Ga naar inhoud

Leen 3300 : 19 juli 2013 : Dr. Verdonck : Wellness Kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

laat me mij even voorstellen. :)

ik ben dus Leen, 33 jaar oud en mama van 2 hele flinke dochters ( 6 jaar en 2,5 jaar).

Na mijn tweede bevalling (en de paar weken dat ik borstvoeding heb gegeven) ben ik tot de spijtige constatatie gekomen dat van mijn redelijke 75-80B-cup niets meer overbleef....

Na 2,5 jaar is het een schamele 70A geworden :(

Ik praat al een dik jaar over een borstvergroting, maar telkens veegde mijn man dit idee van tafel, tot over een paar weken: als het me zo erg stoorde dan moest ik een BV maar eens overwegen! ik blij natuurlijk!

Binnen 2 weken heb ik mijn consultatie en ik kijk er enorm naar uit.

Ik heb me al redelijk goed geïnformeerd en hoop dat ik alle nodige vragen ga kunnen stellen.

Ik twijfel wel nog tussen het plaatsen via de tepel of via de borst/oksel. Zijn er onder jullie die me hierin wat advies kunnen geven, door me jullie ervaring te delen?

Alvast heel fel bedankt!

Lieve groetjes, Leen :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op het forum!!

En wat fijn dat je man achter je staat in je beslissing!! Dat is echt heel fijn :)

OVer de plaatsing.. Vaak heeft elke pc wel een bepaalde voorkeur, al kiezen de meeste via de borstplooi. Dit omdat ze dan het beste zicht hebben op het te opereren gebied :)

Mag ik vragen bij welke pc je op consultatie gaat?

Heel veel succes!!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey BB,

Wel, ik heb heel wat sites van klinieken in België bezocht en op dit forum de meeste verhalen gelezen.

En wij hebben besloten om naar de Wellness kliniek in Genk te gaan om de ingreep te laten uitvoeren.

Ik ken toevallig ook iemand die daar een 5 tal jaar geleden ook een BV heeft laten uitvoeren en die is er heel tevreden van, het resultaat ziet er heel natuurlijk uit.

Ik heb al een reeks vragen klaar die ik aan de chirurg wil stellen, maar zijn er dingen die ik zeker moet vragen, of dingen waar ik rekening mee moet houden?

Groetjes, Leen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste opereren ook bijna alleen onder de borstplooi, mits anders gevraagd. Het voordeel is dat het dan zo goed als onzichtbaar is, omdat het streepje echt in de plooi ligt. Via de tepel kunnen niet alle protheses geplaatst worden en het risico op ongevoelige tepels is groter. Succes X Corine

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo iedereen,

eerst en vooral zou ik even willen zeggen dat ik al heel veel aan dit forum gehad heb! Er waren zoveel dingen die ik me afvroeg ivm een bv, en mede dankzij de reacties die ik heb gelezen, wist ik wat ik moest vragen tijdens mijn eerste consult.

Mijn operatiedatum ligt nu ook vast: 19 juli 2013. ik kijk er superhard naar uit!

Eindelijk op mijn 33 een boezem krijgen waar ik al zo lang van droom.

Ik heb nu een 75 A-cup en dr. Verdonck was het met me eens dat 330cc de beste keuze voor me was. De vraag om de protese langs de tepel in te brengen, zal niet gaan ( tepelhof is te klein), en het zal via een sneetje onder de borst moeten gebeuren.

Maar ik zit wel nog met een aantal vragen over wat na de operatie....

Hoelang hebben jullie echt moeten rusten, vooraleer je iets kon doen thuis? Ik heb 2 kids thuis van 6 en 3, en de jongste wordt nog graag opgepakt.

En hoeveel tijd heeft het bij jullie geduurd vooraleer je echt " klachtenvrij" was, dat je gewoon alle dagdagelijkse dingen weer kon: poetsen, wasmand boven dragen, boodschappen doen?

Hopelijk kunnen jullie me wat wijzer maken!

Thanks ;)

Leen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Leen, gefeliciteerd met je datum en met het kado dat je aan jezelf gaat geven. Spannend gevoel he :-)

Er staat echt 6 weken voor waarin je niet mag tillen boven de 2 kg, duwen, rekken en strekken. Je ellebogen mogen ook niet hoger dan je schouders komen en je mag geen zwaar huishoudelijk werk doen. Dus niet stofzuigen, dweilen, ramenlappen en schobben. Dit omdat het zwaar is maar ook omdat het repeterende bewegingen zijn. Dit alles is om kapselvorming te proberen te voorkomen.

De eerste twee weken moet je echt rust nemen. Met andere woorden: niks doen en je laten verwennen ;-)

Na een week of twee drie is de pijn echt bijna weg en ben je snel geneigd om weer van alles te doen maar echt die adviezen van 6 weken aanhouden. Je kan het maar 1 keer goed doen.

XxX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Welkom op het forum en fijn dat je er al zo veel aan gehad hebt :)

Wat Juwel zegt, daar sluit ik me volledig bij aan, want je kunt het idd maar 1 keer goed doen ;)

Nog dik twee weken en dan ben je aan de beurt! Spannend!!

Heel veel plezier met aftellen en op dit forum!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Spannend, ik ben 1 juli geopereerd, en ben nu dus 2 weken post op. Gisteren heeft de huisdokter een kijkje genomen naar de hechtingen en ze zij dat het heel mooi en professioneel gedaan was. Ik had alleen maar oplosbare hechtingen blijkbaar en ze kreeg die er niet zomaar uit. Mijn dok heeft dan beslist ze te laten zitten en zelf te laten oplossen. Ik ben zelf heel blij met het resultaat.

De eerste drie dagen kon ik niet zelf uit bed geraken, bijna niet eens uit de zetel, kon ik niet zelf tanden poetsen etc etc. Waar ik nu het meeste problemen mee heb is mijn broeksknoop dicht krijgen XD het lukt wel hoor maar toch oppassen.

Ik kan ondertussen afstoffen enzo maar durf nog niet goed autorijden. Mijn vriend houdt altijd een oogje in het zeil en grijpt in als hij merkt dat iets te moeilijk is voor mij.

Het genezingsproces zal voor iedereen wel anders zijn denk ik. Het belangrijkste is iemand hebben op wie je kan rekenen en goede voorzorgsmaatregelen treffen.

Succes :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey iedereen,

het is nu al 3 dagen geleden dat ik mijn operatie gehad heb.

De avond voor mijn operatie werd ik gebeld door de WK om te zeggen dat er iemand om 9 u had afgebeld, en of ik interesse had ipv om 12u de operatie om 9 u te laten doorgaan....tuurlijk wilde ik dat!

Heel de procedure is heel goed verlopen, iedereen was er zo vriendelijk. Had het gevoel zalig te hebben geslapen toen ik weer wakker werd, hihi.

En de pijn viel redelijk goed mee, toen we op de middag terug naar huis keerden.

Maar de eerste nacht was een ramp: rugpijn tot en met... Zaterdag en de nacht daaropvolgend waren ook vreselijk, en ja...heb een emo-huilbui gehad.... :103:

Maar vandaag voel ik me al een heel pak beter! Ik kan weer beide armen bewegen, buik doet minder zeer. Ik loop wel nog een beetje voorover: rug doet nog zeer, maar kan me al verder helpen in huis.

Het enige wat me erg stoort: wat een buik heb ik!! ik lijk wel 5 maand zwanger. Om nog maar te zwijgen van mijn benen, voeten en handen....

Het is nu wel heel warm geweest de afgelopen dagen en ik heb zowiezo vaak last van de warmte (dat ik vocht ophou in handen, benen en voeten), maar ik vraag me af: blijft dat lang duren? Zeker die buik, hopelijk ben ik daar snel van af!

lieve groetjes, Leen xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je boobs meid!!

Probeer heeeeeeeeeeeel veel water te drinken, dat is het enige dat echt helpt om ervoor te zorgen dat je lichaam niet nog meer vocht wil gaan vasthouden..

Probeer zo weinig mogelijk koffie te drinken en compenseer dat anders met een glas water.. Verder (naast het compensatiewater ;) ) proberen echt anderhalf tot 2 liter water te drinken op een dag, dan gaat het het snelste beter :)

Kun je wel goed naar het toilet voor een 'grote boodschap'? Want daar kun je soms ook last van hebben na een narcose... (en dus een dikke buik van krijgen)

Verder is het dus een kwestie van afwachten :P

Bij de een duurt het een paar dagen en met deze warmte zou het zomaar wat langer kunnen duren.... Helpt niet echt, die warmte...

Een goed herstel!!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

proficiat :D

Ja die rugpij heeft mij ook een nacht erg zeer gedaan. Maar de andere nachten al veel minder, veel draaglijker :) spoedig herstel toegewenst :D

Hopelijk lukt alles goed met je kindjes :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merci BB en Ezyra,

het verband mag er pas binnen 2 weekjes af, maar ben toch al fier op het "verstopte " resultaat :1:

Ik probeer zoveel mogelijk water te drinken en groene thee ( helpt naar het schijnt bij vocht ophouden), en zoals je zegt BB...afwachten.

En hopelijk gaat die enorme hitte van de afgelopen dagen stilaan over in gewoon lekker ( draaglijk) warm weer: zal ook wel beter zijn om overtollig vocht kwijt te spelen...

Voel me vandaag al veeeeel beter, heb al wat kunnen afwassen en ben even met de mama naar de winkel geweest....Ons mama vangt deze week trouwens mijn dochters nog op, kan ik lekker nog even van rust genieten.

lieve groetjes, leen xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Vandaag is het verband eraf gegaan, dinsdag nog net de draadjes laten uithalen.

Wat een zee van verschil!! Ben zo blij!

Van een schamele A-cup, naar een mooie volle D...ben nu al blij, al gaan ze nog zo fel veranderen de komende weken.

alleen het vocht ophouden blijft me zorgen baren...benen, voeten en buik zijn nog steeds opgezwollen door vocht...:-(

Dinsdag aan dr. Verdonck toch eens vragen wat ik daar aan kan doen.

Foto's worden een dezer dagen gepost ;-)

xxx Leen

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat fijn om te lezen dat je blij bent met je mooie boobies!!

vervelend dat je nog zoveel vocht vast houd. (al is het wel ook nog steeds enorm warm natuurlijk)

geniet van je mooie boobies!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.