt dat het dan niet lukt. Afspreken dat je je dan ziek kunt melden, dat je die vrijheid hebt?

Ik weet het verder ook niet, maar je kunt het allicht bespreekbaar maken :)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog niet volledig beter gemeld. Dus mijn wergever gaat dat niet goed vinden. Ik wilde vorig jaar al graag voor BV maar knapte niet goed op na een virusinfectie aan mijn evenwicht en pfeiffer.Dus ben al lange tijd ziek geweest en met moeite mijn werk kunnen opbouwen de poli is goed te doen, maar op de afdeling wordt het alleen maar zwaarder en moet ik tillen in nood.Dan betekent het dat je als verpleegkundige dus eigenlijk het beste wat langer vrij kunt nemen 4 weken. Dan zou het verstandiger zijn om 7 augustus nog niet onder het mes te gaan Jammer!!( mijn man is dan beschikbaar 2 weken) Maar het wat beter te plannen.De PC vertelde dat twee weken echt voldoende is. Ik ga kijken of ik nog van wat diensten af kan.Als ik niet ziek had geweest had ik ws gekozen om me ziek te melden bij nood. Wat lekker voor je om de tijd te kunnen nemen om te herstellen. Dat is toch heerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag besloten om 7 augustus niet onder het mes te gaan. Wel balen hoor Maar het tillen zit me niet lekker.

Ik zou volgens de chirurg na twee weken wel aan het werk kunnen,maar als ik alle verhalen lees en jullie adviezen lees is dat als pleeg niet haalbaar om 6 weken niet of nauwelijks te tillen.

Ik heb wel gemeld dat ze dit bij de Bergmankliniek zorgvuldiger moeten benoemen ze waren nogal makkelijk ?

Nu ga ik tijd nemen om ook een andere kliniek te bezoeken.

Lieve groet Rozemarijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

Dat is een moedig besluit van je en zeker des te heftiger...

Het advies wat betreft het tillen is overal hetzelfde ivm het inkapselen en het herstel.

Dat maakt de keuze dan uberhaupt moeilijk denk ik...

Veel dames zeggen dat je tot de 10 kilo mag tillen. (Corrigeer me als ik fout ben) maar dat hangt er ook nog eens vanaf of je wel genoeg spierkracht hebt qua gevoel. Zoals ik het ervaren heb, komt dat met de tijd weer terug. Dat voel je zelf het beste aan.

Wil je iig veel sterkte wensen want dit besluit is niet zomaar iets. Moet misschien best emotioneel zijn?

Groetjes Wendy

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Mandje

Idd een moedig besluit, en heel verstandig. Het is zeker erg jammer dat het nu niet kan, maar je doet het wel voor je gezondheid he :)

ALs je straks wat langer verlof kunt nemen, laten we zeggen, 4 weken, dan kan alles veel beter herstellen en hoef je niet bang te zijn dat je iets forceert.

Hoop dat je in de tussentijd misschien toch nog wat blijft forummen en dat je nog wat aan de verhalen hier hebt, zodat je tzt precies weet waar je op consultatie wilt gaan :) En waar je voor je nieuwe boobies gaat.

Heel veel succes in de tussentijd!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg balen, maar aan de andere kant .... misschien wel beter :35:

Bij twijfel, niet oversteken zeggen ze hè!

Goed dat je naar je gevoel luistert en er de tijd voor neemt om eens uitgebreid verder te kijken.

(ps; ik heb je topics samengevoegd, dan staat je verhaaltje van vandaag weer bij de rest van je story)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

Dat is een moedig besluit van je en zeker des te heftiger...

Het advies wat betreft het tillen is overal hetzelfde ivm het inkapselen en het herstel.

Dat maakt de keuze dan uberhaupt moeilijk denk ik...

Veel dames zeggen dat je tot de 10 kilo mag tillen. (Corrigeer me als ik fout ben) maar dat hangt er ook nog eens vanaf of je wel genoeg spierkracht hebt qua gevoel. Zoals ik het ervaren heb, komt dat met de tijd weer terug. Dat voel je zelf het beste aan.

Wil je iig veel sterkte wensen want dit besluit is niet zomaar iets. Moet misschien best emotioneel zijn?

Groetjes Wendy

Hai,

Dat is een moedig besluit van je en zeker des te heftiger...

Het advies wat betreft het tillen is overal hetzelfde ivm het inkapselen en het herstel.

Dat maakt de keuze dan uberhaupt moeilijk denk ik...

Veel dames zeggen dat je tot de 10 kilo mag tillen. (Corrigeer me als ik fout ben) maar dat hangt er ook nog eens vanaf of je wel genoeg spierkracht hebt qua gevoel. Zoals ik het ervaren heb, komt dat met de tijd weer terug. Dat voel je zelf het beste aan.

Wil je iig veel sterkte wensen want dit besluit is niet zomaar iets. Moet misschien best emotioneel zijn?

Groetjes Wendy

Ja is best emotioneel.Ben daar ook een soort misselijk van.Dan merk je hoe ver je bent met je beslissing, maar goed ik blijf op het forum. en bedankt voor de lieve reacties.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

Hallo Allemaal

Ik ben even niet actief geweest op het forum.

Ik zou 29 augustus voor een borstvergroting gaan maar heb dit afgezegt omdat ik maar 2 weken vrij kon krijgen.

Nu heb ik alles goed kunnen regelen ik heb een datum 9 sept dit is erg ver weg maar ik ben verpleegkundige en heb nu kunnen regelen dat ik 5 weken niet zwaar hoef te tillen yes!!

Nou heeft mijn zus artikelen gemailt dat de monoblock prothese die Dr Visser in Venlo plaatst ws veiliger zijn.

Ook heb ik rapporten van de volksgezondheid gelezen dat nog steeds niet aantoonbaar is dat siliconenprothesen gevaarlijk zijn voor de gezondheid.Hebben jullie keuze gehad uit verschillende prothese,s. Ik ga naar de Velthuijs kliniek en zij gebruiken Natrelle. Als ik de onderzoeken lees zijn de Mentor protheses iets veiliger, worden minder snel vervangen.Maar verder krijg je geen keuze, maar wordt er gewoon een prothese geadviseerd. Ik krijg toch anatomisch omdat mijn borst en torso smal is dual plane.Het aantal cc 280 maar ik ga nog een keer passen omdat het iets te klein voelt.Hebben jullie nog adviezen over monoblock prothese ?? Volgens Dr Visser is bij een wissel van siliconeprothesen de pocket waar de prothese in je lichaam zit kleveriger dan de monoblockprothese de pocket ziet er beter uit??

Sorry weer een aardig zwam verhaal Verder heb ik een goed gevoel bij Dr Mooijenzaal Velthuis kliniek.

Groeten Mandje

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo mandje,

wat leuk dat je al een datum hebt, ik ga zelf 8 april naar velthuis

ik wordt ook geopereerd door dokter moojen-zaal, super aardige pc en heel goed gevoel bij

ze werken inderdaad nu met natrelle, dit zijn wel goede kwaliteit silicone protheses.

start jij strats ook met het herstelprogramma, of ben je nu toch niet zeker of je voor velthuis kiest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Ja ik start ook met het herstelprogramma. Ja ik wil wel voor Velthuis gaan dit is dicht bij en ik vind het prettig om een herstelprogramma te doen.Je weet nooit hoe het de jaren na de implantatie gaat ik ga er vanuit dat ik na 10 jaar weer moet ook al geeft Natrelle langere garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

natrelle heeft garantie, maar ze kunnen nooit zeggen of hij iid levenslang mee gaat.

ik ga er iig niet van uit, maar ik heb iig een erg goed gevoel bij de kliniek en bij het merk natrelle

ik ga trouwens voor de soft touch variant, maar begreep dat dokter moojen deze altijd gebruikt sinds ze met natrelle werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kopt de soft one.Ze heeft mij verteld dat de prothesen wel iets zweten maar minimaal.Het kan in hele lichte vorm in het bloed komen.We moeten maar zien maar ik ben iemand die alles uitzoekt. Je moet weten wat je doet. Het lastige van protheses is dat de fabrikant ook veel bepaald.Jij hebt dus ook niet van Monoblock prothesen gehoord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.