Ga naar inhoud

Garda : 3 oktober 2013 : Dr. Koopmann : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

  • Reacties 69
  • Created
  • Laatste Reactie

Ik weet niet welk merk het wordt. Maandag spreek ik de beautycoach weer en dan zal ik het vragen.

De afspraak met de anesthesist was geen succes. Ik blijk een veel te hoge bloeddruk te hebben. Moest gelijk door naar de huisarts. Het was 176/105 :(

Ik zit nu in de wachtkamer van de huisarts. Ik hoop maar dat het op tijd onder controle is. Het moet 1 week voor de operatie acceptabel zijn. Ik zou wel heeeeeeeeeel verdrietig zijn als het niet door gaat :(

Ik hoop dat het komt omdat ik weinig heb geslapen de afgelopen dagen. Eerst een paar dagen slecht geslapen omdat ik zo blij was dat ik eindelijk een datum had. Vanacht tot 02:00 bezig geweest met traktaties voor school voor m'n zoon en daarna moest ik het huis nog versieren. Stond om 02:30 nog ballonnen op te blazen :)

Ben benieuwd wat m'n bloeddruk straks is als de huisarts het meet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de huisarts was het ietsje lager maar nog steeds veel te hoog. Ik heb medicijnen gekregen. Waarschijnlijk moet ik die voor altijd blijven slikken aangezien er geen aanwijsbare oorzaak voor de te hoge bloeddruk is. De huisarts denkt dat het wel snel onder controle te krijgen is. Ik begin nu eerst een week met de laagste dosis. Volgende week weer meten en als het dan nog te hoog is gaat de dosis omhoog.

Wel naar spul hoor die pillen. Bijwerking is duizeligheid ivm schommelingen in de bloeddruk en dat is niet handig als je voor twee kleintjes moet zorgen.

Ik ben dus maar lekker vroeg naar bed gegaan. Lig nu lekker op bed Tv te kijken. M'n hoofd draait van de duizeligheid.

Ben vandaag ook langs de apotheek gegaan voor die recepten. Zijn die gaasjes echt nodig? Ik heb ze niet gehaald. Ik heb nog gaasjes in een iets andere maat in de kast liggen. Zonde om veel geld te betalen als ik iets soortgelijks heb. Hetzelfde voor de paracetamol. Ik heb wel de vitamine C en die druppels gehaald.

Leuk hoor allebei op dezelfde dag. Ook handig voor daarna om pijntjes en ervaringen te delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Ik heb vandaag alvast het huis gepoetst :)

Ik heb een yoga broek en een wijd vest klaar liggen om baar de kliniek te dragen.

Hoe doe ik dat eigenlijk in de auto met de gordel? Die kan zeker niet gewoon om?

Verder laat ik het maar op me af komen. Ik heb hier op het forum alle tips gelezen maar heb het gevoel dat ik helemaal niet goed ben voorbereid. Dat rare gevoel dat je iets bent vergeten. Ken je dat gevoel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gordel kan gewoon om, maar het zit echt niet lekker. Ik hield de gordel met mijn handen uit de buurt van mijn borsten. Zelf woon ik erg dichtbij waar ik geopereerd ben, dus daar was ik wel erg blij mee.

Dat gevoel van iets vergeten ken ik, maar het zal wel loslopen. Zoveel hoef je niet te doen van te voren. Als je je maar niet vergeet te melden op de afgesproken tijd/dag ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het komt al lekker dichtbij!!!

Ik heb ook zitten denken aan die gordel. Ik neem een klein kussentje mee die ik evt onder mijn borsten op mijn buik kan liggen. Misschien dat dat de druk van de gordel weg kan houden. Weet niet of het echt werkt daar kom ik snel genoeg achter hihi. Ik heb ook het gevoel dat ik wat vergeet, maar dat zal vast niet zo zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik had ook al gedacht de gordel met m'n handen weg te houden maar het is ruim een half uur rijden en ik had gelezen dat het ook niet prettig is kracht met je handen te zetten. Maar ik kan het altijd proberen :)

Goed idee van dat kussentje. Dat ga ik ook proberen.

Esmiralda gefeliciteerd !!! Ik las dat jij ze vandaag hebt gekregen. Welke maat en hoe geplaatst heb jij?

Zoooooo spannend nu al. Ik doe geen oog meer dicht :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben heel blij met het resultaat! Over een week mag ik eindelijk normale bh's gaan dragen. Ben zo blij als ik van die band af ben! En het is me 100% meegevallen na de operatie. De eerste dagen zijn wel echt vervelend, maar daarna gaat t snel beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Garda, on 30 Sept 2013 - 20:13, said:

Ja ik had ook al gedacht de gordel met m'n handen weg te houden maar het is ruim een half uur rijden en ik had gelezen dat het ook niet prettig is kracht met je handen te zetten. Maar ik kan het altijd proberen :)

Goed idee van dat kussentje. Dat ga ik ook proberen.

Esmiralda gefeliciteerd !!! Ik las dat jij ze vandaag hebt gekregen. Welke maat en hoe geplaatst heb jij?

Zoooooo spannend nu al. Ik doe geen oog meer dicht :)

Ja ik heb mij boobies!!! ik heb 535cc uhp gekregen voor de spier.

Wij moesten ruim 2,5 uur terug rijden. Ik heb mijn stoel wat achter over gedaan omdat dit lekkerder was. Hierdoor kwam de gordel wat hoger. Ik heb hem verder met mijn hand tussen de gordel gezeten en had gelukkig verder ook geen last van de gordel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dames,

Hier dan mijn verslag van de operatie gisteren.

Ik moest me om 13:00 melden en natuurlijk was ik te vroeg. Ik mocht om 12:45 al naar mijn kamer. Hele lieve mensen daar. Ik mocht me gelijk omkleden in zo'n charmant operatie jasje. Eerst kwam een verpleegkundige me een hoop vragen stellen en mijn bloeddruk meten. Dat was wel even spannend maar mijn bloeddruk was prima.

Daarna een bezoek van de anesthesist. En tot slot kwam dr koopmann de boel aftekenen. Daarna moest ik nog een half uurtje wachten en werd ik gehaald en mocht ik de OK in. Wat gaat dar daar heerlijk snel zeg. Liggen, infuus en weg was ik.

Ik werd wakker op mijn kamer. Dacht dat er een andere kamer zou zijn om wakker te worden maar die heb ik blijkbaar gemist. Ook wat tijd betreft ben ik volgens mij wel een uurtje kwijt geloof ik :)

Het eerste uur was veelbelovend. Weinig pijn. Dr koopman kwam nog even langs om te vertellen wat erin was gegaan en dat alles goed was gegaan. Daarna nog even een uurtje tv gekeken. Toen een bakkie thee met koekjes. Die smaakten prima :)

Toen moest ik plassen. Op de terugweg met grote spoed naar m'n bed want het zweet brak me uit. Gelijk aan de bloeddrukmeter. Dipje in de bloeddruk. Daarna aankleden. Hetzelfde verhaal. Misselijk duizelig en misselijk en koekjes en thee eruit gegooid.

Met spuugbakje en al de auto in gegaan en naar huis. Dat ging gelukkig lekker vlot. Binnen een half uur was ik thuis. Maar oei tijdens die rit heb ik veel aan de dames gedacht die lang moeten rijden van en naar de kliniek. Wat was ik blij dat het niet zo ver weg was (dat had m'n spuugbakje niet gered).

Vanacht een nogal vervelende nacht gehad. Veel pijn en moeite met ademen. Ook veel last van mijn rug omdat iedere beweging zeer deed. Nu zijn de pijnstillers beter ingewerkt en gaat het beter.

Ook natuurlijk kennis gemaakt met die dikke olifant die plaats heeft genomen op mijn borst. Iemand enig idee wanneer die weer vertrekt ?????

Vanochtend werd ik gebeld door de kliniek hoe het gaat. Ze vroeg of er zwelling is. Tja geen idee eerlijk gezegd ik heb ze nog niet uitgepakt :) ik durf nog niet. Ben zo bang dat

Ik die bh en band niet goed aan doe. Heb met mezelf afgesproken dat morgen te doen :)

En nu de stomste vraag van allemaal, hoe kan ik zie. Of er zwelling is? Geen idee wat borst is en wat zwelling???? Ik heb nooit borsten gehad dus geen idee????

Sorry voor type foutjes. Ik schrijf dit op mijn telefoon :)

Groetjes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid,

Super verslag en nog geschreven via je telefoon!

Wat vervelend dat alles bij je er uit kwam. Ik had tijdens het auto rijden daar gelukkig geen last van. Mijn eerste nacht was ook het meest vervelend, maar echt het wordt met de dag beter! Probeer een kussen onder de benen/knieen te doen tijdens het slapen. Dat heeft mij echt geholpen tegen de rugpijn met slapen. Doe lekker rustig aan en laat je verwennen. Belangrijk om goed te herstellen!

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Char82, hoe lang heb jij die band gedragen?

Ik draag m nog steeds! As dinsdag zijn er 4 weken voorbij en dan mag ie af.

Hoe gaat t nu met je? De eerste 4 dagen/nachten zijn echt heel vervelend, maar daarna wordt t echt beter! Ben je blij met het resultaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste nacht was inderdaad het meest vervelende. De tweede ietsje beter. Ik vind het wel moeilijk om een prettige houding te vinden. Als ik lekker op bed tv lig te kijken (ik heb een verstelbaar bed) dan ben ik wat borsten betreft helemaal pijn vrij (wel met pijnstillers). Maar voor m'n rug zit ik liever op de bank maar als ik dus meer rechtop ga dan voel ik die druk op m'n borst. Alsof er iemand op gaat zitten.

Ik heb ze nog steeds niet gezien. Wel in de kliniek heel even voor het aantrekken van de bh maar toen was ik zo misselijk dat ik niet goed heb gekeken :)

Nu durf ik nog niet zo goed de bh uit te doen. Ben bang hem dat ik de bh en band niet goed meer aan krijg. Ik ga het vandaag wel doen want ik moet wel douchen nu :)

In de bh lijken ze in ieder geval groot genoeg :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hallo Dames,

Ik maak me een beetje zorgen. Afgelopen donderdag was ik 6 weken po. Met mijn rechter borst gaat het prima. Die is goed gezakt, doet geen pijn meer, op die kant kan ik op mijn zij liggen en die borst is al stukken zachter geworden. Mijn linker borst was vanaf dag 1 al een stuk groter door de zwelling. Deze borst is maar heel weinig gezakt en is een stuk boller aan de bovenkant. Het heeft ook vijf volle weken geduurd voordat de zwelling in deze borst minder werd. Deze borst doet nu nog steeds regelmatig pijn.

Ik lees op veel plekken dat ze op hun plek zitten met 6 weken. Ik zou graag willen weten of er dames zijn waarbij ze na 6 weken nog (verder) gedaald zijn? Of moet ik me zorgen maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.