Ga naar inhoud

Momo : 24 juni 2013 : Dr. van Selms : SLAZ


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik ben een meisje van 19 en totaal niet tevreden over mijn borsten. Ik heb een 80a.. drama dus.

Ben ook in 2008 geopereerd aan mijn linkerborst, omdat ik daar een grote ontsteking(mastitis) had zitten.

Daardoor ook nog best een verschil tussen mijn linker en rechter borst.

Aangezien ik hoog sport, eredivisie, kan ik niet zomaar geopereerd worden, dit zal dan ook in de zomer moeten gebeuren.

Vandaag in het sint lucas andreas ziekenhuis geweest, bij dokter selms. Aardige dokter btw!

(ben trouwens naar het ziekenhuis gegaan, omdat ik wil kijken of ik de operatie kan laten vergoeden ivm mijn operatie en voor mijn verzekering moet ik dan naar een ziekenhuis)

Heb mijn verhaal vertelt en hij heeft gekeken. hij raadt mij een 240/255 cc aan met ronde protheses.

Ik twijfel alleen of dit wel mooi wordt aangezien ik bijna geen borsten heb, zijn de anatomische protheses niet mooier bij mij?

We moeten nu wachten op de brief van de verzekering waarna we een nieuw gesprek inplannen en dan de afpraak voor de operatie begin juli plannen.

Ik ben echt benieuwd wat jullie denken, laat het me alsjeblieft weten :125:

Ik kan iig niet wachten op mijn operatie :67:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 93
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi Momo,

Welkom op het forum :D

Ik denk niet dat je perse hoeft te twijfelen aan het advies over de ronde prothesen.

Gaat hij het ( ivm je sport) vóór de spier plaatsen..? Lijkt me best een aanrader ;)

Dan zou je wellicht wél voor een anatomische kunnen kiezen als je bang bent voor 'ronde balletjes'.

Maargoed, de pc heeft je gezien en opgemeten dus dan mag je er wel vanuit gaat dat het klopt ( alhoewel je daar tegenwoordig niet standaard meer vanuit kan gaan als ik zo af en toe eens rond lees).

Maar je hebt nog even voordat je bericht krijgt van de verzekering. Tegen die tijd heb je misschien al 200 paar borsten voorbij zien komen in alle soorten maten en vormen. Wie weet denk je er over 2 weken weer heel anders over en kun je dat alsnog op je 2e consult bespreken :D

Wat als de verzekering niet vergoed..? Laat je het dan toch doorgaan?

Grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Piepke,

Hij gaat het inderdaad voor de spier plaatsen, dat zei hij al meteen omdat ik gespierd gebouwd ben op dit moment.

Ook al vergoed de verzekering het niet, ik ga het sowieso deze zomer nog laten doen. wil dat al zo lang en kan echt niet langer wachten!

groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Momo,

Lastig is dat hé als je niet echt weet wat je moet doen.

Ik heb 75 A en zit aan 280/300 cc te denken weet niet of ik rond wil of druppel :18: .voor/achter de spier.

Wat is dat toch moeilijk.Ga jij het in het ziekenhuis laten doen als het vergoed wordt.

Ik heb 10 mei mijn eerste consult.

Grt Manonie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Manonie,

Ja het is inderdaad lastig.. na mijn eerste gesprek was ik er van overtuigd om ronde protheses te nemen.

Maar na een bezoek aan mijn vriendin ( die 2 weken geleden een borstvergroting heeft gedaan) toch van gedachten veranderd.

Zij vertelde mij dat het niet mooi is als je bijna niks hebt en dan opeens ronde protheses krijgt, dan krijg je echt van die 'ronde balletjes'

en druppel blijkt er dan toch wat natuurlijker eruit te komen zien.. pfff zo lastig.

Ik ga het sowieso in het ziekehuis laten doen, ik zit daar bij dokter Selms, hij is ook chirurg in het jan van gooyen.

Ik denk dat een beetje hetzelfde probleem hebben haha, mij is geadviseerd om tussen de 240/250 cc te nemen omdat je anders randen gaat zien en dat wil ik absoluut niet.

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom momo,

ik heb gelezen dat de natrelle style 510 dunnere randen heeft, waardoor deze niet zichtbaar zijn als ze voor de spier geplaatst worden met weinig weefsel.

Maar wellicht dat BB een betere optie heeft, zij is de echte expert :46:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Momo,

In eerste instantie denkt iedereen dat de anatomische protheses natuurlijker zijn. Maar dit is echt niet zo. De ronde prothese geeft echt een natuurlijker uiterlijk. De anatomische heeft namelijk een vaste vorm en moet zijn vorm ook behouden. Als je op je rug gaat liggen zal deze dus niet zo mooi opzij vallen wat je bij echte borsten wel zien. De ronde prothese met de zgn cohesive I type is veel flexibeler doordat de vulling soepeler en minder vast is. Stel je een zakje gevuld met water voor, als je deze aan de bovenkant vasthoud doet de zwaartekracht zijn werk en krijg je ook een druppelvorm, dus veel flexibeler. Ik las dat je ook veel sport dan gaat de voorkeur zeker naar plaatsing voor de spier. Alleen als je te weinig weefsel heb zou je eventueel voor dual plane kunnen gaan, maar dat geeft niet de voorkeur. Dan heb je inderdaad nog de naturelle Style 510. Dr. de Meyere gebruikt deze geregeld. Kijk maar eens bij mijn foto's, moet je me wel even een vriendschap verzoek doen. Ik heb ook rond voor de spier. Pas 6 weken, dus ze zullen nog iets meer zakken.

Veel succes met je keuze.

Groetjes Corine

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je berichtje Corine. Weer iets om over na te denken.

Ik heb wel veel weefsel dus de plaatsing voor de spier zal het zeker worden.

Ik heb je een vriendschap verzoek gestuurd, ben benieuwd naar jouw po.

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meiden,



ik ben 19 jaar,heb 80a, 1.70 lang en weeg ongeveer 68 kg (zware spieren aangezien ik elke dag train)


Heb gister een consult gehad bij dr. Selms, goed gesprek gehad.


Hij zei tegen mij dat ik ongeveer 240/255 cc moest nemen,natrelle, voor de spier zou doen.


Ik lees dat sommige van jullie ongeveer dezelfde maat hebben als mij, maar veel meer cc krijgen.


Ik ben bang dat ik straks te weinig cc heb en dat ik spijt ga krijgen.


Ik wil een volle C, wat zeggen jullie hiervan. Meer cc doen of toch niet?


Ik wil wel dat het er zo natuurlijk mogelijk uit komt te zien.


De operatie gebeurd ongeveer eind juni/begin juli, na hoelang kan ik weer beginnen in de sportschool of hardlopen?


en kan ik gewoon met de sportbh in de zon? of is dit te weinig bescherming? zo ja, wat mag dan wel ?



jeetje, zoveel dingen waar je overna moet denken..



xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

PC zei me dat ik na de eerste 8 weken toch nog even moest wachten met paardrijden en/of hardlopen, dus denk een tiental weken zalje zeker moeten rekenen, maar ben hier zo geen expert in!

Met sportbeha in de zon moet kunnen aangezien de littekens dan toch bedekt zijn, erna, als je littekens niet bedekt zijn, raadde mijn dokter me aan om zonnefactor 60 te smeren :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Momo,

Heel veel ervaringen heb ik ook niet met cc's en protheses daar kunnen Piepke of Best_boobie je vast meer over vertellen:)

Ik ben 1,72 en weeg 65 kg. heb cup 75A en bij mij zal waarschijnlijk niet meer passen dan 250cc. Ik denk persoonlijk dat als er veel meer geplaatst wordt je het snel gaat zien, de vrouwen die meer cc krijgen hebben vaak al kinderen gehad of zijn wat ouder.

je zou natuurlijk nog een keer op gesprek kunnen om te bespreken het maximale er in te doen of natuurlijk bij een andere PC op consult gaan om te kijken wat hij aanraad.

je kan het beter maar zeker weten toch:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

en ohja van mijn PC mag ik na enkele weken langzaam weer wat gaan bewegen zoals rustig wandelen en rustig fietsen. dus niet fanatiek gaan sporten. en na 6wkn mag je ip alle sporten weer rustig aan gaan hervatten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je idd veel eigen weefsel hebt, dan worden het ook geen ronde balletjes zoals jouw vriendin zegt :)

En dr. van Selms is een goede arts. Hij plaatst niet voor de spier als het niet kan :)

Dat je de randen gaat zien als je groter neemt, heeft vooral te maken met de breedte van de prothese... Dan is dat het maximale dat erin past :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Even een kort berichtje, ivm met aantal cc.

Ik heb even in de catalogus gekeken, en die 240 gaat bij jou uitkomen op een D-cup (die er dan uit gaat zien als een mooie C) (nepboobs vallen altijd wat kleiner dan het bh-label doet geloven)

die 255 wordt een E cup (ongeveer) en zal uitzien als een mooie volle echte C of zelfs als een kleine D.

Hoop dat je daar wat gerust mee gesteld wordt. Kleiner dan een D wordt het zeker niet!!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Momo,

Heb je al een afspraak kunnen maken? Weet je al wat je wil?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Corine,

Nee ik wacht nog steeds op de verzekering... hoop deze week een brief thuis te krijgen en anders maar even bellen.

wil het zo graag geregeld hebben, kan echt niet wachten .. maar omdat ik veel sport MOET de operatie echt begin juli gebeuren..

Het is dus wachten op de verzekering..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hay Dames,

22 april had ik mijn eerste consult. Na deze zou ik wachten op de verzekering of het vergoed zou worden ja of nee.

en ik heb bericht gehad; HET WORDT VERGOED!!!!! Ben zoooo blij hierover.

Nu heb ik aanstaande donderdag, 30 mei, mijn tweede consult en dan is het tijd voor de operatiedatum.

Ik wil rond 19 juni geopereerd worden ivm mijn sport en anders kom ik niet uit met de tijd dat je rust moet houden.

Ik kan echt niet meer wachten, heb er zoveeeeeel zin in!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd!! Super!

Nu hopen dat je snel je datum krijgt :)

Als je hem hebt, vermeld het dan even in dit topic, samen met de pc en de kliniek, dan verander ik je titel van dit topic en verplaats ik je naar de operatieverslagen. Dan hoef je maar1 topic bij te houden ;)

Ik voeg ook even je voorsteltopic hier bij :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks allemaaal!!!

@Vonnie ik ben verzekerd bij Aevitae (aanvullend collectief).

Maar ik ben een paar jaar geleden geopereerd aan mijn borst omdat ik een erge ontsteking had.

Ik weet niet of dit iets te maken heeft met de vergoeding..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.