Ga naar inhoud

Happymom : 18 juli 2016 : Dr. van der Weij : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Hallo forumers!

Zoals de titel al zegt ben ik nieuw hier.

Ben moeder van 2 kids en dat heeft z'n sporen wel achter gelaten om het zo maar even te zeggen.

Ben er ondertussen wel over uit dat er iets moet gebeuren, zou graag een borstlift willen, maar ben er toch best wel bang/huiverig voor.

Ik weet niet of ik hier in t voorstelrondje al m'n vragen op jullie af kan vuren of dat ik daar een ander topic voor moet openen. Dus ik kijk,lees en zoek hier ff mee naa gerichte informatie.

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 62
  • Created
  • Laatste Reactie
  • 2 weeks later...

Goeiemorgen forumers!

Na een aantal ervaringen/ verhalen van anderen opgezocht te hebben, ben ik ergens wel lichtelijk gerustgesteld (echt heel veel vrouwen hebben iets laten doen/ gaan iets laten doen)

Maar zit toch nog met een aantal vragen.

Hoe lang na n bevalling 'mag' je voor n borstlift gaan? Ivm het ontzwangeren van je lijf

Wat doe je in de tussentijd? Want echt geen enkele bh zit nu lekker!

Hoe voelt een borstlift na n tijdje? Gewoon alsof t weer je eigen borsten zijn? Of altijd een soort 'strakgetrokken?

Het liefst wil ik alleen een borstlift, maar denk dat n arts mij toch n borstlift met vergroting aanraadt omdat ik anders niets over houd. Daar ben ik het meest 'bang' voor.

Hoe voelt het daarna?! Voelt het natuurlijk of blijf je 'ballen' voelen?

Wat is t verschil tussen voor of achter de spier?

Klopt het dat je ze om de zoveel jaar móet vervangen? ( ben nu 30, kunnen ze echt 50 jaar blijven zitten?!)

Ik lees vrij weinig verhalen over vrouwen met kleine borsten die alleen een lift willen, de meeste nemen er ook n vergroting bij. Ben ik dan zo'n uitzondering? Of zijn jullie door de pc geadviseerd om er n vergroting bij te doen voor n mooier resultaat?

Pff heb nog meer vragen, maar deze kwamen nu ff zo snel bij me op. Zie toch erg tegen n operatie/ het idee van n operatie en het herstel op, maar er moet wl wat gebeuren want ik ga niet m'n leven lang m'n borsten vasthouden onder de douche om m'n benen normaal te kunnen scheren zonder 'hangers'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Happymom,

Welkom om de forum!

Ik weet niks over een borstlift maar de andere vragen kan ik mssn wel voor je beantwoorden.

Normaliter duurt het ontzwangeren een jaar maar ik had ergens hier om de forum gelezen dat je een bv na 6maanden ong mag doen, dus dan mssn ook wel een borstlift?

Aan het begin voelt en ziet het eruit als ballen maar zal ook langzaamaan veranderen in zachtheid. De borsten zullen ook gaan dalen.

Voor de spier is dat de prothese voor je borstspier wordt geplaatst (niks wordt gesneden behalven bij je borstplooi) Dit kan enkel wanneer je genoeg weefsel hebt, maar ook of je huid goed is (ivm de randjes van de prothese)

Bij dual plane plaatsen ze de prothese half achter de spier en half voor de spier. Er wordt dan een sneetje gemaakt in je borstspier. Dit is voor vrouwen met weinig weefsel en dunne huid.

Anatomische prothese is wel mogelijk om voor de spier te plaatsen bij weinig weefsel en een dunne huid.

De protheses dienen vervangen te worden ong na 10-12 jaar. Hangt ook af wat voor prothese je hebt (hydrogel of silliconen)

Dit is ong wat ik kan beantwoorden. Voor de rest van je vragen kan BB jou mssn mee helpen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Ik heb ook een lift laten doen, maar een iets ander verhaal omdat ik heel veel ben afgevallen. Ik had dus eerder een grotere cup, en had na t afvallen hele lege vellen over, geen vet/klierweefsel meer. Ik wilde graag weer fiere borsten en ik wilde zelf heel graag ook weer gevuld, dus zonder prothese zou niet gaan (ik zou een a-cup overhouden ofzo). Ik heb achter de spier gehad (vanwege weinig weefsel), als je benieuwd bent naar foto's (ook van langere tijd nadien, het is nu al 3 jaar geleden) kan je die gewoon in de galerij bekijken.

Succes met je beslissing,

Íngrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me eigenlijk volledig aan bij de vorige twee spreeksters :)

Het enige dat ik wil aanvullen is dat 10-12 jaar redelijk krap genomen is :)

De meesten kunnen zeker 10 jaar met hun prothesen vooruit, maar 20 jaar is tegenwoordig ook geen uitzondering meer. Gewoon na 15 jaar eens laten controleren als je er geen last van hebt en dan zie je dan wel verder :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

Hallo dames,

Ik zit al n tijdje op dit forum enorm aan te hikken tegen n borstlift ( het moet gebeuren,maar twijfel over van alles en maak mezelf hele dagen gek erover)

Het liefst wil ik alleen een lift en dus geen protheses erin, maar ik heb van mezelf al niet zoveel.

Ik vraag me dus af waar je 'beter' af bent? In n privékliniek met artsen die denk ik toch meer gewend zijn. Aan het werken met protheses? OF in een ziekenhuis waar ze misschien meer te maken hebben met borstreconstructies (en in feite is dat vergelijkbaar met een lift toch?, die borst word dan toch ook hoger gereconstrueerd op je lijf?)

Ik vind trouwens weinig vrouwen hier die alleen een lift hebben ondergaan (of kijk ik verkeerd?!) wat is jullie ervaring? Gaat er bij n kleine. Cupmaat echt heel veel huid weg met een lift? Of valt het wel mee?
( ik ben niet bang voor littekens, maar wil wel dat het kleine beetje tiet wat ik heb niet nog meer krimpt )

Ik hoop op veel ervaringen van lotgenoten hier! (Misschien durf ik dan eindelijk een keer een beslissing te maken!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Happymom!

Ik heb zelf geen lift gehad,maar heb even je titel aangepast zodat je misschien snel wat reacties gaat krijgen!

Waarschijnlijk krijg je geadviseerd om toch protheses te nemen,omdat dit waarschijnlijk mooier zal ogen dan zonder..

er zijn er best veel die het al ondergaan hebben,maar reacties zullen vanzelf komen :)

Zelf ben ik meer een voorstander van een prive kliniek ,omdat je daar toch denk ik op een andere manier geholpen word,t is wat huiselijker zeg maar.

Heel veel lees plr hier iig.

gr Vlinder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi happymom,

Ik heb zelf een borstvergroting laten doen in een ziekenhuis, dus ik weet niet hoe het is om een borstverkleining te laten doen. Je kan een afspraak maken bij een privékliniek en in een ziekenhuis. Dan kan je daarna zelf beslissen waar jij je het best bij voelt.

Succes met je keuzes;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames,

Bedankt voor jullie snelle reacties. Ja eigenlijk moet ik gewoon eens n paar keer op consult gaan bij verschillende klinieken en of ziekenhuizen zodat ik zelf kan kijken waar ik me fijner voel ja. T is toch maatwerk natuurlijk, dus zal voor iedereen verschillen.

Zit nu echt in zo'n enorme twijfel/angst fase (omdat ik protheses echt eng vind en dat eigenlijk echt niet wil/durf) maar moet gewoon eens n paar keer op gesprek. Dan kan ik altijd nog beslissen wat ik wel en niet doe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alleen een borstlift gehad en had ook niet heel veel, had een 70 c en volgens mij is daar weinig vanaf gegaan! Ik ben 24 februari geopereerd door dr van der Weij van het boerhaave. Je kan mijn foto's bekijken.

Ik denk dat een prive kliniek iets persoonlijker en kleinschaliger is. Maar ik kan het niet vergelijken! Zou inderdaad gewoon wat consults plannen :) Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Happymom,

Ik heb een borstverkleining ondergaan. Op zich vrij vergelijkbaar met een borstlift (zonder protheses dan :6:). Ik zou je ook aanraden zowel bij een privé-kliniek als in een ziekenhuis langs te gaan. Dan kan je vergelijken. Ikzelf ben meteen naar een ziekenhuis gegaan en heb nergens anders nog een consult gehad. Ik beklaag het mij toch wel een beetje omdat ik heel veel ereloon en afzonderlijke ziekenhuiskosten heb betaald (terwijl er een vaste prijs was afgesproken met de chirurg maar blijkbaar dekte die nog niet eens de helft van alle kosten :(). Dus lekker gaan “shoppen” zou ik zo zeggen!

Groetjes,

Kat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik heb alleen een borstlift gehad en had ook niet heel veel, had een 70 c en volgens mij is daar weinig vanaf gegaan! Ik ben 24 februari geopereerd door dr van der Weij van het boerhaave. Je kan mijn foto's bekijken.

Ik denk dat een prive kliniek iets persoonlijker en kleinschaliger is. Maar ik kan het niet vergelijken! Zou inderdaad gewoon wat consults plannen :) Succes!

Hoi Nice Day

blij jouw verhaal te lezen! Ik ben ook bang dat na borstlift er te weinig overblijft, maar als ik het goed begrijp ben jij dus blij dat je geen protheses hebt genomen? Je foto's geven een goed beeld, dank je wel. Littekens zien er wel heftig uit in het begin maar het ziet er steeds mooier uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Goedenavond iedereen die dit leest,

 

even een blast from The past! 

eindelijk heb ik het lef gehad om een consult afspraak te maken! ( ja dat vind ik al heel wat 1,5 jaar na dato! Hihi)

ik vind t alsnog doodeng, maar kijk er ook toch wel n soort van erg naar uit. ( lekker dubbel allemaal)

ik ga volgende maand info opdoen bij dr. Van der weij in de Boerhaave kliniek.

zie ook dat het forum is vernieuwd?, ben al m'n vriendjes van vroeger even kwijt. En m'n profielfoto, maar dat komt vast wel goed...

eerst even focussen op m'n consult 

 

 

Groetjes!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hallo iedereen die dit leest,

 

gisteravond mijn consult gehad bij Dr. Van der weij.

het was een heel helder en duidelijk gesprek en dat hij alles opmeet voelt ook heel kundig, zo leer je nog eens wat over je eigen borsten. (ze zijn wel symmetrisch, maar wel gezakt :P.)

na het consult toch weer aan het twijfelen geslagen.

ik wil heel graag een lift ( en dit raadde van der weij me ook aan) om van dat vervelende hang gevoel af te zijn. En hoe hij uitlegde hoe het dan zou worden, voelde dat als een verademing ( dan zouden ze eindelijk zitten waar ze horen te zitten) 

Eenmaal thuis sloeg de twijfel weer toe. Want worden borsten bij een borstlift niet altijd een beetje kleiner? ( je haalt immers toch wat huid weg)  nu heb ik zelf al niet zo veel, maar was gewoon altijd tevreden met mijn 75 b 

het hoeft van mij ook niet groter, maar ook zeker niet kleiner!

nu ik dan besloten heb om eindelijk wat aan m'n probleem te doen en er veel geld voor ga betalen wil ik ook wel dat het goed en naar tevredenheid is. ( en geen zin om 2x onder het mes te moeten) 

mijn vraag aan alle borstlift ( zonder prothese) dames is dan ook eigenlijk: zijn jouw borsten hetzelfde gebleven qua maat? ( alleen weer wat hoger/op de juiste plek?) of heb je qua maat wat moeten inleveren?

en hoe lang ben je echt ff uit de running na de operatie? Ik zag zelf al spookbeelden van '6 weken plat en bijna niets kunnen doen' maar in de informatie brochure stond eigenlijk alleen 24 uur rust, 1 week niet deelnemen aan het verkeer en 6 weken lang een sport bh dragen. 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik heb gehoord dat bij een borstlift wel huid weggenomen wordt maar natuurlijk geen weefsel! Dus kleiner qua maat denk ik niet zozeer, juist beter passend lijkt me eerder. Het volume veranderd toch niet? Alleen de vorm.....

spannend.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Wihooooo!  Ik heb eindelijk een datum! ( waar is die dansende banaan als je hem nodig hebt?! :D:lol:

ik dans nu zelf maar n rondje door de kamer!

Maandag 18 juli 2016 tijdstip nog onbekend.

ooh ben helemaal blij.. Alle hulptroepen uit m'n omgeving staan stand-by en on board. Dus het aftellen kan beginnen.. ( duurt alleen nog wel heel lang) maar i totally did it deze keer! 

@best_boobie pas jij de titel aan? Of voeg je topics samen of kan/moet ik dat doen of moet ik n nieuw topic aanmaken? Of work jij je magic hier even op los? Ooooh ben even helemaal lyrisch dat ik gewoon een datum heb! Trots op mezelf :rolleyes:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag dat je me ook getagd had, alleen was het taggen niet helemaal goed gegaan.. Mijn naam is niet blauw, dus kreeg ik er geen melding van.. Maar gefeliciteerd met je datum!!!

Ik ga je titel aanpassen en je verhuizen naar de operatieverslagen van borstlifting! 
Dan kun je dit topic blijven gebruiken en kun je hier alles verder bij elkaar zetten :)

Ik kijk nog even naar dat andere topic van je, of ik dat apart laat staan, of toevoeg hier.

Heel veel succes en plezier met aftellen!!!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, onze berichten kruisen elkaar net :D, maar het komt helemaal goed jou kennende ;)

zo grappig, nu er nog meer mensen ( in dit geval jij dus @best_boobie) reageren hier, word het nog allemaal even echter. Ben heel benieuwd ( en dit is gewoon even n positievere benaming voor: eigenlijk freak ik de pan uit en vind ik het doodeng! :lol:) naar de operatie en het herstel er van.

ik hoop dat ik met m'n verhalen nog wat kan betekenen voor andere borstlift (zonder prothese) dames

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, nu ging het taggen wel goed :45:

Yep, het wordt steeds echter, en van der Weij is echt goed in liften hoor!! Heb daar zo een mooie resultaten van gezien :)
Dus niet freaken, verheugen!!!

En zeker is het fijn als je iemand anders van info wilt voorzien.. Er zijn altijd meiden op zoek naar info, dus fijn dat jouw verhaal er ook bij komt :35:

xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeys happymom

Ik ga 5 april onder het mes bij dr van der weij. Ook voor borstlift en tevens worden mijn tepelhoven verkleind. Ik ga ook voor lift zonder prothese ben blij met wat ik heb alleen niet de plaats. En net zoals jou zweet ik al peentjes. Heb een hele waslijst met dingen die ik moet doen en halen voordat ik geopereerd word. Maar wordt nu al para als ik er aan denk. Dus lees samen met je mee naar ervaringen    van andere die al zijn geholpen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.