Ga naar inhoud

partner verlof??


steffie32

Aanbevolen berichten

haai,

mss stomme vraag dat ik hiermee al bezig ben want heb nog niet eens een operatiedatum maar ik zou graag een borstvergroting willen uitvoeren ergens in oktober, ik ben dan nl 3 weken vrij van het werk, dus ideaal! maaaaaar...ik heb 2 kids van 2 en 5 en zie me dus niet alles alleen te doen thuis als mijn ventje werken is (werkt in ploegen dus avond, vroeg of nacht-shift)..ik vroeg me af hoe het in Belgie geregeld is op gebied van verlof voor zulke dingen...

Ik ben zelf werkzaam in nederland maar mijn partner werkt in Belgie en ik weet niet of er mogelijkheden zijn op gebied van verlof dat hij zou kunnen aanvragen om mij bij te staan. Hij heeft ook geen vakantiedagen meer over...

Iemand die hiervan op de hoogte is? Oja, hij is arbeider in een fabriek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi steffie,

Is hij lid van een bond? Want dan zou je het bij jou/zijn bond kunnen navragen of dit wettelijk geregeld is en of er wat mogelijk is.

Mijn man had de eerste 2,5 week vrij na mijn operatie. Hij werkt ook onregelmatig en daarom is mijn zoon van bijna 1 als hij werkt bij mijn ouders of schoonouders. Je mag natuurlijk absoluut niet tillen de eerste 4 a 6 weken. En je jongste zou je zeker nog wel regelmatig moeten tillen denk ik zo? Het is lastig qua organisatie... Heb je mensen in je omgeving die je kunnen helpen?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn man heeft gewoon verlof aangevraagd en gekregen ,moest alleen wel even 2 nachtdiensten draaien de 2de en derde dag (heel handig: NOT)..en het is zeker geen stomme vraag hoor!

maar ik denk dat het gewoon geregeld kan worden ,mits hij het wel op tijd aanvraagd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het niet anders kan kan hij onbetaals verlof aanvragen.ik heb trouwens ook een zoon van 6 maandwn die meer dan 10 kg is maar van mijn pc mag ik hem na 14 dagen na opeeatie tillen en vanaf 4de dag met auto naar mijn werk terug gaan.

dat allemaal omdat mijn proth. Zal voor de spier geplaats zal worden anders je hebt langer tijd nodig bleekbaar voor de geneizing.

Veel suc6in

Link naar reactie
Delen op andere sites

merci voor de reakties meiden!

we zullen eens moeten informeren bij de vakbond waar hij bij zit en hij eens bij zijnen baas dan denk ik...

datum zou, als het goed is, over 14 dagen kunnen vaststaan (en hopelijk dan operatie eind oktober omdat ik dan zelf wel vrij ben) dus hopelijk op tijd genoeg....

ik denk dat ik wel dual plane laat plaatsen (ronde prothese voor de spier is geen optie voor mij)

en dan wat betreft hulp in de omgeving...ik kan wel de week van de schoolvakantie (herfstvakantie) bij mijn ma logeren met de kindjes, daarna zie ik geen mogelijkheden omdat mijn moeder, schoonmoeder moeten werken, mijn schoonvader slechte band mee, vriendinnen en schoonzusjes enz werken allemaal dus zal mijn ventje toch een efforke moeten doen vrees ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

Ik woon ook in België en heb zelf 3 en een halve week verlof genomen. Mijn man heeft anderhalve week verlof genomen. In België schrijft de chirurg geen ziektebriefje, ook niet voor de partner. Is spijtig dat je hier verlof voor moet nemen, maar zou het zeker doen, ben nu 9 dagen po, maar ben blij dat ik nog 2 weken thuis kan zitten.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.