Ga naar inhoud

Sje : 20 augustus 2013 : Dr. klepetko : Erasmus mc


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben 23 jaar en ik heb gisteren mijn intake gesprek gehad. Ik krijg 20 aug een bv in het erasmus mc door Dr Klepetko, het word een bv die word vastgemaakt aan mijn ribben om verzakking te voorkomen door te weining bindweefsel. Heeft er iemand toevalling ervaring met het erasmus mc en dokter Klepetko??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op het forum!!!

Ik zie dat je al een datum hebt!! Leuk!

Gefeliciteerd met je datum!

De zoekbalk heb je ondertussen gevonden? Er is idd niet heel veel bekend over Klepetko hier.

Ik zal je titel ff aanpassen en je verhuizen naar de operatieverslagen als je daar nog niet zou staan :) Dan kun je hie ook verder schrijven na je bv :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi Sje,

Gefeliciteerd met je datum... Mooie datum hoor, dan zijn mijn man en ik 1 jaar getrouwd ;)

Maarre, implantaten aan je ribbenkast vast maken? Hoe moet ik dat zien? Is dat gewoon onder de spier plaatsen of is dit een techniek die ik nog niet ken?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heyy,,

Dankje ! Wat leuk alvast gefeliciteerd!

Ik heb een bindweefsel aandoening waardoor mijn eerdere bv enorm ging zakken en niet op zijn plek bleef, dus de pc wilde deze keer ervoor zorgen dat het geen kant op kan. En omdat ik dus ook erg mager ben was het geen optie om het achter de spier te plaatsen.

Ze gaan nu protheses plaatsen met een stukje `varkenshuid` als interne bh zodat je de protheses niet ziet en voelt (ja ik weet het klinkt misschien een beetje eng of raar) maar word blijkbaar steeds meer gedaan.

En hoe ze het precies gaat vastmaken aan mijn ribben weet ik niet, ik weet alleen dat ze het zo gaat doen vanwege het niet meer kunnen schuiven van de protheses.

xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is spannend! Ik heb nog niet van die techniek gehoord. Ben wel benieuwd hoe dat in z'n werk gaat.. Krijg je dat nog te horen verder of wou je het niet weten?

Ben ook erg benieuwd hoe het resultaat dan zal zijn!

Hoe lang is je herstel daarna?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou er niet heel veel van alle details weten omdat ik nogal snel in paniek raak, en ik ben ook zeer benieuwd hoe het resultaat is. Hiervoor was het erg lelijk door alle uitzakkingen en omdat het ook voor de spier geplaatst was kon je alles voelen en rimpeling zien etc was erg lelijk.

Herstel zal ongeveer hetzelfde zijn als de andere bv, alleen met het vastmaken aan de ribben kan je botpijn hebben. Dus zal benieuwd zijn hoe het zal verlopen, moet wel 2 nachten blijven in het ziekenhuis.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak je maar geen zorgen, ze zullen geen lijntje om je ribbetjes gooien en er dan een knoopje in leggen ;)

Je hebt nog allemaal stevig weefsel over je ribben liggen, dat kan dienen als gebied waar de varkenshuid aan vastgemaakt wordt :)

Ik vind het trouwens een prachtige techniek!! Zo kunnen er veel meiden/vrouwen geholpen worden!! :35:

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Nou nu een week po zal ik mijn verslag eens gaan schrijven!

Moest me om half 8 melden op de afdeling in het Erasmus mc, daar aangekomen kreeg ik een leuk operatie `jurkje` wat ik moest aantrekken en een pilletje om te kalmeren. uurtje later werd ik dan naar boven gereden, daar infuus geprikt en gewacht tot ik ok in werd gereden.

Daar heeft dokter Klepetko nog wat tekeningen gemaakt en mocht ik gaan liggen. Heb verder niks meer meegekregen van het inslaap gebeuren gelukkig, ( misschien door dat pilletje)

Toen ik weer wakker werd op de verkoeverkamer moest ik natuurlijk gelijk voelen yesss ik heb weer borsten !! Had best wel een hoop pijn en heb heeeeele verhalen blijkbaar zitten vertellen alsof ik dronken was. Vanwege de pijn kreeg ik nog een pijstiller waardoor ik erg moe werd, en niet heb meegekregen dat ik weer terug naar de afdeling gebracht werd.

Toen ik daar weer wakker werd stond dokter Klepetko aan mijn bed om te vertellen hoe het gegaan was. Ja en ik voelde een golf van misselijkheid komen en ja hoor, bakje erbij en spugen maar Bleghh !! Was zo ziek van de narcose.

Ze vertelde dat de operatie iets anders is verlopen dan de bedoeling was. (vorige pc vertelde dat er niks achter mijn spier geplaatst kon worden omdat mijn spier te klein was). Ze vertelde dat zij het wel kon en dat gedaan heeft en dat alles goed was gegaan. Ze hebben een druppelvorm gebruikt die ze ook nog eens een slag hebben gedraaid ( omdat ik een borstbeen heb dat naar voor uitsteekt) zodat de borsten meer kans krijgen op een vollere vorm. Daarnaast hebben ze met een stukje `huid` de protheses bedekt omdat ik zo dun ben en weinig weefsel heb, en dat hebben ze allemaal vast gehecht aan mijn bot, zodat er niks kan `doorzakken` door mijn bindweefseltekort. Ik was natuurlijk wel blij dat het uiteindelijk toch is gelukt achter de spier.

Dag erna mocht ik naar huis, wel met 4 drains erin, Balen natuurlijk want je hebt toch 2 kleine kindjes thuis en hopen dat die toevallig niet ff over je slangetjes vallen, moest er niet aan denken !!! eenmaal thuis ging het goed , had wel nog een hoop pijn maar lekker op je eigen bankje is toch fijner als in het ziekenhuis ! Tot ik in de middag even naar de wc moest met mijn boodschappen tas vol met flessen van de drains:P en ik voelde ineens iets langs mijn zij lopen. Ja hoor bloed, ik denk shittt drain lekt. Ik ziekenhuis maar weer gebeld, zegt ze plak er maar een pleistertje overheen en bel ons morgen maar. Mijn drains lekte eigelijk amper wat dus vond het maar een eng idee om met een lekkende drain de rest van de dag en nacht zo te blijven rondlopen. Ze zou even overleggen en uiteindelijk kreeg ik een telefoontje dat ik savonds mocht komen om ze eruit te laten halen. Wat is dat een verschil zeg zonder die drains, vond het helemaal niks!

In het ziekenhuis hadden ze me wat hun noemden een borstband gegeven, het was een soort wollen band heel breed, die ze ter improvisatie maar gingen gebruiken want ze hadden niks anders, dus die werd met klittenband dichtgemaakt, en dan 2 x opgerold naar boven. jemig wat deed dat zeer zeg. maar ik dacht ik leg me erbij neer het is dat het moet. Maar de eerste nacht thuis heb ik zooo gehuild van de pijn van die band, ook omdat hij op de plek drukte waar het `gehecht` was aan mijn bot. De volgende ochtend toch maar even op google gezocht hoe een borstband eruit hoort te zien. Nou dat wat ik had leek er totaaaaaaaaaaaal niet op, ik gelijk maar weer ziekenhuis gebeld, zegt ze ja bel je apotheek maar of ze daar een elastieken band hebben ofzo , improviseer maar wat, ik denk huh ik ben bij jullie geopereerd en jullie hebben daar niks liggen en verder moet ik het maar uitzoeken? Dus toen ben ik er zelf maar achteraan gegaan en heb die dag een normale borstband kunnen verkrijgen. wat een verschil is dat zeg! gelijk stukkken minder pijn en kon weer normaal adem krijgen.

Moet over iets meer dan een week terug op controle komen en zal dan ook nog wel 100 vragen hebben , hoe ze het precies gedaan hebben, hoeveel erin zit etc. was zo ziek na de operatie dat ik dat allemaal vergeten te vragen ben aangezien ze maar 1 keer aan je bed komen.

Herstel gaat redelijk snel moet ik zeggen, ben nu 1 week po. de grootste pijn is weg nu, wel spierpijn achtig gevoel, en ben blij dat mijn 2 lieve kindjes gelukkig niet opgetild hoeven te worden en dat ze lief zijn voor mama :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi!

Jeetje wat een blunder met die band :83: Dat ding hoort elastisch te zijn, niet van wol. Gelukkig dat je het zelf uitgezocht hebt en erachter aan bent gegaan!

Klinkt als een vrij ingewikkelde techniek allemaal, maar mooi dat dit een mogelijkheid is! Veel succes met je herstel :)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Gefeliciteerd met je boobs!!

Wat een blunder inderdaad met die band zeg! Erg slordig! Wel mooi dat je nu een goede band hebt! Waar heb je hem gehaald?

Succes met je herstel!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi !!

Dankjewel ! :)

Ja vond het ook erg slordig, ik kreeg informatie dat ik ze kon kopen bij Daniel den Hood in Rotterdam, daarmee contact opgenomen en kon ik indd binnen paar uurtjes gelijk terrecht, en daar heb ik hem kunnen kopen. ! Hun vertelden mij dus ook toen ze die andere band zagen dat dat geen borstband was maar een buikband :S

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, nog officieel gefeliciteerd!!

En fijn dat het toch achter de spier kon en alles goed gegaan is! Apart dat ze je prothesen ook nog ietsje gekanteld heeft! Slim eigenlijk wel, denk ik...

Ben benieuws hoe het eruit ziet! Heb je zelf al gespiekt en heb je dus ook al wat kunnen zien?

En dat van die borstband.. sjongejonge.. Lekker behulpzaam.....

Hebben ze je bij die zaak ook uitgelegd hoe je hem moet dragen? En als hij snijdt onder je oksels, kun je van sokken de neuzen afknippen. Even de band openmaken, sokken (1 liinks en 1 rechts ;) ) erover schuiven tot onder je oksel en dan weer klitteband dicht :)

Een goed herstel verder!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hey meiden,.

Ik ben nu iets meer als 3 weken po. en vanaf ongeveer week 1 is rechts heel snel gezakt. Nu is links ook aan het zakken en zitten de tepels zo ongeveer weer bijna op dezelfde hoogte. Alleen wat ik dus heb gemerkt is dat mijn rechterborst een stuk breder/groter is dan mijn linker, ik zie er nog steeds geen verandering in komen que grootte, ik merk het zelfs als ik op mijn zij slaap snachts dat als ik op mijn rechterzij slaap dat ik belemmerd word door de bolling aan de zijkant, en zodra ik op links draai heb ik daar een kleinere borst waar ik helemaal niet op lig.

Mijn sport bh zit ook scheef door het grootte verschil, heeft iemand dit ook gehad en is dat nog goedgekomen? maak me nu toch wel zorgen. kan me niet voorstellen dat mijn linkerkant nog ineens zou gaan groeien toch ?

word er zoooo onzeker van :102:

Xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Je bent pas 3 weken PO.. dus er kan nog alles aan veranderen...

Ik denk dat ook hier dat magische woord weer geld ;) GEDULD haha... Volgens mij wordt iedereen hier gestoord van dat woord, maar meestal is dit wel zo...

Zoals moontje al zegt is het waarschijnlijk vocht wat nog weg moet trekken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.