Ga naar inhoud

Vj1708 : 31 juli 2013 : Dr. van Zele : Beaucare : Machelen


Aanbevolen berichten

Hallo, 8 jaar geleden (was toen 21 jaar) heb ik mijn eerste bv ondergaan (Dr Wilikens, 310cc anatomisch, cohesieve gel, voor borstspier). Altijd zeer tevreden over het resultaat geweest, maar nu na 2 zwangerschappen zijn mijn borsten toch wat gaan hangen.

Ik ben op consult geweest bij Beaucare in Machelen voor een 2e bv met grotere en ronde implantaten, maar de pc twijfelde of er mss een borstlift nodig is voor het beste reslutaat (anders zouden mijn tepels mss wat laag uitvallen), maar dit zie ik absoluut niet zitten. Zo erg is het allemaal nog niet om zo'n littekens te krijgen.

Ik heb dus beslist om toch een 2e bv te ondergaan (grotere en ronde impl. wrsch 450cc) op 31/07, maar wat ik mij afvraag is of mijn borsten na 10, 15 of 20 jaar (met zwaardere prothesen) weer gaan hangen en ik dan weer een wissel zal moeten ondergaan met dan wrsch een borstlift?

Zijn hier al ervaringen met bv van 10 à 20 jaar geleden? Zijn jullie borsten verslapt of gebeurt dit enkel bij gewichtsschommelingen en zwangerschappen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op het forum!!!

Heb je een gesprek gehad met Vrambout of met de pc die je gaat opereren in Beaucare? Vrambout doet namelijk niet de operatie...

Als een lift goed uitgevoerd wordt, is die meestal wel blijvend en zo zwaar zijn je implantaten niet als je voor 450 cc kiest...

Uiteraard is het zo dat je huid als je ouder wordt wat meer kan gaan hangen, maar niet extreem. Het ergste heeft afvallen en bijkomen effect op de elasticiteit van je borsten.. Dus als je qua gewicht wat stabiel blijft, dan valt het allemaal reuze mee hoor.

Bij een zwangerschap kom je natuurlijk aardig wat bij en groeien je borsten, dus is het logisch dat je wat meer hang krijgt. Meestal is dit echter idd op te lossen met een grotere prothese, tenzij je tepels helemaal naar beneden wijzen....

Ik zie dat je al een datum gepland hebt. Gefeliciteerd :)

Zal je titel van het topic alvast aanpassen. Zie dat je al bij de operatieverslagen staat. Dan sta je meteen goed en kun je dit topic ook gebruiken na je operatie :)

Nog maar een paar dagen en dan ben je aan de beurt!!

Welke pc gaat je opereren? Dan zetten we dat nog even in je titel erbij :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey BB,

bedankt voor de info.

Ik heb een consult gehad met Vrambout èn de pc die het gaat uitvoeren, namelijk Van Zele. Vrambout wou de mening van Van Zele tijdens het consult.

Nu nog de maat beslissen voor de operatie, ben nog wat aan het twijfelen. 450 of 500cc? Hoop achteraf geen spijt te hebben dat ze wat klein uitvallen. Ik heb nu vooral onderaan volume en minder bovenaan, om het volume bovenaan te vullen kies ik dus voor ronde, maar hoeveel groter zou ik gaan?? Heb nu 80D (bovenaan niet altijd mooi gevuld) en zou een mooie volle E cup wel zien zitten, maar F vind ik wat groot, vind ik niet makkelijk BH's meer.

Welke cup heb jij met 450CC? Voor mijn eerste bv had ik een kleine B cup.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Oke!! Nou, handjeklap voor Vrambout dat hij de pc erbij heeft gehaald :) Dat heb ik nog nooit gelezen, maar wel fijn hoor!! Zo hoort het ook :)

Ik heb zelf 450 cc High profile van Mentor. En ben van een 75b naar een 75F gegaan hiermee.

Welk merk prothesen krijg jij en welk profile? Dan kan ik het wel eens voor je nakijken... als je wilt. Preciese maat kan ik niet aangeven, maar wel een richting als ik de juiste info heb :)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat hij voor Mc Ghan zal gaan welke ik nu heb, maar verder weet ik nog niets van profile... De pc ging de maat enzo nog bespreken voor de operatie omdat zij alle protheses op stock hebben.

Qua profile heb eigenlijk totaal geen idee, wat wordt hiermee juist bedoeld? De breedte van de prothese of de diepte (van opzij bekeken)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De diepte, dus het volume naar voren wordt met het profile bepaald. Hoe hoger het profile bij gelijk aantal cc, hoe meer projectie..

Echter, je kunt niet in elk profile evenveel cc krijgen, omdat de breedte steeds verschilt: Hoe hoger het profile, hoe smaller de prothese

De breedte van de prothese wordt bepaald aan de hand van de breedte van je eigen borst. Bij een wissel kan het soms idd moeilijk zijn om te zeggen: oke, dat gaat erin (zelfs bij en eerste bv soms, omdat het wel eens voorkomt dat er meer ruimte of juist minder ruimte blijkt te bestaan in de borst, dan gedacht, omdat er bijvoorbeeld meer of minder eigen weefsel is, dan zo op zicht te zien is)

Hoop dat dit het iets verduidelijkt :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.