Ga naar inhoud

pijnlijke litteken


avexx

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

Ja, fitis wel bekend/normaal. Ik had dat de eerste 1 a 1,5 week ook. Prikken, af en toe steken. En daardoor continu de neiging mijn bh (de band) naar beneden te trekken.het is namelijk een wond waar wel continu druk op komt te staan door prothese, zwaartekracht en de bh.

Ziet het litteken/wond er verder rustig uit? Niet rood,warm?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een litteken heelt over het algemeen aan de buitenkant vrij snel, binnen 2 tot 3 weken zit het vaak helemaal dicht. Dit geldt helaas alleen voor de buitenkant, de binnenkant heel een veel langer herstel.

Misschien een raar voorbeeld, maar wel duidelijk: ik heb 3 weken geleden even een erg scherpe kaasschaaf in mn pink geparkeerd, bijna tot aan het bot dus lekker diep. Heb het gewoon natuurlijk laten herstellen en het ziet er nu ook mooi uit aan de buitenkant, maar als ik er druk op uitoefen doet het nog zeer, binnenin is het dus nog niet genezen, die pijn, prikken, steken ect die je voelt heeft veelal te maken met het herstel.

Mocht het erg rood worden, of warm, of wordt je zelf naar (denk aan koorts) dan moet je actie ondernemen, want dan zou het kunnen duiden op een ontsteking.

Hoop dat je er wat aan hebt!

En natuurlijk hoe meer spanning er op een litteken staat hoe langer je het blijft voelen omdat ook de huid eromheen moet 'wennen' aan de nieuwe situatie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.